Обгрунтування використання процедури
Згідно абзацу 5 підпункту 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання, зокрема і у випадку необхідності захисту прав інтелектуальної власності.
Відповідно до статті 9 Закону України від 22.05.2003 № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (зі змінами) електронний документообіг (обіг електронних документів) сукупність процесів створення, оброблення, відправлення, передавання, одержання, зберігання, використання та знищення електронних документів, які виконуються із застосуванням перевірки цілісності та у разі необхідності з підтвердженням факту одержання таких документів.
Порядок електронного документообігу визначається державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності згідно з законодавством.
Згідно абзацу першого пункту 2 Типової інструкції з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17.01.2018 № 55 (далі Інструкція), основна форма провадження діловодства в установах є електронна.
Додатково зазначаємо, що Інструкція поширюється на всі електронні документи, що створюються, відправляються або одержуються Секретаріатом Кабінету Міністрів України, центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями, що належать до сфери управління центральних або місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим.
Документування управлінської інформації в установах здійснюється в електронній формі із застосуванням кваліфікованого електронного підпису, кваліфікованої електронної печатки та кваліфікованої електронної позначки часу, крім випадків наявності обґрунтованих підстав для документування управлінської інформації у паперовій формі, якими визнаються:
документи, що містять інформацію з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом;
електронні документи, що не можуть бути застосовані як оригінал згідно з вимогами закону;
документи, вимога щодо опрацювання яких у паперовій формі встановлена актами Кабінету Міністрів України.
Зазначимо, що з метою цифрової модернізації робочих процесів державних установ та органів влади, між Міністерством юстиції України, державним підприємством «Національні інформаційні системи» та Проектом ЄС «Право-Justice» підписано Меморандум від 20.04.2021 про взаєморозуміння з питань впровадження безпаперового документообігу в Міністерстві юстиції та його територіальних органах (далі – Меморандум), у зв’язку з чим в апараті Мін’юсту 01.07.2021 впроваджено систему електронного документообігу «АСКОД» (далі – СЕД).
Метою впровадження СЕД в Мін’юсті, є значна економія часу на обробку документів до покращення якості їх виконання, включаючи реалізацію завдань, що сприяють підвищенню ефективності організації діловодства і виконавської дисципліни в апараті Міністерства юстиції України.
Виключні майнові права інтелектуальної власності на ліцензійне програмне забезпечення системи електронного документообігу АСКОД належать приватному акціонерному товариству «Центр комп’ютерних технологій «ІнфоПлюс» (далі – АТ «ІнфоПлюс»), через що, саме вони і мають право надавати послуги з технічного обслуговування СЕД.
Виключні майнові права інтелектуальної власності АТ «ІнфоПлюс» на ліцензійне програмне забезпечення системи електронного документообігу АСКОД підтверджується наступними документами:
- свідоцтвом про реєстрацію авторського права на твір від 30.06.2011
№ 38912, виданим Державним департаментом інтелектуальної власності Міністерства освіти і науки України, авторські майнові права інтелектуальної власності на комп’ютерну програму «Система електронного документообігу АСКОД. Програмне забезпечення АСКОД Корпоративний»;
- рішенням Державного департаменту інтелектуальної власності Міністерства освіти і науки України про реєстрацію договору, який стосується майнового права автора на твір, виданого 30.06.2011 за реєстраційним № 1578, комп’ютерна програма «Система електронного документообігу АСКОД. Програмне забезпечення АСКОД WEB»;
- свідоцтвом про реєстрацію авторського права на твір від 25.02.2019 № 86328, виданим Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, авторські майнові права на комп’ютерну програму «Система електронного документообігу АСКОД. Програмне забезпечення АСКОД АРМ Керівника»;
- свідоцтвом про реєстрацію авторського права на твір від 09.03.2016 № 64378, виданим Державною службою інтелектуальної власності України, авторські майнові права на комп’ютерну програму «АСКОД Електронний архів»;
- рішенням Державного департаменту інтелектуальної власності Міністерства освіти і науки України про реєстрацію авторського права на твір, виданого від 23.06.2011 за реєстраційним № 40098, комп’ютерна програма «Система електронного документообігу АСКОД. Програмне забезпечення АСКОД Корпоративний»(«АСКОД Корпоративний»);
- рішенням Міністерства економічного розвитку і торгівлі України про реєстрацію авторського права на твір, виданого 04.02.2019 за реєстраційним № 87312, комп’ютерна програма «Система електронного документообігу АСКОД. Програмне забезпечення АСКОД АРМ Керівника» («АСКОД АРМ Керівника»);
- рішенням Державної служби інтелектуальної власності України про реєстрацію авторського права на твір, виданого 16.02.2016 за реєстраційним № 65323, комп’ютерна програма «АСКОД Електронний архів» («АСКОД Електронний архів»).
Варто зазначити, що відповідно до статті 1 Закону України від 01.12.2022
№ 2811-IX «Про авторське право і суміжні права», комп’ютерна програма – набір інструкцій у вигляді слів, цифр, кодів, схем, символів чи в будь-якому іншому вигляді, виражених у формі, придатній для зчитування комп’ютером (настільним комп’ютером, ноутбуком, смартфоном, ігровою приставкою, смарт-телевізором тощо), які приводять його у дію для досягнення певної мети або результату, зокрема операційна система, прикладна програма, виражені у вихідному або об’єктному кодах.
Згідно з пунктом 16 частини 1 статті 6 Закону України «Про авторське право і суміжні права», комп’ютерна програма є об’єктом авторського права.
Крім того, відповідно до частини 1 статті 12 зазначеного вище закону, суб’єкт авторського права має право використовувати твір будь-яким способом (способами), а також виключне право дозволяти або забороняти використання твору іншими особами. Способами використання твору є, зокрема, його переробка та зміни.
Відповідно до статті 431 Цивільного Кодексу України порушення права інтелектуальної власності, в тому числі невизнання цього права чи посягання на нього, тягне за собою відповідальність, встановлену цим Кодексом, іншим законом чи договором.
Зазначаємо, що забезпечення належного функціонування СЕД в апараті Мін’юсту потребує постійної технічної підтримки і системного супроводження, яке включає надання консультацій щодо, а саме:
адміністрування прав користувачів на доступ до функцій системи електронного документообігу;
оновлення нормативно-довідкової бази даних;
контролю створення резервних копій баз даних;
використання функціональності системи електронного документообігу;
відновлення працездатності системи у разі виникнення нештатних ситуацій;
проведення робіт з оновлення версій системи електронного документообігу на серверах.
Відповідно до договору технічної підтримки програмного забезпечення «АСКОД» № 462/2024 від 27 червня 2024 року укладеного між Мін’юстом та АТ «ІнфоПлюс» термін технічної підтримки СЕД сплив 31.12.2024. Відсутність технічної підтримки програмного забезпечення СЕД може призвести до збоїв та нестабільної роботи системи електронного документообігу в Міністерстві юстиції України, що в свою чергу може впливати як на терміни виконання окремих завдань так і призвести до зупинки отримання і відправки кореспонденції через СЕВ ОВВ та роботи Міністерства в цілому.
У зв’язку із зазначеним, наразі наявна потреба у закупівлі
на 2025 рік послуг за предметом закупівлі: послуги з технічної підтримки програмного забезпечення системи електронного документообігу «АСКОД», 72260000-5, послуги, пов’язані з програмним забезпеченням, ДК 021:2015, шляхом підписання договору про закупівлю з АТ «ІнфоПлюс» вартістю 528 240,00 грн (п’ятсот двадцять вісім тисяч двісті сорок гривень 00 копійок) з ПДВ.