Звернення:
За тендером : Послуги фізичної охорони на об’єкті Державного професійно-технічного навчального закладу «Сумський центр професійно-технічної освіти»
Тема:
Підтвердження наяності представництва
Зміст:
Шановний Замовник. Вимога щодо підтвердження наявності представництва в м. Суми є дискримінаційною з наступних причин: така вимога штучно звужує коло учасників тендеру лише до компаній, які вже мають представництво в м. Суми, що унеможливлює участь компаній з інших регіонів. Це суперечить статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме забезпечення добросовісної конкуренції серед учасників. Потенційні учасники, які готові надати послуги в Сумах, можуть не мати представництва в місті, але здатні забезпечити якісний сервіс через інші засоби організації (виїзні бригади, мобільні групи тощо). Більше того, потенційний учасник може за вимогою Замовника надати гарантію того, що у разі обрання переможцем, зобов`язується організувати представництво в м. Суми в період перед підписанням договору. Вимога, що наразі зазначена Замовником дискримінує потенційних учасників ще й тому, що відкриття представництва в конкретному місті створює додаткові витрати та може бути необґрунтованою, оскільки такі учасники можуть бути і не обрані переможцями в закупівлі. вимога про представництво не має прямого впливу на якість послуг, це порушує принцип пропорційності умов тендеру. Замовник має право висувати тільки ті вимоги, які дійсно необхідні для виконання умов договору. Просимо внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати дану вимогу.
Дата оприлюднення звернення:
17.12.2024 22:12
Доброго дня!
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівля здійснюється за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, відповідно до Роз’яснення Мінекономрозвитку № 3302-06_3812-06 від 07.02.2017 замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих що передбачені ст. 16 Закону та указує в документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям.
З метою отримання послуг, які максимально відповідатимуть потребам Замовника, нами встановлено кваліфікаційні критерії та способи підтвердження відповідності учасників даним вимогам. Наголошуємо, що ці вимоги стосуються абсолютно всіх потенційних учасників, тому не є дискримінаційними. Відповідно до Постанови Верховного суду від 29.01.2021 року по справі № 640/1042/19, «…дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших…».
У даному ж випадку вказані вимога тендерної документації поширюється не лише на конкретного учасника або конкретну групу суб`єктів господарювання, а на всіх потенційних учасників Процедури закупівлі і обов`язкові до виконання всіма суб`єктами господарювання, які бажають взяти участь у Процедурі закупівлі.
Крім того, Судова колегія Верховного Суду у Постанові зазначає, що «…незгода суб`єкта господарювання з умовами тендерної документації процедури закупівлі, в якій він має намір взяти участь, як і невідповідність тендерної пропозиції суб`єкта господарювання вказаним вимогам, не є підставою для визнання умов тендерної документації дискримінаційними».
З побажанням миру та добра!
Дата оприлюднення відповіді:
18.12.2024 09:17