Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 12 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Всеукраїнського центру фізичного здоров'я населення «Спорт для всіх» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 20 лютого 2025 року № 3, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Савчука Олександра Дмитровича (далі – ФОП Савчук Олександр Дмитрович), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06 березня 2025 року № 4, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 06 березня 2025 року, договір від 14 квітня 2025 року № 3775 (далі – Договір) на суму 5 940 000,00 грн без ПДВ, пояснення (інформація та документи) Замовника, отримані 02 червня 2025 року та 10 червня 2025 року через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
1.1. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник у пункту 1.1 розділу 3 тендерної документації зазначає, що: «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційному (кваліфікаційним) критерію (критеріям), наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону) і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації».
Проте, чинна на дату складання тендерної документації редакція пункту 31 Особливостей визначає, що тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Таким чином, Замовник у тендерній документації не врахував діючу редакцію пункту 31 Особливостей, чим порушив пункт 28 Особливостей.
Замовник у пункті 3 розділу 3 тендерної документації зазначає, що: «Забезпечення тендерної пропозиції не повертається у разі … ненадання переможцем у строк, зазначений в тендерній документації, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 44 Особливостей».
Водночас, підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах, а також перелік документів, які необхідно надати переможцю процедури закупівлі, визначені пунктом 47 Особливостей.
Таким чином, Замовником не враховано норми пункту 47 Особливостей, чим порушено вимоги пункту 28 Особливостей.
Замовник у пункті 4.2 розділу 5 тендерної документації зазначає, що: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 Особливостей;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
…
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку визначеного абзацом п’ятим пункту 38 Особливостей;
визначив конфіденційною інформацію, що може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог абзацу другого пункту 36 Особливостей;
є юридичною особою – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником (власником) якої є резидент (резиденти) Російської Федерації/Республіки Білорусь, або фізичною особою (фізичною особою – підприємцем) – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь, або є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»).
Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону);
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмету закупівлі тендерної документації;
викладена іншою мовою (мовами), ніж мова (мови), що передбачена тендерною документацією;
…
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону;
не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 Закону;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 Особливостей».
Проте, чинна на дату складання тендерної документації редакція пункту 44 Особливостей визначає, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
…
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей;
є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»;
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
є такою, строк дії якої закінчився;
…
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей;
не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Таким чином, Замовник у тендерній документації не врахував чинну редакцію пункту 44 Особливостей, чим порушив пункт 28 Особливостей.
Замовник у пункті 4.1 розділу 6 тендерної документації зазначає, що: «Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої – п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, та Особливостей».
Проте, чинна на дату складання тендерної документації редакція пункту 17 Особливостей визначає, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Таким чином, Замовник у тендерній документації не врахував діючу редакцію пункту 17 Особливостей, чим порушив пункт 28 Особливостей.
Відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Крім того пунктом 44 Особливостей встановлено, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
За результатами моніторингу установлено, що у складі тендерної документації відсутній окремий додаток з переліком документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Враховуючи наведене, Замовником порушено вимоги абзацу десятого пункту 28 Особливостей.
1.2. У ході моніторингу встановлено, що Замовник на підтвердження наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, пунктом 1 додатку 2 тендерної документації встановив вимогу щодо надання учасником довідки з інформацією про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання замовлення, згідно з відповідним зразком додатку № 2.
Також Замовник пунктом 8 додатку 4 тендерної документації встановив вимогу щодо надання учасником листа – згоди на оброку персональних даних на кожну особу, зазначену у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації
Для підтвердження зазначених вище вимог учасник ФОП Савчук Олександр Дмитрович у складі тендерної пропозиції надав довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для поставки товару, надання послуг, виконання робіт, що є предметом закупівлі від 26 лютого 2025 року № 12/25. У наданій довідці зазначений, зокрема, фахівець із програмного забезпечення та кібербезпеки Черськой Сергій Васильович.
Однак у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Савчук Олександр Дмитрович відсутній лист-згода Черського Сергія Васильовича на оброку персональних даних.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією.
Водночас, під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Савчука Олександра Дмитровича, Замовник не розмістив вимогу про усунення вказаних невідповідностей.
На запит Держаудитслужби від 06 червня 2025 року через електронну систему закупівель Замовником надано пояснення, зокрема: «У межах розгляду тендерної пропозиції та з урахуванням вимог тендерної документації, уповноваженою особою замовника до моменту визначення переможця було направлено учаснику відповідний запит на електронну пошту з проханням надати лист-згоду на обробку персональних даних Черського С.В.
28 лютого 2025 року учасник належним чином і у встановлений строк надіслав відповідь із прикріпленим документом. Таким чином, вимоги тендерної документації дотримано, а документи надані своєчасно до моменту прийняття рішення про намір укласти договір.».
Однак, пояснення Замовника не спростовує факт установленого порушення.
Отже, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником ФОП Савчук Олександр Дмитрович невідповідностей, тим самим не надав можливість цьому учаснику усунути такі невідповідності.
1.3. Відповідно до пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Водночас, нормами абзацу третього частини третьої пункту 44 Особливостей встановлено, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
В ході моніторингу встановлено, що за результатами оцінки та розгляду тендерної пропозиції Замовник визнав ФОП Савчук Олександр Дмитрович переможцем процедури та в електронній системі закупівель 06 березня 2025 року опублікував повідомлення про намір укласти договір.
Однак, переможець закупівлі ФОП Савчук Олександр Дмитрович у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (до 10 березня 2025 року включно), не надав шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
При цьому, Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця закупівлі ФОП Савчука Олександра Дмитровича із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, чим порушив абзац третій підпункту 3 пункту 44 Особливостей.