Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 20 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік Державного підприємства «Волиньвугілля» (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 07.03.2025 № 21 (далі – тендерна документація); тендерна пропозиція єдиного учасника ТОВ «Національна товарно-сировинна компанія», пояснення Замовника від 13.05.2025 та від 14.05.2025, надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області (далі – Управління) від 12.05.2025 та від 13.05.2025.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що на виконання норм пунктів 3 та 28 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей, та формують тендерну документацію відповідно до вимог статті 22 Закону.
Однак, Замовником розроблено та затверджено пункт 5 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункт 3 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації без врахування змін та доповнень, внесених до пункту 47 Особливостей постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178» (далі – Постанова КМУ від 02.04.2024 № 382), а саме: передбачено вимогу, затверджену в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, яка була чинна до 09.04.2024, щодо подання учасником-переможцем процедури закупівлі, у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, документів щодо підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, а саме, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків, у разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
Крім того, у Додатку 6 до тендерної документації затверджено перелік документів, які подає переможець процедури (юридична особа або фізична особа чи фізична особа — підприємець) на виконання вимоги статті 17 Закону, а не пункту 47 Особливостей.
Тобто, Замовником не враховано зміни, внесені до Особливостей постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2023 № 157 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178» (далі – постанова КМУ від 17.02.2023 № 157) в частині затвердження, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, підстав для відмови в участі у відкритих торгах, встановлених пунктом 44 Особливостей, а не статтею 17 Закону, як встановлено Замовником.
Отже, Замовником сформовано тендерну документацію без врахування змін та доповнень до Особливостей, внесених постановами Кабінету Міністрів України від 17.02.2023 № 157 та від 02.04.2024 № 382.
Таким чином, Замовником розроблено та затверджено тендерну документацію без врахування чинних норм Особливостей, чим порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що на виконання вимог пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
При цьому, вимогами частини десятої статті 29 Закону визначено, що строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Управління 13.05.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з запитом щодо надання пояснень та документального підтвердження щодо розгляду тендерної пропозиції єдиного учасника закупівлі ТОВ «Національна товарно-сировинна компанія», який триває з 17.03.2025.
Замовником в електронній системі закупівель 14.05.2025 повідомлено, що уповноважена особа Мілюк С.В., яка була відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі UA-2025-03-07-005905-a 17.03.2025 наказом № 19 звільнена з займаної посади за угодою сторін.
Отже, Замовником, в порушення вимог частини десятої статті 29 Закону, перевищено терміни розгляду тендерної пропозиції єдиного учасника ТОВ «Національна товарно-сировинна компанія».
Замовник, на виконання вимог абзацу третього пункту 50 Особливостей, мав обов’язок відмінити відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Проте, в порушення вимоги абзацу третього пункту 50 Особливостей Замовником відкриті торги з особливостями не відмінено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог частини десятої статті 29 Закону та абзацу третього пункту 50 Особливостей.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.