Обгрунтування використання процедури
ОБҐРУНТУВАННЯ ПІДСТАВИ необхідності
для здійснення закупівлі згідно з підпунктом 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості
1.Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія:
1.1. найменування замовника: Комунальне підприємство «Сансервіс» Криворізької міської ради
1.2. місцезнаходження замовника: 50036 Україна Дніпропетровська область місто Кривий Ріг вул. Володимира Зінченка, 6г (стара назва до перейменування топонімів : вул. Бикова)
1.3. ідентифікаційний код замовника: 30644336
1.4. категорія замовника: Юридичні особи, які забезпечують потреби держави або територіальної громади
2. Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі й частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): «послуги з централізованого водовідведення (Код за ДК 021:2015:90430000-0: Послуги з відведення стічних вод)»
3. Вид та ідентифікатор процедури закупівлі (у разі наявності): звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
4. Розмір бюджетного призначення: 19300,91 грн для об’єктів
згідно з розшифровкою до плану використання коштів на 2024 рік.
5. Підстави для здійснення закупівлі: : відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником
6. Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі:?
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) термін дії воєнного стану встановлено до 08.02.2025.
Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов'язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання даної норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положеннями Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником, тобто замовник застосовує виняток за Особливостями і укладає прямий договір. За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
З метою належного забезпечення функціонування будівель КП «Сансервіс» КМР виникла необхідність у закупівлі послуг з централізоване водовідведення. На даний час КП «Сансервіс» КМР підключена до розподільних мереж КП «Кривбасводоканал».
Згідно із зведеним переліком суб’єктів природних монополій (КП «Кривбасводоканал» (код ЄДРПОУ 03311316), що здійснює постачання води для комунально-побутових потреб підприємств та організацій м. Кривого Рогу належить до суб'єктів природних монополій ліцензій на право провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення знаходиться на переоформленні (постанова НКРЕКП від 25.03.2016 № 487). Підключення до інших джерел водопостачання та водовідведення не обґрунтовано технічними можливостями та призведе до значних не раціональних витрат бюджетних коштів.
Зважаючи на вищевикладене та з метою створення нормальних умов праці та функціонування КП «Сансервіс» КМР закупівлю «послуги з централізованого водовідведення (Код за ДК 021:2015:90430000-0: Послуги з відведення стічних вод)» доцільно провести дану закупівлю, враховуючи відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи.
Перелік документів, що підтверджують наявність умов відсутності конкуренції з технічних причин: 1) Закон України «Про Природні монополії» від 20.04.2000 №1682-III; 2) Розпорядження Антимонопольного комітету України від 28.11.2012 №874-р «Про затвердження Порядку складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій»; 3) Зведений перелік суб’єктів природних монополій (Лист АМКУ № 100-17.3/02-10778е- від 07.11.2024).
Таким чином, з огляду на норми Особливостей є необхідність та підстави прийняти рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей.
7. Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі
На підставі аналізу обсягів визначено обсяг закупівлі – 803 м3.
На засіданні Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), яке проводилося у формі відкритого обговорення 22 грудня 2021 року, затверджено постанову НКРЕКП від 22.12.2021р. № 2855 «Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення КОМУНАЛЬНОМУ ПІДПРИЄМСТВУ «КРИВБАСВОДОКАНАЛ».
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 6 Закону України «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг», пункту 13 частини першої статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 10 березня 2016 року № 302, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 квітня 2016 року за № 593/28723, Процедури встановлення тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, затвердженої постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 24 березня 2016 року № 364, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27 квітня 2016 року за № 643/28773, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
Тариф у сфері централізованого водовідведення (грн за 1 куб. м):
Без ПДВ З ПДВ
Водовідведення 20,03 24,036
Очікувана вартість закупівлі послуги з централізованого водовідведення прорахована відповідно до тарифу Постанови НКРЕКП від 28.05.2024 р. No 1004 і складає 15,396 грн з ПДВ за відведення 1 м3 води.
Отже, очікувана вартість закупівлі послуг з централізованого водовідведення
для КП «САНСЕРВІС» КМР на період з 01.10.2024р. по 31.12.2024р. становить 24,036 грн * 803 м3 = 19300,91 грн з ПДВ.
Враховуючи те, що постачальником Закупівлі є лише певний суб’єкт господарювання КП «КРИВБАСВОДОКАНАЛ» що визначено відповідним документом — постанова НКРЕКП від 25.03.2016 № 487 «Про переоформлення ліцензії на централізоване водопостачання та водовідведення, виданої КП «КРИВБАСВОДОКАНАЛ», Лист АМКУ № 100-17.3/02-10778е- від 07.11.2024, застосовується вищевказане виключення.
Інформація щодо нормативно-правових актів, що регулюють діяльність:
ПРАВИЛА приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення
“Водний кодекс України” від 06.06.1995 р. №213/95-ВР
Закон України “Про питну воду та питне водопостачання” 10.01.2002 №2918-III
Закон України “Про житлово-комунальні послуги” №2189-VІІІ від 01.05.2019 р.
Закон України “Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку” від 29.11.2001 р. №2866-III
Постанова кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. № 630 “Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення”
Постанова кабінету Міністрів України від 01.06.2011 р. № 869 “Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги”
Наказ Державний комітет України по житлово-комунальному господарству “Про затвердження Правил технічної експлуатації систем водопостачання та каналізації населених пунктів України” від 05.07.1995 р. № 30
Наказ “Про затвердження Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України” від 27.06.2008 р. № 190
Наказ Міністерства з питань житлово-комунального господарства №190 від 27.06.2008 «Про затвердження Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України»
Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та водовідведення
Наказ “Про затвердження Правил технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України” від 05.07.95 № 30
Закон України “Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання” Відповідно заявки на проведення закупівлі від 08.11.2024 існує потреба у здійсненні Закупівлі.
Таким чином, з огляду на норми Особливостей є нагальна необхідність та підстави прийняти рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей.
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Таким чином, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 5 пункту 13 Особливостей: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником, і укладення договору.
З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у вигляді цього файлу «Обґрунтування підстави».
Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження):
1. Постанова НКРЕКП від 22.03.2017 № 307 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення»
2. Лист АМКУ № 100-17.3/02-10778е- від 07.11.2024