Закупівля 25П-097 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Послуги з освоєння свердловин за допомогою комплексів азотно-компресорного обладнання:
Лот №1 - 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Послуги з освоєння свердловин за допомогою комплексів азотно-компресорного обладнання);
Лот №2 - 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Послуги з освоєння свердловин за допомогою комплексів азотно-компресорного обладнання))
від АТ "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ".
25П-097 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Послуги з освоєння свердловин за допомогою комплексів азотно-компресорного обладнання:
Лот №1 - 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Послуги з освоєння свердловин за допомогою комплексів азотно-компресорного обладнання);
Лот №2 - 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Послуги з освоєння свердловин за допомогою комплексів азотно-компресорного обладнання))
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
Лот №1 - 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Послуги з освоєння свердловин за допомогою комплексів азотно-компресорного обладнання)
Очікувана вартість
27 310 957.7 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
140000,0
0,51 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Наявне
Розмір гарантійного забезпечення тендерної пропозиції
819 328.7
Позиція
Опис предмета закупівлі
Послуги з освоєння свердловин за допомогою комплексів азотно-компресорного обладнання
Код ДК 021:2015
76490000-4 -
Послуги з освоєння свердловин
Кількість
1
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
Україна, УГВ-Сервіс, Полтава, Полтавська обл., 36021; ГПУ «Полтавагазвидобування», Полтава, Полтавська область, 36000; ГПУ «Шебелинкагазвидобування», смт.Донець, Харківська обл., Балаклійський р-н, 64250; БУ «Укрбургаз», м. Красноград, Харківська обл. 63304. Свердловини розташовані на території Полтавської, Харківської, Дніпропетровської, Сумської та Чернігівської областей
Дата постачання по
31.10.2025 00:00
Умови оплати
Надання послуг
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
30
календарні
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Протягом 30-ти календарних днів з дати підписання Сторонами Акту приймання-передачі наданих послуг.
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій:
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.02.2025 10:37
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
1.1 Довідка у формі Таблиці №1 «Відомості про матеріально-технічні ресурси» на бланку Учасника про наявність машин, механізмів, обладнання, необхідних для виконання договору (для кожного окремого лоту).*
Мінімальні вимоги до необхідної техніки для кожного окремого лоту, а саме:
- Комплекс азотно-компресорного обладнання, який включає в себе:
- пересувну / мобільну азотно-компресорну установку кріогенного типу з витратою азоту в мінімальному діапазоні 8-12 і максимальному діапазоні від 35 м3/хв та максимальним робочим тиском не менше 69 МПа, оснащену кріогенною ємністю об’ємом не менше 6 м3;
- додаткові кріогенними ємності сумарним об’ємом V?12м3;
- нагнітальні труби високого тиску не менше 69 Мпа;
- комплект перехідників для монтажу на гирлі свердловини.
*У разі участі у кількох лотах Учасник підтверджує наявність необхідної кількості обладнання для кожного окремого лоту, зазначивши при цьому реєстраційний номер та/або заводський номер та/або інвентарний номер та/або серійний номери кожного обладнання.
1.2 Підтверджуючі документи (паспорт, та/або сертифікат, та/або інструкція / посібник / мануал з експлуатації) про наявність наступних технічних характеристик обладнання та матеріалів, необхідних для виконання договору:
- Азотна установка кріогенного типу для кожного окремого лоту:
Максимальна витрата, м3/хв – не менше 35;
Максимальний робочий тиск, МРа – не менше 69.
1.3 Учасник повинен надати:
Скан-копії документів, що підтверджують право власності / право користування* на обладнання, зазначене у п. 1.1.
* У випадку подання у складі тендерної пропозиції договору(-ів) оренди (найму)/лізингу або іншого документу що підтверджує право на користування обладнанням, до такого документу обов’язково додається документ що підтверджує право власності на обладнання особою / юридичною особою яка передає таке обладнання у користування Учаснику / субпідряднику / співвиконавцю.
Примітка: договір про надання послуг (у т. ч. договір підряду) на користь Учасника, не є підтвердженням наявності в Учасника обладнання та МТБ.
1.4. Якщо вік обладнання Учасника, зазначеного у пункті 1.1, перевищує 10 років, він має надати підтверджуючі документи про проведення капітального ремонту та / або технічного обслуговування, в якому наявна інформація про технічну перевірку за результатом такого ремонту
2. Діючий договір на постачання рідкого азоту для надання послуг за предметом закупівлі
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
Сума забезпечення виконання Договору про закупівлю становить % від ціни цього Договору про закупівлю
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
21.02.2025 10:37
Значення, яке очікується
5
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Замовник вимагає надання забезпечення виконання договору про закупівлю переможцем тендеру у вигляді банківської гарантії у відповідності до додатку №8.1 до тендерної документації або у формі грошових коштів у розмірі 5% від загальної вартості договору про закупівлю. Умови повернення, вимоги до банків, спосіб подання (спосіб підтвердження відповідності) та інші умови щодо забезпечення виконання договору про закупівлю наведені у п. 7 розділу І тендерної документації «Загальні положення» та у додатку 8.1 до тендерної документації. Забезпечення виконання договору про закупівлю надається через електронну систему закупівель.
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Вимога
Строк дії гарантії перевищує строк дії Договору про закупівлю на
Тип даних
Ціле число
Cтатус
Активна
Дата створення
21.02.2025 10:37
Значення, яке очікується
102
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Замовник вимагає надання забезпечення виконання договору про закупівлю переможцем тендеру у вигляді банківської гарантії у відповідності до додатку №8.1 до тендерної документації або у формі грошових коштів у розмірі 5% від загальної вартості договору про закупівлю. Умови повернення, вимоги до банків, спосіб подання (спосіб підтвердження відповідності) та інші умови щодо забезпечення виконання договору про закупівлю наведені у п. 7 розділу І тендерної документації «Загальні положення» та у додатку 8.1 до тендерної документації. Забезпечення виконання договору про закупівлю надається через електронну систему закупівель.
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Вимога
Форма забезпечення
Тип даних
Текст
Cтатус
Активна
Дата створення
21.02.2025 10:37
Значення, яке очікується
Гарантія фінансової установи
Іншій формі
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Замовник вимагає надання забезпечення виконання договору про закупівлю переможцем тендеру у вигляді банківської гарантії у відповідності до додатку №8.1 до тендерної документації або у формі грошових коштів у розмірі 5% від загальної вартості договору про закупівлю. Умови повернення, вимоги до банків, спосіб подання (спосіб підтвердження відповідності) та інші умови щодо забезпечення виконання договору про закупівлю наведені у п. 7 розділу І тендерної документації «Загальні положення» та у додатку 8.1 до тендерної документації. Забезпечення виконання договору про закупівлю надається через електронну систему закупівель.
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Вимога
Замовник вимагає надання забезпечення виконання договору про закупівлю переможцем тендеру у вигляді банківської гарантії у відповідності до додатку №8.1 до тендерної документації або у формі грошових коштів у розмірі 5% від загальної вартості договору про закупівлю. Умови повернення, вимоги до банків, спосіб подання (спосіб підтвердження відповідності) та інші умови щодо забезпечення виконання договору про закупівлю наведені у п. 7 розділу І тендерної документації «Загальні положення» та у додатку 8.1 до тендерної документації. Забезпечення виконання договору про закупівлю надається через електронну систему закупівель.
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.02.2025 10:37
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
У разі надання забезпечення виконання договору про закупівлю у формі грошових коштів, підтвердження надання такого забезпечення надається до моменту укладання договору про закупівлю шляхом завантаження через електронну систему закупівель у вигляді скан-копії платіжної інструкції з відміткою банка платника про виконання оплати або SWIFT-повідомлення про переказ коштів.
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.02.2025 10:37
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Оформлення забезпечення тендерних пропозицій відбувається на підставі вимог Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 р. №2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» (для надання гарантій виданих банками-резидентами) з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) та відповідно до вимог додатку №8 до тендерної документації. Гарантії видані банками-нерезидентами оформлюються у відповідності до Уніфікованих правил для гарантій за вимогою Міжнародної торговельної палати у редакції 2010 року, публікація №758 та відповідно до вимог додатку №8 до тендерної документації. Вимоги щодо банків, строку дії банківської гарантії, умови неповернення та інші умови щодо забезпечення тендерної пропозиції наведені у п. 6 розділу І тендерної документації «Загальні положення» та у додатку №8 цієї тендерної документації. Умови надання забезпечення тендерної пропозиції наведені в додатку №8 до тендерної документації.
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Лот №2 - 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Послуги з освоєння свердловин за допомогою комплексів азотно-компресорного обладнання)
Очікувана вартість
27 701 114.2 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
140000,0
0,51 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Наявне
Розмір гарантійного забезпечення тендерної пропозиції
831 033.4
Позиція
Опис предмета закупівлі
Послуги з освоєння свердловин за допомогою комплексів азотно-компресорного обладнання
Код ДК 021:2015
76490000-4 -
Послуги з освоєння свердловин
Кількість
1
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
Україна, УГВ-Сервіс, Полтава, Полтавська обл., 36021; ГПУ «Полтавагазвидобування», Полтава, Полтавська область, 36000; ГПУ «Шебелинкагазвидобування», смт. Донець, Харківська обл., Балаклійський р-н, 64250; БУ «Укрбургаз», м. Красноград, Харківська обл. 63304. Свердловини розташовані на території Полтавської, Харківської, Дніпропетровської, Сумської та Чернігівської областей
Дата постачання по
04.03.2025 00:00
Умови оплати
Надання послуг
Тип оплати:
Пiсляоплата
Період:
30
календарні
днів
Розмір оплати:
100,0 %
Опис:
Протягом 30-ти календарних днів з дати підписання Сторонами Акту приймання-передачі наданих послуг
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій:
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.02.2025 10:37
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
1.1 Довідка у формі Таблиці №1 «Відомості про матеріально-технічні ресурси» на бланку Учасника про наявність машин, механізмів, обладнання, необхідних для виконання договору (для кожного окремого лоту).*
Мінімальні вимоги до необхідної техніки для кожного окремого лоту, а саме:
- Комплекс азотно-компресорного обладнання, який включає в себе:
- пересувну / мобільну азотно-компресорну установку кріогенного типу з витратою азоту в мінімальному діапазоні 8-12 і максимальному діапазоні від 35 м3/хв та максимальним робочим тиском не менше 69 МПа, оснащену кріогенною ємністю об’ємом не менше 6 м3;
- додаткові кріогенними ємності сумарним об’ємом V?12м3;
- нагнітальні труби високого тиску не менше 69 Мпа;
- комплект перехідників для монтажу на гирлі свердловини.
*У разі участі у кількох лотах Учасник підтверджує наявність необхідної кількості обладнання для кожного окремого лоту, зазначивши при цьому реєстраційний номер та/або заводський номер та/або інвентарний номер та/або серійний номери кожного обладнання.
1.2 Підтверджуючі документи (паспорт, та/або сертифікат, та/або інструкція / посібник / мануал з експлуатації) про наявність наступних технічних характеристик обладнання та матеріалів, необхідних для виконання договору:
- Азотна установка кріогенного типу для кожного окремого лоту:
Максимальна витрата, м3/хв – не менше 35;
Максимальний робочий тиск, МРа – не менше 69.
1.3 Учасник повинен надати:
Скан-копії документів, що підтверджують право власності / право користування* на обладнання, зазначене у п. 1.1.
* У випадку подання у складі тендерної пропозиції договору(-ів) оренди (найму)/лізингу або іншого документу що підтверджує право на користування обладнанням, до такого документу обов’язково додається документ що підтверджує право власності на обладнання особою / юридичною особою яка передає таке обладнання у користування Учаснику / субпідряднику / співвиконавцю.
Примітка: договір про надання послуг (у т. ч. договір підряду) на користь Учасника, не є підтвердженням наявності в Учасника обладнання та МТБ.
1.4. Якщо вік обладнання Учасника, зазначеного у пункті 1.1, перевищує 10 років, він має надати підтверджуючі документи про проведення капітального ремонту та / або технічного обслуговування, в якому наявна інформація про технічну перевірку за результатом такого ремонту
2. Діючий договір на постачання рідкого азоту для надання послуг за предметом закупівлі
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
Сума забезпечення виконання Договору про закупівлю становить % від ціни цього Договору про закупівлю
Тип даних
Дробове число
Cтатус
Активна
Дата створення
21.02.2025 10:37
Значення, яке очікується
5
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Замовник вимагає надання забезпечення виконання договору про закупівлю переможцем тендеру у вигляді банківської гарантії у відповідності до додатку №8.1 до тендерної документації або у формі грошових коштів у розмірі 5% від загальної вартості договору про закупівлю. Умови повернення, вимоги до банків, спосіб подання (спосіб підтвердження відповідності) та інші умови щодо забезпечення виконання договору про закупівлю наведені у п. 7 розділу І тендерної документації «Загальні положення» та у додатку 8.1 до тендерної документації. Забезпечення виконання договору про закупівлю надається через електронну систему закупівель.
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Вимога
Строк дії гарантії перевищує строк дії Договору про закупівлю на
Тип даних
Ціле число
Cтатус
Активна
Дата створення
21.02.2025 10:37
Значення, яке очікується
102
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Замовник вимагає надання забезпечення виконання договору про закупівлю переможцем тендеру у вигляді банківської гарантії у відповідності до додатку №8.1 до тендерної документації або у формі грошових коштів у розмірі 5% від загальної вартості договору про закупівлю. Умови повернення, вимоги до банків, спосіб подання (спосіб підтвердження відповідності) та інші умови щодо забезпечення виконання договору про закупівлю наведені у п. 7 розділу І тендерної документації «Загальні положення» та у додатку 8.1 до тендерної документації. Забезпечення виконання договору про закупівлю надається через електронну систему закупівель.
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Вимога
Форма забезпечення
Тип даних
Текст
Cтатус
Активна
Дата створення
21.02.2025 10:37
Значення, яке очікується
Гарантія фінансової установи
Іншій формі
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Замовник вимагає надання забезпечення виконання договору про закупівлю переможцем тендеру у вигляді банківської гарантії у відповідності до додатку №8.1 до тендерної документації або у формі грошових коштів у розмірі 5% від загальної вартості договору про закупівлю. Умови повернення, вимоги до банків, спосіб подання (спосіб підтвердження відповідності) та інші умови щодо забезпечення виконання договору про закупівлю наведені у п. 7 розділу І тендерної документації «Загальні положення» та у додатку 8.1 до тендерної документації. Забезпечення виконання договору про закупівлю надається через електронну систему закупівель.
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Вимога
Замовник вимагає надання забезпечення виконання договору про закупівлю переможцем тендеру у вигляді банківської гарантії у відповідності до додатку №8.1 до тендерної документації або у формі грошових коштів у розмірі 5% від загальної вартості договору про закупівлю. Умови повернення, вимоги до банків, спосіб подання (спосіб підтвердження відповідності) та інші умови щодо забезпечення виконання договору про закупівлю наведені у п. 7 розділу І тендерної документації «Загальні положення» та у додатку 8.1 до тендерної документації. Забезпечення виконання договору про закупівлю надається через електронну систему закупівель.
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.02.2025 10:37
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
У разі надання забезпечення виконання договору про закупівлю у формі грошових коштів, підтвердження надання такого забезпечення надається до моменту укладання договору про закупівлю шляхом завантаження через електронну систему закупівель у вигляді скан-копії платіжної інструкції з відміткою банка платника про виконання оплати або SWIFT-повідомлення про переказ коштів.
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.02.2025 10:37
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Оформлення забезпечення тендерних пропозицій відбувається на підставі вимог Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 р. №2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» (для надання гарантій виданих банками-резидентами) з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) та відповідно до вимог додатку №8 до тендерної документації. Гарантії видані банками-нерезидентами оформлюються у відповідності до Уніфікованих правил для гарантій за вимогою Міжнародної торговельної палати у редакції 2010 року, публікація №758 та відповідно до вимог додатку №8 до тендерної документації. Вимоги щодо банків, строку дії банківської гарантії, умови неповернення та інші умови щодо забезпечення тендерної пропозиції наведені у п. 6 розділу І тендерної документації «Загальні положення» та у додатку №8 цієї тендерної документації. Умови надання забезпечення тендерної пропозиції наведені в додатку №8 до тендерної документації.
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.02.2025 10:37
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.02.2025 10:37
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції'
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.02.2025 10:37
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.02.2025 10:37
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.02.2025 10:37
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.02.2025 10:37
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.02.2025 10:37
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.02.2025 10:37
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
21.02.2025 10:37
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Шевченківський район ВУЛИЦЯ КУДРЯВСЬКА будинок 26/28
25П-097 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Послуги з освоєння свердловин за допомогою комплексів азотно-компресорного обладнання:
Лот №1 - 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Послуги з освоєння свердловин за допомогою комплексів азотно-компресорного обладнання);
Лот №2 - 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Послуги з освоєння свердловин за допомогою комплексів азотно-компресорного обладнання))
Тендер:
UA-2025-02-21-001660-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-02-21-001660-a.a1
Дата:
28.02.2025 16:58
Стан:
Залишено без розгляду
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Замовник Акціонерне товариство «Укргазвидобування» (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 зі змінами та доповненнями (далі – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Послуги з освоєння свердловин за допомогою комплексів азотно-компресорного обладнання), ідентифікатор UA-2025-02-21-001660-a (далі – процедура закупівлі).
Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів з Особливостями Замовник оприлюднив тендерну документацію.
Товариство з обмеженою відповідальністю «НАФТОГАЗСИЛА» (далі – Скаржник) вважає умови відкритих торгів з Особливостями, що викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначених у статті 5 Закону, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 1 пункту 56 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), звертаємось до Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) зі скаргою.
Скаржник, як потенційний учасник процедури закупівлі, переконаний у тому, що вимоги, поставлені Замовником до потенційних учасників, у тому числі Скаржника, є дикримінаційними та такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на таке.
1. Відповідно до п.п.1.3. п.1 Додатку №1 до тендерної документації учасник повинен надати:
«Скан-копії документів, що підтверджують право власності / право користування* на обладнання, зазначене у п. 1.1.
* У випадку подання у складі тендерної пропозиції договору(-ів) оренди (найму)/лізингу або іншого документу що підтверджує право на користування обладнанням, до такого документу обов’язково додається документ що підтверджує право власності на обладнання особою / юридичною особою яка передає таке обладнання у користування Учаснику / субпідряднику / співвиконавцю.
Примітка: договір про надання послуг (у т. ч. договір підряду) на користь Учасника, не є підтвердженням наявності в Учасника обладнання та МТБ.»
Вважаємо, що примітка «договір про надання послуг (у т. ч. договір підряду) на користь Учасника, не є підтвердженням наявності в Учасника обладнання та МТБ» є дикримінаційною та такою, що порушує положення ч. 3 ст. 16 Закону, згідно з якою, якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Отже, відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону, в тендерах на закупівлю робіт або послуг учасник може підтвердити достатність матеріально-технічної бази не тільки наявною в себе, а й тією, яка є в субпідрядників/співвиконавців.
Вказане підтверджується позицією Комісії, викладеною у рішенні від 25.07.2024 №12769-р/пк-пз (закупівля UA-2024-07-09-001889-a), згідно з яким залучення обладнання та матеріально-технічної бази за договором про надання послуг тощо може бути належним підтвердженням відповідності учасника згаданому кваліфікаційному критерію.
Договори надання послуг/виконання робіт тощо укладаються саме для можливості залучення субпідрядника/співвиконавця.
Наявність обладнання може бути визначена за правом користування. А таке право може випливати з права власності на майно або ж за правочином з оренди, найму, позички тощо.
Наприклад, згідно з частиною 1 статті 759 Цивільного кодексу України (далі — ЦК України), за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у володіння та користування за плату на певний строк.
Із загальних правових положень користування — це закріплена нормами права (тобто юридично забезпечена) можливість добування корисних властивостей речі для задоволення потреб власника чи інших осіб.
Частиною 1 статті 901 ЦК України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Частиною 1 статті 837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.
За такими видами договорів (надання послуг або підряду) не відбувається передання в користування матеріальних ресурсів чи іншого майна, а лише умовно визначається можливість використання спроможностей інших осіб, не користуючись їхніми ресурсами напряму.
Вказане також підтверджується позицією Комісії, викладеною у рішенні №2653-р/пк-пз від 20.02.2025, згідно з яким договір виконання робіт на користь учасника може бути належним підтвердженням кваліфікаційного критерію Наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій відповідно до статті 16 Закону.
Окремо звертаємо Вашу увагу, що на електронному майданчику до процедури закупівлі Замовнику було задано наступні питання:
«Шановний Замовнику! Розглянувши тендерну документацію, вважаємо, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги та обмежує права Учасників, що полягає у наступному. У п.п.1.3. п.1 Додатку №1 до тендерної документації вказано, що на підтвердження права користування обладнанням надаються: «Скан-копії документів, що підтверджують право власності / право користування* на обладнання, зазначене у п. 1.1. * У випадку подання у складі тендерної пропозиції договору(-ів) оренди (найму)/лізингу або іншого документу що підтверджує право на користування обладнанням, до такого документу обов’язково додається документ що підтверджує право власності на обладнання особою / юридичною особою яка передає таке обладнання у користування Учаснику / субпідряднику / співвиконавцю. Примітка: договір про надання послуг (у т. ч. договір підряду) на користь Учасника, не є підтвердженням наявності в Учасника обладнання та МТБ.»
1. Відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей згідно з Постановою КМ України №1178 від 12 жовтня 2022 р. (зі змінами та доповненнями), згідно з якою, якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Вказане підтверджується позицією Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Комісія), викладеною у рішенні від 25.07.2024 № 12769-р/пк-пз (закупівля UA-2024-07-09-001889-a), згідно з яким залучення обладнання та матеріально-технічної бази за договором про надання послуг тощо може бути належним підтвердженням відповідності учасника згаданому кваліфікаційному критерію. Договори надання послуг/виконання робіт тощо укладаються саме для можливості залучення субпідрядника/співвиконавця. Таким чином, наведена у тендерній документації примітка про те, що договір про надання послуг (у т. ч. договір підряду) на користь Учасника, не є підтвердженням наявності в Учасника обладнання та МТБ, прямо суперечить ч. 3 ст. 16 Закону і, відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, є дискримінаційною і обмежуючою конкуренцію, що порушує права Учасників, а отже підлягає видаленню.
2. Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону, у тендерній документації вказується інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Наявна у тендерній документація така вимога як «* У випадку подання у складі тендерної пропозиції договору(-ів) оренди (найму)/лізингу або іншого документу що підтверджує право на користування обладнанням, до такого документу обов’язково додається документ що підтверджує право власності на обладнання особою / юридичною особою яка передає таке обладнання у користування Учаснику / субпідряднику / співвиконавцю» жодним чином не належить до підтвердження відповідності учасників установленим критеріям, зокрема наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що встановлений у цій тендерній документації. Таким чином, означена вимога є повністю безпідставною та, відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, дискримінаційною, а, отже, підлягає видаленню. У протилежному випадку просимо надати роз’яснення підставу/необхідність зазначення цієї вимоги у тендерній документації.»
На дане питання Замовник надав таку відповідь:
«Закон України «Про публічні закупівлі» не забороняє встановлювати вимогу «Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.»
Також згідно ч. 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» «2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;»
Відповідно до вищенаведеної інформації Замовнику дозволено на підтвердження наявності обладнання вимагати документ, що підтверджує право власності на обладнання особою / юридичною особою, яка передає таке обладнання у користування Учаснику / субпідряднику / співвиконавцю.
Залучення субпідрядників або співвиконавців Учасником для виконання умов договору дозволено, за умови дотримання вимог, викладених у п.4 до тендерній документації, а саме:
Для субпідрядників/співвиконавців:
У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, учасником надаються документи відповідно до додатку №1 цієї тендерної документації.
Щодо п.п.1.3. п.1 Додатку №1 до тендерної документації передбачена наступна кваліфікаційна вимога:
«Скан-копії документів, що підтверджують право власності / право користування* на обладнання, зазначене у п. 1.1.
* У випадку подання у складі тендерної пропозиції договору(-ів) оренди (найму)/лізингу або іншого документу що підтверджує право на користування обладнанням, до такого документу обов’язково додається документ що підтверджує право власності на обладнання особою / юридичною особою яка передає таке обладнання у користування Учаснику / субпідряднику / співвиконавцю.
Примітка: договір про надання послуг (у т. ч. договір підряду) на користь Учасника, не є підтвердженням наявності в Учасника обладнання та МТБ.»
В свою чергу, договір надання послуг та договір підряду на користь Учасника регулює лише надання певних послуг/виконання робіт, а не передачу майна або обладнання йому у користування.
2) Вищезазначені вимоги щодо підтвердження права власності/право користування на обладнання зазначене у п. 1.1 необхідні для:
- Забезпечення правомірності користування обладнанням - вимога допомагає підтвердити, що обладнання, яке буде використовуватися для виконання договору, дійсно належить особі, яка має право передавати його в користування. Це запобігає можливим правовим спорам щодо правомірності користування обладнанням.
- Забезпечення якості надання послуг – наявність власного обладнання у підрядника або субпідрядника свідчить про їхню здатність якісно виконати роботи або надати послуги.
- Зниження ризиків – підтвердження права власності на обладнання допомагає знизити ризики, пов'язані з можливими затримками або невиконанням робіт через відсутність необхідного обладнання.
- Підвищення відповідальності – вимога підтвердження права власності підвищує відповідальність підрядника або субпідрядника за виконання умов договору.
Отже, АТ «Укргазвидобування» не вбачає доцільності у внесенні змін щодо вищезазначених пунктів та вважає їх такими, що не є дискримінаційними, оскільки спрямовані на забезпечення правомірності та прозорості процесу закупівель.»
Тобто, Замовник пояснює свою позицію тим, що договір надання послуг та договір підряду на користь Учасника регулює лише надання певних послуг/виконання робіт, а не передачу майна або обладнання йому у користування.
Отже, Замовник вимагає саме передачу обладнання в користування учаснику, а не надання послуг/виконання робіт субпідрядником/співвиконавцем на користь учасника.
Дана позиція прямо суперечить ч. 3 ст. 16 Закону та принципам здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників, визначених у статті 5 Закону, адже залучення субпідрядників/співвиконавців учасник може здійснювати на підставі, в тому числі, договорів надання послуг/виконання робіт тощо. Дана позиція унеможливлює прийняття участі в процедурі закупівлі учасників, які залучають спроможності субпідрядників/співвиконавців на підставі договорів надання послуг/виконання робіт тощо.
Скаржник вважає, що наведені вимоги Замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, дискримінують учасників, зокрема Скаржника, та ставлять їх у нерівне становище.
Згідно з пунктом 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи наведене, Скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог Замовника з приписами Особливостей, Закону та практики Комісії відповідно до наведених рішень.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, 22, 24 Закону,
ПРОСИМО
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати умови, встановлені тендерною документацією процедури закупівлі, такими, що суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель.
3. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині цієї скарги, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель.
Замовник Акціонерне товариство «Укргазвидобування» (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 зі змінами та доповненнями (далі – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Послуги з освоєння свердловин за допомогою комплексів азотно-компресорного обладнання), ідентифікатор UA-2025-02-21-001660-a (далі – процедура закупівлі).
Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів з Особливостями Замовник оприлюднив тендерну документацію.
Товариство з обмеженою відповідальністю «НАФТОГАЗСИЛА» (далі – Скаржник) вважає умови відкритих торгів з Особливостями, що викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначених у статті 5 Закону, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 1 пункту 56 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), звертаємось до Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) зі скаргою.
Скаржник, як потенційний учасник процедури закупівлі, переконаний у тому, що вимоги, поставлені Замовником до потенційних учасників, у тому числі Скаржника, є дикримінаційними та такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на таке.
1. Відповідно до п.п.1.3. п.1 Додатку №1 до тендерної документації учасник повинен надати:
«Скан-копії документів, що підтверджують право власності / право користування* на обладнання, зазначене у п. 1.1.
* У випадку подання у складі тендерної пропозиції договору(-ів) оренди (найму)/лізингу або іншого документу що підтверджує право на користування обладнанням, до такого документу обов’язково додається документ що підтверджує право власності на обладнання особою / юридичною особою яка передає таке обладнання у користування Учаснику / субпідряднику / співвиконавцю.
Примітка: договір про надання послуг (у т. ч. договір підряду) на користь Учасника, не є підтвердженням наявності в Учасника обладнання та МТБ.»
Вважаємо, що примітка «договір про надання послуг (у т. ч. договір підряду) на користь Учасника, не є підтвердженням наявності в Учасника обладнання та МТБ» є дикримінаційною та такою, що порушує положення ч. 3 ст. 16 Закону, згідно з якою, якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Отже, відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону, в тендерах на закупівлю робіт або послуг учасник може підтвердити достатність матеріально-технічної бази не тільки наявною в себе, а й тією, яка є в субпідрядників/співвиконавців.
Вказане підтверджується позицією Комісії, викладеною у рішенні від 25.07.2024 №12769-р/пк-пз (закупівля UA-2024-07-09-001889-a), згідно з яким залучення обладнання та матеріально-технічної бази за договором про надання послуг тощо може бути належним підтвердженням відповідності учасника згаданому кваліфікаційному критерію.
Договори надання послуг/виконання робіт тощо укладаються саме для можливості залучення субпідрядника/співвиконавця.
Наявність обладнання може бути визначена за правом користування. А таке право може випливати з права власності на майно або ж за правочином з оренди, найму, позички тощо.
Наприклад, згідно з частиною 1 статті 759 Цивільного кодексу України (далі — ЦК України), за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у володіння та користування за плату на певний строк.
Із загальних правових положень користування — це закріплена нормами права (тобто юридично забезпечена) можливість добування корисних властивостей речі для задоволення потреб власника чи інших осіб.
Частиною 1 статті 901 ЦК України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Частиною 1 статті 837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.
За такими видами договорів (надання послуг або підряду) не відбувається передання в користування матеріальних ресурсів чи іншого майна, а лише умовно визначається можливість використання спроможностей інших осіб, не користуючись їхніми ресурсами напряму.
Вказане також підтверджується позицією Комісії, викладеною у рішенні №2653-р/пк-пз від 20.02.2025, згідно з яким договір виконання робіт на користь учасника може бути належним підтвердженням кваліфікаційного критерію Наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій відповідно до статті 16 Закону.
Окремо звертаємо Вашу увагу, що на електронному майданчику до процедури закупівлі Замовнику було задано наступні питання:
«Шановний Замовнику! Розглянувши тендерну документацію, вважаємо, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги та обмежує права Учасників, що полягає у наступному. У п.п.1.3. п.1 Додатку №1 до тендерної документації вказано, що на підтвердження права користування обладнанням надаються: «Скан-копії документів, що підтверджують право власності / право користування* на обладнання, зазначене у п. 1.1. * У випадку подання у складі тендерної пропозиції договору(-ів) оренди (найму)/лізингу або іншого документу що підтверджує право на користування обладнанням, до такого документу обов’язково додається документ що підтверджує право власності на обладнання особою / юридичною особою яка передає таке обладнання у користування Учаснику / субпідряднику / співвиконавцю. Примітка: договір про надання послуг (у т. ч. договір підряду) на користь Учасника, не є підтвердженням наявності в Учасника обладнання та МТБ.»
1. Відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей згідно з Постановою КМ України №1178 від 12 жовтня 2022 р. (зі змінами та доповненнями), згідно з якою, якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Вказане підтверджується позицією Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Комісія), викладеною у рішенні від 25.07.2024 № 12769-р/пк-пз (закупівля UA-2024-07-09-001889-a), згідно з яким залучення обладнання та матеріально-технічної бази за договором про надання послуг тощо може бути належним підтвердженням відповідності учасника згаданому кваліфікаційному критерію. Договори надання послуг/виконання робіт тощо укладаються саме для можливості залучення субпідрядника/співвиконавця. Таким чином, наведена у тендерній документації примітка про те, що договір про надання послуг (у т. ч. договір підряду) на користь Учасника, не є підтвердженням наявності в Учасника обладнання та МТБ, прямо суперечить ч. 3 ст. 16 Закону і, відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, є дискримінаційною і обмежуючою конкуренцію, що порушує права Учасників, а отже підлягає видаленню.
2. Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону, у тендерній документації вказується інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Наявна у тендерній документація така вимога як «* У випадку подання у складі тендерної пропозиції договору(-ів) оренди (найму)/лізингу або іншого документу що підтверджує право на користування обладнанням, до такого документу обов’язково додається документ що підтверджує право власності на обладнання особою / юридичною особою яка передає таке обладнання у користування Учаснику / субпідряднику / співвиконавцю» жодним чином не належить до підтвердження відповідності учасників установленим критеріям, зокрема наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що встановлений у цій тендерній документації. Таким чином, означена вимога є повністю безпідставною та, відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, дискримінаційною, а, отже, підлягає видаленню. У протилежному випадку просимо надати роз’яснення підставу/необхідність зазначення цієї вимоги у тендерній документації.»
На дане питання Замовник надав таку відповідь:
«Закон України «Про публічні закупівлі» не забороняє встановлювати вимогу «Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.»
Також згідно ч. 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» «2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;»
Відповідно до вищенаведеної інформації Замовнику дозволено на підтвердження наявності обладнання вимагати документ, що підтверджує право власності на обладнання особою / юридичною особою, яка передає таке обладнання у користування Учаснику / субпідряднику / співвиконавцю.
Залучення субпідрядників або співвиконавців Учасником для виконання умов договору дозволено, за умови дотримання вимог, викладених у п.4 до тендерній документації, а саме:
Для субпідрядників/співвиконавців:
У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, учасником надаються документи відповідно до додатку №1 цієї тендерної документації.
Щодо п.п.1.3. п.1 Додатку №1 до тендерної документації передбачена наступна кваліфікаційна вимога:
«Скан-копії документів, що підтверджують право власності / право користування* на обладнання, зазначене у п. 1.1.
* У випадку подання у складі тендерної пропозиції договору(-ів) оренди (найму)/лізингу або іншого документу що підтверджує право на користування обладнанням, до такого документу обов’язково додається документ що підтверджує право власності на обладнання особою / юридичною особою яка передає таке обладнання у користування Учаснику / субпідряднику / співвиконавцю.
Примітка: договір про надання послуг (у т. ч. договір підряду) на користь Учасника, не є підтвердженням наявності в Учасника обладнання та МТБ.»
В свою чергу, договір надання послуг та договір підряду на користь Учасника регулює лише надання певних послуг/виконання робіт, а не передачу майна або обладнання йому у користування.
2) Вищезазначені вимоги щодо підтвердження права власності/право користування на обладнання зазначене у п. 1.1 необхідні для:
- Забезпечення правомірності користування обладнанням - вимога допомагає підтвердити, що обладнання, яке буде використовуватися для виконання договору, дійсно належить особі, яка має право передавати його в користування. Це запобігає можливим правовим спорам щодо правомірності користування обладнанням.
- Забезпечення якості надання послуг – наявність власного обладнання у підрядника або субпідрядника свідчить про їхню здатність якісно виконати роботи або надати послуги.
- Зниження ризиків – підтвердження права власності на обладнання допомагає знизити ризики, пов'язані з можливими затримками або невиконанням робіт через відсутність необхідного обладнання.
- Підвищення відповідальності – вимога підтвердження права власності підвищує відповідальність підрядника або субпідрядника за виконання умов договору.
Отже, АТ «Укргазвидобування» не вбачає доцільності у внесенні змін щодо вищезазначених пунктів та вважає їх такими, що не є дискримінаційними, оскільки спрямовані на забезпечення правомірності та прозорості процесу закупівель.»
Тобто, Замовник пояснює свою позицію тим, що договір надання послуг та договір підряду на користь Учасника регулює лише надання певних послуг/виконання робіт, а не передачу майна або обладнання йому у користування.
Отже, Замовник вимагає саме передачу обладнання в користування учаснику, а не надання послуг/виконання робіт субпідрядником/співвиконавцем на користь учасника.
Дана позиція прямо суперечить ч. 3 ст. 16 Закону та принципам здійснення публічних закупівель щодо недискримінації учасників, визначених у статті 5 Закону, адже залучення субпідрядників/співвиконавців учасник може здійснювати на підставі, в тому числі, договорів надання послуг/виконання робіт тощо. Дана позиція унеможливлює прийняття участі в процедурі закупівлі учасників, які залучають спроможності субпідрядників/співвиконавців на підставі договорів надання послуг/виконання робіт тощо.
Скаржник вважає, що наведені вимоги Замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, дискримінують учасників, зокрема Скаржника, та ставлять їх у нерівне становище.
Згідно з пунктом 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи наведене, Скаржник вважає, що умови тендерної документації мають бути змінені з метою усунення названих дискримінаційних вимог та узгодження вимог Замовника з приписами Особливостей, Закону та практики Комісії відповідно до наведених рішень.
Керуючись пунктом 56 Особливостей та статтями 5, 18, 22, 24 Закону,
ПРОСИМО
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати умови, встановлені тендерною документацією процедури закупівлі, такими, що суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель.
3. Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині цієї скарги, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель.
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 25.07.2024 № 12769-р/пк-пз
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.02.2025 №2653-р/пк-пз
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині цієї скарги, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель
Автор:
45102350, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАФТОГАЗСИЛА"
04119, Україна, Київська область, Київ, Україна, 04119, місто Київ, вул.Джонса Ґарета, будинок 8, літера 20Д
Причина припинення:
скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
25П-097 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Послуги з освоєння свердловин за допомогою комплексів азотно-компресорного обладнання:
Лот №1 - 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Послуги з освоєння свердловин за допомогою комплексів азотно-компресорного обладнання);
Лот №2 - 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Послуги з освоєння свердловин за допомогою комплексів азотно-компресорного обладнання))
Звернення:
За тендером : 25П-097 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Послуги з освоєння свердловин за допомогою комплексів азотно-компресорного обладнання:
Лот №1 - 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Послуги з освоєння свердловин за допомогою комплексів азотно-компресорного обладнання);
Лот №2 - 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Послуги з освоєння свердловин за допомогою комплексів азотно-компресорного обладнання))
Тема:
Щодо умов тендерної документації
Зміст:
Шановний Замовнику!
Розглянувши тендерну документацію, вважаємо, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги та обмежує права Учасників, що полягає у наступному.
У п.п.1.3. п.1 Додатку №1 до тендерної документації вказано, що на підтвердження права користування обладнанням надаються: «Скан-копії документів, що підтверджують право власності / право користування* на обладнання, зазначене у п. 1.1.
* У випадку подання у складі тендерної пропозиції договору(-ів) оренди (найму)/лізингу або іншого документу що підтверджує право на користування обладнанням, до такого документу обов’язково додається документ що підтверджує право власності на обладнання особою / юридичною особою яка передає таке обладнання у користування Учаснику / субпідряднику / співвиконавцю.
Примітка: договір про надання послуг (у т. ч. договір підряду) на користь Учасника, не є підтвердженням наявності в Учасника обладнання та МТБ.»
1. Відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей згідно з Постановою КМ України №1178 від 12 жовтня 2022 р. (зі змінами та доповненнями), згідно з якою, якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Вказане підтверджується позицією Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Комісія), викладеною у рішенні від 25.07.2024 № 12769-р/пк-пз (закупівля UA-2024-07-09-001889-a), згідно з яким залучення обладнання та матеріально-технічної бази за договором про надання послуг тощо може бути належним підтвердженням відповідності учасника згаданому кваліфікаційному критерію. Договори надання послуг/виконання робіт тощо укладаються саме для можливості залучення субпідрядника/співвиконавця.
Таким чином, наведена у тендерній документації примітка про те, що договір про надання послуг (у т. ч. договір підряду) на користь Учасника, не є підтвердженням наявності в Учасника обладнання та МТБ, прямо суперечить ч. 3 ст. 16 Закону і, відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, є дискримінаційною і обмежуючою конкуренцію, що порушує права Учасників, а отже підлягає видаленню.
2. Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону, у тендерній документації вказується інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Наявна у тендерній документація така вимога як «* У випадку подання у складі тендерної пропозиції договору(-ів) оренди (найму)/лізингу або іншого документу що підтверджує право на користування обладнанням, до такого документу обов’язково додається документ що підтверджує право власності на обладнання особою / юридичною особою яка передає таке обладнання у користування Учаснику / субпідряднику / співвиконавцю» жодним чином не належить до підтвердження відповідності учасників установленим критеріям, зокрема наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що встановлений у цій тендерній документації. Таким чином, означена вимога є повністю безпідставною та, відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, дискримінаційною, а, отже, підлягає видаленню. У протилежному випадку просимо надати роз’яснення підставу/необхідність зазначення цієї вимоги у тендерній документації.
Дата оприлюднення звернення:
21.02.2025 17:11
Шановний Учаснику, дякуємо за Ваше звернення! У відповідь повідомляємо наступне:
Закон України «Про публічні закупівлі» не забороняє встановлювати вимогу «Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.»
Також згідно ч. 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» «2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;»
Відповідно до вищенаведеної інформації Замовнику дозволено на підтвердження наявності обладнання вимагати документ, що підтверджує право власності на обладнання особою / юридичною особою, яка передає таке обладнання у користування Учаснику / субпідряднику / співвиконавцю.
Залучення субпідрядників або співвиконавців Учасником для виконання умов договору дозволено, за умови дотримання вимог, викладених у п.4 до тендерній документації, а саме:
Для субпідрядників/співвиконавців:
У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, учасником надаються документи відповідно до додатку №1 цієї тендерної документації.
Щодо п.п.1.3. п.1 Додатку №1 до тендерної документації передбачена наступна кваліфікаційна вимога:
«Скан-копії документів, що підтверджують право власності / право користування* на обладнання, зазначене у п. 1.1.
* У випадку подання у складі тендерної пропозиції договору(-ів) оренди (найму)/лізингу або іншого документу що підтверджує право на користування обладнанням, до такого документу обов’язково додається документ що підтверджує право власності на обладнання особою / юридичною особою яка передає таке обладнання у користування Учаснику / субпідряднику / співвиконавцю.
Примітка: договір про надання послуг (у т. ч. договір підряду) на користь Учасника, не є підтвердженням наявності в Учасника обладнання та МТБ.»
В свою чергу, договір надання послуг та договір підряду на користь Учасника регулює лише надання певних послуг/виконання робіт, а не передачу майна або обладнання йому у користування.
2) Вищезазначені вимоги щодо підтвердження права власності/право користування на обладнання зазначене у п. 1.1 необхідні для:
- Забезпечення правомірності користування обладнанням - вимога допомагає підтвердити, що обладнання, яке буде використовуватися для виконання договору, дійсно належить особі, яка має право передавати його в користування. Це запобігає можливим правовим спорам щодо правомірності користування обладнанням.
- Забезпечення якості надання послуг – наявність власного обладнання у підрядника або субпідрядника свідчить про їхню здатність якісно виконати роботи або надати послуги.
- Зниження ризиків – підтвердження права власності на обладнання допомагає знизити ризики, пов'язані з можливими затримками або невиконанням робіт через відсутність необхідного обладнання.
- Підвищення відповідальності – вимога підтвердження права власності підвищує відповідальність підрядника або субпідрядника за виконання умов договору.
Отже, АТ «Укргазвидобування» не вбачає доцільності у внесенні змін щодо вищезазначених пунктів та вважає їх такими, що не є дискримінаційними, оскільки спрямовані на забезпечення правомірності та прозорості процесу закупівель.
Дата оприлюднення відповіді:
24.02.2025 17:06
Звернення:
За тендером : 25П-097 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Послуги з освоєння свердловин за допомогою комплексів азотно-компресорного обладнання:
Лот №1 - 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Послуги з освоєння свердловин за допомогою комплексів азотно-компресорного обладнання);
Лот №2 - 76490000-4 Послуги з освоєння свердловин (Послуги з освоєння свердловин за допомогою комплексів азотно-компресорного обладнання))
Тема:
Щодо умов тендерної документації
Зміст:
Шановний Замовнику.
п.4 Розділу ІІІ тендерної документації вимагається:
«Для субпідрядників/співвиконавців:
У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, учасником надаються документи відповідно до додатку №1 цієї тендерної документації.»
В п.7 розділу ІІІ тендерної документації вимагається:
«У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), такий учасник надає:
- інформацію (повне найменування, місцезнаходження та код ЄДРПОУ) щодо кожного такого суб’єкта господарювання відповідно до вимог зазначених в додатку №1 до тендерної документації;
- лише ті документи, які визначені для подання саме субпідрядниками/співвиконавцями в додатку №1 до цієї тендерної документації.
Замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей.»
Тобто, зі змісту п.7 розділу ІІІ тендерної документації випливає, що у разі залучення субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю, учаснику необхідно надати документи, які визначені для подання саме субпідрядниками/співвиконавцями в додатку №1 до цієї тендерної документації.
Проте, слід зауважити, що додатком №1 взагалі не визначені документи, які необхідно подати саме субпідрядниками/співвиконавцями.
Враховуючи викладене, просимо внести зміни до тендерної документації, вказавши чіткий та вичерпний перелік документів для подання саме субпідрядниками/співвиконавцями в додатку №1 до тендерної документації.
Дата оприлюднення звернення:
25.02.2025 08:52
Доброго дня, шановний учаснику, дякуємо за Ваше звернення!
Відповідно до пункту 4 Розділу 3 тендерної документації у разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників / співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг, учасником надаються документи відповідно до додатку №1 до тендерної документації. Тобто саме учасник, а не субпідрядники / співвиконавці, повинен надати документи субпідрядників / співвиконавців відповідно до вимог додатку №1 до тендерної документації. Отже, АТ «Укргазвидобування» не вбачає доцільності у внесенні змін до тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
27.02.2025 10:16
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.