Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 17 жовтня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ВІЙСЬКОВОЇ ЧАСТИНИ А 1267 (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи, протокол від 24.09.2024 №26 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ "ПОРТАЛ АРЕНА", протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.10.2024 № 7, повідомлення про намір укласти договір від 03.10.2024, відповіді замовника на запити про надання пояснень від 10.10.2024 та 15.10.2024 року.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що предмет закупівлі «Ноутбук ASUS TUF Gaming A15», який Замовником зазначено у річному плані та оголошенні про проведення відкритих торгів, визначено з порушенням пункту 22 частини першої статті 1 Закону, пункту 3 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок №708).
Згідно оголошення про проведення відкритих торгів передбачається закупівля предмету Ноутбук ASUS TUF Gaming A15, ДК 021:2015:30200000-1: Комп’ютерне обладнання та приладдя, який Замовником визначений за показником третьої цифри коду Єдиного закупівельного словника - ДК 021:2015:30200000-1: Комп’ютерне обладнання та приладдя в той час, як згідно Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 (далі -Порядок), зазначено: «предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника».
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення вимог абзацу 10 пункту 28 Особливостей ТД не містить, оформлені як окремі додатки до тендерної документації, перелік документів та/або інформації, які подаються учасником та переможцем процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Замовником у розділі 2 та 3 Додатку 1 до ТД передбачено підставу для відмови в участі у відкритих торгах учаснику та переможцю торгів, встановлену абзацом 14 пункту 47 Особливостей.
Слід зазначити, що Постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 №382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178» (далі – Постанова №382) було внесено зміни до Особливостей, які набули чинності 09.04.2024, зокрема, у пункті 47 абзац чотирнадцятий виключити.
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації не враховано зміни, внесені Постановою №382, чим порушено вимоги абзацу восьмого пункту 28 Особливостей.
В ході проведення моніторингу закупівлі постала потреба в отриманні пояснень. Відповідно Замовнику 08.10.2024 року через електронну систему закупівель було направлено запит про надання пояснення (інформації, документів).
Замовником 10.10.2024 в електронній системі закупівель надано відповідь: «у межах проведення моніторингу військова частина А1267 надає пояснення - пояснення у файлі відповідь.pdf», однак файлу pdf завантажено не було, чим не дотримано вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту 22 частини першої статті 1 Закону, пункту 3 Порядку №708.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог абзаців 8 та 10 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання надання інформації, документів у випадках передбачених законодавством встановлено порушення частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ "ПОРТАЛ АРЕНА", з врахуванням відповідей Замовника на запити про надання пояснень – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) встановлених порушень при визначені предмета закупівлі, складанні тендерної документації, та наданні інформації, документів у випадках передбачених законодавством, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.