Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 14 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Постанова № 1178, Особливості); дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Кременчуцького професійного ліцею ім. А.С.Макаренка (далі ? Замовник) на 2025 рік UA-P-2024-11-29-002123-a; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 29.11.2024 № 25-ВТ-1-2; тендерну пропозицію учасника ПП «АЮМ І КО»; протокол уповноваженої особи від 03.01.2025 № 25-ВТ-1-3; повідомлення про намір укласти договір від 03.01.2025; договір на закупівлю «Послуги з організації харчування учнів за рахунок бюджетних коштів у Кременчуцькому професійному ліцеї ім. А.С.Макаренка в 2025 році» від 14.01.2025 № 3/25 (далі – Договір) на суму 437898,00 грн з ПДВ укладений з ПП «АЮМ І КО».
Моніторингом питання своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю встановлено порушення чинного законодавства, в частині ненадання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Так, відповідно до абзацу 1 частини 5 статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Однак, відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що замовником на порушення абзацу 1 частини 5 статті 8 Закону не надано відповіді на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднений 02.04.2025 в електронній системі закупівель.
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника, встановлено порушення чинного законодавства в частині не надання учаснику ПП «АЮМ І КО» вимоги про усунення невідповдностей.
Так, тендерною документацією замовника (Додаток 1 до тендерної документації), а саме пунктом 1.6. передбачено надати діючий договір на проведення дезінсекції та дератизації складських приміщень та документ, підтверджуючий проведення вищезазначених заходів у 2023 році.
Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що учасником ПП «АЮМ І КО» в складі тендерної пропозиції надано договір про надання послуг з дератизації та дезінфекції від 02.01.2024 № 20 (далі – договір № 20) (договір та акт дератизація.pdf) та акт надання послуг від 29.11.2024 № 915 (далі – акт № 915). Згідно з пунктом 4.1 договору № 20 послуги з дератизації надаються 2 рази на місяць, згідно узгодженого Сторонами графіку. Разом з цим, згідно з актом № 915 від 29.11.2024: «виконавцем були виконані наступні роботи, а саме Дератизація 1 послуга».
Таким чином, учасником не надано документального підтвердження на проведення дезінфекції, що не відповідає вимогам тендерної документації замовника. Отже, тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам тендерної документації замовника.
Також, моніторингом даного питання встановлено, що тендерною документацією замовника (Додаток 1 до тендерної документації), а саме пунктом 2.1 передбачено надати заповнену довідку у нижченаведеній формі, що містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (в т.ч водія та водія-експедитора).
Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що Учасником ПП «АЮМ І КО» в складі тендерної пропозиції надано довідку про працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 24.12.2024 № 7 (довідка про наявність працівників.pdf) (далі – довідка № 7), яка не містить інформації про наявність водія та водія експедитора, що не відповідає вимогам тендерної документації замовника.
Моніторингом даного питання встановлено, що тендерною документацією замовника (Додаток 1 до тендерної документації), а саме пунктом 2.3 передбачено: «З метою підтвердження зазначеної інформації Учасник обов’язково надає:
- копії документів про освіту (крім кух. працівників, на водія та водія-експедитора надати водійське посвідчення)».
Однак, тендерна пропозиція учасника ПП «АЮМ І КО» не містить водійських посвідчень водія та водія-експедитора, що не відповідає вимогам тендерної документації замовника.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Натомість, замовником не надано вимоги про усунення невідповідностей учаснику ПП «АЮМ І КО».
З огляду на викладене та норми чинного законодавства, не надання замовником вимоги про усунення невідповідностей є порушенням пункту 43 Особливостей.
Крім того, моніторингом даного питання встановлено порушення в частині наступного.
Відповідно до додатку 5 до тендерної документації замовником встановлено вимогу, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зокрема визначених у підпункті 6 пункту 47 особливостей, а саме: «Витяг з інформаційноаналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», виданий Міністерством внутрішніх справ України, для надання фізичним особам відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально - процесуальним законодавством України. Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини відносно дати подання документа».
При цьому, переможцем ПП «АЮМ І КО» не завантажено витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», що містить інформацію про відсутність судимості щодо керівника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію – Лур’є Алли Юріївни.
Відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ПП «АЮМ І КО» не відповідала вимогам тендерної документації та підлягає відхиленню відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей, що не забезпечено замовником.