Закупівля «Послуги з поточного ремонту кабінету та санвузла адміністративного приміщення за адресою: м.Львів, вул. Пластова, 13 (код ДК 021:2015:45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи)» від Львівське комунальне підприємство "Зелене місто".
«Послуги з поточного ремонту кабінету та санвузла адміністративного приміщення за адресою: м.Львів, вул. Пластова, 13 (код ДК 021:2015:45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи)»
послуги
Конфігурації закупівлі
Мінімальна кількість пропозицій : 1
Тривалість оскарження відміни закупівлі : 10
Тривалість оскарження результатів кваліфікації : 0
Тривалість оскарження результатів визначення переможця : 5
Тривалість кваліфікації : 0
Кількість днів для надання пояснень на звернення : 3
Кількість днів між кінцевою датою оскарження умов та кінцевим строком подання пропозицій : 3
«Послуги з поточного ремонту кабінету та санвузла адміністративного приміщення за адресою: м.Львів, вул. Пластова, 13 (код ДК 021:2015:45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи)»
Очікувана вартість
367 761.44 грн.
Розмір мінімального кроку пониження ціни
1838,81
0,50 %
Гарантійне забезпечення тендерної пропозиції
Відсутнє
Позиція
Опис предмета закупівлі
«Послуги з поточного ремонту кабінету та санвузла адміністративного приміщення за адресою: м.Львів, вул. Пластова, 13 (код ДК 021:2015:45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи)»
Код ДК 021:2015
45450000-6 -
Інші завершальні будівельні роботи
Кількість
1
Одиниця виміру
послуга
Адреса постачання
79024, Україна, Львівська область, м. Львів, вул. Пластова, 13
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2024 23:42
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України 'Про захист економічної конкуренції', у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2024 23:42
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань' (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2024 23:42
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), має антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2024 23:42
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України 'Про захист економічної конкуренції', у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2024 23:42
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань' (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2024 23:42
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), має антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
Лот № 1
«Послуги з поточного ремонту кабінету та санвузла адміністративного приміщення за адресою: м.Львів, вул. Пластова, 13 (код ДК 021:2015:45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи)»
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2024 23:42
Відповідь на вимогу
Значення
Так
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України 'Про захист економічної конкуренції', у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2024 23:42
Відповідь на вимогу
Значення
Так
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань' (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
02.12.2024 23:42
Відповідь на вимогу
Значення
Так
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), має антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)
«Послуги з поточного ремонту кабінету та санвузла адміністративного приміщення за адресою: м.Львів, вул. Пластова, 13 (код ДК 021:2015:45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи)»
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
02.01.2025 №1
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 02.01.2025 №1.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 3. UA-2024-12-02-018659-a, 02.12.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 15 січня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця; правомірності внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівського комунального підприємства «Зелене місто» (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-12-02-025062-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 13.12.2024; тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Гаваль Ганни Олександрівни (далі – ФОП Гаваль Г.О.); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ФОП Гаваль Г.О. як переможцем тендеру документи; договір від 19.12.2024 №19/12, додаткову угоду від 30.12.2024 №1 до вказаного договору та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю; оприлюднений лист ФОП Гаваль Г.О. від 30.12.2024 №234; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю; оприлюднені під час моніторингу Замовником протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 09.01.2025, договір від 19.12.2024 №19/12 та додатки до нього в машинозчитувальному форматі.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до норм пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
У частині першій статті 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
Одночасно, згідно з нормами пункту 10 Особливостей №1178 за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Також, згідно з нормами пункту 19 Особливостей №1178, у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
За нормами пункту 11 частини першої статті 10 Закону повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси публікується протягом трьох робочих днів з дня внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону. При цьому, до такого повідомлення додаються зміни до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в разі зміни цін на них) у машинозчитувальному форматі (у разі внесення змін до договорів, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону).
Відповідно до абзацу п'ятого пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 (далі – Положення №835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Згідно з пунктом 9 Положення №835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML); структуровані дані (RDF, XML, JSON, CSV, XLS(X), ODS, YAML).
Одночасно, відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
Отже, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю, змін до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі.
Водночас, моніторингом встановлено, що Замовником укладений за результатами досліджуваної процедури закупівлі договір від 19.12.2024 №19/12, додатки до нього а також додаткову угоду від 30.12.2024 №1 до даного договору оприлюднено лише у форматі PDF та не оприлюднено, у машинозчитувальному форматі, чим порушено вимоги пунктів 10 та 11 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пунктів 3, 10 та 19 Особливостей №1178.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовником, з посиланнями на норми статті 181 Господарського кодексу України та статтей 207 та 208 Цивільного кодексу України, зокрема зазначено, що у Замовника немає технічної можливості конвертувати і оприлюднити скан-копію саме договору про закупівлю (тобто документ скріплений підписами і відбитками печаток сторін) в один із форматів, передбачених пунктом 9 Положення №835, або, принаймні, Замовнику невідомо як це зробити, у звязку з чим договір та додатки до нього не можуть бути розміщеними в машинозчитувальному форматі з технічних причин, не залежних від Замовника.
Водночас, у наданому поясненні Замовник вказав, що з врахуванням норм Закону України «Про доступ до публічної інформації» щодо порядку здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес, 09.01.2025 Замовником в електронній системі оприлюднено текст договору про закупівлю та додатків до нього у машинозчитувальному форматі.
Слід зазначити, що 09.01.2025 Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель договір та додатки до нього в машиноштитувальному форматі.
Крім того, у поясненні Замовником вказано, що відповідно до пункту 17 Особливостей №1178 в період воєнного стану не підлягають застосовуванню частина п’ята статті 41 Закону (замовники в період воєнного стану змінюють істотні умови договору про закупівлю в порядку передбаченому пунктом 19 Особливостей №1178);частина сьома статті 41 Закону (щодо оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси у разі:…);частина восьма статті 41 Закону (повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або щодо цін на матеріальні ресурси повинно містити таку інформацію:), натомість, відповідно до пункту 15 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №1082 від 11.06.2020 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі»: Договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF, а отже, виходячи з вищенаведеного, на думку Замовника, він не зобов’язаний був оприлюднювати зміни до договору про закупівлю у машинзчитувальному форматі.
Проте, згідно з нормами пункту 19 Особливостей №1178 (на який посилається Замовник у поясненні) у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Таким чином, при внесенні змін до договору про закупівлю, замовник повинен керуватися нормами Закону з уразуванням Особливостей №1178 та, відповідно, при внесенні змін до істотних умов договору про закупівлю, замовник зобов’язаний оприлюднити в електронній системі повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору про закупівлю.
Відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси оприлюднюється протягом трьох робочих днів з дня внесення змін до договору про закупівлю, до такого повідомлення додаються зміни до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в разі зміни цін на них) у машинозчитувальному форматі.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, в тому числі договору про закупівлю, встановлено порушення вимог пунктів 10 та 11 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пунктів 3, 10 та 19 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення норм пункту 11 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 19 Особливостей №1178 – оприлюднити додаткову угоду від 30.12.2024 №1 у машинозчитувальному форматі, а також вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому встановлених порушень при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Уповноважена особа
Львівського комунального підприємства "Зелене місто"
ДЕРЖАВНІЙ АУДИТОРСЬКІЙ СЛУЖБІ УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Замовник — Львівське комунальне підприємство "Зелене місто"
Моніторинг — UA-M-2025-01-02-000013
Оголошення — UA-2024-12-02-018659-a
Предмет закупівлі: Послуги з поточного ремонту кабінету та санвузла адміністративного приміщення за адресою: м.Львів, вул. Пластова, 13 (код ДК 021:2015:45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи)
ІНФОРМАЦІЯ
ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕННЯ (ПОРУШЕНЬ) ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Розглянувши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-12-02-018659-a, керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляю наступне:
ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ:
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено допущені мною порушення, а саме Інші порушення законодавства у сфері закупівель (Інші порушення законодавства у сфері закупівель).
У висновку зазначено наступні порушення:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, в тому числі договору про закупівлю, встановлено порушення вимог пунктів 10 та 11 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пунктів 3, 10 та 19 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; правомірності внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
ЩОДО ЗОБОВ’ЯЗАННЯ ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ (ПОРУШЕННЯ) ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, ВИКЛАДЕНИХ У ВИСНОВКУ:
У висновку по результату здійснення моніторингу передбачено зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель у вигляді здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме:
«на усунення порушення норм пункту 11 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 19 Особливостей №1178 – оприлюднити додаткову угоду від 30.12.2024 №1 у машинозчитувальному форматі, а також вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому встановлених порушень при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі».
На виконання зобов’язань наведених у висновку Уповноваженою особою проведено заходи направлені на не допущення під час проведення майбутніх закупівель порушень встановлених у висновку, а саме:
У зв’язку з виникненням необхідності виконання висновку Державної аудиторської служби України Західного Офісу Держаудитслужби нами, Уповноваженою особою було оприлюднено Додаткову угоду від 30.12.2024 №1 у машинозчитувальному форматі (на підтвердження надаємо Додаткову угоду від 30.12.2024 №1).
Уповноважена особа провела детальний аналіз висновку моніторингу складеного Державною аудиторською службою, Постанови Кабінету Міністрів №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів в сфері публічних закупівель.
Також, Уповноваженій особі було проведено роз’яснювальну роботу щодо недопущення порушень в майбутньому при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі. Варто зазначити про те, що Уповноваженою особою заплановано відвідування навчання для підвищення кваліфікації з питань публічних закупівель, яке відбудеться 30-31 січня 2025 року, що підтверджується «Запрошенням» (на підтвердження надаємо відповідне запрошення).
Уповноваженою особою прийнято рішення врахувати виявлені порушення під час проведення наступних закупівель і в майбутньому їх не допускати.
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2024-12-02-018659-a, яка проводилась Львівським комунальним підприємством «Зелене місто» (далі – Замовник) виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі?
Відповідно до частини першої статті 41 Закону невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
Згідно з пунктом 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Крім того, згідно пункту 11 частини першої статті 10 Закону повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси - протягом трьох робочих днів з дня: внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону.
Відповідно до пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 (далі – Положення №835), машиночитаний формат - формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Також пунктом 9 Положення №835 визначено, що для оприлюднення наборів даних використовуються, зокрема, такі формати: TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML (для текстових даних).
Моніторингом встановлено, шо Замовником оприлюднено договір від 19.12.2024 №19/12 (далі – Договір №19/12) та додатки до нього (договірна ціна, календарний графік надання послуг, графік фінансування, інформація про ціни на матеріальні ресурси) та додаткова угода від 30.12.2024 №1 до даного договору у форматі PDF. Проте, у машинозчитувальному форматі договір та додатки до нього, а також додаткову угоду від 30.12.2024 №1, Замовником, не оприлюднено.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію щодо причин неоприлюднення у електронній системі закупівель Замовником Договору №19/12 та додатків до нього (договірна ціна, календарний графік надання послуг, графік фінансування, інформація про ціни на матеріальні ресурси), а також додаткової угоди від 30.12.2024 №1 у машинозчитовальному форматі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
ПОЯСНЕННЯ
на запит у межах проведення моніторингу UA-2024-12-02-018659-a
На виконання вимог, викладених у запиті Західного офісу Держаудитслужби від 06.01.2025 р.
Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (надалі по тексту - Закон) надаємо пояснення на вищезазначений Запит.
1. Щодо обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості здійснювалось відповідно до чинних нормативно-правових актів та потреб Замовника.
Так, враховуючи вимоги п. 28 «ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі по тексту - Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
На виконання вимог Особливостей та Закону України «Про публічні закупівлі» 02 грудня 2024 року на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю: «Послуги з поточного ремонту кабінету та санвузла адміністративного приміщення за адресою: м.Львів, вул. Пластова, 13 (код ДК 021:2015:45450000-6: Інші завершальні будівельні роботи)».
Тендерна документація була розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей та інших нормативних документів.
Додатком 2 до тендерної документації передбачена інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі, в якому були передбачені об’єми робіт, визначені відповідно до Дефектного акту.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося у відповідності до Наказу МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 18.02.2020 року №275 “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі”. Визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися наступними методами:
1. Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін.
Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.
Способи, що рекомендуються для отримання інформації про ціну товарів та послуг:
1) здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі:
інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках;
2) направити не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг.
Також, хочемо зазначити, що нами було направлено 3 письмові запити цінових пропозицій та отримано щонайменше три комерційні пропозиції, а саме від: ТОВ «Будівельна компанія Альянс-Захід», ФОП Гнилка Олег Андрійович, ФОП Гаваль Ганна Олександрівна (надаються до наданого Замовником пояснення). На підставі наданих комерційних пропозицій було визначено очікувану вартість, яка становить: 367 761,44.
2. Щодо укладеного договору
2.1. Щодо договору та додатків до договору
Згідно положень Пункту 10 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі»:
10) договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення;
Водночас, відповідно до пункту 6 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі»: договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Статтею 181 Господарського кодексу України встановлено наступне: «Господарський договір укладається в порядку, встановленому Цивільним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом».
Статтею 208 Цивільного кодексу України встановлено наступне: «У письмовій формі належить вчиняти правочини між фізичною та юридичною особою, крім правочинів, передбачених частиною першою статті 206 цього Кодексу».
Відповідно до статті 207 Цивільного кодексу України:
«1. Правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафіксований в одному або кількох документах (у тому числі електронних), у листах, телеграмах, якими обмінялися сторони, або надсилалися ними до інформаційно-комунікаційної системи, що використовується сторонами. У разі якщо зміст правочину зафіксований у кількох документах, зміст такого правочину також може бути зафіксовано шляхом посилання в одному з цих документів на інші документи, якщо інше не передбачено законом.
2. Правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо він підписаний його стороною (сторонами)».
В пункті 11.6 укладеного між Замовником та Виконавцем договору зазначено: «Даний Договір Сторонами прочитаний, відповідає їх намірам та досягнутим домовленостям, що засвідчується власними підписами уповноважених представників Сторін, які діють у повній відповідності з наданими їм повноваженнями та з повним розумінням».
За таких умов, обов’язковим реквізитом договору оприлюднення якого вимагається в пункті 10 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» є підписи сторін.
З огляду на це, у замовника немає технічної можливості конвертувати і оприлюднити скан-копію саме договору про закупівлю (тобто документ скріплений підписами і відбитками печаток сторін) в один із форматів, передбачених пунктом 9 Постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835, або, принаймні, замовнику невідомо як це зробити.
За таких обставин, договір №19/12 від 19.12.2024 р. та додатки до нього не можуть бути розміщеними в машинозчитувальному форматі з технічних причин, не залежних від замовника.
Крім того, звертаємо Вашу увагу, що відповідно до пункту 15 Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 1082 від 11.06.2020 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» (який є чинним і зміни до нього не вносились): «Договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF».
Навіть якщо додатково до скану договору оприлюдненого в форматі PDF і завантажити текст договору і його додатків в машиносчитувальному форматі - на нашу думку, це не буде дією тотожною оприлюдненню договору в машинозчитувальному форматі, адже в такий спосіб не буде оприлюднено договір між сторонами, який містить всі необхідні реквізити договору, а лише його текстовий проект.
Окрім цього, згідно з нашим сприйняттям вимоги наведеної в Пункту 10 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо оприлюднення інформації в машино зчитувальному форматі, ця вимога не стосується договорів про закупівлю в цілому, а лише документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
Адже вимога оприлюднення інформації у машинозчитувальному форматі подана у дужках – «у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону)».
Дужки? — символи, що використовуються парно для виокремлення частини інформації. У письмовому мовленні використовуються як пунктуаційний знак для виділення частини тексту.
Було б нелогічно вважати, що, інформація у дужках стосується договорів про закупівлю в цілому, адже, в такому випадку, в машинозчитувальному форматі слід оприлюднювати і договори на закупівлю товарів та послуг.
Натомість, законотворець доповнив п. 10 частиною інформації, яка стосується саме договорів про закупівлю, зазначених в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону, а саме, про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта і для таких договорів виокремив вимогу щодо оприлюднення інформації про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі.
Також, варто зазначити про те, що файл, завантажений разом із договором (Інформація про ціни на матеріальні ресурси), дозволяє будь-кому отримати інформацію про ціни на матеріали, що є основною інформацією закладеною в цей документ.
Водночас Закон України “Про доступ до публічної інформації” визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес.
З врахуванням вищевикладеного, 09.01.2025 року нами в електронній системі оприлюднено текст договору про закупівлю та додатків до нього у машинозчитувальному форматі.
2.2. Щодо Додаткової угоди №1 від 30 грудня 2024 р.
30 грудня 2024 року, між Замовником та Виконавцем, було укладено Додаткову угоду №1, яка оприлюднена Замовником вчасно із дотриманням термінів передбачених закупівельним законодавством.
Щодо твердження про те, що Замовник повинен був оприлюднити додаткову угоду від 30.12.2024 №1 у машинозчитовальному форматі повідомляємо наступне:
Згідно пункту 11 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі»: «повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону. До такого повідомлення додаються зміни до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, в разі зміни цін на них) у машинозчитувальному форматі (у разі внесення змін до договорів, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону)».
Проте, відповідно до пункту 3-7 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі”:
«на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених цим Законом (далі - Особливості), визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених пунктом 3-8 цього розділу».
Відповідно до абзацу 1 пункту 17 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”: договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
За таких умов, в період воєнного стану не підлягають застосовуванню:
частина 5 ст. 41 Закону, яка містить перелік випадків для зміни істотних умов договору про закупівлю не застосовується в період дії воєнного стану (Замовники в період воєнного стану змінюють істотні умови договору про закупівлю в порядку передбаченому пунктом 19 Особливостей);
частина 7 статті 41 Закону (7. Замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси у разі:…);
частина 8 статті 41 Закону (Повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або щодо цін на матеріальні ресурси повинно містити таку інформацію:…).
Натомість , відповідно до пункту 15 Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 1082 від 11.06.2020 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі»: Договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
Отже, виходячи з вищенаведеного, на нашу думку, Замовник не зобов’язаний був оприлюднювати зміни до договору про закупівлю у машинзчитувальному форматі.