Звернення:
За тендером : ЦВО-25П_01_ВО Послуги з калібрування засобів стандартних зразків (Гиря 2000 кг. Самохідний вагоповірочний візок 2000 кг).
Тема:
Уточнення ТД, внесення змін в ТД
Зміст:
1. Відповідно до предмету закупівлі «ЦВО-25П_01_ВО Послуги з калібрування засобів стандартних зразків (Гиря 2000 кг. Самохідний вагоповірочний візок 2000 кг.) код за ДК 021:2015 – 71630000-1 Послуги з технічного огляду та випробувань (ЦВО-25П_01_ВО Послуги з калібрування засобів стандартних зразків (Гиря 2000 кг. Самохідний вагоповірочний візок 2000 кг.)» закупівля стосується надання послуг з калібрування
Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації, «Виконавець надає Замовнику Послуги, якість проведення яких повинна відповідати Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», ДСТУ ISO/IEC 17025 «Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій» та діючим документам та методикам повірки, калібрування та іншими нормативними документами.
Виконавець проводить підгонку, калібрування та визначення метрологічних характеристик робочих еталонів (гиря 2000 кг та самохідний візок 2000 кг) класу М1 із забезпеченням звіряння з еталоном класу F2 по циклу АВВА відповідно до ДСТУ OIML R 111-1:2008.»
Згідно Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» калібрування - сукупність операцій, за допомогою яких за заданих умов на першому етапі встановлюється співвідношення між значеннями величини, що забезпечуються еталонами з притаманними їм невизначеностями вимірювань, та відповідними показами з пов’язаними з ними невизначеностями вимірювань, а на другому етапі ця інформація використовується для встановлення співвідношення для отримання результату вимірювання з показу.
Підгонка гирь зазвичай пов‘язана з ремонтно-механічними роботами, які не відносяться до компетенції калібрувальної лабораторії, та потребує отримання початкової інформації щодо стану гирь, відповідності/ не відповідності метрологічних характеристик. Інформація щодо стану гирь відсутня в Тендерній документації, при цьому така інформація є важливим чинником для визначення ціни пропозиції.
Просимо надати інформацію щодо кількості гирь, які потребують підгонки та стану гирь, відповідності/ не відповідності метрологічних характеристик та внести відповідні зміни у тендерну документацію.
2. В Додатку 1 до Тендерної документації зазначено що, «Виконавець надає Замовнику Послуги, якість проведення яких повинна відповідати Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», ДСТУ ISO/IEC 17025 «Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій» та діючим документам та методикам повірки, калібрування та іншими нормативними документами».
Також, в Додатку 1 до Тендерної документації встановлена вимога щодо того, що «Виконавець повинен бути акредитованим та мати атестат про акредитацію, виданий національним агентством з акредитації України про засвідчення компетентності Виконавця в сфері калібрування устаткування за видами вимірювань М – маси та пов’язаних з нею величин. До сфери акредитації Виконавця повинна бути включена можливість проведення калібрування гир еталонних та загального призначення масою 2000 кг 4 розряду згідно з ДСТУ 3381 або клас точності М1 згідно ДСТУ OIML R 111-1:2008».
При цьому, згідно п.2 ст.27 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність»,
«2. Калібрування засобів вимірювальної техніки проводиться:
науковими метрологічними центрами;
метрологічними центрами, калібрувальними лабораторіями, акредитованими національним органом України з акредитації;
метрологічними центрами, калібрувальними лабораторіями, які мають документально підтверджену простежуваність своїх еталонів до національних еталонів, еталонів інших держав або міжнародних еталонів відповідних одиниць вимірювання.»
Відповідно наявна вимога є дискримінаційною та не відповідає вимогам Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», оскільки виключає можливість іншим учасникам прийняти участь у закупівлі.
Просимо пояснити, яким чином вимога щодо відповідності послуги «Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», ДСТУ ISO/IEC 17025 «Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій» та діючим документам та методикам повірки, калібрування та іншими нормативними документами» відповідає дискримінаційним вимогам щодо виключної акредитації Учасника та, відповідно, внести зміни у Тендерну документацію.
Дата оприлюднення звернення:
22.01.2025 11:51
Шановний потенціальний Учаснику, повідомляємо, що Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. В.о. уповноваженої особи філії «Ваговий оператор» АТ «Укрзалізниця» керуючись вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» здійснює закупівлі за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням.
На Ваше звернення повідомляємо наступне:
1. Зважаючи на велику кількість еталонів, які підлягають калібруванню, визначити кількість потребуючих підгонки не має можливості, тому потреба в підгонці буде визначена під час калібрування.
2. Згідно з п.2 ст.27 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність»: «Калібрування вторинних та робочих еталонів проводиться в порядку, встановленому нормативно-правовим актом центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері метрології та метрологічної діяльності».
Згідно з п.1 Р.2 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 10.08.2020 р. № 1518 «Про затвердження Порядку калібрування вторинних та робочих еталонів»:
«1. Калібрування робочих еталонів проводиться:
- науковими метрологічними центрами, які мають міжнародно визнані калібрувальні та вимірювальні можливості за відповідними видами та підвидами вимірювань із застосуванням національних еталонів;
- науковими метрологічними центрами, метрологічними центрами, калібрувальними лабораторіями, акредитованими національним органом України з акредитації.»
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 27.05.2015 р. № 330 «Про визначення наукових метрологічних центрів»
«1. Визначити такі наукові метрологічні центри, що належать до сфери управління Міністерства економіки та створюють, удосконалюють, зберігають і застосовують національні еталони:
- Національний науковий центр «Інститут метрології»;
- державне підприємство «Всеукраїнський державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації та захисту прав споживачів»;
- державне підприємство «Науково-дослідний інститут метрології вимірювальних і управляючих систем»;
- державне підприємство «Івано-Франківський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації».
Зазначені наукові метрологічні центри акредитовані Національним агентством з акредитації України та мають атестати про акредитацію.
Враховуючи наведене вище, вважаємо, що тендерна документація філії «Ваговий оператор» АТ «Укрзалізниця» відповідає положенням Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», нормативно-правовим актам центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері метрології та метрологічної діяльності, а також вимогам, які ставляться до неї згідно Закону України «Про публічні закупівлі», не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації учасника закупівлі.
Дата оприлюднення відповіді:
23.01.2025 15:26