Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 29 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на дату оголошення торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 19.02.2025 № 1 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 06.03.2025, тендерну пропозицію ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ПІВДЕНЬ» (далі – Переможець), вимогу про усунення невідповідностей у документах тендерної пропозиції ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ПІВДЕНЬ», повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 13.03.2025 № 053/286-574, договір підряду від 27.03.2025 № 01-КР, пояснення та документи надані Замовником від 11.04.2025 та від 25.04.2025 на запити органу державного фінансового контролю (далі – Орган ДФК).
Моніторингом установлено, що переможцем торгів визначено єдиного учасника даних торгів - ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ПІВДЕНЬ», із ціною пропозиції 44 800 000,00 гривень.
У ході моніторингу установлено, що тендерна пропозиція ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ПІВДЕНЬ» не відповідає вимогам технічної специфікації Замовника, з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 9 Додатку 1 до ТД, Замовником установлено, що учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у тому числі відповідним технічним специфікаціям (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), встановленим замовником. Таким документом є гарантійний лист учасника на виконання своїх зобов’язань щодо закупівлі робіт з капітального ремонту мереж зовнішнього освітлення м. Києва з заміною ртутних та натрієвих світильників на світлодіодні світильники в мікрорайоні Жуляни в межах вулиць Територіальної оборони, Д. Луценка, Шкільної, Шевченка, Г. Гуляницького, Київської, Совської, С. Рудницького, Г. Арендт, Генерала Павленка, Березової, Малинової та А. Ждановича у Солом'янському районі м. Києва згідно з КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) у відповідності до тендерної документації, у тому числі до технічних, якісних та кількісних характеристик, предмета закупівлі відповідно до технічної специфікації згідно Додатку 3 до цієї тендерної документації, до положень проєкту Договору згідно Додатку 6 до цієї тендерної документації, та за ціною за результатами аукціону.
Разом з тим, Замовником наголошено, що гарантійний лист надається за формою згідно Додатку 5 до тендерної документації, крім того до гарантійного листа учасник обов’язково додає також інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі, технічну специфікацію (Додаток 3 в повному обсязі) та гарантійний лист щодо можливості виконання передбачених обсягів робіт без отримання попередньої оплати.
На виконання зазначеної вище вимоги Замовника, ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ПІВДЕНЬ» у складі пропозиції надано Гарантійний лист від 05.03.2025 № 03/05/К-ТЗ/1 (за формою Додатку 5) та від 05.03.2025 № 03/05/К-2 (згідно Додатку 3) (файл: «Відповідність технічному завданню.pdf»).
Слід зазначити, що невід’ємною частиною Додатку 3 до ТД є пункт «11. Відомість обсягів робіт та відомість ресурсів (без цін)».
Натомість, у складі тендерної пропозиції ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ПІВДЕНЬ», у томі числі у Гарантійних листах від 05.03.2025 № 03/05/К-ТЗ/1 та від 05.03.2025 № 03/05/К-2, відсутня інформація щодо відомостей обсягів робіт та відомостей ресурсів згідно з Додатком 3 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) до ТД, чим, відповідно, недотримано вимоги пункту 9 Додатку 1 до ТД.
Відповідно до пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178, установлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Разом з тим, згідно з вимогами пункту 3 (Проєкт договору про закупівлю) Розділу 6 ТД, Замовником установлено, що невід’ємною частиною договору, який буде укладений за результатами відкритих торгів, є Договірна ціна на виконання робіт по об’єкту.
Крім того, Замовником зазначено, що договірна ціна з кошторисними розрахунками та календарний графік виконання робіт, як додатки до договору, формуються учасником-переможцем відповідно до умов тендерної документації та пропозиції такого учасника-переможця та надаються замовнику для підписання.
Слід також зазначити, що Замовником у пункті 3 Розділу 6 ТД передбачено, що договірна ціна повинна включати вартість усіх видів і обсягів робіт, матеріальних ресурсів, необхідних для їх виконання та устаткування, відповідно до технічної специфікації на виконання робіт з капітального ремонту мереж зовнішнього освітлення м. Києва з заміною ртутних та натрієвих світильників на світлодіодні світильники в мікрорайоні Жуляни в межах вулиць Територіальної оборони, Д. Луценка, Шкільної, Шевченка, Г. Гуляницького, Київської, Совської, С. Рудницького, Г. Арендт, Генерала Павленка, Березової, Малинової та А. Ждановича у Солом'янському районі м. Києва (Додаток 3 до цієї тендерної документації) з урахуванням робіт, що передбачаються до виконання субпідрядними організаціями у разі їх залучення.
Локальними кошторисами, які викладені у Додатку 3 до ТД у розділі «Відомість обсягів робіт», Замовником передбачено повернення матеріалів, зокрема: Брухт алюміній (зворотній матеріал) та Брухт металевий (зворотній матеріал).
Так, відповідно до відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, яка викладена у Додатку 3 до ТД, Замовником відображено загальні кількісні показники зворотного матеріалу, який підлягає поверненню Замовнику після виконання підрядником демонтажних робіт, а саме:
186. Брухт алюміній (зворотній матеріал) – 4,9319452 т;
187. Брухт металевий (зворотній матеріал) – 7,538096 т.
Натомість, у ході моніторингу установлено, що договірна ціна з кошторисними розрахунками (які є невід’ємною частиною договору про закупівлю, згідно з вимогами пункту 3 Розділу 6 ТД) до Договору підряду від 27.03.2025 № 01-КР, укладеного між Замовником та ТОВ «АВТОМАГІСТРАЛЬ-ПІВДЕНЬ» за результатами проведення процедури закупівлі, не містить зазначеної вище інформації щодо кількості зворотного матеріалу, яка передбачена Замовником відповідно до Додатку 3 до ТД.
Крім того, згідно з вимогами пункту 3 Розділу 6 ТД, Замовником установлено, що договірна ціна з кошторисними розрахунками, як додатки до договору, формуються учасником-переможцем відповідно до умов тендерної документації та пропозиції такого учасника-переможця та надаються замовнику для підписання.
Разом з тим, Замовником установлено, що розрахунок договірної ціни має включати додатки які підтверджують розрахунки за статтями витрат договірної ціни відповідно до КОШТОРИСНИХ НОРМ УКРАЇНИ Настанова з визначення вартості будівництва, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», зокрема:
- Документально оформлений учасником аналіз цін, що склалася на дату оформлення ним ціни пропозиції та не перевищують середню ціну в регіоні, на матеріальні ресурси, застосовані ним при складанні договірної ціни чи в кошторисних розрахунках. (п.5.10. Настанови).
Натомість, моніторингом установлено, що договірна ціна з кошторисними розрахунками (які є невід’ємною частиною договору про закупівлю, згідно з вимогами пункту 3 Розділу 6 ТД) до Договору підряду від 27.03.2025 № 01-КР, не містить документально оформленого учасником аналізу цін на матеріальні ресурси, що складався на дату оформлення ним ціни пропозиції, та застосований ним при складанні договірної ціни, який передбачений Замовником відповідно до пункту 3 Розділу 6 ТД.
Окрім того, згідно з вимогами пункту 3 Розділу 6 ТД, Замовником установлено, що договірна ціна має бути складена у форматі договірної ціни, який наведений у Додатку 30 відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021р. № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова № 281).
Так, відповідно до Форми договірної ціни яка є Додатком 30 до Настанови № 281, передбачено графу необхідну до заповнення, а саме:
«Визначена згідно з ____».
Натомість, у Договірній ціні (Додаток № 2 до Договору підряду від 27.03.2025 № 01-КР) відсутня зазначена вище інформація, чим не дотримано вимоги Настанови № 281 та пункту 3 Розділу 6 ТД.
Відповідно до пункту 49 Особливостей № 1178, установлено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
З огляду на викладене, Замовником укладено з Переможцем договір про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації, зокрема пункту 3 Розділу 6 ТД та Додатку 3 до ТД , чим порушено вимоги пункту 49 Особливостей № 1178.
Разом з тим, моніторингом установлено, що відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі, предметом досліджуваної закупівлі є - Капітальний ремонт мереж зовнішнього освітлення, код за ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація.
Згідно з пунктом 17 Особливостей № 1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону № 922-VIII, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону № 922-VIII, та цих особливостей.
Так, відповідно до частини 1 статті 41 Закону № 922-VIII, установлено, що невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
При цьому, у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна та вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель установлено, що Замовником оприлюднено Договір підряду від 27.03.2025 № 01-КР, у якому відсутня інформація про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції, у документах що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, чим порушено вимоги частини 1 статті 41 Закону № 922-VIII.
Разом з тим, відповідно пункту 10 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIII, установлено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Слід зазначити, що згідно з пунктом 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835, (далі – Положення № 835) машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Разом з тим, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
З огляду на викладене, Замовник повинен був оприлюднити в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, а також розмістити їх у машинозчитувальному форматі.
Натомість, аналізом інформації розміщеної в електронній системі закупівель, установлено, що Замовником 01.04.2025 оприлюднено Договір підряду від 27.03.2025 № 01-КР та додатки до нього у форматі PDF, натомість, документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, та договір про закупівлю та всі додатки до нього у машинозчитувальному форматі Замовником не оприлюднено, чим, відповідно, порушено вимоги пункту 10 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIII.