Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 25 лютого 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2024-12-16-023835-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; опубліковані звернення за роз’ясненням щодо процедури закупівлі та відповіді Замовника на такі звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 26.12.2024 №156; тендерну пропозицію Приватного підприємства «МІДАС БУД» (далі – ПП «МІДАС БУД»); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ПП «МІДАС БУД» як переможцем тендеру документи; договір від 13.01.2025 №2; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Моніторингом встановлено, що за вимогами пункту 1.2. розділу 1 Додатку 1 (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі) до тендерної документації Замовника на підтвердження наявності в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт/надання послуг/постачання товару за предметом закупівлі, учасник має надати довідку за формою 2, а також для підтвердження інформації, наведеної в довідці за формою 2, учасник має надати відповідні правовстановлюючі документи (договір купівлі-продажу (оренди, надання послуг, лізингу), свідоцтво про право власності, витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно тощо).
Також, за умовами пункту 1.2. розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника, для надання послуг по даній закупівлі у повному обсязі учасники повинні підтвердити (шляхом надання відповідних документів) наявність і правомірність експлуатації (застосування) всього обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (у разі потреби), які передбачені відповідними розділами кошторисної документації, наданої учасником на підтвердження відповідності його тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Одночасно, відповідно до вимог пункту 2 розділу 2 Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим (за наявності) вимогам Замовника учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема, розрахунок договірної ціни, зведений кошторисний розрахунок, пояснювальну записку, локальні кошториси, відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку. Також учасник у складі тендерної пропозиції надає підписане технічне завдання (Технічна специфікація) за формою, викладеною в додатку 1.1 до тендерної документації.
Моніторингом встановлено, що учасником ПП «МІДАС БУД» у складі тендерної пропозиції надано довідку від 23.12.2024 №210 (файл «Довідка про наявн. обладнання та МТБ.pdf») про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, у якій зазначено наступне обладнання: дрилі ударні, перфоратори, пилка дискова, акумуляторні дрилі-шуруповерти, електролобзики, електрорубанок, болгарки кутові, фрезер, степлери акумуляторні, викрутка, бетонозмішувач та плиткоріз ручний (із зазначенням, що вказане обладнання є власним).
На підтвердження інформації, наведеної у вищевказаній довідці, учасником у складі тендерної пропозиції надано копію оборотно-сальдової відомості по рахунку 11 станом на 01.12.2024 (файл «Оборотно-сальдова відомість ОЗ ст.на 01.12.pdf») та копії видаткових накладних щодо придбання такого обладнання.
Аналізом наданих ПП «МІДАС БУД» у складі тендерної пропозиції документів на підтвердження технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, зокрема, Локального кошторису №02-01-01, відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (файл «Кошторис на пот.рем.pdf») та підписаної учасником Технічної специфікації до предмета закупівлі (файл «Додаток 1.1 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ.pdf») встановлено, що при наданні послуг за предметом досліджуваної закупівлі учасником передбачено роботи з вивозу будівельного сміття (переведзення сміття до 15 км – 12,71 т) з врахуванням у розділі ІІ «Будівельні машини і механізми» відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку таких робіт (С311-15-М Перевезення сміття до 15 км).
Водночас, ПП «МІДАС БУД» у наданій у складі тендерної пропозиції довідці від 23.12.2024 №210 про наявність в учасника обладнання, матеріально-технічної бази та технологій не зазначено техніки, яка буде застосовуватись для виконання таких робіт (перевезення сміття до 15 км), а також не надано документів на підтвердження наявності і правомірності експлуатації (застосування) відповідної техніки.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовник зазначив, зокрема, що у Додатку 1 до тендерної документації визначений вичерпний перелік документів, які повинен подати учасник процедури закупівлі, та що на виконання вимог Додатку 1 до тендерної документації учасник належним чином і в повному обсязі підтвердив наявність у нього всього обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що вимагалося Замовником і яке необхідне для виконання робіт/надання послуг по даній закупівлі, в тому числі шляхом подання відповідної довідки (міститься у файлі «Довідка про наявн. обладнання та МТБ.pdf»).
Також у поясненні Замовника вказано, що оскільки Замовником не вимагалось подання учасниками закупівлі документів на підтвердження можливості виконання робіт з перевезення сміття, інформація про таке обладнання відсутня у згаданій довідці.
Слід зазначити, що відповідно до норм частини першої статті 1 Закону тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель (пункт 31); тендерна пропозиція – пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації (пункт 32); а переможець процедури закупівлі – учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі (пункт 18).
Таким чином, тендерна пропозиція учасником процедури закупівлі повинна подаватися відповідно до вимог тендерної документації, а переможцем тендеру визначається учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації.
Як зазначено вище, у тендерній документації (пункт 1.2 розділу 1 Додатку 1) Замовником самостійно визначено спосіб підтвердження відповідності учасників установленому критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», зокрема, шляхом надання у складі тендерної пропозиції довідки (у якій необхідно вказати назву та кількість необхідного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, відповідно до вимог Замовника, а також назву необхідного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника), а також відповідних правовстановлюючих документів (договір купівлі-продажу (оренди, надання послуг, лізингу), свідоцтво про право власності, витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно тощо) для підтвердження наведеної у довідці інформації.
Також, Замовником у пункті 2 розділу 2 Додатку 1 до тендерної документації вказано, що для надання послуг по акупівлі у повному обсязі учасники повинні підтвердити (шляхом надання відповідних документів) наявність і правомірність експлуатації (застосування) всього обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (у разі потреби), які передбачені відповідними розділами кошторисної документації, наданої учасником на підтвердження відповідності його тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Однак, Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника ПП «МІДАС БУД» не розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» та не надано учаснику можливості усунути такі невідповідності, чим порушено норми пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Згідно з нормами пункту 10 Особливостей №1178 за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Одночасно, відповідно до норм пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Відповідно до абзацу п’ятого пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Згідно з пунктом 9 Положення №835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML); структуровані дані (RDF, XML, JSON, CSV, XLS(X), ODS, YAML).
Моніторингом встановлено, що укладений за результатами досліджуваної процедури закупівлі договір від 13.01.2025 №2 та окремі додатки до нього, а саме: Додаток №3 «Календарний графік надання послуг» та Додаток №4 «План фінансування надання послуг», оприлюднені в електронній системі закупівель Замовником лише у форматі PDF та не оприлюднені у машинозчитувальному форматі, чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 10 Особливостей №1178.
Замовником у наданому під час моніторингу поясненні зазначено, зокрема, що законодавство не містить чітких вимог щодо формату оприлюднення таких додатків, як календарний графік виконання робіт та план фінансування, отже Замовник вважає, що відсутність цих документів у машинозчитувальному форматі не передбачено законодавством.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
Водночас, у пункті 10 частини першої статті 10 Закону визначено імперативну норму, за якою замовник оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону).
До Переліку наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженому у додатку до Положення №835, віднесено інформацію про закупівлі, що оприлюднюється згідно із Законом України «Про публічні закупівлі», а у пункті 2 Положення №835 визначено поняття «машиночитаний формат».
Отже, у разі розміщення в електронній системі закупівель договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі.