Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 29 квітня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 19.09.2024, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), своєчасності надання роз’яснень до процедури, розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 11.03.2025 № 158/2025 зі змінами; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕТАЛОН-ПРИЛАД» (лот 1) (далі - ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕТАЛОН-ПРИЛАД»); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «РАПІД-ТРЕЙД» (лот 1) (далі – ТОВ «РАПІД-ТРЕЙД»); протокол уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕТАЛОН-ПРИЛАД» від 21.03.2025 № 187/2025 (лот 1); протокол уповноваженої особи про визначення переможця ТОВ «РАПІД-ТРЕЙД» від 21.03.2025 № 188/2025 (лот 1); повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «РАПІД-ТРЕЙД» від 21.03.2025 року (лот 1); договір від 04.04.2024 № 4816/ДЗЗ-25 (лот 1); інформація про відміну торгів (лот 2); пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 10 та 17 квітня 2025 року.
Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону №922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
В ході аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «РАПІД-ТРЕЙД» та визначення переможця процедури закупівлі встановлено наступне.
Замовником для підтвердження відповідності учасника технічній специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі у підпункті 2.2 пункту 2 додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» тендерної документації на позицію 34 «ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦИФІКАЦІЇ» Додатку 3 вимагається надання сертифікату затвердження типу засобів вимірювальної техніки.
В ході аналізу наявної інформації в електронній системі закупівель встановлено, що учасником ТОВ «РАПІД-ТРЕЙД» у складі тендерної пропозиції надано сертифікат затвердження типу засобів вимірювальної техніки від 22.05.2015 № UA-MI/1-3177-2015.
Так, в переліку типів засобів вимірювальної техніки затвердженому наказом 17.06.2014 № 703 «Про затвердження переліку типів засобів вимірювальної техніки, унесення змін до Державного реєстру засобів вимірювальної техніки та переліку типів засобів вимірювальної техніки», наявні установки багатофункціональні CMC 353, CMC 356 фірми OMICRON electronics GmbH, Австрійська Республіка.
Водночас, відповідно до пункту 4 розділу 1 «Загальні положення» Порядку ведення Реєстру затверджених типів засобів вимірювальної техніки, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 13.07.2016 № 1161, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.08.2016 за № 1081/29211, ДП «Укрметртестстандарт» забезпечує оприлюднення Реєстру на своєму веб-сайті.
Інформація в Реєстрі є відкритою і загальнодоступною та розміщується у форматі, придатному для роздрукування.
Проте, в зазначеному реєстрі відсутня інформація про зазначений сертифікат та/або інформація щодо засобів вимірювальної техніки - установки багатофункціональні CMC 353, CMC 356 фірми OMICRON electronics GmbH, Австрійська Республіка, запропонованих учасником ТОВ «РАПІД-ТРЕЙД» у складі тендерної пропозиції. Відтак, наданий учасником документ не може слугувати належним підтвердженням відповідності запропонованого учасником товару вимогам технічної специфікації/ вимогам щодо предмета закупівлі.
Разом з тим, абзацом першим пункту 43 Особливостей визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Так, виявлені під час моніторингу процедури закупівлі невідповідності у поданих учасником ТОВ «РАПІД-ТРЕЙД» документах підлягали виправленню відповідно до пункту 43 Особливостей, який є імперативною нормою та визначає обов’язок розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, виявлених в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією.
Однак, за результатами проведеного моніторингу процедури закупівлі з урахуванням наданих Замовником пояснень на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області встановлено, що з метою з’ясування чинності наданого учасником процедури закупівлі ТОВ «РАПІД-ТРЕЙД» сертифікату Замовник не скористався правом, наданим ним пунктом 42 Особливостей на звернення за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, а також на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, тим самим не надав можливість учаснику усунути такі невідповідності.
Крім того, згідно вимог підпункту 2.1 пункту 2 «Документами, що підтверджують відповідність технічній специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі» додатку 1 тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати технічну пропозицію за формою Додатку 4 до цієї тендерної документації, згідно якої інформація щодо товару відповідно до Додатку 3 Тендерної документації заповнюється учасником шляхом копіювання відповідного тексту з Додатку 3 тендерної документації у стовпчик 3 «Технічний опис та/або характеристики товару**», а інформація щодо товару, запропонованого учасником заповнюється учасником з врахуванням вимог Додатку 1 та 3 тендерної документації у стовпчику 5 «Технічний опис та/або характеристики товару***».
На виконання встановленої вимоги учасником ТОВ «РАПІД-ТРЕЙД» в складі тендерної пропозиції надано технічну пропозицію (файл «Технічна пропозиція.pdf»), згідно якої в стовпчику 5 «Технічний опис та/або характеристики товару» запропонованого учасником товару по позиції 29 зазначено «Покажчик напруги КОНТАКТ-55Е або аналог» та по позиції 30 «Покажчик напруги Пошук1 або аналог», проте, вказана в додатку інформація не дає змоги визначити який конкретно товар пропонує учасник.
Окрім того, у поданій пропозиції не зазначено точні характеристики запропонованого товару, натомість, зокрема, в позиціях 1, 2, 3, 4 вказано «Клас точності - не гірше 1,5», в позиції 6 – «Клас точності - не гірше 1,5. Габарити - 96?96? не більше 48 мм», в позиції 7 – «Габаритні розміри: не більше 300?200?50 мм; Дисплей: не менше 7"», в позиції 8 – «Дисплей не менше 7" дюймів. Максимальна товщина контрольованого матеріалу: не більше 6000 мм (ехо-режим) для сталі. Кількість опорних точок ЧРЧ не більше 16 точок.», позиції 25 – «Довжина з'єднувального проводу: не менше 1 м», по позиції 34 - «Виходи напруги, не менше: 4 шт. (4х300,0В, 75,0ВА; 3х300,0В, 100,0ВА; 1х300,0В, 275,0ВА;); Виходи струмові, не менше: 6 шт. (6х32,0 А, 430ВА; 3х64А, 860,0ВА, 1х128А, 1740 ВА). Двійкові входи, не менше: 10 шт. Двійкові виходи релейні, не менше: 4шт. Маса, кг, не більше: 17,0 кг.», тощо.
З огляду на вищенаведене в ході проведення моніторингу у відповідності до частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, Замовнику 17 квітня 2025 року через електронну систему закупівель було направлено запит про надання пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, однак, надані Замовником пояснення не спростовують виявлених під час проведення моніторингу порушень.
Водночас, виявлені під час моніторингу невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «РАПІД-ТРЕЙД» умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації не є невідповідностями у розумінні пункту 43 Особливостей та, відповідно, не можуть бути виправлені учасником процедури закупівлі.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерних пропозицій встановлено, що Замовником на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилено учасника ТОВ «РАПІД-ТРЕЙД», тендерна пропозиція якого не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а укладено з ним договір поставки товарів на загальну суму 6 360 000,00 гривень (з ПДВ).