При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.03.2025 18:07
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.03.2025 18:07
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.03.2025 18:07
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.03.2025 18:07
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасник процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції'
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.03.2025 18:07
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.03.2025 18:07
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції'
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.03.2025 18:07
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.03.2025 18:07
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.03.2025 18:07
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.03.2025 18:07
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.03.2025 18:07
Відповідь на вимогу
Значення
Так
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.03.2025 18:07
Відповідь на вимогу
Значення
Так
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.03.2025 18:07
Відповідь на вимогу
Значення
Так
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.03.2025 18:07
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Учасник процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції'
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
05.03.2025 18:07
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
18.04.2025 № 39-з
Запоріжжя
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до пункту 4 частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби
в Запорізькій області
від 18.04.2025 № 39-з
Перелік процедур закупівель,
по яким проводиться моніторинг
3. UA-2025-03-05-014793-a, яку проводить Запорізька гімназія №68 Запорізької міської ради;
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: «30» квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон №922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), розгляду тендерних пропозицій, оприлюднення інформації про закупівлю, укладання договору та внесення до нього змін.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Запорізької гімназії №68 Запорізької міської ради (далі - Замовник) на 2025 рік, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 05.03.2025 №436, протоколи уповноваженої особи щодо розгляду тендерної пропозиції, тендерна пропозиція учасника ТОВ "Е ІНЖИНІРИНГ", повідомлення про намір укласти договір від 13.03.2025, договір від 26.03.2025 №291 з додатками, запит на надання пояснень від 21.04.2025 та відповідь на нього від 24.04.2025.
За результатами моніторингу закупівлі встановлено наступне.
Єдиним учасником торгів був ТОВ "Е ІНЖИНІРИНГ", який згідно з протоколом розгляду тендерних пропозицій від 08.01.2025 №5/3 визнано переможцем та з яким в подальшому укладено договір від 26.03.2025 №291 на суму 231 168,22 гривень.
Згідно з пункту 2 Додатку 4 до ТД «Перелік документів та/або інформації, які подає учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» учасники в складі тендерної пропозиції повинні надати Розрахунок вартості пропозиції, із чітким визначенням кожної складової ціни, згідно формули розрахунку ціни, що визначений у пункті 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації.
Проте, учасником (переможцем) торгів ТОВ "Е ІНЖИНІРИНГ" в складі тендерної пропозиції Розрахунок вартості пропозиції не надано.
З метою встановлення причин відсутності вказаного документа в складі тендерної пропозиції учасника Замовнику поставлене відповідне питання у запиті від 21.04.2025, на який у відповіді від 24.04.2025 зазначено, що на думку Замовника інформація та документи учасником були надані в обсязі необхідному для прийняття рішення. А отже, Замовник не вбачав підстав для надання права на усунення невідповідності чи для відхилення пропозиції.
Так, Замовником при розгляді тендерної пропозиції ТОВ "Е ІНЖИНІРИНГ" не виявлено невідповідностей та відповідно не надано учаснику право на виправлення цієї невідповідності у порядку пункту 43 Особливостей №1178, та не відхилено пропозицію ТОВ "Е ІНЖИНІРИНГ" відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178, як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
В зв’язку з відсутністю у складі тендерної пропозиції учасника розрахунку вартості пропозиції Замовнику через електронну систему закупівель направлено запити від 21.04.2025 з метою з’ясування, яким чином була розрахована ціна пропозиції, з якою ТОВ "Е ІНЖИНІРИНГ" визначено переможцем торгів.
У відповіді від 24.04.2025 Замовником зазначено, що у розрахунок ціни пропозиції виконаний за формулою, наведеною у пункті 1 розділу V ТД, де застосовано:
- середньозважену ціну електроенергії на ринку «на добу наперед», відповідно до даних ДП «Оператор ринку», розміщених на веб-сайті www.oree.com.ua у розмірі 4,80693 грн/кВт/год;
- маржа (вартість послуг учасника) у розмірі 14%.
З огляду на вказане, аналізом даних веб-сайту www.oree.com.ua встановлено, що показник ціни РДН в розмірі 4,80693 грн/кВт/год на веб-сайті www.oree.com.ua відсутній. Враховуючи викладене, проведення розрахунку ціни пропозиції на основі ціни – 4,80693 грн кВт/г є таким, що суперечить вимогам пункту 1 розділу V ТД Замовника.
Також у складі тендерної пропозиції учасника відсутній будь-який документ, який би свідчив, що запропонована учасником ціна пропозиції здійснена з урахуванням саме такого розміру маржи.
Таким чином, Замовником порушено вимоги пункт 43 Особливостей №1178 в частині не надання учаснику 24 годин для виправлення невідповідностей, а саме: надання розрахунку вартості пропозиції із чітким визначенням кожної складової ціни згідно з формулою розрахунку, що визначена у пункті 1 розділу V ТД, як цього вимагає пункт 2 Додатку 4 до ТД.
На порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ "Е ІНЖИНІРИНГ", натомість відповідно до рішення уповноваженої особи, даного учасника визначено переможцем торгів.
При цьому, пунктом 6 розділу ІV «Рекомендації щодо підготовки тендерної документації» Методичних рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених наказом Міністерства економіки України від 07.05.2024 №11712 визначено, що Замовникам рекомендується в тендерній документації визначити порядок розрахунку ціни тендерної пропозиції для учасника за формою згідно з додатком 6 до примірної тендерної документації (додаток 2 до Методичних рекомендацій) з метою розрахунку та фіксації вартості торговельної надбавки / знижки учасника за результатами процедури закупівлі.
Для розрахунку ціни тендерної пропозиції учасника відповідно до абзацу першого цього пункту ціну на ринку "на добу наперед" за 1 кВт·год без ПДВ рекомендовано розраховувати за останній повний календарний місяць, що передував даті оголошення процедури закупівлі, і використовувати тариф на послуги з передачі електричної енергії, чинний на дату оголошення процедури закупівлі.
За умови врахування інформації, яку розміщено замовником, при розрахунку ціни пропозиції за формулою, наведеною у пункті 1 розділу V ТД, (Р = Vплан ? (Црдн + М + Кнебал + Тпер) ? 1,2, грн. з ПДВ), показника РДН за повний місяць, що передує проведенню процедури тобто за лютий 2025 року в розмірі 6,04208 грн за 1 кВт*год, у загальній вартості пропозиції, яка становить 231 168,22 грн, розмір маржинального прибутку становить (-9,5088331%).
Проте, між Замовником та учасником ТОВ "Е ІНЖИНІРИНГ" укладено договір, яким передбачено застосуванням маржинального прибутку у розмірі 14%.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Дослідженням питання розгляду тендерної пропозиції переможця ТОВ "Е ІНЖИНІРИНГ" встановлено:
- порушення п.43 Особливостей №1178 в частині не надання Замовником учаснику 24 годин для виправлення невідповідностей, а саме надання вказаного розрахунку вартості пропозиції;
- порушення пп.2 п.44 Особливостей №1178 в частині не відхилення тендерної пропозиції ТОВ "Е ІНЖИНІРИНГ" в зв’язку з відсутністю у складі тендерної пропозиції зазначеного розрахунку вартості пропозиції, та не підтвердження факту формування ціни в порядку, передбаченому у ТД.
Дослідженням питань визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо припинення договірних відносин за договором від 26.03.2025 №291, укладеним з ТОВ "Е ІНЖИНІРИНГ", враховуючи норми договору, Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити и через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Запорізька гімназія № 68 Запорізької міської ради, ЄДРПОУ: 26316657 ознайомившись з висновком за моніторингом (ID моніторингу UA-M-2025-04-18-000005) щодо закупівлі UA-2025-03-05-014793-a (ДК 021:2015:09310000-5 Електрична енергія) надає відповідь з приводу виконаних дій які встановлені в зобов'язаннях щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель, а саме:
- публікація Додаткової угоди № 2 від 06.05.2025 року до Договору № 291 від 26.03.2025 р. щодо зменшення обсягів закупівлі та припинення договірних відносин.
Про надання інформації
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі: ДК 021-2015:09310000-5 Електрична енергія (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-03-05-014793-a), яка проведена Запорізькою гімназією №68 Запорізької міської ради (далі – Замовник), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зі змінами, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 №3, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) з наступних питань.
1) Прошу надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких визначено очікувану вартість предмета закупівлі.
2) Згідно п.2 Додатку 4 до Тендерної Документації «Перелік документів та/або інформації, які подає учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» учасники в складі тендерної пропозиції повинні надати Розрахунок тендерної пропозиції відповідно до формули зазначеної п. 1 розділом V тендерної документації..
Проте, учасником (переможцем) торгів ТОВ "Е ІНЖИНІРИНГ" в складі тендерної пропозиції не надано згаданий Розрахунок вартості пропозиції.
При цьому, Замовником не надано учаснику право на виправлення цієї невідповідності у порядку п.43 Особливостей №1178 та не відхилено пропозицію ТОВ "Е ІНЖИНІРИНГ" відповідно до пп.2 п.44 Особливостей №1178, як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
В зв’язку з відсутністю у складі тендерної пропозиції Розрахунку вартості пропозиції прошу пояснити цей факт.
3) В п.1 розд. V ТД Замовником визначено наступне:
«…Ціною пропозиції є ціна електричної енергії, що включає ціну активної електричної енергії, коефіцієнт постачальника, передачу електричної енергії, маржу Учасника, витрати на сплату податків.
Розрахунок ціни відповідно до абз. першого частини третьої ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі», за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином:
Р = Vплан ? (Црдн + М + Кнебал + Кп + Тпер) ? 1,2, грн. з ПДВ, де:
Р – ціна тендерної пропозиції у гривні (UAH).
Vплан – плановий обсяг закупівлі електричної енергії для відповідного об’єкта Замовника –31000 кВт*год.;
Црдн – прогнозована середньозважена ціна РДН без ПДВ (визначена, як середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на веб-сайті www.oree.com.ua);
М – маржа (вартість послуг Учасника) запропонована Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції.
Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі у ціні за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною.
Кнебал – постійні витрати постачальника на ринку електричної енергії, обслуговування і покриття небалансів електричної енергії (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі 5% від ціни РДН);
Тпер – тариф на послуги з передачі електричної енергії, затверджений регулятором для оператора системи передачі ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» у встановленому порядку згідно постанови НКРЕКП;
Кп – коефіцієнт, який враховує регульовані та фіксовані платежі, пов’язані з постачанням електричної енергії споживачу, операційні видатки, адміністративні видатки, та складає 2% від ціни РДН;
1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20%).
Отже, за вимогами ТД, зокрема п.1 розд. V ТД та п.2 Додатку 4 ТД, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати розрахунок за вказаною формулою з вказанням його складових, зокрема прогнозованої середньозваженої ціни РДН, маржі запропонованої Учасником у відсотках тощо.
Враховуючи відсутність означеного розрахунку з деталізацією вказаних складових, які є базовими для розрахунку ціни тендерної пропозиції, прошу надати відповідь на наступні питання.
1. Яка величина середньозваженої ціни РДН (за який період) включена до ціни пропозиції при її розрахунку? (надати посилання у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на веб-сайті www.oree.com.ua)
2. Яка величина маржі (вартості послуг учасника) включена до ціни пропозиції? Та який документ в складі тендерної пропозиції про це свідчить? (вказати назву файлу, номер сторінки, абзац тощо).
4) Також прошу надати інформацію з підтверджуючими документами щодо споживання електроенергії за завершені звітні періоди (місяці) поточного року з моменту укладання договору (рахунки, акти надання послуг тощо) з розрахунками фактичної вартості спожитої електроенергії. А також – документи про фактичну оплату за спожиту електроенергію.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Заступник начальника відділу Ігор КИСЕЛЬОВ
ВІДПОВІДЬ НА ЗАПИТ ПРО НАДАННЯ ПОЯСНЕНЬ щодо закупівлі UA-2025-03-05-014793-a (ДК 021:2015:09310000-5 Електрична енергія)
Замовник: Запорізька гімназія № 68 Запорізької міської ради
ЄДРПОУ: 26316657
Відповідь на Запит замовнику на пояснення Східного офісу Держаудитслужби від
21.04.2025 р. (16:24:53); ID моніторингу: UA-M-2025-04-18-000005
1. Інформація про визначення очікуваної вартості предмета закупівлі:
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі проведено відповідно до вимог Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономрозвитку від 18.02.2020 № 275 шляхом порівняння ринкових цін. Очікувана вартість предмета закупівлі "Електрична енергія" була визначена на підставі аналізу ринкових цін, сформованих у IV кварталі 2024 року – I кварталі 2025 року, а також:
- аналізу укладених договорів з постачальниками електроенергії іншими бюджетними установами (наявними в публічному доступі через модуль аналітики BI Prozorro) (посилання на джерело даних: https://bi.prozorro.org/) (фігурують значення: від 7,98 до 8,055 грн/кВт/год, з ПДВ);
- середньозваженої ціни на ринку "на добу наперед" (РДН) за даними ДП «Оператор ринку» за останні 5 місяців перед оголошенням закупівлі (посилання на джерело даних: www.oree.com.ua (розділ «Статистика РДН»); https://www.oree.com.ua/index.php/indexes
- обсягу споживання електроенергії у попередньому році (обсяг, необхідний для забезпечення діяльності та власних потреб об’єкту замовника, та враховуючи обсяги споживання переднього календарного року (за 2024 рік становить 31372 кВт/год (навчальний процес відбувався дистанційно)), в 2025 році на рік заплановано 42 000 кВт/год (в закладі змішана форма навчання) (укладено Договір № 12180 від 07.01.2025 р. на послуги з розподілу та перетікання електричної енергії з оператором системи розподілу в Запоріжжі, ПАТ “Запоріжжяобленерго”, відповідно додатку 12 до цього Договору “Обсяги споживання електричної енергії на 2025 рік” на 2,3,4 квартал заплановано 29000 кВт/год і половину кількості за березень = 2000 кВт/год ), тобто становить 31 000 кВт/год на 2025 рік.);
- тарифу на передачу електроенергії, затверджених НКРЕКП Постанова № 2200 від 19.12.2024р. (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v2200874-24#Text).
- врахування листа Запорізької обласної військової адміністрації від 26.12.2024 р. № 01-31/6046 Про ціну на електроенергію на 2025 рік.
Розрахунок:
Плановий обсяг закупівлі (Vплан): 31 000 кВт·год.
Середньозважена ціна РДН (Црдн) (станом на 5 березня 2025 року, середньозважена ціна електричної енергії на ринку «на добу наперед» (РДН) в Об'єднаній енергетичній системі України становить 5 153,93 грн/МВт/год, що еквівалентно 5,15 грн/кВт/год без ПДВ.; за 4 квартал 2024р = 5,67 грн/кВт/год; за січень-лютий 2025р. = 5,90 грн/кВт/год; середнє значення: 5,15+5,68+5,90=16,73; 16,73/3=5,58): ? 5,58 грн/кВт/год
Маржа постачальника (М) (з аналізу типовий діапазон маржі у бюджетних закупівлях: від 2% до 15% ): умовно ? 0,34463667 грн. що складає 6,18% від Црдн.
Коефіцієнт небалансів (Кнебал) — 1% (з аналізу у договорах бюджетних установ зазвичай фігурують значення: від 0,10 до 0,25 грн/кВт·год): умовно ? 0,0558 грн
Тариф на передачу (Тпер): згідно постанови №2200 від 19.12.2024р: для НЕК «Укренерго» з 01.01.2025 — 0,68623 коп/кВт/год
ПДВ враховується через множення ?1,2 згідно формули.
Р=Vплан?(Црдн+M+Кнебал+Tпер)?1,2
Р=31?000?(5,68+0,34463667+0,0558+0,68623)?1,2=248?000 грн
Відповідно аналізу споживання (річного та місячного) електричної енергії та аналізом цін електропостачальників на електричну енергію розміщеної в електронній системі закупівель (враховуючи вартість електричної енергії, закупованої електропостачальником на ринку електричної енергії, послуги з передачі електричної енергії, націнка електропостачальника та всі визначені законодавством податки та збори) та розрахунку очікуваної вартості, на дату формування очікуваної вартості предмета закупівлі середня вартість електричної енергії по регіону складає 8,00 грн з ПДВ. Очікувана вартість предмета закупівлі: 248 000,00 грн з ПДВ (31 000 * 8,00 = 248 000,00).
Очікуване споживання на період з березня 2025 по 31.12.2025 рік – 31 000 кВт/год. Загальна вартість предмета закупівлі – 248 000,00 грн.
2. Щодо відсутності розрахунку тендерної пропозиції в складі пропозиції ТОВ "Е ІНЖИНІРИНГ"
Згідно з п.2 Додатку 4 до Тендерної документації, дійсно, учасник мав надати Розрахунок тендерної пропозиції відповідно до формули, визначеної у п.1 розділу V документації.
Разом з тим, у складі пропозиції ТОВ "Е ІНЖИНІРИНГ" надано цінову пропозицію (цінову форму, шляхом зазначення ціни тендерної пропозиції в електронній формі), яка містить деталізовану інформацію про вартісні показники, відповідно до якої можливо здійснити розрахунок загальної вартості, що, на нашу думку, є аналогом розрахунку вартості пропозиції, передбаченого тендерною документацією. Тобто, учасник фактично надав необхідну інформацію, яка дозволяє здійснити перевірку та підтвердження суми пропозиції.
Зазначене не вплинуло на прозорість та об’єктивність оцінки, адже: уся вартісна інформація була надана у належному вигляді; формула розрахунку, наведена у Тендерній документації, є лінійною та елементарною, а тому результат легко верифікується на підставі наданих даних; відсутність окремого файлу з назвою "розрахунок" не свідчить про відсутність змісту такого документа, оскільки інформація в повному обсязі наявна в складі пропозиції.
Оскільки надана інформація дозволяла повністю здійснити оцінку відповідно до вимог документації, а вимога була формальною за суттю, Замовник вважав пропозицію такою, що відповідає вимогам тендерної документації.
Ураховуючи вищевикладене, підстав для надання права на усунення невідповідності чи для відхилення пропозиції не вбачалося, оскільки змістовна частина вимоги була дотримана.
3. Щодо складових розрахунку ціни пропозиції переможця
У п.1 розділу V Тендерної документації Замовником було визначено формулу розрахунку ціни тендерної пропозиції, відповідно до якої учасники повинні були навести у складі своєї тендерної пропозиції деталізований розрахунок із зазначенням складових: прогнозованої середньозваженої ціни РДН, маржі, Кнебал, тарифу на передачу електроенергії тощо.
Цитую п.1 розділу V з Тендерної документації, тому що в запиті не вірно вказано формула (Кп – коефіцієнт та відсоток Кнебал):
“Ціною пропозиції є ціна електричної енергії, що включає ціну активної електричної енергії, коефіцієнт постачальника, передачу електричної енергії, маржу Учасника, витрати на сплату податків.
Розрахунок ціни відповідно до абз. першого частини третьої ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі», за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином:
Р = Vплан * (Црдн + М + Кнебал + Тпер) * 1,2, грн. з ПДВ, де:
Р – ціна тендерної пропозиції у гривні (UAH).
Ціна тендерної пропозиції у гривнях (Р), що визначена Учасником відповідно до формули, має бути округлена за правилами математичного округлення до сотих чисел після коми (другого знаку після коми). Для уникнення некоректного розрахунку забороняється використовувати округлення під час здійснення розрахунків ціни тендерної пропозиції за формулою;
Vплан – плановий обсяг закупівлі електричної енергії для відповідного об’єкта Замовника – 31 000 кВт*год.;
Црдн – прогнозована середньозважена ціна РДН без ПДВ (визначена, як середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на веб-сайті www.oree.com.ua);
М – маржа (вартість послуг Учасника) запропонована Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції.
Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі у ціні за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною.
Кнебал – постійні витрати постачальника на ринку електричної енергії, обслуговування і покриття небалансів електричної енергії (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі 1% від ціни РДН);
Тпер – тариф на послуги з передачі електричної енергії, затверджений регулятором для оператора системи передачі ПРАТ «НЕК «УКРЕНЕРГО» у встановленому порядку згідно постанови НКРЕКП;
1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20%).”
Щодо наданої тендерної пропозиції ТОВ "Е ІНЖИНІРИНГ" повідомляємо наступне:
Стосовно середньозваженої ціни РДН: У складі тендерної пропозиції ТОВ "Е ІНЖИНІРИНГ" відсутній окремий документ із заголовком "Розрахунок за формулою", проте запропонована ціна чітко відповідає формулі, визначеній у п.1 розд. V ТД, з урахуванням усіх встановлених коефіцієнтів, включаючи ПДВ.
Виходячи з поданої вартості тендерної пропозиції (231 168,22 грн з ПДВ) та відомого планового обсягу закупівлі (31000 кВт/год), Замовник мав можливість арифметично верифікувати відповідність формулі. Р=Vплан?(Црдн+M+Кнебал+Tпер)?1,2
Р = 31000?(4,80693+0,6729702+0,0480693+0,68623)?1,2
Р = 31?000?6,2141995?1,2 = 231?168,22?грн/кВт/год
Р = 31000 ? 7,4570394 = 231 168,22 грн
Vплан = 31?000 кВт/год
Црдн = 4,80693 грн/кВт/год
М ? 14% від Црдн = 0,6729702 грн/кВт/год
Кнебал = 1% від Црдн = 0,0480693 грн/кВт/год
Тпер = 0,68623 грн/кВт·год
ПДВ = 1,2
Це свідчить про те, що запропонована Учасником ціна договору 231 168,22 грн з ПДВ відповідає формулі, зазначеній у тендерній документації, а маржа була включена у ціну і становить приблизно 14%, що відповідає вимогам та комерційній пропозиції (додаток 2 до Договору про постачання електричної енергії споживачу № 291 від 26.03.2025р.) Даний рівень маржі формується з урахуванням наступних факторів: особливості ринку: закупівля проводиться на тлі цінової нестабільності на ринку електроенергії; постачальники змушені враховувати ризики коливань ціни на РДН (ринок "на добу наперед") та небалансів, які не завжди можливо точно спрогнозувати; витрати постачальника: до маржі включаються наступні статті витрат: операційні витрати: обслуговування договорів, персонал, бухгалтерський супровід; адміністративні витрати: оренда офісу, програмне забезпечення, звітність; банківські та фінансові витрати: комісії, гарантії, податки; непередбачені зміни тарифів НКРЕКП або умов ринку; місце постачання – м. Запоріжжя: постачання здійснюється в умовах обмежень та технічних ризиків, пов’язаних із воєнним станом у регіоні. Доступ до енергетичної інфраструктури та прогнозованість споживання можуть бути ускладненими. Рівень маржі в розмірі 14% є економічно обґрунтованим з урахуванням: фінансових ризиків; адміністративних і операційних витрат; обсягів споживання; нестабільної ситуації в енергетичній галузі та регіоні постачання. Такий підхід дозволяє забезпечити безперебійне постачання електричної енергії, виконання умов договору та уникнення ризиків як для Замовника, так і для Постачальника.?
Щодо середньозваженої ціни РДН, включеної до розрахунку тендерної пропозиції:
У складі тендерної пропозиції Учасником застосовано прогнозовану середньозважену ціну РДН у розмірі 4,80693 грн/кВт·год без зазначення конкретного періоду.
Згідно з положеннями п.1 розд. V тендерної документації, зазначено:
«Ціна тендерної пропозиції розраховується відповідно до формули, яка включає прогнозовану середньозважену ціну РДН без ПДВ, визначену як середньозважена ціна на РДН у торговій зоні ОЕС України за даними ДП "Оператор ринку"...»
Тендерна документація не містить обов’язкової вимоги щодо прив’язки прогнозованої ціни РДН до конкретної дати чи періоду, а отже, учасник мав право визначити її на власний розсуд, керуючись загальними тенденціями ринку.
Таким чином, застосування прогнозованої ціни РДН у вказаному розмірі є допустимим та не суперечить вимогам тендерної документації або положенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Це значення було визначено учасником як прогнозована середньозважена ціна на ринку «на добу наперед» (РДН) у торговій зоні Об’єднаної енергетичної системи України (ОЕС України) на основі публічних даних ДП «Оператор ринку» (www.oree.com.ua).
Таким чином, хоч окрема таблична форма розрахунку не була надана, але фактичне дотримання формули підтверджується розрахунками Замовника на підставі поданої ціни.
Щодо маржі (М):
У складі цінової пропозиції, наданої ТОВ "Е ІНЖИНІРИНГ", зазначена загальна вартість пропозиції, яка включає всі складові, визначені ТД.
Відповідно до зворотного обрахунку з формули, враховуючи інші коефіцієнти (Кнебал, Тпер, Црдн), розмір маржі складає орієнтовно 14% від Црдн. Ці обчислення були перевірені Замовником та прийняті як такі, що відповідають вимогам тендерної документації. Інформація про цінову пропозицію міститься на сайті https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-03-05-014793-a в електронній формі ціни тендерної пропозиції, де вказано загальну вартість пропозиції. Такий рівень маржі є економічним і обґрунтованим, вище зазначено.
Висновок: Хоча учасником не було подано окремого документа у вигляді формалізованого розрахунку відповідно до формули, змістова інформація, що дозволяє здійснити такий розрахунок і підтвердити відповідність вимогам тендерної документації, була наявна у складі пропозиції.
Замовник, діючи добросовісно та керуючись принципами публічних закупівель, не виявив підстав для відхилення тендерної пропозиції, оскільки зміст вимог був фактично дотриманий.
4. Щодо інформації та документів про споживання електроенергії з моменту укладення договору
Замовником надаються підтверджуючі документи щодо фактичного споживання електричної енергії за завершені звітні періоди поточного року, а саме за березень 2025р.:
- Акт — Рахунок купівлі продажу електричної енергії № 291/274 від 09.04.2025 р.– обсяг споживання: 560 кВт·год, вартість: 4 480,00 грн в т.ч. ПДВ 746,67 грн;
- Платіжна інструкція № 97 від 17.04.2025р. – оплата за постачання електричної енергії за березень 2025 р; договір від 26.03.2025р. № 291: 4 480,00 грн в т.ч. ПДВ 746,67 грн; Оплачено 18.04.2025 р.
- Виписка з казначейського рахунку за 18.04.2025р.
Додатки (документи на підтвердження):
- Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.03.2025 р. № 436;
- Постанова НКРЕКП від 19.12.2024р № 2200;
- Аналіз середньозваженої ціни на ринку за IV квартал 2024 р. – січень - лютий 2025 року;
- Дані про фактичне споживання електроенергії у 2024 році;
- Лист Запорізької обласної військової адміністрації від 26.12.2024 р. № 01-31/6046 Про ціну на електроенергію на 2025 рік.
- Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13.03.2025 р. № 439
- Додаток 2 до Договору “Комерційна пропозиція”
- Акт — Рахунок купівлі продажу електричної енергії
- Платіжна інструкція № 97 від 17.04.2025р.
- Виписка з казначейського рахунку за 18.04.2025р.