Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 29 травня 2025 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції на час проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладення договору про закупівлю; відповідності умов договору про закупівлю змісту тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель військової частини А1688 (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена уповноваженою особою (протокол від 05.03.2025 № 132/38/10) (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕЛЛ КРАФТ» (далі - ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ»); вимога про усунення невідповідностей ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» у термін до 18.03.2025; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.03.2025 № 132/38/13 (далі – протокол № 132/38/13); повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю товару за державні кошти від 03.04.2025 № 23 (далі – Договір № 23); пояснення, надані Замовником через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що тендерна документація не відповідає вимогам Закону та Особливостей.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
На порушення вимог абзаців шостого та восьмого пункту 28 Особливостей в пункті 5 розділу «ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та додатку № 6 до тендерної документації в інформації щодо документів, які має надати переможець процедури закупівлі для підтвердження відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, Замовник посилається на умови пункту 47 Особливостей в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382, яка втратила чинність на дату проведення процедури закупівлі.
Крім того, під час моніторингу процедури закупівлі встановлено наступне.
Відповідно до пункту 11 додатку № 3 «Перелік документів для підтвердження відповідності учасника закупівлі вимогам замовника» до тендерної документації Замовник встановив вимогу для учасників надати «Документи, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям згідно вимог Замовника визначених у тендерній документації (Додаток № 4)».
Зокрема, відповідно до вимог пункту 1 додатку № 4 до тендерної документації для підтвердження інформації про відповідність кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів» учасники мають надати:
«1.1 - довідку у довільній формі (складена на фірмовому бланку (у разі наявності) та завірена встановленим порядком Учасником), що містить інформацію про наявність досвіду роботи на ринку та виконання аналогічного господарського договору/ів (з зазначенням замовника, предмету договору, обсягу закупівлі, ідентифікатору закупівлі та ін.);
1.2 - листи відгуки або копію/ї документу/ів на підтвердження виконання даного/их договору/ів, які зазначені в п.1.1.
Зобов’язання згідно такого договору/ів мають бути виконані в повному обсязі».
У складі тендерної пропозиції учасник ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» надав довідку від 13.03.2025 № 13/03-46 (файл «довідка про виконання аналогічних договорів.pdf»), в якій зазначив інформацію про виконання трьох договорів (далі – Довідка № 13/03-46):
договору поставки від 20.03.2024 № 446;
договору поставки від 20.03.2024 № 447;
договору поставки від 27.06.2023 № 27/06/2023-01.
При цьому, лист-відгук або копії документів на підтвердження виконання договору поставки від 27.06.2023 № 27/06/2023-01, що зазначений у Довідці № 13/03-46, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» відсутні.
Враховуючи вищевикладене, в документах тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» наявна невідповідність, визначена пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Проте, Замовник під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» не виявив вищезазначену невідповідність, про що свідчить протокол № 132/38/13, та на порушення пункту 43 Особливостей не включив до повідомлення, розміщеного в електронній системі закупівель, вимогу про усунення цієї невідповідності учасником у термін до 18.03.2025.
Також за результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» з урахуванням пояснень Замовника встановлено наступне.
Відповідно до вимог, визначених Замовником у пунктах 1, 4 та 5 додатку № 6 до тендерної документації, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 6 та 12 пункту 47 Особливостей, та інші документи. Зокрема, переможець надає:
відповідно до пункту 1 додатку № 6 - оновлену цінову пропозицію (форма наведена в Додатку № 5 до цієї тендерної документації) відповідно до ціни, що була подана в останньому раунді аукціону;
відповідно до пунктів 4 та 5 додатку № 6 - повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» про те, що керівник* учасника процедури закупівлі до кримінальної відповідальності не притягується, незнятої чи непогашеної судимості не має та в розшуку не перебуває.
Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, Замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей учасником у термін до 18.03.2025 наступного змісту: «Просимо Вас, підтвердити правильність цінової пропозиції з урахуванням змін від 18 липня 2024 р. № 831 до постанови Кабінету Міністрів України від 2 березня 2022 р. № 178 «Деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану»».
Разом з цим, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» у файлі «цінова пропозиція. pdf» подана цінова пропозиція у відповідності з вимогами пункту 1 додатку № 3 до тендерної документації, який в повній мірі відповідає умовам тендерної документації, та не потребує розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Крім того, як зазначено вище, відповідно до пункту 1 додатку № 6 до тендерної документації надання оновленої цінової пропозиції передбачено виключно для переможця процедури закупівлі.
На виконання вказаної вимоги про усунення невідповідностей учасник ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» 18.03.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель оновлену цінову пропозицію, яку мав подати лише переможець процедури закупівлі. Також 18.03.2025 учасник одночасно подав витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», виданий керівнику ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» Чубко Ірині Миколаївні, подання яких визначено для переможця процедури закупівлі.
Разом з цим, згідно з протоколом від 20.03.2025 № 132/38/13 Замовник визначив ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» переможцем процедури закупівлі та оприлюднив повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з цим учасником лише 20.03.2025.
Таким чином, документи, визначені Замовником в додатку № 6 до тендерної документації для подання переможцем процедури закупівлі, подані учасником до визначення його переможцем, але на виконання вимоги про усунення невідповідностей.
Натомість, на порушення вимог пункту 47 Особливостей та умов тендерної документації ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ», як переможець процедури закупівлі, після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, а саме з 20.03.2025, не оприлюднив в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 та 12 пункту 47 Особливостей, та зазначених Замовником в додатку № 6 до тендерної документації.
Відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документ, що підтверджує відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Проте, Замовник на порушення підпункту 3 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію переможця ТОВ «ВЕЛЛ КРАФТ» як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 та 12 пункту 47 Особливостей.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом здійснення заходів згідно чинного законодавства, спрямованих на притягнення до відповідальності особи, якою допущено порушення.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.