Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 12 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі ? Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Особливості №1275); розгляду поданих пропозицій; своєчасності укладення договору про закупівлю; відповідності умов укладеного договору вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі - Оголошення), опубліковане Військовою частиною А3074 (далі — Замовник) від 21.02.2025, реєстр отриманих пропозицій від 05.03.2025; протокол розкриття пропозицій від 05.03.2025; протокол Уповноваженої особи Замовника про визначення переможця від 15.03.2025; пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СПЕЦЗАПЧАСТИНИ» (далі — ТОВ «СПЕЦЗАПЧАСТИНИ»); повідомлення про намір укласти договір від 15.03.2025, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 25.04.2025 року (далі – Пояснення).
1. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду пропозиції Учасника процедури закупівлі ТОВ «СПЕЦЗАПЧАСТИНИ» встановлено наступне.
Відповідно до пункту 18.4 Оголошення, Учасник повинен завантажити через електронну систему закупівель в електронному (сканованому) вигляді в складі своєї пропозиції наступні документи (оригінали або завірені учасником належним чином копії документів): Проєкт договору, підготовлений у відповідності з Додатком 2 до Оголошення, який повинен бути заповнений для сторони учасника, включаючи додатки до проєкту Договору, підписаний уповноваженою особою учасника і містити печатку учасника.
При цьому, у складі тендерної пропозиції ТОВ «СПЕЦЗАПЧАСТИНИ» надано не заповнений п.3.1 та Додаток №1 до Проекту договору.
Відповідно до абзацу шостого пункту 8 Особливостей № 1275 у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/ або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Згідно з абзацом сьомим пункту 8 Особливостей № 1275, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості №1178).
Так, відповідно до абзацу другого пункту 43 Особливостей № 1178 під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/ або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, виявлені під час моніторингу процедури закупівлі невідповідності у поданих учасником ТОВ «СПЕЦЗАПЧАСТИНИ» документах підлягали виправленню відповідно до абзацу шостого пункту 8 Особливостей №1275, який є імперативною нормою та визначає обов’язок розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, виявлених в інформації та/або документах, що подані учасником у пропозиції та/або подання яких вимагалось оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.
Однак, при розгляді Замовником пропозиції ТОВ «СПЕЦЗАПЧАСТИНИ» не була встановлена вимога щодо усунення такої невідповідності, що суперечить нормам абзацу другого пункту 43 Особливостей № 1178 та абзацу шостого пункту 8 Особливостей №1275.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно - східного офісу Держаудитслужби від 22.04.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації стосовно вищевикладеного.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.04.2025 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, наступного змісту: «…Слід зазначити, що Оголошення про проведення спрощеної закупівлі не конкретизує, які саме положення проєкту договору стосуються виключно сторони учасника.
З огляду на викладене, відсутність в проєкті договору цінових/вартісних показників не вказує на невідповідність поданої пропозиції умовам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, що підтверджується відповідними рішення Органу оскарження (рішення від 25.04.2024 № 7409 за закупівлею UA-2024-03-08-003254-a).
Враховуючи викладене, пропозиція ТОВ «СПЕЦЗАПЧАСТИНИ» відповідала вимогам Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а тому у замовника були відсутні правові підстави для прийняття рішення щодо усунення не відповідностей в поданій пропозиції".
Однак, пояснення Замовника не спростовує порушення абзацу шостого пункту 8 Особливостей №1275, оскільки п.3.1 та Додаток №1 до Проекту договору передбачає ціну договору, яку пропонує учасник за товар, що є предметом закупівлі, тому ціна договору є інформацією, що відноситься безпосередньо до Учасника.
Замовник не виявив зазначену невідповідність в документах, наданих у складі тендерної пропозиції та на порушення абзацу другого пункту 43 Особливостей № 1178 та абзацу шостого пункту 8 Особливостей №1275 не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, чим не надав можливість Учаснику ТОВ «СПЕЦЗАПЧАСТИНИ» усунути такі невідповідності.
2. Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині оприлюднення договору про закупівлю, встановлено наступне.
Згідно пункту 15 статті 14 Закону визначено, що Замовник може укласти договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем спрощеної закупівлі, на наступний день після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, але не пізніше ніж через 20 днів.
Відповідно вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
В електронній системі закупівель на момент оприлюднення повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі закупівля перебуває на етапі «Пропозиції розглянуті».
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 22.04.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно факту укладання договору про закупівлю з Переможцем закупівлі, враховуючи що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю датовано 15.03.2025.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.04.2025 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, наступного змісту: «…За результатами спрощеної закупівлі з переможцем закупівлі ТОВ «СПЕЦЗАПЧАСТИНИ» у строки, визначені чинним законодавством, було укладено договір про закупівлі від 24.03.2025 №8, який наразі виконується (Додаток 2).
Договір про закупівлю не був оприлюднений з міркувань безпеки, у т.ч. з метою не розкриття інформації, що може допомогти ворогу.».
До пояснення Замовником додано копію Договору про закупівлі від 24.03.2025 № 8.
При цьому, надане Замовником пояснення не корелюється із тією інформацією, яка уже розміщена ним в електронній системі закупівель, зокрема, оголошення про проведення спрощеної закупівлі містить інформацію місце поставки товару та проект договору.
Отже, на порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник не оприлюднив в електронній системі закупівель Договір протягом 3-х робочих днів з дня його укладання.