Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 05 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); надання роз’яснення до процедури закупівлі; розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю; наявності підстав для внесення змін до договору; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Харківського національного університету радіоелектроніки (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостямиUA-2024-12-18-012985-a; тендерну документацію Замовника, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 18.12.2024 №58; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ОПТІМА ІНЖІНІРІНГ» (далі – ТОВ «ОПТІМА ІНЖІНІРІНГ»); реєстр пропозицій, протокол розкриття від 26.12.2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27.12.2024 №63 про визначення ТОВ «ОПТІМА ІНЖІНІРІНГ» переможцем, повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 27.12.2024; договір про закупівлю від 10.01.2025 №012985 на загальну суму 1 356 808,80 грн (далі – Договір), додаткову угоду від 27.01.2025 №1; пояснення Замовника, отримане 21.02.2025 через електронну систему закупівель на запити Північно-східного офісу Держаудитслужби.
Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостям встановлено наступне.
Абзацом пункту 28 Особоливостей передбачено, що у тендерній документації зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Крім того, пунктом 4 частини другої статті 16 Закону визначено: Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:, в тому числі наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.При цьому, Замовником в пункті 2 Додатку 1 до тендерної документації вказано, що наявність фінансової спроможності підтверджується Довідкою з
обслуговуючого банку з інформацією про наявність у учасника рахунків із зазначенням номеру, та довідки про відсутність/ наявність заборгованості по кредитам/ позиках, арештів по рахунках, виданих в поточному місяці, що не відповідає вимогам чинного закрнодавства.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби 18.02.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації стосовно вищевикладеного.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби 21.02.2025 Замовник оприлюднив пояснення зокрема наступного змісту: «…3. Замовник в пункті 2 Додатку 1 до тендерної документації вимагав наявність довідки з банку, тому що така довідка є одним із складових фінансової звітності та фактично є підтвердженням наявності у учасника відкритих поточних рахунків, а також має інформацію про їхній стан».
Однак, зазначене пояснення не спростовує наявність порушень, оскільки вимогами пункту 4 частини другої статті 16 Закону чітко визначено спосіб підтвердження фінансової спроможності Учасника.
Отже, тендерна документація Замовника, яка затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 18.12.2024 №58, не відповідає вимогам пункту 4 частини другої статті 16 Закону та пункту 28 Особоливостей.
Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОПТІМА ІНЖІНІРІНГ» встановлено наступне.
Додатком 1 до тендерної документації обумовлено перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі».
Проте, Учасником ТОВ «ОПТІМА ІНЖІНІРІНГ» в тендерній пропозиції не надано відповідні документи, а саме:
пунктом 1 Додатку 1 до тендерної документації обумовлено надання Учасником Довідки у формі таблиці, що містить інформацію про наявність у учасника основного обладнання та матеріально- технічної бази, необхідних для виконання договорів постачання, однак вказану Довідку не надано;
пунктом 4 Додатку 1 до тендерної документації обумовлено надання Учасником Довідки в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), однак вказану Довідку не надано;
пунктом 5 Додатку 1 до тендерної документації обумовлено надання Учасником Листи-відгуки (або рекомендаційні листи тощо) від контрагентів згідно з аналогічним договорам, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору, однак до Договору від 18.08.2023 №68638, Договору від 03.10.2023 №70612, Договору від 14.08.2023№70483, Договору від 11.05.2023 №70007, Договору від 21.12. 2021 № 211221/1, однак листи-відгуки не надано.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби 18.02.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації стосовно вищевикладеного.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби 21.02.2025 Замовник оприлюднив пояснення зокрема наступного змісту: «…Учасник ТОВ «ОПТІМА ІНЖІНІРІНГ» в тендерній пропозиції щодо надання інформації про наявність у нього матеріально-технічної бази, надав Договір оренди обладнання №7/02 від 10 травня 2023р. який укладений з ТОВ «ІТ ВЕГА» з переліком найменування обладнання та технічними арактеристиками які викладені в специфікації до договору.- Учасник не надав довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічних договорів, але учасник виклав на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів за предметом закупівлі п’ять копій таких договорів: Договір №68638 від 18.08.2023; Договір №70612 від 03.10.2023р.; Договір №70483 від 14.08.2023р.; Договір №70007 від 11.05.2023р.; Договір № 211221/1 від 21.12. 2021р.- Учасник подав акти надання послуг та акти здачі-приймання робіт підписані контрагентами. Які фактично фіксують те що, послуги надані у повному обсязі та відповідно до умов договору. Ці документи виступають підтвердженням для обох сторін угоди, для подальших фінансових операцій. Таким чином можна вважати учасника ТОВ «ОПТІМА ІНЖІНІРІНГ» відповідальним виконавцем зазначених послуг.».
Однак, зазначене пояснення не спростовує наявність порушень, оскільки, вимогами тендерної документації передбачена необхідність підтвердити відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону.
Отже, на порушення вимог пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей ТОВ «ОПТІМА ІНЖІНІРІНГ», тим самим не надав можливість учаснику усунути такі невідповідності.
Також, моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ОПТІМА ІНЖІНІРІНГ» встановлено наступне.
Вимогами пункту 7 розділу ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Додатку 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ» обумовлено, що Учасник і своїй тендерній пропозиції надає повну інформацію про серійний центр (його місцезнаходження та контактні телефони), в якому буде проводитися гарантійний ремонт обладнання. Проте, Учасником в порушення вимог пункту 7 розділу ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Додатку 2 до тендерної документації «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ» в тендерній пропозиції не надано вищевказаної інформації.
Таким чином, відсутність інформації, яка підтверджує технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, не є невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, і не може бути усунена учасником відповідно до пункту 43 Особливостей.
У відповідності до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Отже тендерна пропозиція ТОВ «ОПТІМА ІНЖІНІРІНГ» підлягала відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби 18.02.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації стосовно вищевикладеного.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби 21.02.2025 Замовник оприлюднив пояснення зокрема наступного змісту: «…5. Замовник при погоджені технічного завдання за предметом закупівлі UA-2024-12-18-012985-a від 24.12.2024р., підтвердив наявність у нього сервісного центру, але не вказав повну інформацію про місцезнаходження та номеру телефон, в якому буде проводитися гарантійний ремонт обладнання…».
Однак, зазначене пояснення не спростовує наявність порушень, оскільки, вимогами тендерної документації передбачена необхідність надання учасником до тендерної пропозиції повної інформації про серійний центр (його місцезнаходження та контактні телефони), в якому буде проводитися гарантійний ремонт обладнання.