Звернення:
За тендером : Тверде паливо (Брикети торф'яні)
Тема:
ст. 17 та п. 44
Зміст:
Доброго дня.
Просимо пояснити, чому Замовник встановлює вимоги щодо ст17 Закону, якщо на даний час Законодавством замість ст.17 вимагається підтвердження вимог щодо п.47 Особливостей?
Також просимо пояснити, яку довідку повинен надати Учасник про відсутність підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі передбаченої пункту 44 Особливостей? Про яку саме підставу з п.44 Особливостей йде мова?
Також щодо обставин, зазначених у абзаці чотирнадцятому пункту 44 Особливостей... про які обставини тут йдеться? Ви не плутаєте п.44 з п.47 Особливостей по всій закупівлі?
Просимо привести документацію у відповідність діючому законодавству щодо вимог по ст17 Закону та щодо вимог по п.44 Особливостей.
Дякуємо!
Дата оприлюднення звернення:
26.02.2025 18:09
Отже, стосовно першого питання: Виходячи з правової природи питання щодо встановлення вимог у тендерній документації замовника (надалі Т.Д.) з врахуванням вимог ст. 17 Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі Закон) а ні п. 47 Особливостей повідомляємо: По-перше, п. 47 Особливостей та Особливості взагалі затверджені ПКМ України, що не відміняє норму закону, а є лише підзаконним нормативно-правовим актом. Внесення змін до закону можливо лише у спосіб прийняття закону про внесення відповідних змін, який приймається Верховною Радою України, як єдиним законодавчим органом влади в Україні та в ієрархії нормативно- правових актів має вищу юридичну силу щодо підзаконних актів (Верховенство права), тому радимо не плутати та не поєднувати вимоги ПКМ України і Закон.Також нагадуємо, що ст. 17 закону не скасована, а п. 47 Особливостей лише віддзеркалює вимоги зазначеної статті, що в даному випадку не протирічить одне одному (у випадку протиріччя неминуче необхідно застосовувати вимоги закону).
Також, слід нагадати, що п. 3 Особливостей чітко це підтверджує, а саме: Замовники зобов'язані здійснювати публічні закупівлі відповідно до закону, проводить закупівлі лише з урахуванням особливостей, а не повністю на них посилатися, ігноруючи Закон.
Стосовно другого питання, щодо пунктів 44 та 47 особливостей: довідку, яку учасник повинен надати, повідомляємо: Перше, треба почати з юридичних дефініцій та дефініцій взагалі - Відсильна норма - це норма існує для встановлення ознак, яких бракує та щодо яких слід звернутися до інших частин норми, або інших норм цієї галузі права.
Абзац - це відрізок мовлення, тексту, що складається з одного чи кількох речень, пов'язаних між собою за змістом.
Отже, п 44 Особливостей має ознаки відсильної норми, а саме: обзац 3 цього пінкту відсилає на норми п. 47 цих же Особливостей тому він і був зазначений у Т.Д.
Далі, частина питання полягає в обзаці 14 п. 44 Особливостей, щодо обставин, про які йдеться мова. Якщо подивитися на поняття абзац та поглянути на п. 44 ми дійдемо до висновку, що абзац 14 п. 44 містить відсилочну норму та відсилає до ст. 22 Закону, яка встановлює вимоги до невідповідності вимогам Т.Д.
Стосовно довідок згідно п. 44 пояснюємо: якщо уважно подивитись на абзац 9 п.44 Особливостей, стає зрозумілим, яку довідку треба (на наш особистий погляд це має бути підтвердження, що учасник не є громадянином росіі із цього зокрема випливає - довідка міграційної служби).
Враховуючи вищевикладене, стає зрозумілим, що порушень Закону, нормативно - првових актів з боку замовника не існує, порушень прав учасників не вбачається, приводити документацію у відповідність не має ніякої підстави.
Бажаємо успіхів з повагою Замовник
Дата оприлюднення відповіді:
27.02.2025 11:25