Звернення:
За тендером : Імпланти та інструменти
Тема:
Щодо предмету закупівлі
Зміст:
Шановний Замовнику!
Висловлюємо Вам свою повагу та звертаємось з проханням надати роз’яснення щодо предмету закупівлі та, за необхідності, внести зміни до тендерної документації.
Так, наказом Мінекономрозвитку України від 23.12.2015 р. № 1749 було затверджено ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник, а Наказом №708 затверджено порядок визначення предмета закупівлі. Зокрема, у випадку закупівлі товарів, предмет закупівлі визначається відповідно до п.34 ч.1 ст.1 Закону України “Про публічні закупівлі” за показником четвертого знаку коду ДК 021:2015.
Вами оголошено закупівлю за код ДК 021:2015 33160000-9 «Устаткування для операційних блоків»
код НК 024:2023 44491 Багатофункційний дриль/пилка хірургічна, що живиться від електромережі;
код НК 024:2023 44759 Загальний внутрішній ортопедичний фіксаційний набір для імплантації;
код НК 024:2023 – 47967 – Імплантат кісткового матриксу композитний.
Багатофункційний дриль/пилка хірургічна, що живиться від електромережі та Загальний внутрішній ортопедичний фіксаційний набір для імплантації відноситься до Коду 33160000-9 «Устаткування для операційних блоків». Проте, «Імплантат кісткового матриксу композитний» належить до Коду 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму. Відповідно, таке групування товарів в одну процедуру суперечить вищезазначеним нормам щодо визначення предмету закупівлі і є дискримінаційним щодо більшості учасників ринку. Тож просимо Вас розділити предмет закупівлі торгів окремо щодо імплантів та щодо інструментів, або, принаймні, розділити їх окремими лотами, оскільки таке об’єднання товарів в межах однієї закупівлі значно обмежує коло потенційних учасників та унеможливлює здорову конкуренцію.
Також прошу прибрати із найменування товару для «Імплантат кісткового матриксу композитний» позначення «SSC», оскільки це є прямим вказанням на каталожні позиції виробника «Bauer's Synthes».
Одночасно звертаємо увагу, що у цей складний для нашої країни час, коли ресурси медичних закладів повинні використовуватися максимально ефективно, дозвольте висловити занепокоєння щодо доцільності придбання наступного медичного обладнання:
- Набір інструментів для встановлення великогомілкових та стегнових стрижнів
- Набір інструментів для стрижнів PFN
- Набір інструментів для плечових стрижнів
- Набір інструментів для еластичних стрижнів
- Набір інструментів для щелепно-лицьових імплантів
- Набір інструментів для біполярних протезів
Аргументація стосується специфічності та практичності використання вищезазначених наборів інструментів. Кожен із цих наборів, призначений для використання з конкретними видами стрижнів, імплантів та протезів, виробляється окремими компаніями, які розробляють і впроваджують індивідуальні рішення. Таким чином, виробники медичних стрижнів, імплантів та протезів надають спеціалізовані набори інструментів безкоштовно на час проведення операцій.
Ця практика є загальноприйнятою у медичній сфері і забезпечує декілька важливих переваг:
1. **Економія фінансових ресурсів**: Придбання інструментів, які вже надаються виробниками безкоштовно, може призвести до нераціонального використання бюджетних коштів.
2. **Підвищення ефективності операційного процесу**: Використання інструментів, розроблених спеціально для конкретних стрижнів або імплантів, гарантує їхню сумісність та знижує ризик помилок під час проведення операцій.
3. **Гнучкість і доступність**: Оскільки інструменти надаються виробниками, немає необхідності тримати на балансі лікарні великі запаси інструментів, що можуть бути використані лише з певними типами стрижнів чи протезів.
З огляду на це, вважаю, що придбання вищезазначених наборів інструментів не є доцільним на даний момент. Пропоную переглянути рішення щодо цієї закупівлі та, за можливості, перенаправити кошти на більш актуальні потреби медичного закладу, які матимуть безпосередній вплив на покращення якості медичної допомоги та стану пацієнтів.
Сподіваюся на ваше розуміння та зважене рішення.
Дата оприлюднення звернення:
28.08.2024 16:19
Шановний Учасник, дякуємо за звернення
1) Щодо коду ДК 021:2015 33160000-9 «Устаткування для операційних блоків»
Згідно ПОСТАНОВИ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» пункту 15. Предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708. Замовником було визначено предмет закупівлі за « Єдиним закупівельним словниом» код ДК 021:2015 33160000-9 «Устаткування для операційних блоків» код НК 024:2023 44491 Багатофункційний дриль/пилка хірургічна, що живиться від електромережі; код НК 024:2023 44759 Загальний внутрішній ортопедичний фіксаційний набір для імплантації; код НК 024:2023 – 47967 – Імплантат кісткового матриксу композитний. Інформуємо, що устаткування – це загальне поняття, яке охоплює будь-які засоби, матеіали чи інструменти, які використовуються для виконання різних завдань або процесів. Устаткування може бути використане в різних галузях, таких як виробництво, медицина та інших. Так, як Імплантати кісткового матриксу відноситься до матеріалів, які використовуються під час операцій для кісткової регенерації з застосуванням стерильних інструментів, вони безпосередньо відносяться до устаткування для операційних блоків, яке забезпечує реалізацію певного процесу.
2) Щодо позначення «SSC»
У деяких випадках технічні специфікації можуть містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. Якщо тендерна документація містить описані вище посилання, то до такого посилання додається вираз "або еквівалент" (Тендерна документація по закупівлі, пункт 5. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі).
Еквівалентом товарів в розумінні даної документації тендерної пропозиції є продукція, розміри, комплектація, матеріали, градація та інші стандартні характеристики товару абсолютно співпадають з характеристиками товару, що є предметом закупівлі. Стандартні характеристики еквіваленту товару, на який відбувається заміна, повинні відповідати вимогам діючих стандартів щодо даних товарів. Запропонований товар повинен відповідати всім вище наведеним вимогам (Додаток 4).
3) Щодо наборів інструментів
Щодо придбання наборів інструментів, зазначаємо - Всі технічні характеристики, які вимагаються тендерною документацією, були розроблені виходячи з завдань та потреб Замовника та виключно з технологічних потреб та специфіки роботи підприємства. Тобто лікарня має не одну операційну, та в штаті не один лікар. Різні набори інструментів мають і різну комплектацію, тому вони і призначені під різний функціонал і мають забезпечити професійну допомогу пацієнтам лікарні.
Професійна допомога пацієнтам, навіть у цей складний для нашої країни час, є надважливою! Ресурси медичного закладу використовуються максимально ефективно – для збереження життя і здоров’я пацієнтів.
4) Щодо поділу товарів на лоти
Визначення окремих частин предмета закупівлі (лотів) в межах єдиної процедури закупівлі здійснюється замовником самостійно, керуючись вимогами Закону та розділу IІ Порядку та є правом, а не обов’язком замовника. Закон не зобов’язує, а залишає за замовником альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі (лоти).
З метою проведення закупівлі медичних інструментів та метеріалів одномоментно та цілісно - замовником не було проведено поділ закупівлі на частини (лоти).
Одним з принципів здійснення публічних закупівель відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» є максимальна економія та ефективність. Тому є доцільність придбання даної продукції у одного постачальника, оскільки це позитивно впливає на формування цінової політики на зазначений товар (витрати на транспортування, підхід до цінової політики тощо), на ритмічність і своєчасність здійснення поставок Замовнику.
Враховуючи вище наведене у внесені змін до тендерної документації відмовлено.
Дата оприлюднення відповіді:
30.08.2024 13:06