Звернення:
За тендером : (Код за ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт) «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О26057 Ржавинці - Горошівці - Юрківці на ділянці км 5+450 – км 6+250»
Тема:
Дискримінаційні вимоги
Зміст:
Згідно із п.п. 1.3. «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору» п. 1. Додатку 1 до тендерної документації: «Довідка має містити інформацію про один виконаний в повному обсязі аналогічний договір із капітального ремонту, будівництва або реконструкції автомобільної дороги загального користування державного або місцевого значення, із зазначенням контрагента (замовника) за договором, та його реквізитів, дати укладення та номеру договору, предмета договору, місцезнаходження об’єкта, та інші дані згідно Таблиці вище. Вартість робіт за аналогічним договором повинна бути не менше 80% від вартості закупівлі. Договір повинен бути укладений із замовниками протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення даної процедури закупівлі.»
Вищезазначені вимоги є дискримінаційними до потенційних учасників процедури закупівлі, зокрема і до нашого підприємства. А саме:
1) Дискримінаційна вимога, що довідка повинна містити інформацію «про один виконаний в повному обсязі аналогічний договір» - таким чином, наявна ситуація, за якої у потенційного учасника може бути достатньо досвіду виконання аналогічних робіт і по видам, і по об’ємам робіт, але для підтвердження чого є потреба у подачі кількох аналогічних договорів (така можливість не передбачена умовами тендерної документації), що свідчить про його спроможність виконати належним чином договір по даній закупівлі та належним чином якісно виконати роботи по ньому, однак подати такі договори у складі Пропозиції не є можливим через встановлення цієї дискримінаційної вимоги.
Зазначаємо, що зазначена вище умова тендерної документації призводить до неможливості участі у процедурі закупівлі учасників, які мають досвід із капітального ремонту, будівництва або реконструкції автомобільних доріг загального користування державного або місцевого значення за певними видами робіт та обсягами, але в кількості 2-х і більше договорів. При цьому, ні Закон України «Про публічні закупівлі», ні Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) не передбачає вимоги чи обмежень надання певної кількості договорів на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору.
2) Дискримінаційна вимога, що «Договір повинен бути укладений із замовниками протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення даної процедури закупівлі.» - слід зазначити, що встановивши вимогу щодо укладення аналогічного договору потягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення даної процедури закупівлі, Замовник суттєво обмежив можливість взяти участь у закупівлі потенційним учасникам, які мають аналогічні договори, укладені більше, ніж протягом 3-ти років від дати оголошення закупівлі. За умови, що аналогічний договір з аналогічним предметом містить підтвердження належного виконання потенційним учасником усього обсягу або частини обсягу основних видів робіт (відповідно до вимоги Замовника), які було прийнято без зауважень замовником по аналогічному договору, є абсолютно не зрозумілим і не законним те обмеження, що такий договір не відповідатиме вимогам Документації тільки з підстави його укладення більше, ніж за 3 роки до дати оголошення закупівлі.
Також звертаємо увагу на наступне: Збройна військова агресія рф проти України, введення військового стану на всій території України на початку 2022 року тимчасово унеможливило проведення будівельних робіт на об’єктах автодорожнього господарства. Фактично проведення робіт (в тому числі і з капітального ремонту, будівництва та реконструкції автомобільних доріг) було призупинено з міркувань безпеки працівників багатьох підприємств та з метою збереження матеріально-технічної бази.
Після введення на території України воєнного стану 24 лютого 2022 року відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», котрий триває і по цей час, урядом України було запроваджено перерозподіл видатків бюджету (в тому числі і з автодорожнього фонду) на потреби оборони та безпеки. Фінансування робіт з капітального ремонту, будівництва та реконструкції автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення здійснюється за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів відповідно. Відсутність фінансування прямо вплинула на стан виконання потенційними учасниками укладених договорів з капітального ремонту, будівництва та реконструкції автомобільних доріг загального користування місцевого та державного значення. Тобто велика кількість потенційних учасників не має можливості завершити виконання робіт аналогічних предмету закупівлі, що дало б можливість додатково набути досвід виконання аналогічного договору котрий вимагає Замовник.
Згідно статті 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права.
У відповідності до статті 42 Конституції України держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускається неправомірне обмеження конкуренції і недобросовісна конкуренція.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Зокрема, в частині четвертій цієї статті зазначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей, «тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей».
Частиною 4 ст. 22 Закону визначено, що Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Таким чином, вважаємо, що положення документації торгів (в частині, що стосується кількості аналогічних договорів та періоду, протягом якого аналогічні договори мають бути укладені) є такими, що порушує права та інтереси, як потенційних учасників процедури закупівлі, так і нашого підприємства. Такі вимоги тендерної документації є дискримінаційними та звужують економічну конкуренція.
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо замовника ще раз переглянути умови тендерної документації в частині вищезазначених дискримінаційних вимог та внести до неї відповідні зміни, а саме, викласти п.1.3. Додатку 1 до тендерної документації в наступній редакції: «Довідка має містити інформацію не менше ніж про один виконаний в повному обсязі аналогічний договір із капітального ремонту, будівництва або реконструкції автомобільної дороги загального користування державного або місцевого значення, із зазначенням контрагента (замовника) за договором, та його реквізитів, дати укладення та номеру договору, предмета договору, місцезнаходження об’єкта, та інші дані згідно Таблиці вище.
Вартість робіт за аналогічним (-и) договором (-ми) повинна бути не менше 80% від вартості закупівлі.
Договір повинен бути укладений із замовниками протягом останніх 5-и років від дати, що передує даті оголошення даної процедури закупівлі.
Для підтвердження відповідності досвіду виконання аналогічного договору Учасник у складі тендерної документації надає наступні документи:
– копію аналогічного (-их) договору (-ів) з усіма додатками та невід’ємними частинами до договору. У разі надання Учасником на підтвердження досвіду виконання аналогічного (-их) договору (-ів) договір (-и) субпідряду/субвиконання, то в такому випадку Учасник додатково надає копію договору (-ів) генерального підряду;
– акт(-ти) виконаних робіт (форми КБ-2В) та довідка(-ки) про вартість виконаних робіт (форми КБ-3);
– лист-відгук (-и) від контрагента (-ів) згідно з аналогічним(-и) договором (-ми), який (-і) зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього (-их) договору (-ів).»
Дата оприлюднення звернення:
30.11.2024 23:36
Не будуть вноситись зміни до тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
02.12.2024 14:46