Обгрунтування використання процедури
Підпунктом 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості), встановлено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання через відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником
Частиною другою статті 5 Закону України «Про природні монополії» передбачено ведення Антимонопольним комітетом України зведеного переліку природних монополій на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій, - національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або, органами виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій.
Разом з тим відповідно до статті 13 Закону України «Про природні монополії» національні комісії регулювання природних монополій у відповідній сфері або органи виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначеної комісії визначають суб’єктів природних монополій, складають та ведуть реєстри таких суб’єктів природних монополій.
Відповідно до пункту 4 Порядку складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій, затвердженого розпорядженням Комітету від 28.11.2012 N? 874-р (зареєстроване в Міністерстві юстиції України 19.12.2012 за N? 2119/22431), внесення суб’єктів природних монополій до Зведеного переліку здійснюється Комітетом на підставі реєстрів, отриманих від Міністерства інфраструктури України; Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг.
Розподіл електричної енергії на території Сумської області здійснює АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «СУМИОБЛЕНЕРГО» який є монополістом, що підтверджується Зведеним переліком природніх монополій станом на 31.12.2024 рік. АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «СУМИОБЛЕНЕРГО» знаходиться там під номером 48 в Сумській області (сторінка 9). Замовник оприлюднює в електронній системі закупівель, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, а також оприлюднює договір про закупівлю та додатки до нього, обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до п. 13 Особливостей.
Отже, враховуючи вищезазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі та нагальної потреби забезпечення безперебійної роботи Замовника в умовах воєнного стану Замовник прийняв рішення щодо необхідності проведення закупівлі за предметом ДК 021:2015:65310000-9: Розподіл електричної енергії без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час Закупівлі, як виняток, підстави за пунктом 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня Його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості), встановлено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання через відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником