Обгрунтування використання процедури
Обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до абзацу 6 підпункту 5 пункту 13 Особливостей:
Згідно частини 2 статті 62 Закону України «Про ринок електричної енергії» до спеціальних обов’язків, що покладаються на учасників ринку електричної енергії відповідно до цього Закону для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії, належать, зокрема виконання функцій постачальника універсальних послуг.
Право на впровадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу та виконання функцій постачальника універсальної послуги на території м. Вінниця та Вінницької області надано ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» на підставі постанови НКРЕКП від 14.06.2018 року №429 «Про видачу ліцензії з постачання електричної енергії споживачу» відповідно до абз. З, 4 п. 13 розділу X V II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 року №2019 - VIII та постанови НКРЕКП від 26.10.2018 року №1268.
Універсальна послуга — це постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до Закон України «Про ринок електричної енергії», на всій території України.
Ціна універсальних послуг не може змінюватися самостійно електропостачальником. Усі розрахунки здійснюються згідно з Порядком формування цін на універсальні послуги, затвердженим постановою НКРЕКП, тобто, ціна є чітко регульованою державою.
Непобутовий споживач - фізична особа - підприємець або юридична особа, яка купує електричну енергію, що не використовується нею для власного побутового споживання (пункт 47 частини 1 статті 1 Закону України «Про ринок електричної енергії»).
Виходячи з роз’яснень на офіційному сайті НКРЕКП від 26.10.2020 року з 01 січня 2021 року право на отримання універсальної послуги мають побутові споживачі та малі непобутові споживачі з потужністю до 50 кВт.
Відповідно до абз. 4 ч. 2 ст. 63 Закону України «Про ринок електричної енергії» в межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг. Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» (зі змінами і доповненнями) визначено, що право на отримання універсальної послуги мають побутові споживачі та малі непобутові споживачі (малий непобутовий споживач - споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт).
Згідно додатку до договору про надання послуг з розподілу електричної енергії з оператором системи розподілу Акціонерне товариство «ВІННИЦЯОБЛЕНЕРГО» Відділ освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради має об’єкти споживання електричної енергії, потужність, якого не перевищує 50 кВт, що відповідає ознакам малого непобутового споживача та має право отримувати електроенергію від постачальника універсальних послуг.
Враховуючи, що договірні потужності Відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради не перевищують 50 кВт та ті обставини, що ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» закріплено на території Вінницької області, як єдиного постачальника універсальних послуг, отже, таку поставку електричної енергії може здійснити лише постачальник універсальних послуг, який діє на закріпленій території, а саме: ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ».
Відсутність конкуренції з технічних причин підтверджується діючими нормативно-правовими актами, відповідно до яких ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» наділено обов’язком виконання функцій постачальник універсальної послуги на певній території), а саме:
-Закон України «Про ринок електричної енергії»;
-Постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 26.10.2018 № 1268 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території».
В зв’язку з вище перерахованим, споживачі, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт, мають право на заключення прямого договору на закупівлю електричної енергії за універсальною послугою.
Закупівля електричної енергії на умовах універсальної послуги повністю забезпечує дотримання основних принципів проведення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: максимальну економію та ефективність, відкритість та прозорість, недискримінацію учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Корупційні дії та зловживання пов‘язані із формуванням ціни на предмет закупівлі при постачанні електричної енергії на умовах універсальної послуги є неможливими, оскільки всі складові ціни затверджуються уповноваженими державними органами
Відповідно до частини 3 статті 63 Закону постачальник надає універсальні послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами, що формуються відповідно до методики (порядку), затвердженої Регулятором, та включають, зокрема, ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу
«Методика розрахунку тарифу на послуги постачальника універсальних послуг» затверджена Постановою НКРЕКП від 05.10.2018 року № 1176 «Про затвердження Методики розрахунку тарифу на послуги постачальника універсальних послуг».
«Порядок формування цін на універсальні послуги» затверджений Постановою НКРЕКП від 05.10.2018 р. № 1177 (з наступними змінами та доповненнями).
Таким чином, тариф на універсальну послугу є державним регульованим тарифом, всі складові вартості електричної енергії, що поставляється за універсальною послугою підлягають державному регулюванню.
Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника на період 2024 року.
Враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення потреби Відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради в умовах воєнного стану, замовник прийняв рішення про застосування під час здійснення закупівлі вищезазначеного винятку за Особливостями
З огляду на викладене, рішення замовника про проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення, передбачене п. 13 Особливостей (документальне підтвердження):
1. Постанова НКРЕП від 14.06.2018 р. №429;
2. Додаток до договору Споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії;
3. Лист ТОВ «ЕНЕРА ВІННИЦЯ» від 12.12.2024 р. № 76-76.1-361.
Таким чином, враховуючи Закон, з врахуванням абзацу 6 підпункту 5 пункту 13 Особливостей, вартісні межі, передбачені Особливостями для даної Закупівлі, є необхідність у прийнятті рішення щодо здійснення Закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару.