Закупівля ДК 021:2015 - 79710000-4 Охоронні послуги (Послуги централізованого пульту спостереження у березні - грудні 2025 року) від Державна служба фінансового моніторингу України.
Наявність обладнання та матеріально-технічної бази
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
31.01.2025 12:56
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
1.1. Довідка, що містить інформацію про наявність відповідної матеріально-технічної бази оформлена на бланку підприємства із зазначенням вихідного номеру та дати реєстрації за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника, власного пульта централізованого спостереження, який відповідає вимогам ДСТУ EN 50518:2019 (ЕН 50518:2019, IDT) шляхом надання наступних документів (сканованих копій):
- копії сертифікату наявного власного централізованого пульта спостереження;
- копії свідотств на право власності або (копія) договору оренди приміщення, в якому розташовано пульт централізованого спостереження.
1.2. Надання інших документів, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям:
- копії технічних паспортів (мінімум шість) наявного транспорту мобільного (швидкого) реагування зареєстрованого, як спеціальний (спеціалізований), для охоронної діяльності (який відповідає вимогам частини 5 ст. 6 Закону України “Про охоронну діяльність”), обладнаний засобами радіотехнічного зв’язку, кольорографічними схемами та написами, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку), визначеному Міністерством внутрішніх справ України, шляхом надання відповідних документів, завірених печаткою власника транспортних засобів, в яких зазначена назва фірми учасника з позначкою, що він є спеціальний (спеціалізований) для охоронної діяльності.
- копії сертифікату відповідності, який підтверджує якість надання послуг з проектування, монтажу та технічного обслуговування систем охоронної сигналізації: ДСТУ CLC/TS 50131-7:2014 Системи тривожної сигналізації. Системи охоронної сигналізації. Частина 7. Правила застосування, виданий відповідальним органом з сертифікації акредитованим національним органом України з акредитації;
- копії діючого спеціального дозволу на впровадження робіт, пов’язаних з державною таємницею;
- копії документів (витяг з балансу підприємства, договір купівлі-продажу, видаткові накладні тощо), що підверджують наявність в Учасника не менше двох генераторів (основного та резервного) для забезпечення послуг охорони в разі довгострокового блекауту;
- копії документів (витяг з балансу підприємства, договір купівлі-продажу, видаткові накладні тощо), що підверджують наявність в Учасника системи супутникового зв’язку “Старлінк” або аналогу для забезпечення послуг охорони в разі довгострокового блекауту.
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
31.01.2025 12:56
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
2.1. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання і досвід (зі списком не менше 5 охоронників з кваліфіуацією не нижче 3 розряду, яких учасник планує залучати до виконання умов договору) оформлена на бланку підприємства із зазначенням вихідного номеру та дати реєстрації за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та копії трудових угод (наказу про прийняття на роботу) з цими працівниками.
2.2. Копія Сертифікату, який підтверджує, що система управління якістю учасника (щодо надання послуг, які є предметом закупівлі) відповідає ДСТУ ISO 9001:2018
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
31.01.2025 12:56
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Довідка у довільній формі, оформлена на бланку підприємства (із зазначенням вихідного номеру та дати реєстрації) за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника з інформацією про виконані договори з аналогічним предметом закупівлі, який зазначено в цій тендерній документації, з доданням підтверджуючих копій договорів в повному обсязі, які повинні свідчити, що учасник має досвід виконання аналогічних договорів, та підтверджуючого(их) документу(ів) щодо виконання цихо договорів (або копії видаткової накладної, накладної, або копії акту).
Аналогічним договором є договір з надання охоронних послуг учасником торгів державних (або) недержавних адміністративних об’єктів
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
31.01.2025 12:56
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
31.01.2025 12:56
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції'
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
31.01.2025 12:56
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
31.01.2025 12:56
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
31.01.2025 12:56
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
31.01.2025 12:56
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
31.01.2025 12:56
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
31.01.2025 12:56
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
31.01.2025 12:56
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
04.04.2025 09:23
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
Відповідно до ч. 2 пп. 1.2 п. 1 розділу Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника та його пропозиції кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону та іншим вимогам замовника Додатку 2 Тендерної документації
ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним:
На сьогоднішній день відсутні законодавчі підстави вимагати даний сертифікат. Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 № 28, затверджено Перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні. Даний перелік містив таке обладнання як: Прилади охоронних теле(відео)систем, Пристрої охоронних теле(відео)систем. Вираз продукція «послуги з монтажу системи охоронної сигналізації» в даному переліку взагалі ніколи не був передбачений.
Також зазначаємо, що даний наказ втратив чинність від 16.03.2018, отже і не підлягає обов'язковій сертифікації відповідно послуги з проектування, монтування, технічного обслуговування та ремонту систем відеоспостереження.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачається два види оцінки відповідності: обов’язкова та добровільна. Обов’язкове проведення оцінки відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках передбачених у технічних регламентах.
Технічний регламент ДСТУ 4030-2001, ГСТУ 78.11.001-1998 не передбачає обов’язкової оцінки відповідності ПОСЛУГ.
ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» надає ПОСЛУГИ, а не ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме послуги, отже не може мати даного сертифікату.
Декрет КМУ № 46-93 втратив чинність від 01.01.2018, про що також є лист Мінекономрозвитку від 12.01.2018 р. № 3433-06/1382-07, де зазначено, що "З 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декрету державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації. Отже, з 01.01.2018 органи із сертифікації при проведенні будь-яких видів робіт із сертифікації не можуть посилатися на рішення про їх призначення органами із сертифікації в державній системі сертифікації та використовувати у своїй діяльності бланки документів (крім бланків копій документів) державної системи сертифікації.
Згідно з ч.11 ст.26 Закону України «Про публічна закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Додатково повідомляємо, що сертифікація на відповідність положенням будь-яких стандартів, у тому числі державних стандартів України, може здійснюватися суб’єктами господарювання виключно на добровільних засадах, за наявності у них такої потреби. Для розуміння ситуації слід зазначити, що послуги із добровільної сертифікації центрів спостереження на комерційних засадах пропонуються Державним центром сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони. Так, на сайті ДЦСЗОП ДПО зазначено, що в системі поліції охорони запроваджені переклади Національних стандартів України ДСТУ EN 50518-1:2014, ДСТУ EN 50518-2:2014, ДСТУ EN 50518-3:2014, затверджені Наказом Департаменту поліції охорони від 30.12.2015 №45. Державний центр сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони ПРОПОНУЄ державним та приватним організаціям провести сертифікацію, що викладені в стандартах серії ДСТУ EN 50131.».
ДСТУ CLC/TS 50131-7:2014 Системи тривожної сигналізації. Системи охоронної сигналізації. ОСКІЛЬКИ ВКИЗАНИЙ ДСТУ РЕГЛАМЕНТУЄ СЕРТЕФІКАЦІЮ ПРИЛАДІВ, А НЕ ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ.
Отримання Управлінням Поліції Охорони "Сертифіката Відповідності" -являється внутрішньо регламентованим документом та отриманий він від ДЕПАРТАМЕНТУ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ. Тобто головний департамент сертифікує свої філії на місцях, а точніше не філії а обладнання яке вони мають право там використовувати.
Дану сертифікацію проводить виключно Департамент поліції охорони що на нашу думку є пов’язаною особою із Управлінням поліції охорони.
Додатково повідомляємо, що «Охоронні послуги» в жодному разі не можуть бути продукцією, оскільки:
Продукція – це (англ. production, output, produce, нім. Produktion f, Erzeugnisse n pl, Produkte n pl, Guter n pl) — матеріальний результат трудової діяльності або виробничих процесів, що має корисні властивості і призначений для використання споживачем.
Послуга – це (англ. service) — це дія, результат якої споживається в процесі її виконання. Послуги становлять собою діяльність індивіда на користь іншої особи. «Цілеспрямована діяльність, результати якої мають прояв у корисному ефекті».
Оскільки продукція та послуги це зовсім різні поняття, вважаємо, що даний сертифікат, який видає орган сертифікації державного центру сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони не може вважатися сертифікатом.
ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» відповідно до наявної чинної ліцензії надає ПОСЛУГИ а не постачає ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме охоронні послуги, отже не може мати сертифікату на продукцію.
Додатково повідомляємо, що Замовником встановлено дану вимогу, з метою лобіювання інтересів завідомо відомого переможця, а саме: Управління поліції охорони, оскільки лише вони мають даний сертифікат.
Ми, як потенційний учасник маємо чинний сертифікат на систему управління якості стосовно електромонтажних робіт відповідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» виданий іншим центром сертифікації.
Проте, відповідно до умов даної тендерної документації, ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, бо Замовник обмежив коло учасників і вимагає надання саме сертифікату відповідності лише ДСТУ СLC/ТS 50131-7:2014, ДСТУ 4030-2001, ДСТУ ЕN 16763:2017 яке використовує виключно Управління поліції охорони».
Оскільки сертифікація є необов’язковою, то вважаємо, що кожен потенційний учасник в праві самостійно приймати рішення, щодо яких саме стандартів проводити ДОБРОВІЛЬНУ сертифікацію. Замовники не повинні втручатися в господарську діяльність підприємств.
Відповідно до ч. 3 пп. 1.2 п. 1 розділу Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника та його пропозиції кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону та іншим вимогам замовника Додатку 2 Тендерної документації
ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним.
Відповідно до Закону України «Про державну таємницю» встановлюється таке визначення терміну державна таємниця (далі також - секретна інформація) - вид таємної інформації, що охоплює відомості у сфері оборони, економіки, науки і техніки, зовнішніх відносин, державної безпеки та охорони правопорядку, розголошення яких може завдати шкоди національній безпеці України та які визнані у порядку, встановленому цим Законом, державною таємницею і підлягають охороні державою.
Відповідно до ст. 20 ЗУ «Про державну таємницю»
«Дозвіл на провадження діяльності, пов'язаної з державною таємницею, надається державним органам, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям за результатами спеціальної експертизи за умови, що вони:
відповідно до компетенції, державних завдань, програм, замовлень, договорів (контрактів) беруть участь у діяльності, пов'язаній з державною таємницею;
мають приміщення для проведення робіт, пов'язаних з державною таємницею, сховища для зберігання засекречених документів та інших матеріальних носіїв секретної інформації, що відповідають вимогам щодо забезпечення секретності зазначених робіт, виключають можливість доступу до них сторонніх осіб, гарантують збереження носіїв секретної інформації;
додержуються передбачених законодавством вимог режиму секретності робіт та інших заходів, пов'язаних з використанням секретної інформації, порядку допуску осіб до державної таємниці, прийому іноземних громадян, а також порядку здійснення технічного та криптографічного захисту секретної інформації;
мають режимно-секретний орган, якщо інше не передбачено цим Законом.».
Враховуючи вищезазначене, інформація якою володіє та яку отримує в результаті своєї діяльності ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» не відноситься до інформації, що вважається державною таємницею.
Крім того, вивчивши тендерну документацію, Замовник не зазначає інформацію щодо того, що він є державним органом діяльність якого пов’язана з державною таємницею, тому не зрозуміло чому Замовник вимагає від потенційних учасників саме дозвіл на впровадження робіт, пов’язаних з державною таємницею.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 № 960 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності" зазначено, зокрема:
"1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності (далі - ліцензія), а також організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження охоронної діяльності.
3. Ліцензіат зобов’язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов, а здобувач ліцензії - відповідати цим Ліцензійним умовам.
4. Охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог, передбачених цими Ліцензійними умовами.»
Слід зазначити, що ліцензійними умовами не встановлено обов’язку до надавачів охоронних послуг отримання спеціального дозволу на впровадження робіт, пов’язаних з державною таємницею.
Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги Документації не узгоджуються з ліцензійними умовами, у зв'язку з чим Замовником порушено вимоги діючого законодавства із публічних закупівель.
Відповідно до ч. 4 пп. 1.2 п. 1 розділу Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника та його пропозиції кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону та іншим вимогам замовника Додатку 2 Тендерної документації
ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним.
Дана вимога є дискримінаційною, оскільки Замовник не дотримується та не керується Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності затвердженими постановою Кабінету Міністрів від 18 листопада 2015 року №960. У Ліцензійних умовах встановлений вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності, а також організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження охоронної діяльності зокрема:
19. У разі використання суб’єктом охоронної діяльності пункту централізованого спостереження він забезпечує:
цілодобовий режим чергування операторів такого пункту;
наявність транспорту реагування;
ведення електронного журналу реєстрації подій (тривога, несправність, відсутність живлення тощо), що передбачає збереження запису про відповідну подію протягом не менш як 30 діб;
наявність резервної персональної електронної обчислюваної машини;
наявність джерела безперебійного резервного живлення.
Слід зазначити, що ліцензійними умовами не передбачено мати в наявності саме генераторів не менше 2 одиниць (основного та резервного).
Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги Документації не узгоджуються з ліцензійними умовами, у зв'язку з чим Замовником порушено вимоги діючого законодавства із публічних закупівель.
ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» має чинну ліцензію на провадження охоронної діяльності та зобов’язані відповідати та виконувати ЛИШЕ вимоги цих Ліцензійних умов.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Відповідно до ч. 5 пп. 1.2 п. 1 розділу Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника та його пропозиції кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону та іншим вимогам замовника Додатку 2 Тендерної документації:
ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним.
Дана вимога є дискримінаційною, оскільки Замовник не дотримується та не керується Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності затвердженими постановою Кабінету Міністрів від 18 листопада 2015 року №960. У Ліцензійних умовах встановлений вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності, а також організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження охоронної діяльності зокрема:
19. У разі використання суб’єктом охоронної діяльності пункту централізованого спостереження він забезпечує:
цілодобовий режим чергування операторів такого пункту;
наявність транспорту реагування;
ведення електронного журналу реєстрації подій (тривога, несправність, відсутність живлення тощо), що передбачає збереження запису про відповідну подію протягом не менш як 30 діб;
наявність резервної персональної електронної обчислюваної машини;
наявність джерела безперебійного резервного живлення.
Слід зазначити, що ліцензійними умовами не передбачено мати в наявності саме системи супутникового зв’язку «Старлінк» або аналогу.
Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги Документації не узгоджуються з ліцензійними умовами, у зв'язку з чим Замовником порушено вимоги діючого законодавства із публічних закупівель.
ТОВ «ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018» має чинну ліцензію на провадження охоронної діяльності та зобов’язані відповідати та виконувати ЛИШЕ вимоги цих Ліцензійних умов.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Відповідно до рішення Комісії від 13.02.2025 № 2214-р/пк-пз, внесені зміни до тендерної документації щодо закупівлі: ДК 021:2015 - 79710000-4 Охоронні послуги (Послуги централізованого пульту спостереження у березні - грудні 2025 року)
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-01-31-007172-a.b2
Дата:
28.02.2025 17:55
Стан:
Порушення усунуто
дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі:
«ДК 021:2015 - 79710000-4 Охоронні послуги (Послуги централізованого пульту спостереження у березні - грудні 2025 року)»
Відповідно до п.11 розділу Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника та його пропозиції кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону та іншим вимогам замовника Додатку 2 Тендерної документації
Скаржник вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним.
Відповідно до Закону України «Про державну таємницю» встановлюється таке визначення терміну державна таємниця (далі також - секретна інформація) - вид таємної інформації, що охоплює відомості у сфері оборони, економіки, науки і техніки, зовнішніх відносин, державної безпеки та охорони правопорядку, розголошення яких може завдати шкоди національній безпеці України та які визнані у порядку, встановленому цим Законом, державною таємницею і підлягають охороні державою.
Відповідно до ст. 20 ЗУ «Про державну таємницю»
«Дозвіл на провадження діяльності, пов'язаної з державною таємницею, надається державним органам, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям за результатами спеціальної експертизи за умови, що вони:
відповідно до компетенції, державних завдань, програм, замовлень, договорів (контрактів) беруть участь у діяльності, пов'язаній з державною таємницею;
мають приміщення для проведення робіт, пов'язаних з державною таємницею, сховища для зберігання засекречених документів та інших матеріальних носіїв секретної інформації, що відповідають вимогам щодо забезпечення секретності зазначених робіт, виключають можливість доступу до них сторонніх осіб, гарантують збереження носіїв секретної інформації;
додержуються передбачених законодавством вимог режиму секретності робіт та інших заходів, пов'язаних з використанням секретної інформації, порядку допуску осіб до державної таємниці, прийому іноземних громадян, а також порядку здійснення технічного та криптографічного захисту секретної інформації;
мають режимно-секретний орган, якщо інше не передбачено цим Законом.».
Враховуючи вищезазначене, інформація якою володіє та, яку отримує в результаті своєї діяльності Скаржник не відноситься до інформації, що вважається державною таємницею.
Крім того, вивчивши тендерну документацію, Замовник не зазначає інформацію щодо того, що він є державним органом діяльність якого пов’язана з державною таємницею, тому не зрозуміло чому Замовник вимагає від потенційних учасників саме наявність спеціального дозволу на провадження діяльності, пов'язаної з державною таємницею.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 № 960 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності" зазначено, зокрема:
"1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності (далі - ліцензія), а також організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження охоронної діяльності.
3. Ліцензіат зобов’язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов, а здобувач ліцензії - відповідати цим Ліцензійним умовам.
4. Охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог, передбачених цими Ліцензійними умовами.»
Слід зазначити, що ліцензійними умовами не встановлено обов’язку до надавачів охоронних послуг отримання спеціального дозволу на провадження діяльності, пов'язаної з державною таємницею.
Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги Документації не узгоджуються з ліцензійними умовами, у зв'язку з чим Замовником порушено вимоги діючого законодавства із публічних закупівель.
Також додатково повідомляємо, що Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 13.02.2025 року №2214 Державну службу фінансового моніторингу України (код ЄДРПОУ: 37471802) було зобов’язано внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "ДК 021:2015 - 79710000-4 Охоронні послуги (Послуги централізованого пульту спостереження у березні - грудні 2025 року)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-31-007172-a, з метою усунення порушень, зазначених у даній скарзі. Але Замовник не зрозумілих причин не виконав вищезазначене рішення колегії, хоча на веб-порталі зазначив інформацію щодо виконання рішення.
Щодо порушення законодавства та встановлення Замовником
дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі:
«ДК 021:2015 - 79710000-4 Охоронні послуги (Послуги централізованого пульту спостереження у березні - грудні 2025 року)»
Відповідно до п.11 розділу Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника та його пропозиції кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону та іншим вимогам замовника Додатку 2 Тендерної документації
Скаржник вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним.
Відповідно до статті 9 Закону України «Про доступ до публічної інформації» до службової може бути віднесена інформація, що міститься в документах суб’єктів владних повноважень, які становлять внутрішньовідомчу службову кореспонденцію, зокрема, доповідні записки, рекомендації, якщо вони пов’язані з розробкою напряму діяльності установи або здійсненням контрольних, наглядових функцій органами державної влади, процесом прийняття рішень, і передують публічному обговоренню та/або прийняттю рішення.
Службова інформація може міститися лише в документах суб’єктів владних повноважень, визначених у статті 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації», що стосується їх діяльності, а саме:
«Стаття 13. Розпорядники інформації
1. Розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються:
1) суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання;
2) юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів;
3) особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб'єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов'язаної з виконанням їхніх обов'язків;
4) суб'єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, - стосовно інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них;
5) юридичні особи публічного права, державні/комунальні підприємства або державні/комунальні організації, що мають на меті одержання прибутку, господарські товариства, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток, паїв) прямо чи опосередковано належать державі та/або територіальній громаді, - щодо інформації про структуру, принципи формування та розмір оплати праці, винагороди, додаткового блага їх керівника, заступника керівника, особи, яка постійно або тимчасово обіймає посаду члена виконавчого органу чи входить до складу наглядової ради».
Відповідно до Ліцензійних умов зазначено, зокрема:
«1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності (далі - ліцензія), а також організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження охоронної діяльності.
3. Ліцензіат зобов’язаний виконувати вимоги цих Ліцензійних умов, а здобувач ліцензії - відповідати цим Ліцензійним умовам.
4. Охоронну діяльність можуть провадити на всій території України юридичні особи, а також фізичні особи - підприємці на підставі ліцензії за наявності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження такої діяльності, та за умови виконання такими особами організаційних, кадрових і технологічних вимог, передбачених цими Ліцензійними умовами.»
Слід зазначити, що і Ліцензійними умовами не встановлено обов’язку до надавачів охоронних послуг вимоги до ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію.
Враховуючи наведене, Скаржник не є суб’єктом владних повноважень, і тому не може мати досвіду роботи з службовою інформацією.
Ми, як учасник та переможець багатьох закупівель, маємо успішно виконані договори у різних містах і областях України із державними замовниками, які є суб’єктами владних повноважень без наявного у нас досвіду роботи з службовою інформацією.
Зазначені вище вимоги Документації не узгоджуються з чинним законодавством України, у тому числі і з Ліцензійними умовами, у зв'язку з чим Замовником порушено вимоги п.1, п.4, п.5, п.6 статті 5 Закону.