Звернення:
За тендером : Агар Колумбія з 5 % баранячої крові, 90мм; Мюлер - Хінтон ІІ агар згідно з EUCAST, 90мм; Хромогенний агар для виявлення грибів роду Candida, 90мм; Агар Колумбія з 5% баранячої крові, гентаміцином і поліміксином, 90мм; Хромогенне середовище Стрепто Б, уп/2х10чашок 90мм STRB; Бульйон Тода Хевітта з налідиксовою кислотою та гентаміцином, уп/50 пробірок по 5 мл; Мюлер-Хінтон ІІ агар з 5% конячої крові, +20мг/л NAD (MH-F),90мм; Сольовий агар з манітом, уп/500; Хромогенне середовище MRSA,уп/20чашок 90мм; Шоколадний агар з ПоліВітексом, 90мм; Диски з антитоксином дифтерійним для реакції імунопреципітації.
(Код номенклатурної позиції ДК 021:2015 33698300-2 «Пептидні речовини»; ДК 021:2015 33698300-2 «Пептидні речовини»; ДК 021:2015 33698300-2 «Пептидні речовини»; ДК 021:2015 33698300-2 «Пептидні речовини»; ДК 021:2015 33698300-2 «Пептидні речовини»; ДК 021:2015 33698300-2 «Пептидні речовини»; ДК 021:2015 33698300-2 «Пептидні речовини»; ДК 021:2015 33698300-2 «Пептидні речовини»; ДК 021:2015 33698300-2 «Пептидні речовини»; ДК 021:2015 33698300-2 «Пептидні речовини»; ДК 021:2015 33694000-1 «Діагностичні засоби»).
Тема:
Регулярні корупційні схеми.
Зміст:
Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов Документації порушують принциаи здійснення закупівель, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників, які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не мають безпосередніх стосунків із виробниками у вигляді гарантійних листів на позиції ексклюзивні від одного виробника та фасування/ склад яке може бути тільки одного виробника. Аналізуючи останні закупівлі уповноважена особа допускає до тендеру тільки тих самих учасників/ виробників за цінами вище ніж закуповують по Україні. Враховуючи викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення змін до Документації в цій частині.
Дата оприлюднення звернення:
04.10.2024 10:39
Доброго дня! Процедура закупівлі проводиться у чіткому дотриманні основоположних принципів здійснення публічних закупівель відповідно до статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Надання гарантійного листа від виробника, чи уповноваженого представника виробником в Україні що підтверджує можливість постачання запропонованих товарів в необхідній кількості визначені замовником торгів, є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на відповідному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку товару Замовнику.
Надання гарантійного листа є гарантією забезпечення високої якості товару, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість та високі показники терміну придатності товарів (принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження дотримання термінів придатності та якості підтверджується гарантійним листом виданого відповідним виробником.
Надання гарантійного листа учасником мінімізує ризик того, що товари, які постачатимуться учасником отримані ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо, (принцип законності). Адже лист від виробника підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення на територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо.
Надання гарантійного листа, в разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання гарантійного листа виданого виробником має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання.
Надання гарантійного листа є гарантією, що за умови укладення договору постачання товарів іноземного походження покупець повинен бути впевнений, що договір постачання буде виконано. Багато товарів іноземного походження, реалізовуються через уповноваженого представника, тобто будь-яку юридичну чи фізичну особу – підприємця, яка зареєстрована належним чином та має «підтверджені повноваження від виробника вчиняти юридичні дії від його імені стосовно обов’язків виробника». Міністерство охорони здоров’я України встановило правило щодо реалізації медичних виробів іноземного походження, а саме зобов’язало іноземного виробника призначити на території України уповноваженого представника. «Виробник може мати більш ніж одного уповноваженого представника за умови, що один виріб (мається на увазі один тип/модель виробу) пов’язаний тільки з одним уповноваженим представником». Вимога Міністерства охорони здоров’я України є обґрунтованою необхідністю співпраці з уповноваженим представником, який буде відповідати за реалізацію медичних виробів іноземного походження на території України. Загалом зазначені методичні рекомендації МОЗ України стосуються введення в обіг на території України медичних виробів закордонного походження. Тож у разі постачання продукції закордонного походження обов’язково має бути гарантійний лист від уповноваженого представника, адже саме уповноважений представник знає потужності та можливості виробника, кількість продукції, яка є на території України.
У Замовника відсутні будь-які достовірні відомості про те, що для виробників та представників виробників встановлені якісь обмеження щодо видачі таких листів будь-якому потенційному учаснику процедури закупівлі, який виявив бажання представляти їхню продукцію на процедурі закупівлі.
Таким чином, Замовник вважає, що не порушив чинне законодавство в частині дискримінації учасників, а тендерна документація закупівлі відповідає вимогам Закону, за якою тендерна документація не містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дата оприлюднення відповіді:
04.10.2024 15:21