Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 04 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, наявність підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Микулинецька лікарня» Микулинецької селищної ради (далі - Замовник) на 2025 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, обґрунтування здійснення закупівлі без застосування відкритих торгів від 27.01.2025, договір від 22.01.2025 №18362/18 про нестандартне приєднання до електричних мереж системи розподілу «під ключ» АТ «Тернопільобленерго», що діє на підставі ліцензії виданої постановою НКРЕКП від 20.11.2018 №1468 (далі – договір від 22.01.2025 №18362/18 ), пояснення (із долученими документами) Замовника від 26.02.2025 та від 28.02.2025 отримані через електронну систему закупівель.
Згідно пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178) у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Під час моніторингу процедури закупівлі виявлено, що Замовником на порушення пункту 13 Особливостей №1178 не оприлюднено обґрунтування підстави для здійснення закупівлі, у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа погодженого (затвердженого) керівником замовника.
На письмовий запит від 25.02.2025, Замовником 26.02.2025 надано обґрунтування здійснення закупівлі без застосування відкритих торгів від 27.01.2025 та у поясненні зазначено: «…надсилаємо обґрунтування до закупівлі UA-2025-01-27-015480-a, яке не було завантажено в ЦБЗ з механічних причин...».
Згідно пункту 4.1. договору від 22.01.2025 №18362/18 на дату укладання цього договору плата за приєднання становить 268 716,00 гривень. Плату за приєднання визначено на підставі Розрахунку вартості плати за приєднання до електричних мереж Виконавця, що є додатком до цього Договору.
Однак, на порушення пункту 13 Особливостей №1178 Замовником не оприлюднено договір про закупівлю із додатком до нього.
На письмовий запит від 27.02.2025, Замовником 28.02.2025 надано Розрахунок вартості плати за приєднання до електричних мереж та у поясненні зазначено: «…У відповідь на запит … надсилаємо Розрахунок вартості плати за приєднання. Ці електронні документи були завантажені на веб-сайті АТ «Тернопільобленерго» в особистий кабінет замовника, повідомлення про їх надходження надійшло до КНП «Микулинецька лікарня» на електронну адресу після 27.01.2025 року, тому не було завантажено в ЦБД разом із договором....».
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо закупівлі встановлено порушення вимог 13 Особливостей №1178.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявність підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому встановлених порушень вимог пункту 13 Особливостей №1178.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.