Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 21 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «ХАРКІВОБЛЕНЕРГО», (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, яка затверджена рішенням Уповноваженої особи від 11.02.2025 б/н, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерної пропозиції від 19.02.2025» тендерну пропозицію ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС», повідомлення про намір укласти договір від 14.03.2025, пояснення Замовника від 20.03.2025, оприлюднені через електронну систему закупівель.
Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС» встановлено наступне.
Вимогами пункту 10 розділу 3 Додатку 1 до тендерної документації встановлена необхідність надання Довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, яка повинна бути дійсною на дату її подання. Поряд з цим, Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затверджено Наказом Міністерства фінансів України 03 вересня 2018 року № 733 (далі – Порядок №733).
Додатком 1 до Порядку №733 передбачена форма Довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, яка підписується посадовою особою контролюючого органу.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС» надано довідку у довільній формі від 18.02.2025 № UA-2025-02-11-015658-a/22, підписану директором учасника ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС» (файл «Довідка про відсутність заборгованості з платежів.pdf.p7s»), що не відповідає вимогам тендерної документації.
Однак, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовником не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення зазначених невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС», тим самим не надав можливість учаснику усунути такі невідповідності.
Розміщене Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель до ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС» не містило вимоги щодо надання Довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, яка повинна бути дійсною на дату її подання.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 17.03.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно вищевикладеного.
Замовник 20.03.2025 надав пояснення наступного змісту: «При повторній перевірці пропозиції встановлено що Учасником надано довідку у довільній формі…»
Крім того, моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС» встановлено наступне.
Згідно з Додатком 2 до тендерної документації (Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) встановлена вимога надання файлу «Таблиця відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним вимогам до предмета закупівлі наданим в тендерній документації» за встановленою формою, якою передбачено зокрема графи «Пропонується до постачання» та «Запропоновані характеристики».
Поряд з цим, вищезазначеним Додатком для позицій за порядковими номерами 7,8,9,10,13,14,15 передбачено опис, технічні характеристики та технічні вимоги щодо вимикачів вакуумних, номінальний струм відключення яких 31 кА.
Однак, у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС» надано документ «Таблиця відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним вимогам до предмета закупівлі наданим в тендерній документації» від 18.02.2025 № UA-2025-02-11-015658-a/19 (файл «_Д2 порівняльна.pdf. р7s»), відповідно до якого в графі «Запропоновані характеристики» по позиціям за порядковими номерами 7,8,9,10,13,14,15 номінальний струм відключення становить 31,5 кА, що не відповідає технічним вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником в тендерній документації.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 17.03.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно вищевикладеного.
Замовник 20.03.2025 надав пояснення наступного змісту: «Перевірка технічних вимог здійснювалась виключно на підставі документів наданих Учасником у складі пропозиції».
Отже, тендерна пропозиція учасника ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей; а також вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Однак, Замовник на порушення пункту 43 Особливостей та абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЕЛЕКТРО ПОСТАВКА КОМПЛЕКС», та протоколом від 14.03.2025 №1/14/03 - ПР-УО-Н визначив його переможцем процедури закупівлі.
Абзацом третім пункту 28 Особливостей, визначено, що якщо замовник зазначає в тендерній документації про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, він повинен зазначити про прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу четвертого підпункту 2 пункту 44 цих особливостей.
При цьому, згідно вимог тендерної документації пункту 8 розділу 1. Загальні положення, якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу тринадцятого пункту 41 Особливостей.
Однак, учасник ТОВ «ЕНЕРДЖИГРУП» надав тендерну пропозицію. ціна якої 26 861 288,03 грн, що є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів (24 287 894,35 грн).
Підпунктом першим пункту 51 Особливостей визначено, що відкриті торги автоматично відміняються електронною системою закупівель у разі відхилення всіх тендерних пропозицій (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником) згідно з цими особливостями.