Звернення:
За лотом №1 позицією №1: пелети паливні з чистого лушпиння соняшника без домішок в гранулі
Тема:
Технічна специфікація
Зміст:
Доброго дня шановний Замовнику. Відповідно до умов Додатку 3 до тендерної документації, вами встановлено, що показники твердого палива, яке має бути поставлене згідно договору про закупівлю повинно відповідати ДСТУ 7124:2009 «Лушпиння соняшникове пресоване гранульоване. Технічні умови» діаметром 6 мм. Звертаємо Вашу увагу, що даним ДСТУ передбачено, що діаметр гранул повинен бути від 4 мм до 15 мм. Незрозуміло чому Замовник встановив у тендерній документації інші вимоги щодо діаметру товару, а саме 6 мм.
Таким чином, Замовник установив у тендерній документації вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом ДСТУ 7124:2009 «Лушпиння соняшникове пресоване гранульоване. Технічні умови».
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного палива, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, шо не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На пелети паливні з лушпиння соняшника поширюється стандарт ДСТУ 7124:2009 «Лушпиння соняшникове пресоване гранульоване. Технічні умови» відповідно до п. 3.2.2. (таблиця 2) якого встановлено фізико-хімічні показники, яким повинно відповідати лушпиння соняшникового пресованого гранульованого, зокрема:
- діаметр гранул, мм: від 4 до 15
- довжина гранул, мм: від 5 до 50
Враховуючи вищезазначене просимо внести відповідні зміни до технічних параметрів паливних пелетів у відповідності до вимог ДСТУ 7124:2009 «Лушпиння соняшникове пресоване гранульоване. Технічні умови», оскільки встановлення показника « діаметр, мм 6» є необґрунтованим з Вашого боку та призводить до обмеження кола потенційних учасників, що в свою чергу суперечить принципам здійснення публічних закупівель.
Також пунктом 2.1. Додатку 3 до тендерної документації встановлено, що для підтвердження якості та відповідності пелет паливних з лушпиння соняшника в гранулі у складі тендерної пропозиції учасник надає наступні документи: сертифікат відповідності, сертифікат якості, протокол випробувань пелетів паливних з лушпиння соняшника, видані не раніше 2024 року на ім’я учасника або виробника, із зазначенням технічних та якісних показників згідно вимог цього розділу Договору, незалежною лабораторією, яка акредитована національним агентством по акредитації України, а також атестат акредитації даної незалежної лабораторії. Також надається Свідоцтво про належність палива до альтернативного дійсне (щонайменше) на момент кінцевої дати подання учасником своєї пропозиції.
Звертаємо вашу увагу на те, що ДСТУ 7124:2009 не передбачено жодного відповідного документу, який Замовник має право вимагати від учасників при поданні тендерних пропозицій. Таким чином, Вами як Замовником даної закупівлі в цій частині встановлено вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом ДСТУ 7124:2009 «Лушпиння соняшникове пресоване гранульоване. Технічні умови». Натомість пропонуємо Вам внести відповідні зміни до тендерної документації в цій частині, а саме прибрати вимогу про надання атестату акредитації лабораторії та свідоцтво про належність палива до альтернативного, оскільки зазначені документи не є обов’язковими відповідно до ДСТУ 7124:2009, а також і найголовніше не містять жодної інформації щодо фізико-хімічних показників, щоб підтверджувало би відповідність пропозиції вимогам встановленими Вами у Додатку 3 до тендерної документації. Дякуємо.
Дата оприлюднення звернення:
02.02.2025 14:37
Відділ освіти виконавчого комітету Новоукраїнської міської ради 29 січня 2025 року оголошено процедуру закупівлі твердого палива на 2025 рік за ідентифікатором в системі Prozorro UA-2025-01-29-017011-a.
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 з урахуванням змін (далі – особливості або Постанова).
02 лютого 2025 року нами отримано через електронну систему закупівель Prozorro Вимогу про внесення змін до тендерної документації (далі - Вимога).
Уважно вивчивши предмет Вимоги готові повідомити про безпідставні та надумані припущення, на яких вказана Вимога сформована.
Пунктом 54 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова про особливості) передбачено: «Надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї здійснюється замовником відповідно до цього пункту.
Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.».
Скаржник вважає неправомірними вимоги, щодо визначення окремих технічних характеристик товару та вимоги щодо надання атестату акредитації лабораторії та свідоцтво про належність палива до альтернативного, оскільки зазначені документи не є обов’язковими відповідно до ДСТУ 7124:2009.
Не можемо погодитись із вказаною позицією з огляду на наступне:
Звертаємо увагу, що пунктом 28 Постанови про особливості передбачено тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону передбачено: «У тендерній документації зазначаються такі відомості:
інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону».
Окремо частиною 5 статті 23 Закону визначено: «Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.».
Як можемо пересвідчитись саме на Замовника покладено обов’язок визначити предмет закупівлі у відповідності та вимоги до предмета закупівлі не порушуючи умови національного стандарту для відповідного предмета закупівлі.
Як відомо для пелет паливних з чистого лушпиння соняшника без домішок в гранулі існує стандарт ДСТУ 7124:2009 «Лушпиння соняшникове пресоване гранульоване. Технічні умови», яким визначено основні показники якості для товару.
При цьому заявлений нами діаметр пелети в 6 мм повністю знаходиться в межах показників Стандарту та не суперечить йому. Більш того нами для встановлення показника діаметру товару окремо вивчалась інформація в каталозі Prozoro.Market, де Державною установою «Професійні закупівлі» було обрано серед маси варіантів такого товару як пелет паливних з чистого лушпиння соняшника без домішок в гранулі лише два види із діаметром 6 або 8 мм. При цьому саме Замовник має право обрати за власною потребою або Товар з 6 мм або 8 мм. Таким чином твердження щодо нібито обмеження прав на участь у закупівлі учасників, за наявності встановленого діаметру 6 мм для Товару є безпідставним та таким, що не суперечить вимогам ДСТУ 7124:2009 «Лушпиння соняшникове пресоване гранульоване. Технічні умови».
Ми не заперечуватимо того факту, що у ДСТУ 7124:2009 «Лушпиння соняшникове пресоване гранульоване. Технічні умови» не визначено усіх документів, які передбачають документальне підтвердження якості товару, зокрема з наданням документів щодо проведених лабораторних досліджень.
Надання учасником Договору з незалежною лабораторією, яка акредитована національним агентством по акредитації України, а також атестату акредитації цієї лабораторії, а також Свідоцтва про належність палива до альтернативного, є обов’язковою вимогою при підтвердженні кваліфікації постачальника на поставку пелет паливних з чистого лушпиння соняшника без домішок у гранулах, з кількох основних причин:
Підтвердження відповідності ДСТУ 7124:2009: Згідно з технічними умовами стандарту ДСТУ 7124:2009, пелети з лушпиння соняшника повинні відповідати певним вимогам якості, що включають фізико-хімічні показники (вологоутримання, зольність, калорійність тощо). Для підтвердження відповідності цих вимог, необхідно провести лабораторні випробування, які підтвердять, що товар відповідає стандартам.
Незалежність та об’єктивність оцінки: Використання незалежної лабораторії, акредитованої національним агентством з акредитації, забезпечує об'єктивність і достовірність результатів, адже така лабораторія має офіційну кваліфікацію та право проводити відповідні сертифікаційні випробування.
Забезпечення високої якості товару: Документи, такі як Свідоцтво про належність палива до альтернативного, дозволяють підтвердити, що продукт відповідає вимогам щодо альтернативних видів палива, зокрема щодо екологічних властивостей, відсутності шкідливих домішок і відповідності екологічним стандартам. Це важливо для забезпечення належної якості пелет та їх відповідності вимогам стандарту щодо безпечності та ефективності.
Регуляторні вимоги та відповідальність: Відповідно до законодавства України в сфері публічних закупівель, закупівлі повинні забезпечувати якість товарів і послуг, що постачаються, а також відповідність товарів встановленим технічним вимогам. Наявність сертифікаційних документів, виданих акредитованими лабораторіями, є доказом того, що товар відповідає всім вимогам щодо якості та технічних характеристик, визначених відповідними стандартами.
Отже, ці вимоги дозволяють гарантувати, що постачальник пропонує продукцію, яка відповідає усім технічним вимогам і стандартам, зокрема ДСТУ 7124:2009, і є необхідними для забезпечення належної якості та безпеки продукції.
В свою чергу варто зазначити, що пунктом 56 Постанови про особливості визначено: «Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.»
Учасником не доведено в чому саме порушено його право на участь та чому він не має можливості в передбаченому порядку оформити відповідні документи.
Не надаючи доказів, оскарження вказаної вимоги ґрунтується на конкретних не можливостях виконати умови закупівлі, а на припущеннях та небажанні прикласти зусилля для належної підготовки до тендеру.
Саме тому, вважаємо, що потенційний учасник не довів та документально не підтвердив неможливість виконання вимоги за тендерною документацією саме в тій редакції, яка сформована Замовником закупівлі.
Виходячи із вказаного, в силу відсутності об’єктивної доведеності в порушенні Вашого права Уповноважена особа змушена відмовити у задоволенні вказаної Вимоги.
Дата оприлюднення відповіді:
03.02.2025 11:39