Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю; наявності підстав для проведення спрощеної закупівлі; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимог до предмета закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Закону України «Про оборонні закупівлі», Особливостям здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 року № 1275; надання роз’яснень на звернення; розгляду пропозиції учасника на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, визначення переможця спрощеної закупівлі; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом; відміни спрощеної закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета; зміни до вимог до предмета закупівлі, оприлюднені в електронній системі закупівель 09.10.2024; запитання до закупівлі та надання роз’яснень на них; пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ТІМ НЕТ» (далі – Товариство); повідомлення про намір укласти договір; пояснення та документи, отримані 16, 23 та 25 жовтня 2024 року від військової частини А 2614 (далі – Замовник) в електронній системі закупівель.
Аналізом питання розгляду пропозиції учасника на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, визначення переможця спрощеної закупівлі встановлено, що на порушення пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону Замовник не відхилив пропозицію Товариства в разі, якщо пропозиція не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Товариство не виконало умову щодо надання у пропозиції інформації у довільній формі з кодом доступу до результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації, визначену у пункті 14.2 оголошення про проведення спрощеної закупівлі, якщо реєстрацію створення юридичної особи або змін до установчого документу юридичної особи здійснено після 01.01.2016. Зокрема, відповідно до наданого Товариством Статуту та Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зміни до установчих документів Товариства відбулися у 2017 та у 2019 роках, тобто після 01.01.2016.
Аналізом питання дотримання законодавства про санкції встановлено, що згідно з оголошенням про проведення спрощеної закупівлі придбаваються 11 пристроїв відеонагляду Hikvision DS-2DE4425IW-DE(T5). Згідно з оголошенням про проведення спрощеної закупівлі Замовник належить до замовників, що здійснюють закупівлі для потреб оборони.
Компанія «Hikvision» є китайським державним виробником і постачальником обладнання для відеоспостереження для цивільних і військових цілей. Компанію-виробника товарів «Hikvision» (Китай) внесено до переліку «Міжнародні спонсори війни», який розроблений Національним агентством з питань запобігання корупції та розміщений для загального доступу на порталі https://nazk.gov.ua. Проте, Замовник не скористався можливістю, наданою частиною четвертою статті 14 Закону щодо зазначення у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Придбання пристроїв відеонагляду Hikvision не узгоджується з принципами здійснення закупівель, визначеними у статті 3 Закону України «Про оборонні закупівлі» та у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання розгляду пропозиції учасника Товариства на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, визначення переможця спрощеної закупівлі встановлено порушення пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю; наявності підстав для проведення спрощеної закупівлі; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; відміни спрощеної закупівлі – порушень не встановлено.