Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 17 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду та відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ДП Івано-Франківськтеплокомуненерго (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену протоколом уповноваженої особи від 24.01.2025 № 5т (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ПП «БК ГАРАНТ», ТОВ «ПВП НАСОСЕНЕРГОПРОМ», ТОВ ДАРЕКС-ЕНЕРГО та ТОВ «РУБІКОН УКРАЇНА», вимогу про усунення невідповідностей до 04 лютого 2025 для ПП «БК ГАРАНТ», протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.02.2025 № 7т, від 11.02.2025 № 10т, від 18.02.2025 № 12т, від 07.03.2025 №15т, від 14.03.2025 № 16т, повідомлення про намір укласти договір від 14.03.2025 року, договір про закупівлю від 25.03.2025 № 3-101/25-238 (далі – Договір), пояснення Замовника від 03.04.2025 та від 08.04.2025 року.
Згідно з абзацом третім пункту 3 Особливостей під час здійснення публічної закупівлі відповідно до Особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, крім підпункту 4 пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, з урахуванням положень, визначених цим абзацом.
Підпунктом 1 пункту 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а саме замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує: зокрема, у 2025 році - 25 відсотків. При цьому, у підпункті 2 пункту 6-1 Розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону міститься перелік товарів, до яких застосовуються особливості здійснення закупівель, зокрема серед яких є дизель-генераторні установки.
Таким чином, на порушення абзацу третього пункту 3 Особливостей та пункту 6-1 Розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону Замовником у тендерній документації не передбачено вимогу щодо підтвердження учасником ступеня локалізації виробництва предмету закупівлі.
Крім того, відповідно до пункту 13-1 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861, Замовник повинен визначити в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Учасник процедури закупівлі на таку вимогу замовника в тендерній документації повинен подати у складі тендерної пропозиції копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Однак, Замовником, на порушення пункту 13-1 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861, у тендерній документації не встановлено вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «РУБІКОН УКРАЇНА» встановлено наступне.
У пункті 1 Додатку № 7 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД Замовником визначено, що учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати інформацію та документи, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним вимогам, встановленим у Додатку № 1 до тендерної документації.
У пункті 2.1 Додатку № 1 до ТД Замовник вимагає надати довідку, згідно наданої форми, про наявність працівників, їх кількість, знання, досвід та кваліфікацію, підписану уповноваженою посадовою особою Учасника та скріплену його печаткою (у разі наявності), яка має підтвердити спроможність учасника здійснити роботи згідно оголошеної закупівлі шляхом наявності у учасника відповідних працівників. Пунктом 2.2 Додатку № 1 до тендерної пропозиції визначено, що на підтвердження вищезазначеної інформації учасник повинен надати копію діючого посвідчення, що підтверджує відповідну кваліфікацію зазначених у довідці працівників.
Учасником ТОВ «РУБІКОН УКРАЇНА» надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 28.01.2025 № 0102, в якій зазначені працівники: Рудницький П.І., Іванишин Д.І., Петрук О.В. та Жолобчук С.М. Однак, в складі його тендерної пропозиції не надано копію діючого посвідчення, що підтверджує відповідну кваліфікацію зазначених у довідці працівників, а саме на Петрука Олега Володимировича та Жолобчука Станіслава Михайловича.
Водночас, пунктом 43 Особливостей імперативно визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Проте, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовником не розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей для учасника ТОВ «РУБІКОН УКРАЇНА», а саме щодо надання ним копії діючого посвідчення, що підтверджує відповідну кваліфікацію зазначених у довідці працівників, зокрема на Петрука Олега Володимировича та Жолобчука Станіслава Михайловича, тим самим Замовник не надав можливість учаснику усунути невідповідності.
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 07.04.2025 року через електронну систему закупівель надано запит Замовнику про надання пояснень. Замовником 08.04.2025 року в електронній системі закупівель надано пояснення, зокрема: «У складі тендерної документації Учасник завантажив копії діючих посвідчень на працівників: Рудницького П.І., Іванишина Д.І. та протокол №01/24 Петрука О.В. додається скан протоколу №01/24 від 25.07.2024р., а на Жолобчука С.М. не було долучено до тендерної документації», які не спростовують факту порушення ним норм чинного законодавства.
У пункті 3 Додатку № 7 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД Замовником визначено, що учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі відповідно до вимог, встановлених у Додатку № 3 до тендерної документації.
У Додатку № 3 «Технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі/технічні вимоги» до ТД Замовником встановлено технічні вимоги щодо рівня шуму дизель-генераторної станції, а саме 59 Дб. Тоді як, учасником ТОВ «РУБІКОН УКРАЇНА» у складі тендерної пропозиції надано таблицю-порівняння щодо відповідності товару, що пропонується технічним вимогам та специфікації, в якій рівень шуму зазначений 85 Дб.
Таким чином, на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «РУБІКОН УКРАЇНА» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а визначив ТОВ «РУБІКОН УКРАЇНА» переможцем торгів та уклав з ним Договір.
З метою підтвердження або спростування встановлених порушень, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 07.04.2025 року через електронну систему закупівель надано запит Замовнику про надання пояснень. Замовником 08.04.2025 року в електронній системі закупівель надано пояснення, які не спростовують факту порушення ним норм чинного законодавства та не обґрунтовують прийняте рішення щодо правомірності визначення переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ «РУБІКОН УКРАЇНА».