Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 17 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), внесення змін до ТД, розгляду тендерної пропозиції, надання відповіді на звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія), як органу оскарження, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Національної дитячої спеціалізованої лікарні «Охматдит» Міністерства охорони здоров’я України (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи 28.01.2025, ТД зі змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи 31.01.2025, перелік змін, що вносяться до ТД, тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі фізичної особи - підприємця Іванова Володимира Вадимовича (далі – ФОП Іванов В.В.), протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 10.02.2025 № 35, від 12.02.2025 № 45, від 07.03.2025 № 179, звернення з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, оприлюднене в електронній системі закупівель 11.02.2025, відповідь Замовника на звернення, оприлюднене в електронній системі закупівель 11.02.2025, рішення Комісії від 27.02.2025 № 3075-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 07.03.2025, договір поставки від 17.03.2025 № 17/03/2, пояснення та документи Замовника, отримані 10.04.2025 через електронну систему закупівель.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії, не здійснювався.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено.
Під час моніторингу встановлено, що на розгляд Комісії надійшла скарга ФОП Іванова В.В. від 17.02.2025 № UA-2025-01-28-006004-a.a2 щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі за номером ID: UA-2025-01-28-006004-a «Пристрої для лікування переламів» та незгоди з рішенням Замовника щодо відхилення його тендерної пропозиції на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей як такої, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 12.02.2025 № 45).
За результатами розгляду зазначеної вище скарги Комісією було прийняте рішення від 27.02.2025 № 3075-р/пк-пз, в якому, зокрема зазначено:
«…у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Скаржника, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.
Разом з тим, відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.02.2025 № 45 підставою відхилення Пропозиції Скаржника було наступне: «… Вирішила: 1. Відхилити тендерну пропозицію ФОП «Іванов Володимир Вадимович» на підставі пункту 44 особливостей абз. 5 пп. 2, а саме: не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону».
Замовник не відхиляв Пропозицію Скаржника з підстави невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі. Враховуючи викладене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.
…Разом з тим, враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з підстав, наведених у протоколі від 12.02.2025 № 45.
Враховуючи викладене, Замовник неправомірно відхилив Пропозицію Скаржника з підстав, наведених у протоколі від 12.02.2025 № 45, зокрема, посилаючись в протоколі відхилення на норму Особливостей, зазначену в пункті 1 мотивувальної частини цього рішення, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей».
Рішенням Комісії від 27.02.2025 № 3075-р/пк-пз зобов’язано Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Іванова Володимира Вадимовича (код ЄДРПОУ: 3220802375) та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «ХМ» (код ЄДРПОУ: 32734955) переможцем процедури закупівлі «Пристрої для лікування переломів», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-01-28-006004-a.
Отже, відповідно до мотивувальної частини рішення Комісії від 27.02.2025 № 3075-р/пк-пз Замовник мав відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ФОП Іванов В.В. саме на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, оскільки його тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а не на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 12.02.2025 № 45).
Відповідно до інформації, оприлюдненої електронної системи закупівель, Замовник 07.03.2025 скасував рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Іванов В.В. та про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «ХМ» переможцем процедури закупівлі.
Водночас, Замовник 07.03.2025 повторно визначив учасника ФОП Іванов В.В. переможцем цієї процедури закупівлі (повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднене в електронній системі закупівель 07.03.2025).
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 03.04.2025 із зазначеного питання, Замовник 10.04.2025 надав пояснення, в якому зазначив, зокрема: «…Фізична особа - підприємець Іванов Володимир Вадимович після оприлюднення рішення Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель загрузив оновлену версію інструкції, затверджену 01.04.2024 року, в якій чітко зазначено, що вона містить рекомендації щодо проведення МРТ (інструкція прикладається). Як відповідно вимагалося до вимог тендерної документації».
Надане Замовником пояснення не обґрунтовує рішення Замовника про визначення учасника ФОП Іванов В.В. переможцем процедури закупівлі після прийняття Комісією рішення від 27.02.2025 № 3075-р/пк-пз, оскільки кінцевий строк подання тендерних пропозицій у межах цієї процедури закупівлі 05.02.2025 о 09:00 годині, який, згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, Замовником не продовжувався.
При цьому, учасник ФОП Іванов В.В. після кінцевого строку подання тендерних пропозицій 10.03.2025 та навіть після визначення зазначеного учасника переможцем процедури закупівлі, завантажив в електронну систему закупівель додаткові документи, відсутність яких (згідно з рішенням Комісії від 27.02.2025 № 3075-р/пк-пз) у складі його тендерної пропозиції слугувала підставою для відхилення відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
З урахуванням пунктів 31 та 33 Особливостей документи, подані учасником процедури закупівлі після кінцевого строку подання тендерних пропозицій, не могли розглядатись Замовником на відповідність вимогам тендерної документації.
Крім того, рішенням Комісії від 27.02.2025 № 3075-р/пк-пз встановлено невідповідність тендерної пропозиції ФОП Іванова В.В. умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та зазначено про наявність підстав для відхилення тендерної пропозиції, визначені абзацом 2 підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, що унеможливлює застосування Замовником пункту 43 Особливостей.
Отже, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ФОП Іванов В.В. як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, а саме надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, встановлено.
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Під час здійснення моніторингу цієї процедури закупівлі Південний офіс Держаудитслужби 03.04.2025 надав через електронну систему закупівель Замовнику запит про надання пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та вчинених дій, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Отже, відповідно до вимог Закону кінцевими термінами надання Замовником відповідних пояснень (інформації, документів) через електронну систему закупівель на зазначений запит про надання пояснень протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення є 08.04.2025.
Проте на порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону Замовник на запит Південного офісу Держаудитслужби від 03.04.2025 надав через електронну систему закупівель інформацію та документи 10.04.2025, чим перевищив строк у три робочі дні.