Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 26 грудня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2022 №922-VIII (далі – Закон №922) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Виконавчого комітету Синельниківської міської ради (далі - Замовник) UA-P-2024-10-03-011150-a, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи №б/н від б/д, скаргу до АМКУ UA-2024-10-03-009645-a.c1, рішення АМКУ від 16.10.2024 №16903-р/пк-пз, Інформацію про резолютивну частину рішення АМКУ від 24.10.2024 № 17355-р/пк-пз, рішення АМКУ від 24.10.2024 № 17355-р/пк-пз, тендерну пропозицію учасника ТОВ "Будпроектцентр", повідомлення про намір укласти договір, яке оприлюднене 21.11.2024, договір підряду від 27.11.2024 №31, запит про надання пояснень від 11.12.2024, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 13.12.2024 року.
Моніторингом установлено що, відповідно до п.2 Додатку 2 тендерної документації «Перелік кваліфікаційних та інших даних, які вимагаються від учасників і способи їх документального підтвердження» щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник надає Довідку у довільній формі про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, для виконання умов договору. Однак, у складі тендерної пропозиції Учасником наданий лист від 17.10.2024 №162, у якому інформаційно підтверджує, що у складі підприємства має працівників відповідної кваліфікації, без зазначення кількості працівників та їх кваліфікації. При цьому, у Додатку 3 зазначено, що Учасник повинен мати достатню кількість кваліфікованих працівників, від яких залежить виконання цих робіт якісно та у визначений термін.
На запит з вищезазначеного питання Учасником надані пояснення, що в переліку документів щодо підтвердження інформації про відповідність вимогам не було вказано необхідності розголошувати персональні дані працівників підприємства, а саме прізвища та посади – довідку підприємством було надано в довільній формі, згідно Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 № 2297-V, як і зазначено в переліку кваліфікаційних та інших даних, що вимагаються від учасників закупівлі.
Однак, відповідно до ч.2 ст.28 Закону №922 та п.40 Особливостей, не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі інформація, що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 цих особливостей.
Отже, на момент розгляду тендерної пропозиції, Учасником ТОВ "Будпроектцентр", не підтверджено наявність достатньої кількість кваліфікованих працівників, від яких залежить виконання цих робіт якісно та у визначений термін, а також у порушення вимог ч.2 ст.28 Закону №922 та п.40 Особливостей Учасником визнано конфіденційною інформація про документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям, відповідно до статті 16 Закону №922, яка не може бути визначена як конфіденційна.
Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону № 922, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону № 922 та цих Особливостей. Згідно з частиною першою статті 41 Закону № 922 договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Частиною 3 статті 875 Цивільного кодексу України визначено, що до договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом.
Частиною 1 статті 323 Господарського кодексу України передбачено, що договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Відповідно до пункту 17 Постанови № 668 передбачено, що строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду
Відповідно до пункту 83 постановою КМУ №668 від 01.08.2005 (із змінами) (далі - Постанова № 668) визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи.
За нормою пункту 84 Постанови КМУ №668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Однак, за результатами моніторингу установлено, що в укладеному договорі підряду від 27.11.2024 №31 відсутній план фінансування робіт та календарний графік виконання робіт, які мають бути його невід’ємною частиною, що не відповідає вимогам пунктів 17, 83, 84 Постанови № 668, та відповідно, не дотримано вимоги пункту 17 Особливостей, частини першої статті 41 Закону № 922.
Під час проведення моніторингу, на відповідний запит Східного офісу Держаудитслужби, Замовник надав копію календарного графіку виконання робіт, проте не розмістив в електронній системі додаткову угоду, якою сторони погодили доповнити договір Додатком «Календарний графік виконання робіт». Крім того, Замовник зазначив, що «План фінансування робіт» не складався, так як виконання робіт було сплановано на грудень 2024 року.
Моніторингом установлено що, відповідно до Додатку 3 тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати кошторисну документацію на виконання робіт по об’єкту складену відповідно до вимог діючого законодавства України, а саме: Договірна ціна; Пояснювальна записка; Локальний кошторис; Підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису.
Під час проведення моніторингу на запит Східного офісу Держаудитслужби щодо вищезазначеного питання, Замовником надане посилання на сторінку https://p.zakupivli.pro, де розміщені: Договірна ціна; Пояснювальна записка; Локальний кошторис; Підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису. Проте, на момент розгляду тендерної пропозиції, Учасником, ТОВ "Будпроектцентр" кошторисна документація не була розміщена в електронній системі закупівель https://prozorro.gov.ua, посилання на файл не надано.
Крім того, при укладанні договору підряду від 27.11.2024 №31 Учасник, відповідно до п.2.3. та п.13.4 цього договору, не розмістив в електронній системі закупівель додатки до нього, а саме: Договірну ціну та місця розташування ПСГ.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Разом з тим, Замовник виявив невідповідності частково та розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей учаснику ТОВ "Будпроектцентр", відповідно пункту 43 Особливостей. Однак, щодо виявлених під час моніторингу невідповідностей не надав можливість учаснику усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі тендерної пропозиції.
Отже, враховуючи вищезазначене, договір, який укладено з переможцем ТОВ "Будпроектцентр", не відповідає частині 1 статті 41 Закону №922 та в порушення пункту 43 Особливостей Замовник не надав можливість учаснику усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі тендерної пропозиції.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель не здійснювався.