Обгрунтування використання процедури
Згідно з абзацом 4 пп. 5) п. 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості), придбання замовниками товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу у разі, коли товари можуть бути поставлені виключно певним суб’єктом господарювання в одному у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
В Територіального управління Державної судової адміністрації України в Львівській області, як замовника (далі – Замовник) є потреба у закупівлі знаків поштової оплати – поштових марок, на загальну суму 1 710 720,00 грн.
Відповідно до Закону України «Про поштовий зв’язок» (далі – Закон) поштова марка – державний знак, виготовлений у встановленому законодавством порядку, що містить зазначення його номінальної вартості та назви держави Україна, який є засобом оплати послуг поштового зв’язку з пересилання листів, поштових карток, що надаються призначеним оператором поштового зв’язку.
Якість поштових марок повинна відповідати вимогам Правил виготовлення бланків цінних паперів і документів суворого обліку, затверджених наказом Міністерства фінансів України, Служби безпеки України, Міністерства внутрішніх справ України від 24.11.1993 № 98/118/740, ДСТУ 4010:2015 «Бланки цінних паперів і документів суворого обліку та звітності. Загальні технічні вимоги», ДСТУ 3876-99 «Зв'язок поштовий. Конверти поштові. Технічні умови» та галузевого стандарту України ГСТУ 45.027-2003 «Зв’язок поштовий. Марки та блоки поштові. Технічні умови».
Відповідно до ст. 17 Закону призначений оператор поштового зв’язку має виключне право на видання, введення в обіг та організацію розповсюдження поштових марок, маркованих конвертів і поштових карток, а також виведення їх з обігу.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10.01.2002 № 10-р «Про національного оператора поштового зв’язку» (зі змінами) виконання функцій національного оператора поштового зв'язку покладено на акціонерне товариство «Укрпошта».
Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 22.05.2023 № 430 «Про визначення призначеного оператора послуг поштового зв’язку» тимчасово, на період дії воєнного стану та протягом 2 років з дня його припинення або скасування, акціонерне товариство «Укрпошта» визначено призначеним оператором послуг поштового зв’язку.
Слід зазначити, що до складу акціонерного товариства «Укрпошта» входять регіональні філії, які забезпечують здійснення діяльності акціонерного товариства «Укрпошта» у кожному регіоні України, зокрема, у Львівської області.
Згідно зі ст. 18 Закону, пунктами 2-3 розділу VI Положення про знаки поштової оплати національний оператор організовує розповсюдження поштових марок здійснюючи сукупність заходів, які передбачають, зокрема, визначення порядку розповсюдження цієї продукції, а також її реалізацію як національним оператором безпосередньо, так і іншими юридичними чи фізичними особами на договірній основі відповідно до законодавства України.
Реалізація поштових марок в об’єктах поштового зв’язку здійснюється за номінальною вартістю, починаючи з дати введення їх в обіг.
Номінальна вартість поштових марок визначається з урахуванням чинних граничних цін (тарифів) на послуги поштового зв’язку з пересилання внутрішніх простих та реєстрованих листів без оголошеної цінності (рекомендованих) масою до 50 грамів і поштових карток, які затверджуються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку.
Відтак, в Україні відсутня цінова конкуренція на реалізацію поштових марок.
Таким чином, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі та якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану, враховуючи об’єктивну відсутність конкуренції з технічних причин, внаслідок чого товар може бути поставлений виключно акціонерним товариством «Укрпошта», відповідно до абзацу 4 пп. 5) п. 13 Особливостей прийнято рішення здійснити закупівлю поштових марок шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до абзацу 4 пп. 5) п. 13 Особливостей, оприлюднюємо в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі», а також договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до цього пункту.