Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
19.02.2025 14:31
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Мінімально-необхідний перелік щодо наявності працівників відповідної кваліфікації:
- не менше 10 (десяти) осіб, які є працівниками Учасника;
- не менше 5 (п’яти) працівників, які включено до Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності до розділу «Аудитори», працюють за основним місцем роботи на умовах нормальної тривалості робочого часу не менше 40 (сорока) годин на тиждень (крім працівників, яким законодавством встановлено скорочену тривалість робочого часу) та залучаються до виконання завдань;
- не менше 2 (двох) осіб, із загальної чисельності штатних кваліфікованих працівників, які підтвердили кваліфікацію відповідно до статті 19 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» або склали іспит за напрямом, зазначеним у пункті 7 частини 2 статті 19 Закону, або мають чинні сертифікати (дипломи) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності.
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Архівована
Дата створення
07.01.2025 15:32
Дата архівування
19.02.2025 14:31
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Мінімально-необхідний перелік щодо наявності працівників відповідної кваліфікації:
- не менше 50 (п’ятидесяти) працівників, з яких не менше 25 (двадцяти п’яти) безпосередньо залучені до надання аудиторських послуг, які працюють на умовах повної зайнятості та/або з якими у Учасника укладено трудовий договір не пізніше 6 місяців до дати оголошення про проведення цієї закупівлі.
- не менше 20 (двадцять) працівників включені до Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності до розділу «Аудитори»
- не менше 15 (п’ятнадцять) працівників мають дійсне членство в одній з таких міжнародних організацій, а саме: Асоціації присяжних сертифікованих бухгалтерів (АССА) або Американському інституті сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), або Інституті присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW).
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
Наявність досвіду за попередні 3 роки (2022, 2023, 2024 рр.) виконання завдань з аудиту фінансової звітності підприємств, основним видом діяльності яких є КВЕД 30.30 «Виробництво повітряних і космічних літальних апаратів, супутнього устаткування»
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
Наявність досвіду за попередні 3 роки (2022, 2023, 2024 рр.) виконання завдань з аудиту для підприємств, що становлять суспільний інтерес, основним видом діяльності є КВЕД 30.30 «Виробництво повітряних і космічних літальних апаратів, супутнього устаткування»
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують кваліфікацію"
При відсутності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі не мав з цим самим замовником договорів достроково розірваних через невиконання (учасником) своїх зобов'язань через що було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.01.2025 15:32
Група вимог
При наявності не виконаних зобов'язань за раніше укладеним договором підтверджується, що
Вимога
Учасник процедури закупівлі вжив заходів для доведення своєї надійності, а саме: сплатив або зобов?язався сплатити відповідні зобов?язання та відшкодування завданих збитків
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.01.2025 15:32
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів
Учасник процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції'
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань'
Відомості про учасника процедури закупівлі не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.01.2025 15:32
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.01.2025 15:32
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Фізичною особою підтверджується, що
Вимога
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов'язаного з корупцією
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.01.2025 15:32
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.01.2025 15:32
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.01.2025 15:32
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасника процедури закупівлі не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов'язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.01.2025 15:32
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Документ
Відсутній документ
Група вимог
Юридичною особою підтверджується, що
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
07.01.2025 15:32
Спосіб підтвердження
Назва
Опис
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі
79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудиторські послуги)
код за ДК 021:2015: 79210000-9
Тендер:
UA-2025-01-07-005878-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2025-01-07-005878-a.c1
Дата:
23.01.2025 20:14
Стан:
Порушення усунуто
Скарга щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Акціонерне товариство «МОТОР СІЧ» (далі – Замовник або АТ «МОТОР СІЧ») 07 січня 2025 року оприлюднило оголошення про проведення закупівлі за процедурою відкриті торги (номер оголошення UA-2025-01-07-005878-a), за предметом закупівлі «79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудиторські послуги)», код за ДК 021:2015: 79210000-9 «Бухгалтерські та аудиторські послуги».
Разом із оголошенням про проведення закупівлі була оприлюднена тендерна документація (далі – Документація). Оприлюднена Документація не містить інформації щодо того, ким саме та коли вона була затверджена, а також інформації щодо реквізитів рішення, яким вона була затверджена.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» (далі – Скаржник або ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН») має намір взяти участь у вищезазначеній процедурі закупівлі.
Проте, ознайомившись з вимогами Документації, Скаржник вважає, що її положення не відповідають вимогам законодавства, у тому числі Закону, порушують права та інтереси потенційних учасників закупівлі, у тому числі права та інтереси Скаржника, а також створюють дискримінаційні умови та обмежують конкуренцію.
Підпунктом 2.1. пункту 2. Додатку 2 до Документації передбачено, що у складі своєї пропозиції учасник надає довідку, складену у довільній формі або за формою, встановленою зазначеним підпунктом, яка містить інформацію щодо наявності в учасника працівників, відповідної кваліфікації, які будуть залучені до надання послуг.
Також підпунктом 2.1. пункту 2. Додатку 2 до Документації встановлені мінімальні вимоги щодо наявності працівників відповідної кваліфікації:
« - не менше 50 (п’ятдесяти) працівників, з яких не менше 25 (двадцяти п’яти) безпосередньо залучені до надання аудиторських послуг, які працюють на умовах повної зайнятості та/або з якими у Учасника укладено трудовий договір не пізніше 6 місяців до дати оголошення про проведення цієї закупівлі.».
ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН», яке є провідною аудиторською компанією, що входить до єдиної міжнародної мережі аудиторських фірм та включена в перелік суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право здійснювати аудит підприємств, що становлять суспільний інтерес, має достатньо працівників (більше 40, з яких 21 є аудиторами) щоб виконати вимогу Замовника щодо мінімальної кількості фахівців, безпосередньо залучених до надання аудиторських послуг. В той же час Скаржник вважає вимогу АТ «МОТОР СІЧ» щодо загальної кількості працівників у учасника, яка повинна становити не менше 50 (п’ятдесяти) осіб, протиправною, дискримінаційною та такою, що суперечить принципам Закону і позбавляє його можливості прийняти участь у процедурі закупівлі.
Статтею 16 Закону Замовнику надано право встановлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв. До переліку таких критеріїв Законом включений кваліфікаційний критерій «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
Виходячи з системного аналізу норм Закону, такий кваліфікаційний критерій вимагає наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, саме для виконання умов договору, що буде укладений за результатами процедури закупівлі, зокрема поставки товарів, надання послуг, виконання робіт.
Замовником в Документації чітко визначено, що він вважає достатнім залучення до надання аудиторських послуг, що є предметом закупівлі, 25 (двадцять п’ять) працівників («..з яких не менше 25 (двадцяти п’яти) безпосередньо залучені до надання аудиторських послуг..»).
Звертаємо увагу, що Законом України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» (далі – Закон про аудит) встановлені певні вимоги до мінімальної штатної чисельності працівників, що працюють у суб’єкта аудиторської діяльності, який здійснює аудит підприємства, що становить суспільний інтерес. Відповідно до вимог Закону про аудит кількість таких працівників має бути не менше 10 осіб, однак така кількість є значно меншою, ніж кількість працівників, безпосередньо залучених до надання аудиторських послуг, яка визначена Замовником в Документації.
Враховуючи вищезазначене, встановлення Замовником в Документації вимоги щодо саме мінімальної загальної кількості працівників у учасника (не менше 50 (п’ятдесяти)) не узгоджується з нормами Закону, зокрема нормами частини другої статті 16 Закону та частини четвертої статті 22 Закону (тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників).
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
На підставі викладеного вище, вважаємо за необхідне зобов’язати Замовника внести зміни до Документації в цій частині з метою приведення її у відповідність до норм чинного законодавства України та усунення дискримінаційних вимог.
Встановлення дискримінаційних вимог в Документації (щодо наявності у учасника виключно працівників, які працюють на умовах повної зайнятості та/або з якими у учасника укладено трудовий договір)
Підпунктом 2.1. пункту 2. Додатку 2 до Документації передбачено, що у складі своєї пропозиції учасник надає довідку, складену у довільній формі або за формою, встановленою зазначеним підпунктом, яка містить інформацію щодо наявності в учасника працівників, відповідної кваліфікації, які будуть залучені до надання послуг.
Також підпунктом 2.1. пункту 2. Додатку 2 до Документації визначено, що учасник повинен надати інформацію виключно щодо працівників, які працюють на умовах повної зайнятості та/або з якими у учасника укладено трудовий договір.
Скаржник вважає, що така вимога є дискримінаційною по відношенню до нього та позбавляє його можливості прийняти участь у цій закупівлі з огляду на наступне.
Питання, пов`язані з обліком працівників, регулюються наказом Державного комітету статистики України від 28 вересня 2005 року №286, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30 листопада 2005 року за №1442/11722 «Про затвердження Інструкції зі статистики кількості працівників».
Згідно з пунктом 1.1 цієї інструкції, дія інструкції поширюється на всіх юридичних осіб, їхні філії, представництва та інші відокремлені підрозділи (далі - підприємства), а також на фізичних осіб - підприємців, які використовують найману працю.
Абзацом четвертим пункту 1.8 цієї ж інструкції передбачається три види працівників: штатні працівники, сумісники, працюючі за цивільно-правовими договорами.
Отже, оскільки Законом передбачений саме кваліфікаційний критерій «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», для підтвердження відповідності цьому критерію учасники мають право залучати як штатних працівників, так і сумісників, або працівників, які працюють за цивільно-правовими договорами.
Для надання послуг з аудиту, що є предметом закупівлі, Скаржник планує залучити, в тому числі, працівників, які працюють за сумісництвом, а саме: аудиторів Волкову Ірину Михайлівну, Дубича Євгена Євгеновича, Кебко Володимира Васильовича та помічників аудитора Мандяк Анну Сергіївну і Падуна Нікіту Павловича. При цьому Скаржник бере на себе зобов’язання в повному обсязі виконати вимоги пункту 5 частини першої статті 23 Закону про аудит щодо недопущення зниження якості внутрішнього контролю внаслідок залучення працівників, які працюють за сумісництвом.
Пунктом 4 частини першої статті 23 Закону про аудит встановлено, що у суб’єкта аудиторської діяльності, який здійснює аудит підприємства, що становить суспільний інтерес, має працювати не менше п’яти аудиторів на умовах повної занятості. Враховуючи, що загальна кількість аудиторів, які працюють у ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» та включені до Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності до розділу «Аудитори», становить 23 (двадцять три) особи, залучення Скаржником на умовах роботи за сумісництвом 4 (чотирьох) аудиторів та 2 (двох) помічників жодним чином не суперечить вимогам Закону про аудит.
Таким чином, встановивши вимогу щодо наявності у учасника саме працівників, які працюють на умовах повної занятості та/або з якими у учасника укладено трудовий договір, Замовник протиправно позбавив нас законної можливості залучити до надання послуг, що є предметом закупівлі, працівників, які працюють за сумісництвом та, як наслідок, позбавив нас можливості взяти участь у цій закупівлі, чим порушив наші права та охоронювані Законом інтереси.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене, вважаємо за необхідне зобов’язати Замовника внести зміни до Документації в цій частині з метою приведення її у відповідність до норм чинного законодавства України та усунення дискримінаційних вимог.
Встановлення дискримінаційних вимог в Документації (щодо встановлення Замовником обмежень по часу (не пізніше 6 місяців до дати оголошення про проведення цієї закупівлі) на залучення учасником працівників)
Підпунктом 2.1. пункту 2. Додатку 2 до Документації передбачено, що у складі своєї пропозиції учасник надає довідку, складену у довільній формі або за формою, встановленою зазначеним підпунктом, яка містить інформацію щодо наявності в учасника працівників, відповідної кваліфікації, які будуть залучені до надання послуг.
Також підпунктом 2.1. пункту 2. Додатку 2 до Документації встановлені обмеження на залучення працівників учасником для підтвердження його відповідності кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», який встановлений в Документації. Зокрема одним з таких обмежень є термін, протягом якого працівник повинен бути прийнятий на роботу учасником - не пізніше 6 місяців до дати оголошення про проведення цієї закупівлі.
Така вимога замовника є відверто дискримінаційною та такою, що суперечить принципам Закону. Відповідно до Закону та Особливостей, після виходу оголошення учасник має певний термін на підготовку своєї тендерної пропозиції у відповідності до умов тендерної документації. Наголошуємо, що ні Законом, ні Особливостями не встановлено жодних обмежень щодо можливості залучення під час підготовки пропозиції для виконання умов тендерної документації учасником необхідної матеріально-технічної бази та/або кваліфікованих працівників у необхідній кількості. Єдиним обмеженням щодо такого залучення, згідно з Законом та Особливостями, є кінцева дата подання тендерних пропозицій, встановлена Замовником у Документації.
Так само будь-які обмеження щодо залучення суб’єктом аудиторської діяльності працівників до надання послуг з аудиту, які обумовлені саме строком їх роботи у роботодавця, відсутні і в Законі про аудит.
ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» для надання послуг з аудиту, що є предметом закупівлі, планує залучити працівників, строк роботи яких у роботодавця становить менше 6 місяців ніж дата виходу оголошення про проведення цієї закупівлі (07 січня 2025 року). Зокрема такими працівниками є аудитори Бондар Юлія Валеріївна (прийнята на роботу 14 січня 2025 року), Дубич Євген Євгенович (прийнятий на роботу 17 вересня 2024 року), Кебко Володимир Васильович (прийнятий на роботу 11 вересня 2024 року), Довгань Марина Сергіївна (прийнята на роботу 27 серпня 2024 року), помічники аудитора Романюк Поліна Миколаївна (прийнята на роботу 09 січня 2025 року) та Маковей Інна Юріївна (прийнята на роботу 10 вересня 2024 року).
В той же час, встановивши у Документації вимогу щодо наявності у учасника фахівців, які необхідні для надання послуг, саме за 6 місяців до дати виходу оголошення, тобто станом на 07 липня 2024 року або більш ранню дату, Замовник штучно та безпідставно обмежив коло потенційних учасників лише тими, які мали у своєму складі таких фахівців з бухгалтерського обліку у кількості, зазначеній у Документації, або які для підтвердження кваліфікаційним вимогам можуть залучити субпідрядника, що мав на вищевказану дату таких фахівців у своєму штаті.
Зокрема вказана вимога є дискримінаційною по відношенню до ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН», оскільки позбавляє нас можливості прийняти участь у цій процедурі закупівлі.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене, вважаємо за необхідне зобов’язати Замовника внести зміни до Документації в цій частині з метою приведення її у відповідність до норм чинного законодавства України та усунення дискримінаційних вимог.
встановлення дискримінаційних вимог в Документації (щодо встановлення Замовником мінімальної кількості працівників (не менше 15 (п’ятнадцяти) які мають дійсне членство в міжнародних організаціях бухгалтерів)
Підпунктом 2.1. пункту 2. Додатку 2 до Документації передбачено, що у складі своєї пропозиції учасник надає довідку, складену у довільній формі або за формою, встановленою зазначеним підпунктом, яка містить інформацію щодо наявності в учасника працівників, відповідної кваліфікації, які будуть залучені до надання послуг. Зазначеним підпунктом також визначено, що не менше 15 (п’ятнадцяти) працівників учасника, для підтвердження відповідності встановленому Замовником в Документації кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», повинні мати дійсне членство в одній з таких міжнародних організацій, а саме: Асоціації присяжних сертифікованих бухгалтерів (АССА) або Американському інституті сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), або Інституті присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW)
ТОВ «ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН» вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що порушує його охоронювані Законом права та інтереси з огляду на наступне.
Пунктом 4 частини першої статті 23 Закону про аудит встановлено, що для проведення аудиту підприємств, що становлять суспільний інтерес, щонайменше дві особи зі складу працівників суб’єкта аудиторської діяльності мають підтвердити кваліфікацію відповідно до статті 19 Закону про аудит або скласти іспит за напрямом, зазначеним у пункті 7 частини 2 статті 19 Закону про аудит, або мати чинні сертифікати (дипломи) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності. Перелік професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності, відповідно до статті 23 Закону про аудит, затверджується Радою нагляду за аудиторською діяльністю Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю (далі – Рада нагляду).
Радою нагляду прийнято рішення від 26 квітня 2023 року № 3/5/59 «Про затвердження Переліку професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень відповідних знань з міжнародних стандартів фінансової звітності», яким затверджено Перелік професійних організацій, сертифікат (диплом) яких свідчить про високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності , до якого увійшли:
1. Асоціація присяжних сертифікованих бухгалтерів (Association of Chartered Certified Accountants – АССА) – повне членство;
2. Американський інститут сертифікованих громадських бухгалтерів (Association of International Certified Professional Accountants – AICPA) – повне членство;
3. Інститут присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (The Institute of Chartered Accountants in England and Wales – ICAEW) – повне членство.
Таким чином вимоги Документації в цій частині частково узгоджуються з нормами Закону про аудит та рішенням Ради нагляду від 26 квітня 2023 року № 3/5/59.
Скаржник звертає увагу, що норми пункту 4 частини першої статті 23 Закону про аудит встановлюють вимогу щодо наявності чинних сертифікатів (дипломів) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності не як безальтернативну для здійснення аудиту підприємств, що становлять суспільний інтерес, а лише як один з трьох можливих варіантів підтвердження кваліфікації працівників суб’єкта аудиторської діяльності. Однак Скаржник, оскільки має у своєму складі працівників, які є повними членами Асоціації присяжних сертифікованих бухгалтерів (АССА) не оскаржує вимоги Документації в цій частині.
В той же час Скаржник, виходячи з норм Закону про аудит, вважає завищеною та нічім не обґрунтованою кількість фахівців, які повинні мати дійсне членство в одній із міжнародних організаціях бухгалтерів, встановлену Замовником у Документації.
Як зазначалось вище, згідно з пунктом 4 частини першої статті 23 Закону про аудит цілком достатнім для проведення аудиту підприємств, що становлять суспільний інтерес, є наявність не менше 2-х фахівців, які мають дійсне членство в одній із міжнародних організаціях бухгалтерів, зазначених в Документації.
Скаржник може залучити до надання послуг, що є предметом закупівлі п’ятьох аудиторів, що є повними членами Асоціації присяжних сертифікованих бухгалтерів (копії відповідних дипломів додаються), тобто у 2,5 рази більшу кількість, ніж це вимагається Законом про аудит. Однак Замовником вимагається не менше 15 фахівців, тобто у 7,5 разів більше, ніж це передбачено Законом про аудит. При цьому загальна мінімальна кількість осіб, залучення яких, на думку Замовника, буде достатнім для виконання договору, укладеного за результатами процедури закупівлі, становить 25 осіб. Таким чином кожна друга особа, залучена до надання послуг з аудиту, відповідно до вимог Замовника, повинна мати дійсне членство в одній міжнародних організацій бухгалтерів, які визначені Замовником в Документації.
Скаржник вважає наведені вище вимоги до учасника щодо кількості фахівців (не менше 15 (п’ятнадцяти), які повинні мати дійсне членство в одній з міжнародних організацій бухгалтерів, що визначені Замовником в Документації, не обґрунтованими, дискримінаційними та такими, що порушують його права та охоронювані Законом інтереси, оскільки позбавляють його можливості прийняти участь у цій процедурі закупівлі.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Відповідно до частини четвертої статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене, вважаємо за необхідне зобов’язати Замовника внести зміни до Документації в цій частині з метою приведення її у відповідність до норм чинного законодавства України та усунення дискримінаційних вимог.
Встановлення дискримінаційних вимог в Документації (щодо встановлення Замовником вимоги підтвердити, що єдина міжнародна мережа аудиторських фірм, до якої належить учасник, входить до топ-30 міжнародних мереж аудиторських фірм, розташованих за сумою доходу, отриманого в цілому світі в 2023 році)
Підпунктом 6.3. пункту 6 Додатку 2 Документації передбачено, що учасник повинен надати копію (скрін-шот) відповідної веб-сторінки з сайту accountancyage.com про те, що єдина міжнародна мережа аудиторських фірм, до якої належить (є членом) учасник, входить до топ-30 міжнародних мереж аудиторських фірм, розташованих за сумою доходу, отриманого в цілому світі в 2023 році.
Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною по відношенню як до себе, так і до інших учасників ринку аудиторських послуг з наступних підстав.
По перше он-лайн видання Accountancy Age, якому належить сайт accountancyage.com, не складало та не складає рейтинг саме топ-30 міжнародних мереж аудиторських фірм, розташованих за сумою доходу, отриманого в цілому світі. На сторінці https://www.accountancyage.com/rankings/ наявна інформація щодо складання виданням Accountancy Age рейтингу Accountancy Age Top 25 International Networks, який містить інформацію про 25 міжнародних мереж аудиторських фірм, розташованих за сумою доходу, отриманого в цілому світі.
По друге рейтинг Accountancy Age Top 25 International Networks останній раз складався у 2022 році, про що свідчить інформація на сайті https://www.accountancyage.com/rankings/.
Таким чином жоден з учасників ринку аудиторських послуг, зокрема і Скаржник, не має можливості підтвердити, що єдина міжнародна мережа аудиторських фірм, до якої належить (є членом) учасник, входить до топ-30 міжнародних мереж аудиторських фірм, розташованих за сумою доходу, отриманого в цілому світі в 2023 році, шляхом надання копії (скрін-шот) відповідної веб-сторінки з сайту accountancyage.com, оскільки такої сторінки не існує.
Готуючи свою тендерну пропозицію будь-який учасник процедури закупівлі сподівається отримати перемогу та укласти договір на надання послуг за її підсумками. В той же час Законом чітко визначено, що тендерна пропозиція повинна відповідати умовам Документації, а пропозиції, які її умовам не відповідають, відхиляються Замовником. За таких умов Скаржник, як і інші учасники ринку, не мають можливості виконати вищезазначені умови Документації та позбавлені можливості взяти участь в процедурі закупівлі.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене, вважаємо за необхідне зобов’язати Замовника внести зміни до Документації в цій частині з метою приведення її у відповідність до норм чинного законодавства України та усунення дискримінаційних вимог.
Встановлення дискримінаційних вимог в Документації (щодо наявності в учасника досвіду виконання договорів з аудиту для підприємств, що становлять суспільний інтерес, основним видом діяльності яких є КВЕД 30.30 «Виробництво повітряних і космічних літальних апаратів, супутнього устаткування»)
Підпунктом 1.1. пункту 1 Додатку 2 до Документації передбачено, що у складі своєї пропозиції учасник надає довідку, складену у довільній формі або за формою, встановленою зазначеним підпунктом, яка містить інформацію щодо наявності в учасника досвіду виконання не менше 3 (трьох) аналогічних договорів.
Під визначенням «аналогічний договір» розуміється договір, умовами якого передбачено виконання завдань з аудиту для підприємств, що становлять суспільний інтерес, основним видом діяльності яких є КВЕД 30.30 «Виробництво повітряних і космічних літальних апаратів, супутнього устаткування» за попередні 3 роки (2022, 2023, 2024 рр.)
Також підпунктом 1.2 пункту 1 Додатку 2 до Документації встановлено вимогу до учасників надати довідку, що містить інформацію про наявність досвіду надання аналогічних послуг з аудиту для підприємств, що становлять суспільний інтерес, основним видом діяльності яких є КВЕД 30.30 «Виробництво повітряних і космічних літальних апаратів, супутнього устаткування». У довідці зазначити назву клієнта, предмет послуг, номер та дату договору.
З наведеного слідує, що з метою відповідності вимогам Документації учасник має підтвердити наявність не менше ніж трьох аналогічних договорів, відповідно до яких контрагент за «аналогічним договором» (замовник послуг з аудиту):
1) належить до підприємств, що становлять суспільний інтерес,
та водночас
2) основним видом діяльності має КВЕД 30.30 «Виробництво повітряних і космічних літальних апаратів, супутнього устаткування».
Звертаємо увагу, що ми є провідною аудиторською компанією, що входить до єдиної міжнародної мережі аудиторських фірм та яка включена до розділу «Суб’єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес» Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності.
Окрім того зазначаємо, що по-перше, маємо значний позитивний досвід виконання договорів з аудиту для підприємств, що становлять суспільний інтерес (наприклад, Львівське комунальне підприємство «Львівелектротранс», Акціонерне товариство «Національна суспільна телерадіокомпанія України» Комунальне підприємство «Київпастранс», копії договорів додаються, та інші).
Однак, зазначені підприємства не мають основним видом діяльності КВЕД 30.30 «Виробництво повітряних і космічних літальних апаратів, супутнього устаткування».
По-друге, звертаємо увагу, що наша компанія також має значний позитивний досвід виконання договорів з аудиту для підприємств, основним видом діяльності яких є КВЕД 30.30 «Виробництво повітряних і космічних літальних апаратів, супутнього устаткування» (наприклад ТОВ «Львівський авіаційно-ремонтний завод «ЛДАРЗ», ТОВ «Запорізький державний авіаремонтний завод «Мігремонт», Державне підприємство «Миколаївський авіаремонтний завод «НАРП», Державне підприємство «Одеський авіаційний завод» та інші). Разом з тим, вказані підприємства не відносяться до «підприємств, що становлять суспільний інтерес», в розумінні законодавства, а на момент укладання договорів класифікувались як «середні підприємства».
Відповідно до частини другої статті 2 статті 1 Закону про аудит терміни, зокрема, «підприємства, що становлять суспільний інтерес», «великі підприємства» «середні підприємства» у цьому Законі вживаються у значеннях, наведених у Законі України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».
Статтею 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» передбачено, що підприємства, що становлять суспільний інтерес - це підприємства - емітенти цінних паперів, цінні папери яких допущені до торгів на регульованому ринку капіталу або щодо цінних паперів яких здійснено публічну пропозицію, банки, страховики, недержавні пенсійні фонди, інші фінансові установи (крім інших фінансових установ та недержавних пенсійних фондів, що належать до мікропідприємств та малих підприємств) та підприємства, які відповідно до цього Закону належать до великих підприємств.
Частиною другою статті 2 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» передбачено, що середніми є підприємства, які не відповідають критеріям для малих підприємств та показники яких на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:
балансова вартість активів - до 20 мільйонів євро включно;
чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) - до 40 мільйонів євро включно;
середня кількість працівників - до 250 осіб включно.
Великими є підприємства, які не відповідають критеріям для середніх підприємств та показники яких на дату складання річної фінансової звітності за рік, що передує звітному, відповідають щонайменше двом із таких критеріїв:
балансова вартість активів - понад 20 мільйонів євро;
чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) - понад 40 мільйонів євро;
середня кількість працівників - понад 250 осіб.
Враховуючи зазначене, ми маємо досвід виконання аналогічних договорів з аудиту для підприємств, що становлять суспільний інтерес та окремо досвід виконання аналогічних договорів з аудиту для підприємств (не відносяться до тих, що становлять суспільний інтерес), основним видом діяльності яких є КВЕД 30.30 «Виробництво повітряних і космічних літальних апаратів, супутнього устаткування», що не підпадає під зазначені вище вимоги Замовника, встановлені в Документації.
Наголошуємо на тому, що законодавство, що регулює правовідносини з питань здійснення аудиту, зокрема, Закон про аудит, не ставить можливість надання послуг з аудиту підприємств, що становлять суспільний інтерес в залежність від наявності в суб’єкта аудиторської діяльності досвіду виконання договорів безпосередньо з підприємствами, які здійснюють діяльність за аналогічним кодом Класифікатора видів економічної діяльності.
Враховуючи зазначену вимогу Замовника в документації, ми, як потенційний учасник закупівлі, позбавлені можливості брати в ній участі, що напряму порушує наші права як аудиторської компанії та законні інтереси.
Таким чином, встановивши вимогу щодо наявності в учасника досвіду виконання договорів з аудиту для підприємств, що становлять суспільний інтерес, одночасно з умовою, що основним видом діяльності таких підприємств є КВЕД 30.30 «Виробництво повітряних і космічних літальних апаратів, супутнього устаткування», Замовник штучно обмежив участь в даній закупівлі лише учасниками, які мають саме досвід виконання договорів з аудиту для підприємств, що становлять суспільний інтерес, основним видом діяльності яких є КВЕД 30.30 «Виробництво повітряних і космічних літальних апаратів, супутнього устаткування», та протиправно позбавив нас законної можливості взяти участь у цій закупівлі, чим порушив наші права та охоронювані Законом інтереси.
Копія договору про надання аудиторських послуг від 19 жовтня 2021 року № 439-2/4 з Акціонерним товариством «Національна суспільна телерадіокомпанія України»
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене, вважаємо за необхідне зобов’язати Замовника внести зміни до Документації в цій частині з метою приведення її у відповідність до норм чинного законодавства України та усунення дискримінаційних вимог.
Автор:
23731031, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН"
01011, Україна, Київська область, Київ, 01011, м.Київ, ВУЛИЦЯ ГУСОВСЬКОГО, будинок 11/11, офіс 3
Акціонерне товариство "Мотор Січ" повідомляє, що на виконання Рішення Комісії Антимонопольногно комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №1949-р/пк-пз від 10.02.2025, внесло зміни до тендерної документації до закупівлі UA-2025-01-07-005878-a з метою усунення порушень, визначених у мотивувальній частині Рішення
79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудиторські послуги)
код за ДК 021:2015: 79210000-9
Звернення:
За тендером : 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудиторські послуги)
код за ДК 021:2015: 79210000-9
Тема:
Дискримінаційні вимоги
Зміст:
Шановний Замовнику!
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» у суб’єкті аудиторської діяльності для надання послуг з обов’язкового аудиту фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес, за основним місцем роботи на умовах нормальної тривалості робочого часу не менше 40 годин на тиждень (крім працівників, яким законодавством встановлено скорочену тривалість робочого часу) має працювати не менше п’яти аудиторів, які залучаються до виконання завдань, із загальної чисельності штатних кваліфікованих працівників, не менше 10 осіб, з яких щонайменше дві особи мають підтвердити кваліфікацію відповідно до статті 19 цього Закону або скласти іспит за напрямом, зазначеним у пункті 7 частини 2 статті 19 цього Закону, або мати чинні сертифікати (дипломи) професійних організацій, що підтверджують високий рівень знань з міжнародних стандартів фінансової звітності.
Разом з тим, пунктом 2.1 Розділу І Додатку 2 тендерної документації (далі - Документація) встановлено вимогу стосовно мінімально-необхідного переліку щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, зокрема:
- не менше 50 (п’ятидесяти) працівників, з яких не менше 25 (двадцяти п’яти) безпосередньо залучені до надання аудиторських послуг, які працюють на умовах повної зайнятості та/або з якими у Учасника укладено трудовий договір не пізніше 6 місяців до дати оголошення про проведення цієї закупівлі.
- …
- не менше 15 (п’ятнадцять) працівників мають дійсне членство в одній з таких міжнародних організацій, а саме: Асоціації присяжних сертифікованих бухгалтерів (АССА) або Американському інституті сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), або Інституті присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW).
Звертаємо увагу, що ми, як потенційний учасник даної закупівлі, є суб’єктом аудиторської діяльності, що включений в розділ Реєстру «Суб’єкти аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінансової звітності підприємств, що становлять суспільний інтерес» та маємо не менше, як 20 (двадцять) аудиторів, а також не менше, ніж п’ять працівників, які мають дійсне членство в одній з зазначених міжнародних організацій, та в повній мірі відповідаємо вимогам встановленим статтею 23 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність».
Однак, зазначені вимоги Замовника в Документації стосовно мінімальної кількості працівників є необґрунтованими та такими, що порушують наші права та законні інтереси та позбавляють участі в закупівлі.
Враховуючи вищезазначене, вимагаємо привести Документацію у відповідність до норм чинного законодавства шляхом внесення відповідних змін в цій частині.
Дата оприлюднення звернення:
17.01.2025 23:03
Дякуємо за Ваше звернення!
У відповідь на Ваше зауваження надаємо пояснення обґрунтованості кваліфікаційної вимоги стосовно мінімальної кількості працівників. АТ «Мотор Січ» є суб’єктом господарювання з активами значного розміру, має специфічні ризики та зобов'язання, що потребують високого рівня компетенції і досвіду працівників Учасника, якого може бути залучено до надання аудиторських послуг. Враховуючи особливості діяльності та зважаючи на великі обсяги робіт, серед яких є, зокрема, завдання з перевірки консолідованої фінансової звітності, яка включає фінансову звітність 15-и дочірніх та асоційованих компаній, 18-ти відокремлених структурних підрозділів, що перебувають у декількох різних регіонах України, вважаємо за необхідне наголосити, що дана вимога не має на меті обмеження конкуренції чи дискримінацію, а навпаки лише гарантує, що Учасник має достатню кількість працівників відповідної кваліфікації та досвіду роботи в Учасника для проведення аудиту не рівні, який відповідає потребам нашої компанії, і гарантує можливість забезпечення незалежності по відношенню до нашої компанії. Кваліфікаційна вимога є абсолютно прозорою, зрозумілою та відкритою для всіх учасників, що мають належні можливості щодо наявності працівників відповідної кваліфікації. Таким чином, вона не суперечить частині першій і четвертій статті 5 Закону «Про публічні закупівлі», що стосується принципу недискримінації учасників. З огляду на викладене, вважаємо, що встановлена кваліфікаційна вимога є об'єктивною, недискримінаційною та відповідає меті проведення закупівлі, а також спрямована не забезпечення високої якості аудиторських послуг та захисту інтересів.
Хочемо звернути Вашу увагу на те, що АТ «МОТОР СІЧ» не належить до категорії «Замовника» в розумінні пункту 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки є юридичною особою, діяльність якої, серед іншого, здійснюється на промисловій та комерційній основі.
Дата оприлюднення відповіді:
22.01.2025 19:33
Звернення:
За тендером : 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудиторські послуги)
код за ДК 021:2015: 79210000-9
Тема:
Невідповідність нормам законодавства
Зміст:
Шановний Замовнику!
Звертаємо увагу, що постановою Кабінету Міністрів України від 9 лютого 2024 р. № 131 внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, у тому числі у пункті 2 постанови в абзаці другому слова “Російська Федерація/Республіка Білорусь” в усіх відмінках замінити словами «Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран» у відповідному відмінку.
Окрім того, вказаними змінами викладено в новій редакції абзац восьмий підпункту 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Разом з тим, положення тендерної документації не відповідають вказаним змінам, включаючи як підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника закупівлі, так і примітки до Таблиці 2 Додатку 2 тендерної документації, якими передбачено:«** Забороняється залучати до надання послуг з аудиту громадян російської федерації та республіки білорусь».
Враховуючи вищезазначене, вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до норм чинного законодавства шляхом внесення відповідних змін.
Дата оприлюднення звернення:
17.01.2025 23:04
Дякуємо за Ваше звернення. Внесли зміни до тендерної документації
Дата оприлюднення відповіді:
22.01.2025 20:21
Звернення:
За тендером : 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудиторські послуги)
код за ДК 021:2015: 79210000-9
Тема:
Щодо внесення змін до оголошення
Зміст:
Доброго дня! Ознайомившись з тендерною документацією просимо надати роз’яснення з наступного питання.
Відповідно до умов оголошення очікувана вартість закупівлі становить 6 399 600,00 UAH з ПДВ, що відповідає сумі, зазначеній в річному плані закупівель, на підставі якого здійснюється ця закупівля. В той же час в тендерній документації (пункт 6 розділу I «Загальні положення» та пункт 1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції) встановлено, що учасники подають свої тендерні пропозиції без урахування ПДВ та оцінка таких пропозицій також здійснюється без урахування розміру ПДВ.
Архітектура системи електронних закупівель Прозорро побудована таким чином, що якщо замовник зазначив в оголошенні про проведення процедури закупівлі інформацію щодо очікуваної вартості предмета закупівлі з урахуванням ПДВ, то всі пропозиції, які подаються учасниками, будуть відображені в системі як сума з урахуванням ПДВ. При цьому у учасника відсутня технічна можливість зазначити під час подання своєї пропозиції, що вона не містить ПДВ. Така неузгодженість між вимогами тендерної документації та оголошенням призводить до невірного зазначення суми пропозиції учасника, прикладом чого є попередня аналогічна процедура закупівлі, проведена вами, та до невірної оцінки пропозицій, особливо якщо серед учасників процедури закупівлі будуть як платники ПДВ так і не платники ПДВ.
Загальною практикою, яку застосовують державні підприємства для проведення оцінки без урахування ПДВ, є зазначення в річному плані закупівель очікуваної вартості з урахуванням ПДВ, а в оголошенні про проведення процедури закупівлі очікуваної вартості без ПДВ та суми на 20% меншої, ніж в річному плані. Така практика не суперечить чинному законодавству та дозволяє уникнути його порушення та плутанини під час формування учасниками своїх пропозицій. Пропонуємо Вам розглянути можливість внесення відповідних змін в оголошення (що на даний час є можливим відповідно до останніх змін в чинному законодавстві) або узгодити тендерну документацію з вимогами оголошення в частини формування ціни пропозиції учасниками.
Дата оприлюднення звернення:
18.01.2025 16:02
Дякуємо за Ваше звернення. Змінили суму очікуваної вартості закупівлі, вказали суму без ПДВ.
Дата оприлюднення відповіді:
22.01.2025 20:23
Звернення:
За тендером : 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудиторські послуги)
код за ДК 021:2015: 79210000-9
Тема:
Розяснення щодо вимог
Зміст:
Просимо надати роз’яснення стосовно наступної вимоги тендерної документації:
«Мінімально-необхідний перелік щодо наявності працівників відповідної кваліфікації: не менше 50 (п’ятидесяти) працівників, з яких не менше 25 (двадцяти п’яти) безпосередньо залучені до надання аудиторських послуг, які працюють на умовах повної зайнятості та/або з якими у Учасника укладено трудовий договір не пізніше 6 місяців до дати оголошення про проведення цієї закупівлі.»
З наведеної вимоги не є зрозумілим, на кого саме поширюється норми, щодо праці на умовах повної зайнятості та строку укладення трудового договору:
- на всіх працівників учасника, зазначених в довідці (тобто не менше 50 (п’ятдесяти) працівників);
- на працівників учасника, які будуть безпосередньо залучені до надання послуг;
- на працівників учасника, окрім тих, з якими у учасника укладено трудовий договір?
- на працівників учасника, з якими укладено трудовий договір?
Також, можливо, замовник має інше трактування цієї вимоги, тоді просимо про це зазначити.
Одночасно звертаємо увагу, що Закон України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» встановлює чіткі вимоги щодо мінімальної кількості працівників, які повинні бути залучені на умовах повної занятості до аудиту підприємства, що становить суспільний інтерес – не менше 5 аудиторів. За таких умов встановлення вимоги щодо залучення до аудиту вашого підприємства всіх аудиторів (тобто більше 20) на умовах повної зайнятості або залучення на умовах повної зайнятості всіх працівників учасника, які будуть безпосередньо задіяні в наданні послуг, не говорячи вже про залучення взагалі всіх працівників учасником на умовах повної зайнятості суперечить вимогам як Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» так і Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата оприлюднення звернення:
18.01.2025 16:04
Дякуємо за Ваше звернення!
У відповідь на Ваше звернення роз’яснюємо, що необхідність в заявленій кількості спеціалістів, що залучаються до надання послуг з аудиту, обумовлюється специфікою, обсягами та складністю надання аудиторських послуг, оскільки підприємство є суб’єкти господарювання з активами значного розміру, має специфічні ризики та зобов'язання, що потребують високого рівня компетенції і досвіду спеціалістів - надавачів аудиторських послуг. З огляду на характер господарської діяльності, а також враховуючи великі обсяги робіт, серед якої є, зокрема, завдання з перевірки консолідованої фінансової звітності, яка включає фінансову звітність 15-и дочірніх та асоційованих компаній та 18-ти відокремлених структурних підрозділів, що перебувають у декількох різних регіонах України, вважаємо, що зазначені тендерні вимоги не мають на меті обмеження конкуренції чи дискримінацію, а навпаки лише гарантує, що Учасник має достатню кількість працівників відповідної кваліфікації та досвіду роботи в Учасника для проведення аудиту не рівні, який відповідає потребам нашої компанії в також гарантує можливість забезпечення незалежності по відношенню до нашої компанії. Кваліфікаційна вимога є абсолютно прозорою, зрозумілою та відкритою для всіх учасників, що мають належні можливості щодо наявності працівників відповідної кваліфікації. Таким чином, вона не суперечить частині першій і четвертій статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», щодо принципу недискримінації учасників. З огляду на викладене, вважаємо, що встановлена кваліфікаційна вимога є об'єктивною, недискримінаційною та відповідає меті проведення закупівлі, а також спрямована не забезпечення високої якості аудиторських послуг те захисту інтересів. Тендерну вимогу, на нашу думку, викладено в зрозумілий та доступний спосіб, що дозволяє правильно визначити необхідні потреби заявника щодо надання аудиторських послуг.
Вимога щодо мінімальної кількості працівників відповідної кваліфікації щодо праці на умовах повної зайнятості та строку укладення трудового договору поширюється на всіх працівників Учасника, перелік яких має бути зазначено у довідці.
Хочемо звернути Вашу увагу на те, що АТ «МОТОР СІЧ» не належить до категорії «Замовника» в розумінні пункту 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки є юридичною особою, діяльність якої, серед іншого, здійснюється на промисловій та комерційній основі.
Дата оприлюднення відповіді:
22.01.2025 19:53
Звернення:
За тендером : 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудиторські послуги)
код за ДК 021:2015: 79210000-9
Тема:
Щодо наявності працівників
Зміст:
Шановний замовнику, ознайомившись з умовами тендерної документації ми вважаємо, що вона містить дискримінаційні умови:
«Мінімально-необхідний перелік щодо наявності працівників відповідної кваліфікації: не менше 50 (п’ятдесяти) працівників, з яких не менше 25 (двадцяти п’яти) безпосередньо залучені до надання аудиторських послуг, які працюють на умовах повної зайнятості та/або з якими у Учасника укладено трудовий договір не пізніше 6 місяців до дати оголошення про проведення цієї закупівлі.»
Жодним нормативно-правовим актом у сфері аудиту не встановлені обмеження щодо мінімального строку роботи фахівця у суб’єкта аудиторської діяльності, після якого він може бути допущений до аудиту підприємства, що становить суспільний інтерес. Так само відсутні такі обмеження і в Законі України «Про публічні закупівлі» В той же час Закон України «Про публічні закупівлі» містить пряму заборону на встановлення необґрунтованих вимог, що обмежують конкуренцію тобто дискримінаційних вимог.
В зв’язку із вищевикладеним, просимо внести зміни в тендерну документацію та усунути вищевказану дискримінаційну норму, або надати обґрунтування необхідності її встановлення, зокрема з посиланням на відповідні норми чинного законодавства.
Дата оприлюднення звернення:
18.01.2025 16:05
Дякуємо за Ваше звернення!
В тендерній документації визначено мінімально-необхідний перелік щодо наявності працівників ВІДПОВІДНОЇ кваліфікації не менше 50 (п'ятдесяти працівників, з тих не менше 25 (двадцяти п'яти) безпосередньо залучені до надання аудиторська послуг, які працюють на умовах повної зайнятості та/або з якими у Учасника укладено трудовий договір не пізніше 6 місяців до дати оголошення про проведення цієї закупівлі.
Встановлення даної вимоги гарантує, що працівники Учасника вже мають мінімальний досвід роботи в Учасника, ознайомлені з внутрішніми процесами та політиками Учасника, тому можуть бути залучені до надання аудиторських послуг для проведення аудиту на рівні, який відповідає потребам нашої компанії.
Кваліфікаційне вимога є абсолютно прозорою, зрозумілою та відкритою для всіх учасників, що мають належні можливості щодо наявності працівників відповідної кваліфікації. Таким чином, вона не суперечить частині першій і четвертій статті 5 Закону про публічні закупівлі, що стосується принципу недискримінації учасників. З огляду на викладене, вважаємо, що встановлена кваліфікаційна вимога є об'єктивною, недискримінаційною та відповідає меті проведення закупівлі, а також спрямована на забезпечення високої якості аудиторських послуг та захисту інтересів.
Хочемо звернути Вашу увагу на те, що АТ «МОТОР СІЧ» не належить до категорії «Замовника» в розумінні пункту 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки є юридичною особою, діяльність якої, серед іншого, здійснюється на промисловій та комерційній основі.
Дата оприлюднення відповіді:
22.01.2025 19:55
Звернення:
За тендером : 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудиторські послуги)
код за ДК 021:2015: 79210000-9
Тема:
Невідповідність ТД положенням Особливостей
Зміст:
Шановний Замовнику!
Пунктом 2 Розділу ІІ тендерної документації «Підтвердження Учасником інформації про відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей» передбачено, що «Учасник процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстави, передбаченої абзацом 14 пункту 47 Особливостей, шляхом надання у складі пропозиції Довідки, складеної Учасником у довільній формі, зміст якої підтверджує відсутність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі.
Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених в абзаці 14 пункту 47 Особливостей, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику процедури закупівлі не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі.».
Звертаємо увагу, що абзац чотирнадцятий пункту 47 Особливостей виключено на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 02 квітня 2024 року № 382.
Враховуючи викладене просимо привести умови тендерної документації в цій частині у відповідність з положеннями Особливостей (з урахуванням чинної редакції).
Дата оприлюднення звернення:
21.01.2025 12:39
Дякуємо за Ваше звернення. Внесли зміни до тендерної документації
Дата оприлюднення відповіді:
22.01.2025 20:22
79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудиторські послуги)
код за ДК 021:2015: 79210000-9
Тендер:
UA-2025-01-07-005878-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
За лотом
Дата оприлюднення з часом
21.02.2025 16:29
Кінець періоду оскарження з часом
04.03.2025 00:00
Стан
виконано
Неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Помилка при створенні закупівлі, яку неможливо виправити