Обгрунтування використання процедури
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до
яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 3-7 розділу Х
„Прикінцеві та перехідні положення” Закону встановлено, що на період дії правового
режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або
скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників,
передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням
захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання даної норми Закону урядом були прийняті Особливості.
На час дiї военного стану в Україні та протягом 90 днiв з дня його припинення або скасування замовники, що зобов'язанi здiйснювати закупiвлi вiдповiдно до Закону України «Про публiчнi закупiвлi» вiд 25 грудня 2015 року Ns 922-VIII (далi - Закон), проводять закупiвлi з урахуванням Особливостей здiйснення публiчних закупiвель тoвapiв, робiт i послуг для замовникiв, передбачених Законом України «Про публiчнi закупiвлi», на перiод дії правового режиму воєнного стану в Укpaїнi та протягом 90 днiв з дня його припинення або скасування, затверджених постановою KMY вiд 12 жовтня 2022 року N 178 (далi -* Особливостi).
Абзацом 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей передбачено, що Замовник може придбати товари/послуги, вартість яких становить або перевищує 100 000 грн, без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару/послуги у разі, коли такі товари/послуги, можуть бути поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Суб’єкт господарювання, що постачає вказаний товар діє на ринках природних монополій та на суміжних ринках.
Як вже зазначалося ,послуги, що планує закупити замовник постачається суб’єктом господарювання, що діє на ринках природних монополій та на суміжних ринках, тобто має місце саме відсутність конкуренції з технічних причин.
Замовник зобов’язаний документально підтвердити відсутність конкуренції з технічних причин як підставу для укладання прямого договору.
Статтею 5 Закону України «Про природні монополії» визначено, що Зведений перелік суб’єктів природних монополій ведеться Антимонопольним комітетом України на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, а в інших сферах, в яких діють суб’єкти природних монополій, - національними комісіями регулювання природних монополій у відповідній сфері або органами виконавчої влади, що здійснюють функції такого регулювання до створення зазначених комісій.
Отже, документальним підтвердженням відсутності конкуренції з технічних причин, як підстави для укладання прямого договору, є РЕЄСТР СУБ'ЄКТІВ ПРИРОДНИХ МОНОПОЛІЙ У СФЕРАХ ТЕПЛОПОСТАЧАННЯ, ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ВОДОПОСТАЧАННЯ ТА ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ВОДОВІДВЕДЕННЯ, СТАНОМ НА 31.12.2024р. (інформація у формі витягу із Реєстру суб’єктів природних монополій запис під № 34 реєстру природних монополій ). За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу Х „Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
На підставі наявної планової потреби 2025 року необхідно провести закупівлю Послуг з централізованого водовідведення (код ДК 021:2015- 90430000-0 Послуги з відведення стічних вод)(Послуги з централізованого водовідведення,код ДК 021:2015-90430000-0 Послуги з відведення стічних вод) з розрахованою очікуваною вартістю 148929,68 грн. Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі,
якнайшвидшого забезпечення потреби замовника в умовах воєнного стану,замовник прийняв рішення про застосування під час здійснення закупівлі вищезазначеного винятку за Особливостями.
З огляду на викладене, рішення замовника про проведення закупівлі відповідає
чинному законодавству.