Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
31.03.2025
№ 30-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 31.03.2025 № 30-з
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі/закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
1. UA-2025-03-11-000538-a_Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 11 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання Гладковицькою сільською радою (далі - Замовник) законодавства у сфері публічних закупівель щодо планування закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, наявності умов для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2025 рік, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 07.04.2025 року, звіт про виконання договору від 04.04.2025.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, наявності умов для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом: «Послуги з управління побутовими відходами (відновлення)» здійсненої Комунальним підприємством «Автотранспортне підприємство 0628 Житомирської міської ради» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-28-007055-a) та відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступного питання.
1. Надайте пояснення та долучіть відповідні документи щодо джерел фінансування даної закупівлі (у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК).
2. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Також, надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на послуги, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
3. Відповідно до рішення уповноваженої особи від 28.02.2025, завантаженого Замовником в електронній системи закупівель, підставою для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі послуг є підпункт 6 пункту 13 Особливостей, а саме: коли Замовником відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом.
Відповідно до абзацу 39 пункту 13 Особливостей передбачено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Слід зазначити, що оприлюднене Вами рішення уповноваженої особи від 28.02.2025, в якому зазначено обґрунтування щодо здійснення замовником закупівлі без застосування відкритих торгів, але не погоджене (затверджене) керівником замовника або іншою особою.
Враховуючи викладене вище, поясніть, чи наявне в Замовника обґрунтування, затверджене керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника, з врахуванням вимог абзацу 39 пункту 13 Особливостей?
4. Крім того, поясніть, чи установлювались Замовником вимоги до ТОВ «МС СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ», з яким укладено договір без використання електронної системи закупівель, щодо надання документального підтвердження на відповідність технічним, кількісним та якісним характеристикам, проєкту договору про закупівлю та іншим вимогам, тощо, які були визначені у тендерній документації (інформація про проведення відкритих торгів з особливостями розміщена Замовником за номером ID: UA-2025-02-07-012173-a)?
Якщо вимоги встановлювалися, то надайте документи (протоколи, листи, тощо), що підтверджують встановлення Замовником вказаних вище вимог до учасника ТОВ «МС СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ». Окрім того, надайте документи, якими підтверджено відповідність установленим вимогам Замовника (усіх сторінок) учасником ТОВ «МС СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ» (в тому числі супровідного листа з відміткою Замовника про отримання, якому Замовник повідомив про намір укласти прямий договір за результатами застосування вищевказаної закупівлі).
5. Також поясніть, за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних надавачів послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано для надання послуг саме ТОВ «МС СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ», з яким укладений договір про закупівлю послуг від 28.02.2025 № 28-02/25 без використання електронної системи закупівель?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351? Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Попередній запит про надання пояснень наданий помилково.
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом: «Безпілотний літальний апарат «ВАМПІР»» здійсненої Гладковицькою сільською радою (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-11-000538-a) та відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступного питання.
1. Надайте пояснення та долучіть відповідні документи щодо джерел фінансування даної закупівлі (у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК).
2. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Також, надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
3. Відповідно до інформації, зазначеної в електронній системі закупівель, підставою для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі послуг є підпункт 21 пункту 13 Особливостей, а саме: коли Замовником здійснюється закупівля товарів, робіт та послуг, необхідних для забезпечення будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд, виконання мобілізаційних завдань (замовлень), заходів, пов’язаних з підготовкою і виконанням завдань територіальної оборони, виконання договорів, що містять інформацію з обмеженим доступом, якщо така закупівля здійснюється для нагальних потреб Збройних Сил, інших військових формувань, правоохоронних органів, ДСНС, вищих військових навчальних закладів на їх запит з подальшою передачею таких товарів, робіт та послуг на облік запитувача. Запит Збройних Сил, інших військових формувань, правоохоронних органів, ДСНС, вищих військових навчальних закладів погоджується (затверджується) їх уповноваженою службовою (посадовою) особою та повинен містити обґрунтування нагальності потреби у здійсненні закупівлі відповідно до цього підпункту.
Враховуючи викладене вище, поясніть, чи наявне в Замовника обґрунтування нагальності потреби у здійсненні закупівлі відповідно до підпункту 21 пункту 13 Особливостей та запит Збройних Сил, погоджений, уповноваженою службовою (посадовою) особою, (у разі його наявності)?
4. Також поясніть, за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано для постачальників товару, що є предметом закупівлі, саме ТОВ «СТРИМ ТЕХНО», з яким укладений договір про закупівлю без використання електронної системи закупівель?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351? Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Про надання пояснень стосовно запиту від 02.04.2025 року.
На Ваш запит від 02.04. 2025 року « У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Безпілотний літальний апарат «ВАМПІР»» здійсненої Гладковицькою сільською радою ( інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA – 2025-03-11-000538-а) та відповідно до ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі»(далі-Закон), пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених ЗУ «Про публічні закупівлі» , на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 за №1178 (далі- Особливості), Гладковицька сільська рада надає відповідь, а саме
1) Відповідно до рішення 44-ї сесії Гладковицької сільської ради 8- скликання № 899-44/25 від 11 лютого 2025 року « Про внесення змін до бюджету Гладковицької територіальної громади на 2025 рік, розподіллено вільні залишки бюджетних коштів загального фонду. З даного джерела спрямовано кошти на КПКВКМБ 0118240, КЕКВ – 3110 в сумі 1 500 000.00 грн на виконання місцевої програми підтримки ЗСУ. В тому числі з придбання БпЛА «ВАМПІР». Дане рішення розміщено на офіційному сайті Гладковицької територіальної громади – gromada.org.ua.
2) Очікувана вартість предмета закупівлі визначено відповідно до дослідження цін на ринку «України» на сайтах та у системі прозоро https://uk.wikipedia.org/wiki/Vampire_(%D0%91%D0%9F%D0%9B%D0%90) ,https://gov.e-tender.ua/tender/transportne-obladnannya/UA-2025-02-18-013150-a-bpla-vampir,https://focus.ua/uk/digital/558788-v-ukrayini-viroblyayut-udarni-droni-vampire-za-10-000-rozkriti-harakteristiki, що на момент проведення закупівлі через систему прозоро UA-2025-02-05-007159-а від 05.02.2025 року склала – 450 000.00 грн. Аукціон не відбувся , тому що не було подано жодної пропозиції. Підставою для укладання прямого договору про закупівлю застосовано підпункт 21 пункт13 Особливості та звернення Міністерства оборони України, Військова частина А 7305 , код ЄДРПОУ 26624100. Уповноважена особа командир В/ч підполковник Сергій ІЩУК (Лист додається).
3) Враховуючи те, що ТОВ «СТРИМ ТЕХНО» з яким укладено договір про закупівлю без використання електронної системи закупівлі , являється єдиним виробником БпЛА «ВАМПІР», Гладковицька сільська рада , керуючись підпунктом 6 пункт.13 Особливостей уклала договір про закупівлю без використання електронної системи закупівель з єдиним виробником в Україні даного виду БпЛА ТОВ «СТРИМ ТЕХНО».
Уповноважена особа Гладковицької сільської ради Сергій МАКАРЕВИЧ