Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 12 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, зі змінами (далі Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» в редакції, що діяла на момент проведення закупівлі (далі Особливості), розгляду тендерних пропозицій, дотримання законодавства під час укладання договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю відповідно до Закону № 922-VIII із урахуванням Особливостей, надання пояснень (інформації, документів) у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу закупівлі проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік UA-P-2025-03-11-016434-a комунального некомерційного підприємства "Криворізька інфекційна лікарня №1" Криворізької міської ради (далі Замовник), тендерну документацію затверджену протоколом від 11.03.2025 № 56, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 03.04.2025 № 194, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 10.04.2025 № 214, тендерні пропозиції учасників закупівлі: ТОВ "КІТ-ТРЕЙДІНГ ГРУП", ТОВ "Грей БУД Компані", повідомлення про намір укласти договір оприлюднене в електронній системі закупівель 10 квітня 2025, договір підряду на виконання робіт від 17.04.2025 № 99, додаткову угоду від 25.04.2025 № 1, пояснення Замовника отримані через електронну систему закупівель 02.05.2025, 09.05.2025, 12.05.2025 на запити Східного офісу Держаудитслужби.
Відповідно до частини першої статті 41 Закону № 922-VIII договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Частиною 3 статті 875 Цивільного Кодексу України (ЦКУ) визначено, що до договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом.
Відповідно до норм п. 1 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 №45 (далі Порядок №45), та розділу 3 ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» будівництво включає нове будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт об’єктів будівництва.
Згідно п. 1 Порядку №45, п. 1.2 розділу І Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі Настанова №281), об’єкт будівництва - будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та/або частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури.
Частиною 1 статті 323 Господарського кодексу України передбачено, що договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Відповідно до пункту 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ № 668 від 01.08.2005 (із змінами) (далі Постанова № 668), визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи.
За нормою пункту 84 Постанови № 668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Проте, за результатами моніторингу установлено, що в проєкті договору, який є Додатком 3 до тендерної документації та договорі підряду на виконання робіт від 17.04.2025 № 99 відсутній план фінансування робіт, який має бути його невід’ємною частиною, що не відповідає вимогам пунктів 83, 84 Постанови № 668. Отже, Замовником не дотримано вимоги пункту 17 Особливостей, частини першої статті 41 Закону № 922-VIII.
Окрім цього, відповідно до абзацу другого частини першої статті 41 Закону № 922-VIII невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
Моніторингом установлено, що у проєкті договору Додатку 3 до тендерної документації та у договорі підряду на виконання робіт від 17.04.2025 № 99 інформацію про ціни на матеріальні ресурси не визначено, як невід’ємний додаток до договору, чим не дотримано вимогу абзацу другого частини першої статті 41 Закону № 922-VIII.
В ході моніторингу Замовник 25.04.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель додаткову угоду від 25.04.2025 № 1 разом з інформацією про ціни на матеріальні ресурси.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питань відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей, дотримання законодавства під час укладання договору про закупівлю встановлено порушення вимог пунктів 83, 84 Постанови № 668, пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питань: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю відповідно до Закону № 922-VIII із урахуванням Особливостей, надання пояснень (інформації, документів) у випадках, передбачених Законом № 922-VIII - порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення умов договору підряду на виконання робіт від 17.04.2025 № 99 у відповідність до вимог пунктів 83, 84 Постанови № 668 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.