Звернення:
За тендером : Технічне обслуговування вогнегасників (послуга) за кодом CPV ДК 021-2015: 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів
Тема:
Дискримінаційні вимоги
Зміст:
Звертаємось до тендерного комітету КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ОДЕСМІСЬКЕЛЕКТРОТРАНС" з приводу тендерної документації закупівлі «Технічне обслуговування вогнегасників (послуга) за кодом CPV ДК 021-2015: 50410000-2 Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів». Просимо Вас надати роз’яснення, щодо вимог до потенційного учасника тендеру з посиланням на Закони, законодавчі акти, діючі норми або правила, які поширюються на території України та регламентують надання послуг ліцензіатами у сфері пожежної безпеки.
А саме, на яких підставах потенційний учасник повинен надати:
- Копії особових медичних книжок працівників Учасника нової форми первинної облікової документації №1-ОМК «Особиста медична книжка», затверджена наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21 лютого 2013 року №150.
- Копії медичних довідок про проходження попереднього (періодичного) медичного огляду працівника, видані відповідно до наказу МОЗ «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій» від 21.05.2007 № 246 (додаток 8 п. 2.16 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій), задля підтвердження спроможності Учасника якісно та вчасно виконати роботи (документ має бути чинним).
- Висновки психофізіологічної експертизи працівника про його придатність до виконання робіт з підвищеної небезпеки, які потребують професійного добору згідно наказу МОЗ України та ДК України по нагляду за охороною праці № 263/121 від 23.09.1994 р. «Перелік робіт де є потреба у професійному доборі», затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України та Держнаглядохоронпраці від 23.09.1994 р.
- Довідки про проходження попереднього, періодичного та позачергового психіатричних оглядів, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин за формою первинної облікової документації № 100-2/о відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 10.05.2022 р. № 577 «Про затвердження переліку медичних психіатричних протипоказань щодо виконання окремих видів діяльності (робіт, професій, служби), що можуть становити безпосередню небезпеку для особи або оточуючих».
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
А також на якій підставі Ви вимагаєте:
- Підтвердження атестації лабораторії на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу шляхом надання відповідного документу лабораторії або підтвердженням наявності лабораторії серед Інформаційного переліку лабораторій, атестованих на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу, що оприлюднені на веб – порталі Держпраці.
- Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції документ (акт, або довідку, або інший документ) щодо вивчення матеріалів атестації робочих місць Учасника або субпідрядної організації за умовами праці, виданий територіальним органом управління Держпраці або проектною та науково-дослідною організацією або технічною інспекцією праці профспілок або картку умов праці заповнену за формою згідно Додатку 2 Методичних рекомендацій для проведення атестації робочих місць за умовами праці, затверджені постановою Мінпраці від 01.09.1992 № 41 щодо зарядника вогнегасників. Такий документ повинен містити рівні потенційно небезпечних виробничих факторів на робочих місцях.
- . Підтвердити факт проведення контролю (перевірки) Держпраці за якістю проведення атестації робочих місць за умовами праці, правильністю застосування списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах (461-2016-п), Списків виробництв, робіт, цехів, професій і посад, зайнятість працівників в яких дає право на щорічні додаткові відпустки за роботу із шкідливими і важкими умовами праці та за особливий характер праці (1290-97-п), Переліку виробництв, цехів, професій і посад із шкідливими умовами праці, робота в яких дає право на скорочену тривалість робочого тижня (163-2001-п), Переліків робіт із особливо шкідливими і особливо важкими та шкідливими і важкими умовами праці, на яких встановлюється підвищена оплата праці, та інших нормативно-правових актів, відповідно до яких надаються пільги та компенсації працівникам за роботу із шкідливими умовами праці (шляхом листа від Держпраці, або іншого документального засвідчення проведення такого контролю (перевірки).
Звертаємо Вашу увагу, що органом регулювання діяльності ліцензіатів у сфері пожежної безпеки є Державна служба з надзвичайних ситуацій. Яка в свою чергу на підставі низки документів, а саме відповідно до п.1ч.другої ст. 6, п. 13 ч. першої статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та з урахуванням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою КМУ України від 23.11.16 №852 визначає можливість надання суб’єкту господарювання ліцензії на певний вид послуг. При цьому в жодному з підзаконних актів від суб’єктів господарювання, як на момент розгляду, так і на період видачі чи реєстрації ліцензії, орган ДСНС України не вимагає жодного подібного документу. Що в свою чергу ставить ліцензіатів в однакові рамки із однаковими правилами надання послуг, які регламентуються нормами ДСТУ 4297:2004 «Технічне обслуговування вогнегасників. Загальні технічні вимоги.» Вимагаючи від потенційних контрагентів безпідставні вимоги Ви ставите учасників тендеру в нерівні умови, що в свою чергу унеможливлює принципи конкретності і прозорості. Просимо Вас переглянути дані вимоги та внести зміни в документацію.
Дата оприлюднення звернення:
17.01.2025 12:48
Шановний Учаснику, повідомляємо що Постанова КМУ №852 від 23 листопада 2016 року «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» не є єдиним та виключним документом, яким Замовник має керуватися при визначенні кваліфікаційних критеріїв у тендерній документації щодо знань та навичок працівників.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.
З урахуванням пункту 24 Особливостей та дотриманням принципів здійснення процедури закупівлі та недискримінації учасників, які закріплені частиною першою статті 5 Закону, Замовник має право самостійно визначати перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
При цьому, звертаємо Вашу увагу, що стаття 5 Закону України "Про охорону праці" в контексті права на охорону праці під час укладання трудового договору визначає, що працівнику не може пропонуватися робота, яка за медичним висновком протипоказана йому за станом здоров'я.
Відповідно до статті 17 Закону України «Про охорону праці»: «Роботодавець зобов’язаний за свої кошти забезпечити фінансування та організувати проведення попереднього (під час прийняття на роботу) і періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, щорічного обов’язкового медичного огляду осіб віком до 21 року…».
Пункт 3.2 Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затверджений Наказом МОЗ № 246 від 21.05.2007 року зобов’язує роботодавців допускати до виконання робіт підвищеної небезпеки та тих, що потребують професійного добору, осіб за наявності висновку психофізіологічної експертизи.
Щодо атестації робочих місць: повідомляємо, що вимога не є дискримінаційною, адже проведення атестації робочих місць за умовами праці передбачено чинною Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442. - Атестація робочих місць за умовами праці проводиться на підприємствах і організаціях незалежно від форм власності й господарювання, де технологічний процес, використовуване обладнання, сировина та матеріали є потенційними джерелами шкідливих і небезпечних виробничих факторів, що можуть несприятливо впливати на стан здоров'я працюючих, а також на їхніх нащадків як тепер, так і в майбутньому. Основна мета атестації полягає у регулюванні відносин між роботодавцем і працівниками у галузі реалізації прав на здорові й безпечні умови праці, пільгове пенсійне забезпечення, пільги та компенсації за роботу у несприятливих умовах.
Дата оприлюднення відповіді:
20.01.2025 09:15