Звернення:
За тендером : Канцелярські товари та офісне приладдя
Тема:
вимога
Зміст:
Добрий день шановний Замовник!
Уважно вивчивши вимоги додатку 2 до тендерної документації, ми знайшли ряд дискримінаційних вимог, що не звужують коло учасників та не дають змогу нам та іншим учасникам прийняти участь в даній закупівлі. По-перше, це стосується строку постачання товару. Вами вказано, що "Товар має постачатися партіями протягом 2025 року за заявкою Замовника (усною, письмовою або електронною), протягом 1 робочого дня з дати отримання постачальником такої заявки. " Але це неможливо виконати , навіть, якщо й безпосередньо учасник буде знаходитись фактично в м.Старокостянтинів Хмельницької області. Адже, якщо Ви надали заявку по телефону, то враховуючи тривоги по Україні, пробки, час на збір товару на складі, проведення бухгалтерських документів, погрузку в авто - неможливо поставити товар в строк 1 день!!! А якщо учасник знаходиться в іншому регіоні - Києві, Миколаєві, Житомирі, Черніговві тощо - це взагалі неможливо!!! Ви вказати нереальний срок постачання, який суперечить господарському кодексу України, який говорить про те, що строки постачання повинні бути такі, які забезпечать ритмічний та безперебійне постаачння товару. Тим більше, що у Вас почтачання не за один раз, а протягом всього 2025 року за Вашою заявкою. Тим більше Ви можете подавати заявки хоч і кожен наступний день - вказані Вами сроки дискриміаційні! Ми просимо їх прибрати та вказати реальні строки постачання, враховуючи місцезнаходження учасників і в Києві, і в Житомирі , і в Чернігові - в усіх інших регіонах України. Бо, навіть, знаходячись в Ващому місті - це не реально, не кажучи вже про більш віждалені міста. Тому, ми просимо вказати строк постачання в пункті 5.2. самого проекту договору про постачання, в додатку 2 до документації та в пункті 4.4. документації.
По-друге, Додаток 2 містить вимогу, що суперечить сама собі. Так Ви вказуєте, що учасник може надати товар, що має кращі характеристики, і тут же в цьому ж додатку Ви вказуєте, що "Учасник під час участі у процедурі закупівлі не може самостійно змінювати колір, розмір або інші технічні та якісні характеристики предмета закупівлі". Це невідповідність, бо як можна запропонувати Вам кращі характеристики товару, якщо не можна змінювати розмір або інші технічні характеристики??? Ми просимо Вас привести документацію до одних вимог, тобто надаючи учаснику пропонувати еквівалент з більш кращими характеристиками, вказавши у вимогах, що "Учасник під час участі у процедурі закупівлі може самостійно змінювати розмір або інші технічні та якісні характеристики предмета закупівлі,якщо це буде покращенням товару, тобто у випадку, коли учасник запропонує товар, який за своїми технічними показниками буде мати кращі значення (а не гірші), ніж вказані у додатку 2. Наприклад, скріплює степлер більшу кількість аркушів. папір офісний має більшу товщину, або фотопапір має щільність не 190г, а 200 г, або кількість аркушів в пачні не 50 штук, а 60 чи більше тощо "
По-третє, конверт С 5 має розмір 162*229 мм, а не 220*160мм - виправте, будь ласка
По-четверте, конверт С4 має розмір 229*324мм, а не 320*220мм - виправте, будь ласка
Дякуємо
Дякуємо
Дата оприлюднення звернення:
22.01.2025 16:38
Добрий день!
Дякуємо за Ваші зауваження та пропозиції.
На Ваше звернення повідомляємо наступне.
Замовник в закупівельній діяльності керується Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Згідно з пунктом 7 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг, без визначення будь-яких обмежень. Згідно з частиною 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тож Закон не обмежує права Замовника закупівлі встановлювати відносно предмету закупівлі вимоги, які Замовник вважає необхідними з точки зору ефективності, раціональності та досвіду використання/споживання того чи іншого предмету закупівлі (товару, роботи чи послуги) у своїй діяльності, а також особливостей організації робочих процесів, в яких такий предмет використовується.
Вимога, що "Товар має постачатися партіями протягом 2025 року за заявкою Замовника (усною, письмовою або електронною), протягом 1 робочого дня з дати отримання постачальником такої заявки" виставлена Замовником з урахуванням таких умов:
нестабільність фінансування протягом бюджетного року та черговість здійснення платежів згідно з постановою КМУ від 9 червня 2021 р. № 590, що напряму впливає на здійснення заявок з постачання в межах наявних коштів та можливість вчасних розрахунків;
Замовник не має можливості замовити товар одразу на весь рік та своєчасно оплатити його вартість;
забезпечення безперебійності та ефективності робочого процесу всіх структурних підрозділів органу місцевого самоврядування, які територіально розташовані в різних частинах міста та поза ним, що особливо важливо в умовах воєнного стану;
оперативне реагування на термінові непередбачувані потреби Замовника;
можливість оперативного постачання обмінного товару, якщо було поставлено товар неналежної якості.
Ви вірно зазначили, що строки поставки встановлюються сторонами в договорі відповідно до норм Господарського кодексу України, зокрема статті 267, в якій вказано, що ця дія відбувається “з урахуванням необхідності ритмічного та безперебійного постачання товарів споживачам”, саме споживачам, а не як буде зручно постачальнику. Зверніть увагу, що цією статтею вказано, що сторони можуть також погодити в договорі і графік поставки (місяць, декада, ДОБА тощо). Крім того, відповідно до статті 253 ЦКУ перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок. Отже, якщо заявка на постачання зазвичай робиться вранці, то у постачальника в розпорядженні є залишковий час до кінця поточного дня та весь наступний робочий день (майже 2 доби), а якщо заявка робиться у п’ятницю вранці, то у постачальника взагалі є час до кінця понеділка - це вже майже 4 доби. Таким чином, Замовник визначає строки поставки товарів, виходячи з власних потреб.
Якщо ж через форс-мажорні обставини (обстріли, тривоги, аварії, пробки і т.п.) поставка затримується, то завжди можна попередити Замовника будь-яким каналом зв’язку і ніякі штрафні санкції при цьому не застосовуються.
Щодо неможливості виконання такого постачання, навіть якщо учасник буде знаходитись фактично в м.Старокостянтинів Хмельницької області, то слід зазначити, що за багато років функціонування Замовник працював з різними постачальниками з різних міст - постачання місцевими суб’єктами відбувалося навіть за 1 годину з моменту подання заявки, а якщо з інших міст, то на наступний день і навіть в день заявки.
Щодо часу на збір товару, то Замовник зі згаданих вище причин не має можливості замовити одразу річний запас канцелярських товарів і не замовляє 10 тонн паперу, а заявка може бути навіть тільки на 5-10 ящиків паперу, які протягом години можна зібрати і завантажити на складі з проведенням усіх необхідних бухгалтерських документів.
Ваша теза про те, що Замовник може подавати заявки хоч і кожен наступний день - суто Ваша суб’єктивна думка (припущення), нічим не підтверджена і не відповідає дійсності.
По другому зауваженню, що Додаток 2 містить вимогу, що суперечить сама собі повідомляємо, що це помилкове тлумачення вимог. “Колір, розмір або інші технічні та якісні характеристики” - все це вимоги Замовника до предмета закупівлі і вказуючи, що "Учасник під час участі у процедурі закупівлі не може самостійно змінювати колір, розмір або інші технічні та якісні характеристики предмета закупівлі" Замовник таким чином, насамперед, наголошує про заборону учаснику самостійно змінювати вимоги до предмета закупівлі і подавати в складі пропозиції товари з будь-якими характеристиками на власний розсуд чи з власної вигоди. АЛЕ, наступним реченням Замовник встановлює виняток, що учасник МОЖЕ надати товар, що має КРАЩІ характеристики, і в цьому випадку це ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ.
По третьому і четвертому пункту Вашого звернення будуть внесені зміни до тендерної документації, але тільки після завершення розгляду скарги до АМКУ від 23.01.2025, 16:00. ID: UA-2025-01-17-012307-a.a1, поданої ТОВ "ТВГ УКРАЇНСЬКИЙ ПАПІР", оскільки вона стосується цих питань.
Дякуємо за розуміння!
Дата оприлюднення відповіді:
24.01.2025 21:20