Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 22 травня 2025 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ДОБРОПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКИЙ ТРАНСПОРТ» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену протоколом уповноваженої особи № 4 від 08.01.2025, реєстр пропозицій, протокол розкриття, тендерну пропозицію Фізичної особи підприєсця «ПЛЯШЕЧНИК ВАЛЕНТИНА ВАЛЕНТИНІВНА» (далі - ФОП «ПЛЯШЕЧНИК ВАЛЕНТИНА ВАЛЕНТИНІВНА»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.01.2025 № 6 про визнання переможцем ФОП «ПЛЯШЕЧНИК ВАЛЕНТИНА ВАЛЕНТИНІВНА», повідомлення про намір укласти договір від 20.01.2025, договір № 03-02/25 від 01.02.2025 на загальну суму 3 879 000,00 грн. без ПДВ, пояснення з відповідними документами на запити Управління надані Замовником через електронну систему закупівель від 09.05.2025 та від 19.05.2025.
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Моніторингом питання щодо визначення предмета закупівлі встановлено наступне.
Пунктом 22 частини першої статті 1 Закону зазначено, що предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Пунктом 15 Особливостей предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708 (далі – Порядок № 708)
Пунктом 3 розділу І Порядку № 708 визначено, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно із пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Згідно річного плану UA-P-2025-01-08-005152-a за предметом закупівлі послуг з благоустрою населених пунктів: утримання доріг та тротуарів, очищення урн, прибирання від сміття автобусних зупинок, очищення асфальтобетонних покриттів (тротуарів), прибирання сміття в смузі відводу, на схилах і розділювальній смузі та узбіч, викошування газонів моторною косаркою, посипання дорожнього покриття протиожеледними матеріалами (тротуарів, зупинок та переходів), очищення проїзної частини від нанесеного ґрунту біля бордюрів вручну в м. Добропілля визначено за кодом ДК 021:2015: 45112730-1 — Благоустрій доріг і шосе.
Згідно Додатку №3 до тендерної документації наведено «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» на зазначену закупівлю визначено за кодом (ДК 021:2015: 45112730-1 — Благоустрій доріг і шосе), де поміж іншого за найменуваннями та об’ємами робіт, крім прибирання вулиць зазначено такі роботи, як : очищення зупинок та переходів від снігу вручну у кількості - 48000 м2, посипання дорожнього покриття протиожеледними матеріалами вручну на прямих ділянках дороги з повздовжим похилом до 20% (тротуарів,переходів,зупинок) у кількості - 84562 м2, для яких за Єдиним закупівельним словником передбачно код за ДК 021:2015: 90620000-9-Послуги з прибирання снігу.
З відповідного питання Замовником через електронну систему надано пояснення 09.05.2025, в якому зазначено, що «цей код було обрано, як такий, що найбільш точно відображає зміст запланованих послуг. Окремі роботи, такі як ручне очищення зупинок чи переходів, є складовими частинами загального обсягу послуг із благоустрою, і тому не потребують виокремлення за іншим кодом», що не спростовує встановленого порушення. Закупівлю за однієї процедурою можливо було провести за лотами, що підвищело конкуренцію серед потенційних учасників.
Таким чином, Замовник в межах однієї процедури закупівлі за номером UA-2025-01-08-003637-a здійснив закупівлю послуг, які відносяться до різних кодів CPV Єдиного закупівельного словника, чим порушив вимоги пункту 3 розділу І Порядку № 708.
Моніторингом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено наступне:
Згідно із пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Підпунктом 3 пункту 44 Особливостей визначено, що «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: переможець процедури закупівлі, поміж іншого, зокрема: не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей».
Разом з тим, Замовником при складанні тендерної документації (пункт 3 «Відхилення тендерних пропозицій» Розділу «Оцінка тендерної пропозиції») не враховано чинні норми абзацу підпункту 3 пункту 44 Особливостей (в редакції станом на дату проведення торгів), а саме, «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: переможець процедури закупівлі, не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей».
Враховуючи викладене, тендерна документація складена без врахування змін до Особливостей (в редакції станом на дату проведення торгів) та не відповідає нормам, встановленим підпунктом 3 пункту 44 Особливостей, чим порушено вимоги пункту 2 частини другої статті 22 Закону та абзацу 8 пункту 28 Особливостей.
Моніторингом питання щодо дотримання законодавства при розгляді тендерних пропозицій встановлено наступне:
Відповідно до пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації передбачено, надання тендерної пропозиції в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації
Так, умовами пункту 3 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» Додатку № 1 «Кваліфікаційні критерії», зазначено, що на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 3. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати копію аналогічного договору з усіма додатками до нього та копію документу(ів), що підтверджують його виконання.
На виконання зазначених вимог учасником ФОП «ПЛЯШЕЧНИК ВАЛЕНТИНА ВАЛЕНТИНІВНА» у файлах під назвою «Аналогічний договір 1.pdf» та «Аналогічний договір 2.pdf» надано договори , а саме:
договір №16/06-23 від 16.06.2023, в якому пунктом 1.1 зазначено, що «Підрядник» зобов'язується у 2023 році надати «Замовникові» послуги: «Благоустрій населених пунктів: утримання доріг (очищення проїзної частини від нанесеного грунту біля бордюрів вручну), прибирання від сміття автобусних зупинок, викошування газонів на схилах, розділювальній смузі та узбіччях моторною косаркою у м. Добропілля» за ДКО21:2015: 45112730-1 Благоустрій доріг шосе»
договір №34/10-23 від 16.10.2023, в якому пунктом 11.1 зазначено, що «Підрядник» зобов'язується у 2023 році надати «Замовникові» послуги: « Благоустрій населених пунктів: очищення асфальтобетонних покриттів (тротуарів), прибирання сміття на узбіччях, в смузі відводу, на укосах та розділювальній смузі. викошування газонів моторною косаркою в м. Добропілля». ДК021:2015: 45112730- 1 Благоустрій доріг і шосе»,
Поряд з цим, предметом даної процедури закупівлі згідно зазначених замовником об'ємів робіт за відповідними найменуваннями, що наведені у Додатку №3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі», поміж інших послуг, ще є послуги з «очищення зупинок та переходів від снігу вручну; посипання дорожнього покриття протиожеледними матеріалами вручну на прямих ділянках дороги з повздовжим похилом до 20% (тротуарів,переходів, зупинок), які віднесено до коду за ДК 021:2015: 90620000-9-Послуги з прибирання. У складі тендерної пропозиції учасника ФОП «ПЛЯШЕЧНИК ВАЛЕНТИНА ВАЛЕНТИНІВНА» відсутні документи, що підтверджують наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) з «очищення зупинок та переходів від снігу вручну; посипання дорожнього покриття протиожеледними матеріалами вручну»
Замовником з відповідного питання через електронну систему надано пояснення 19.05.2025, в якому зазначено, що «код 90620000-9 «Послуги з прибирання снігу» - це вузькоспеціалізований код, який охоплює лише прибирання снігу, у той час як предмет закупівлі включає утримання доріг та тротуарів, що є ширшим поняттям», що не спростовує встановлені невідповідності, чим не дотримано вимоги пункту 3 Додатку 1 до тендерної документації замовника.
Пунктом 43 Особливостей (в редакції, що діяла на момент проведення закупівлі) зазначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Однак, Замовником на порушення вимог пункту 43 Особливостей не виявлено вищезазначені невідповідності та не надано повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, а відтак не надано можливості учаснику ФОП «ПЛЯШЕЧНИК ВАЛЕНТИНА ВАЛЕНТИНІВНА» їх виправити.