Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 29 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради (далі - Замовник) на 2025 рік UA-P-2025-03-04-003011-a, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 04.03.2025 №17/1, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ПП «Український незалежний центр оцінки», ТОВ «Всеукраїнська експертна група», ФОП «Багров Дмитро Олегович», вимоги про усунення невідповідностей (повідомлення), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.03.2025 №18, від 21.03.2025 №19, від 27.03.2025 №21, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 27.03.2025, договір про закупівлю від 02.04.2025 №12/04/2025, пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель від 10.04.2025, від 18.04.2025 на запити Східного офісу Держаудитслужби, від 09.04.2025, від 17.04.2025.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено наступне.
Пунктом 3 Особливостей визначено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно із Додатком 3 Тендерної документації одним із критеріїв для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону №922 є наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, а саме:
«2.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору Учасник має надати:
2.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору (не менше одного договору).
Під аналогічним договором розуміється повністю виконаний (завершений) договір.
2.1.2. не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці в повному обсязі.
2.1.3. копії/ю документів/а на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці».
Учасник ФОП Багров Дмитро Олегович у складі тендерної пропозиції надав «Інформацію щодо досвіду суб’єкта оціночної діяльності та (або) оцінювачів, які будуть залучені до виконання робіт з оцінки майна (експертної грошової оцінки земельної ділянки) та підписання звіту про оцінку майна (експертну грошову оцінку земельної ділянки)», у якій у графі «Документ, що підтверджує досвід» зазначено «Договір, акт» (без номеру та дати документів).
На підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору Учасник ФОП Багров Дмитро Олегович у складі тендерної пропозиції надав копію договору від 24.07.2024 №44, предметом якого є надання послуг за кодом ДК 021:2015:79410000-1 Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління (послуги по виконанню незалежної оцінки нерухомого майна та рецензування звітів для розрахунку орендної плати приміщення площею 156,4 м), що не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, так як предметом закупівлі є послуги з оцінки комунального майна за кодом ДК 021:2015:71310000-4: Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва.
На запит Східного офісу Держаудитслужби від 17.04.2025 Замовник пояснив, що аналогічний за предметом закупівлі договір визначався ним «виходячи із специфіки предмета закупівлі, тобто здійснення оцінки майна,
а не за кодом».
Проте, згідно з пунктом 3 розділу І наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» визначено, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Відповідно до пункту 21 частини першої статті 1 Закону №922 послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації.
Отже, пояснення Замовника не спростовує суті порушення, оскільки умовами тендерної документації визначено, що Учасник у складі тендерної пропозиції мав надати аналогічний за предметом закупівлі договір, а предмет закупівлі визначається за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Крім того, роботи по договору, який Учасник ФОП Багров Дмитро Олегович надав у складі тендерної пропозиції на підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору (Консультаційні послуги з питань підприємницької діяльності та управління), не відповідають роботам, які є предметом закупівлі (Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва).
Пунктом 43 Особливостей визначено якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. При цьому під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Проте, в порушення вимог пункту 43 Особливостей Замовник в електронній системі закупівель не розмістив у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення ФОП Багров Дмитро Олегович невідповідностей, в частині надання аналогічного за предметом закупівлі договору.
У пункті 6 розділу 3 Тендерної документації зазначено, що Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладені у Додатку №4 до Документації, невідповідність запропонованої Учасником пропозиції встановленим вимогам Додатку 4 тендерної документації розцінюється як невідповідність пропозиції умовам тендерної документації.
У Додатку №4 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація» Замовником визначено обсяг надання послуг у кількості «101 послуга» та надано перелік у кількості 101 об’єкт із зазначенням адреси та площі об’єкта.
Проте, Учасник ФОП Багров Дмитро Олегович, в документах тендерної пропозиції надав «Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація», в якій зазначено, що обсяг надання послуг лише 1 послуга, що на 100 послуг менше, ніж визначено вимогами технічної специфікації (Додаток №4 до тендерної документації).
Крім того, Учасником ФОП Багров Дмитро Олегович у складі тендерної пропозиції надано кошторис вартості послуг, у якому зазначено надання лише 1 послуги по ціні за одиницю 482 000,00 грн (без ПДВ), загальною вартістю 482 000,00 грн (без ПДВ).
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника ФОП Багров Дмитро Олегович не відповідає вимогам технічної специфікації Замовника в частині визначення кількості наданих послуг.
Підпунктом 2 пункту 44 Особливостей визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Проте, Замовник не відхилив тендерну пропозицію Учасника ФОП Багров Дмитро Олегович, яка не відповідає технічній специфікації Замовника, чим порушив вимоги підпункту 2 пункту 44 Особливостей.