Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 17 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства «Вінницький обласний клінічний ендокринологічний центр Вінницької обласної ради» (далі - Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 04.02.2025 № 04/02/25), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця «Бойкова Одарка Петрівна» (далі - ФОП «Бойкова Одарка Петрівна»), вимогу про усунення невідповідностей до 15.02.2025 16:05, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.02.2025 № 18/02/25, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю від 03.03.2025 № 25-03Б (далі – Договір), додаткову угоду від 06.03.2025 № 1, звіт про виконання договору та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 05.03.2025 через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 3 Постанови № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Постанови № 1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Так, пунктом 43 Постанови № 1178 визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП «Бойкова Одарка Петрівна», що визначена системою найбільш економічно вигідною, Замовник розмістив вимогу про усунення невідповідностей з наступною інформації, зокрема: надання декларацій про відповідність чи сертифікатів крафт-пакетів для повітряної стерилізації інструментів 100х250 мм №100 та 200х300 мм №100.
Водночас, тендерна документація Замовника не містить вимог щодо надання декларацій про відповідність чи сертифікатів крафт-пакетів для повітряної стерилізації інструментів 100х250 мм №100 та 200х300 мм №100.
Враховуючи вище викладене, Замовник розмістив вимогу про усунення невідповідностей в інформації та/або документах подання яких не передбачалося тендерною документацією, чим порушив вимогу пункту 43 Постанови № 1178.
Поряд з цим, установлено, що у підпункті 2 пункту 1 додатку 2 тендерної документації Замовник встановив вимогу щодо надання переможцем процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, зокрема, витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформованого у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості щодо фізичної особи, яка є учасником, який сформований не раніше оголошення закупівлі.
Однак, переможцем торгів ФОП «Бойкова Одарка Петрівна» надано витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», що містить інформацію про відсутність судимості щодо фізичної особи, яка є учасником, який сформований (30.01.2025), тобто раніше оголошення закупівлі (04.02.2025), чим порушено вимоги підпункту 2 пункту 1 додатку 2 тендерної документації Замовника.
Відповідно до положень абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Постанови № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Постанови № 1178.
Однак, Замовник на порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Постанови № 1178, не відхилив тендерну пропозицію переможця ФОП «Бойкова Одарка Петрівна», а натомість уклав з ним Договір.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області щодо вказаного, Замовник повідомив, що «…в ході аналізу поданих документів встановлено, що витяг про відсутність судимості було надано, проте його дата формування не відповідає вимозі, зазначеній у тендерній документації. Дане питання виникло через неуважність при перевірці документів. Замовником не було умисного наміру порушувати умови закупівлі або створювати перешкоди контролюючому органу. У зв’язку з виявленими порушеннями, Замовником буде здійснено розірвання договору з ФОП Бойкова Одарка Петрівна шляхом укладання відповідної додаткової угоди».
В ході моніторингу Замовником додатковою угодою від 06.03.2025 № 1 Договір розірвано.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП «Бойкова Одарка Петрівна» установлено порушення вимог пункту 43 та абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, із урахуванням вимог Постанови № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.