Звернення:
За тендером : Нове будівництво територіальної автоматизованої системи централізованого оповіщення Миколаївської області
Тема:
Закупівля вимагає тільки конкретний тип товарів, що унеможливлює надання еквіваленту!
Зміст:
Шановний Замовнику,
Якщо, наприклад, розглядати технічні умови, то Закон України «Про стандартизацію» визначає, їх як документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинні відповідати продукція, процеси чи послуги. Технічні умови можуть бути стандартом, частиною стандарту або окремим документом.
Як правило, посилаючись на марку чи фірму, замовник просто уникає необхідності вказувати технічні вимоги, орієнтуючи потенційних учасників на відповідний рівень якості продукції. Проте, це не позбавляє замовника необхідності зазначати технічні характеристики предмета закупівлі, яким в тому числі має відповідати і еквівалентна пропозиція. Те ж саме стосується і посилань на патент, джерело походження предмету закупівлі або його виробника.
Замовник може послатись на тип предмета закупівлі, що більшою мірою стосується фізичних властивостей продукції, що закуповується. Наприклад, закупівля товару конкретного типу не означає, що всі товари, що можуть пропонуватися у тендері, повинні бути ідентичні, але всі вони мають відповідати основним фізичним ознакам відповідного типу. Наразі ваша закупівля вимагає тільки конкретний тип товарів, що унеможливлює надання еквіваленту.
При цьому замовником зазначено, що:
Оскільки закупівлі робіт здійснюються відповідно до чинних стандартів, норм та правил виконання робіт з будівництва, які повинні відповідати проєктним рішенням та затвердженій в установленому порядку проєктній документації, то учасник під еквівалентом повинен запропонувати обладнання, устаткування, матеріали, інвентар тощо, які за технічними характеристиками дозволять учаснику виконати проєктні рішення в повному комплексі згідно з чинними нормами в будівництві. Тому у разі заміни обладнання, устаткування, матеріалів, інвентарю тощо на «еквівалент» під час подання тендерної пропозиції такий учасник повинен подати порівняльну таблицю технічних характеристик тих позицій обладнання, устаткування, матеріалів, інвентарю тощо, які він планує замінити, для підтвердження технічної, функціональної та якісної відповідності еквівалента технічним рішенням проєктної документації
Тобто замовник планує визначати еквівалент товару на основі порівняльної таблиці, яку повинен надати учасник. При цьому замовник не встановив технічні вимоги/критерії до основного ряду обладнання, матеріалів, програмного забезпечення які зазначені в Додатку №4 тендерної документації, що ціленаправлено дає можливість замовнику на власний розсуд, маніпулювати будь-яким показником, оцінювати еквівалент товару (обладнання, матеріали, програмне забезпечення), що потенційно може запропонувати учасник, будь-то розмір обладнання, якісні показники, матеріал виготовлення, та інше, будь-який показник.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (ч. 4 ст. 22 Закону № 922). Тож при застосуванні виразу «еквівалент» замовник повинен дотримуватися принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону № 922, особливо в частині недискримінації учасників.
Звертаємося до Замовника з вимогою зазначити в Додаток 4 до тендерної документації технічні параметри кожної одиниці товару (обладнання, матеріали, програмне забезпечення, інвентар, тощо), як це вказано для: Сервер підсистеми управління оповіщенням, АРМ (автоматизоване робоче місце) оповіщення, АРМ адміністратора, Система безперебійного живлення, Характеристики телекомунікаційної шафи, де буде розміщуватися сервер підсистеми управління оповіщенням, система безперебійного живлення тощо, Характеристики безперебійного живлення, яка буде подавати живлення на обладнання, що розміщується вказаній шафі, Характеристики джерело електроживлення, яке буде заживлювати АРМ-и оповіщення та АРМ-и адміністраторів, Гучномовці (Контрольний кінцевий пристрій оповіщення внутрішнього призначення), Блок CCU (Пульт управління контрольним кінцевим пристроєм оповіщення), на основі яких замовник буде оцінювати еквівалент товару.
Дата оприлюднення звернення:
10.02.2025 09:12
Шановний Учасник! На підставі ст. ст. 22 та 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» та проектного рішення, зазначена вся інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію. В місцях де технічне завдання (Додаток №4 до цієї тендерної документації) містить посилання на виробника, торговельну марку, патент щодо обладнання, устаткування, інвентарю, матеріалів тощо учасник може застосувати «еквівалент».
Дата оприлюднення відповіді:
13.02.2025 08:22