Обгрунтування використання процедури
Закупівля здійснюється з урахуванням абзацу 13 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, а саме: відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником (документальне підтвердження відсутності конкуренції з технічних причин.
У відповідності до положень абзацу 13 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: зокрема, відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про управління відходами» до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері управління відходами належить організація управління побутовими відходами, відходами будівництва та знесення, визначення у встановленому порядку суб’єктів господарювання, які здійснюють збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів, визначення адміністратора послуги з управління побутовими відходами, встановлення тарифів на послугу з управління побутовими відходами, а також тарифів на збирання, перевезення, відновлення, видалення побутових відходів окремо за видами побутових відходів (змішані, великогабаритні, ремонтні, небезпечні).
Згідно статті 32 Закону України «Про управління відходами» у територіальних громадах з чисельністю населення понад 500 тисяч осіб рішенням міської, сільської, селищної ради визначається адміністратор послуги з управління побутовими відходами. В інших територіальних громадах адміністратор послуги з управління побутовими відходами визначається рішенням міської, сільської, селищної ради. Адміністратором послуги з управління побутовими відходами визначається виключно комунальне підприємство.
Адміністратор послуги з управління побутовими відходами не може здійснювати іншу діяльність, крім діяльності, пов’язаної з адмініструванням послуги з управління побутовими відходами.
Адміністратор послуги з управління побутовими відходами забезпечує функціонування муніципальної системи управління побутовими відходами, укладає за дорученням органу місцевого самоврядування договори із суб’єктами господарювання на виконання окремих операцій з управління побутовими відходами, укладає договори із споживачами про надання послуги з управління побутовими відходами, створює єдину інформаційну базу споживачів для здійснення нарахувань за надану послугу з управління побутовими відходами, обліку стану оплати та заборгованості, проводить претензійно-позовну роботу з боржниками та інформаційні заходи щодо дотримання споживачами вимог нормативних документів у сфері управління побутовими відходами, проводить розрахунок середньозваженого тарифу і подає його у встановленому порядку до органу місцевого самоврядування.
Статтею 33 Закону України «Про управління відходами» встановлено, що послуга з управління побутовими відходами є комунальною послугою і надається відповідно до законодавства про житлово-комунальні послуги та правил, встановлених Кабінетом Міністрів України, з урахуванням регіональних та місцевих планів управління відходами та правил благоустрою населеного пункту. До складу послуги з управління побутовими відходами входять операції із збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів. Суб’єкти господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Виконавчий орган місцевої ради на конкурсних засадах може визначити декількох суб’єктів господарювання, які здійснюють господарську діяльність із збирання та перевезення побутових відходів, на території територіальної громади за територіальним принципом та/або за видами побутових відходів (змішані, великогабаритні, ремонтні, небезпечні). Суб’єкти господарювання, які здійснюють відновлення та видалення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування відповідно до регіонального та місцевих планів управління відходами у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Виконавцем послуги з управління побутовими відходами є суб’єкт господарювання, який здійснює збирання та перевезення побутових відходів у встановленому законодавством порядку, або адміністратор послуги з управління побутовими відходами. Виконавець послуги з управління побутовими відходами укладає договори з суб’єктами господарювання, які здійснюють відновлення та видалення побутових відходів. Якщо виконавцем послуги з управління побутовими відходами є адміністратор, він також укладає договори з суб’єктами господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів. Виконавець послуги з управління побутовими відходами укладає договори із споживачами послуги. Норми надання послуги з управління побутовими відходами визначаються органом місцевого самоврядування відповідно до правил, що затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства
Управління побутовими відходами належать до житлово-комунальних послуг на підставі частини першої ст. 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги». Відповідно до підпункту 7 частини другої ст.6 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» виконавцями комунальних послуг, зокрема послуг з управління побутовими відходами - адміністратор послуги з управління побутовими відходами, а у разі його відсутності - визначений у встановленому законодавством порядку суб’єкт господарювання, який здійснює збирання та перевезення побутових відходів.
Згідно ст. 12 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах. Водночас ст. 10 вказаного Закону передбачено, що ціни (тарифи) на житлово-комунальні послуги встановлюються за домовленістю сторін, крім випадків, коли відповідно до закону ціни (тарифи) є регульованими. У такому разі ціни (тарифи) встановлюються уповноваженими законом державними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до закону. Відповідно до статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері поводження з побутовими відходами належить, зокрема, встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на інші комунальні послуги, побутові, транспортні та інші послуги. Порядок формування середньозваженого тарифу на послугу з управління побутовими відходами, а також тарифів на збирання, перевезення, відновлення та видалення побутових відходів затверджений постановою КМУ від 26 вересня 2023 р. № 1031.
На території Коростенської міської територіальної громади виконавцем послуг з вивезення побутових відходів з 07.04.2021 року строком на 15 років є Комунальне виробничо-господарське підприємство, яке укладає договори на вивезення твердих побутових відходів зі всіма споживачами, які розташовані на території Коростенської міської територіальної громади, про що свідчить рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради Житомирської області від 07.04.2021 року № 232, прийняте за результатами проведеного конкурсу та Договір на надання послуг з вивезення побутових відходів на території Коростенської міської територіальної громади від 07 квітня 2021 року.
Тариф на послуги з поводження з побутовими відходами для всіх категорій споживачів, що надаються Комунальним виробничо-господарським підприємством встановлено Рішенням виконавчого комітету Коростенської міської ради Житомирської області від 21.12.2022 року № 529. Плата за абонентське обслуговування затверджена наказом Комунального виробничо-господарського підприємства №7 від 02.01.2023 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 808 Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуг, що надаються споживачам за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг.
Замовник здійснює закупівлю послуг з поводження з побутовими відходами згідно предмета закупівлі в учасника (виконавця/надавача послуг), у зв’язку з відсутністю конкуренції щодо вибору виконавця (надавача послуг) з технічних причин, а саме з урахуванням результатів конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів, як окремої комунальної послуги, право на яку виборюється на конкурсних засадах для підвищення якості надання послуг з вивезення побутових відходів на певній території Коростенської міської територіальної громади межі якої були визначені умовами конкурсної документації та за умови затверджених тарифів для даного виконавця (надавача послуг).
Отже, з урахуванням наявних в Учасника, станом на дату прийняття замовником рішення про здійснення закупівлі, технічних причин, вказаних вище та затверджених тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами, замовником прийнято рішення здійснити закупівлю шляхом укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель з підстави, що передбачена згідно абзацу 13 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Документальне підтвердження відсутності конкуренції з технічних причин: Закон України «Про управління відходами», Закон України «Про житлово-комунальні послуги», Постанова Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2023 р. № 1031, Рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради Житомирської області від 07.04.2021 року № 232, Рішення виконавчого комітету Коростенської міської ради Житомирської області від 21.12.2022 року № 529, наказ Комунального виробничо-господарського підприємства №7 від 02.01.2023 року.
Керуючись наведеним, для забезпечення потреб державної установи «Коростенська виправна колонія (№71)» в послугах з поводження з побутовими відходами, збирання безпечних відходів, придатних для вторинного використання у 2025 році прийнято рішення укласти договір про закупівлю послуг з поводження з побутовими відходами без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу.