Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю; наявності підстав для проведення спрощеної закупівлі; відображення/розміщення інформації про закупівлю; відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимог до предмета закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Закону України «Про оборонні закупівлі», Особливостям здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 року № 1275 (далі – Особливості № 1275); надання роз’яснень на звернення; розгляду пропозицій учасників на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, і визначення переможця спрощеної закупівлі; укладення договору; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета, оприлюднені в електронній системі закупівель 21.08.2024; запитання до закупівлі та надання роз’яснень на них; оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета, оприлюднені в електронній системі закупівель 22.08.2024; пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Меганом» (далі – Товариство); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.09.2024 № 8; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.09.2024 № 10; пропозицію фізичної особи-підприємця Баранник Ірини Юріївни (далі – ФОП Баранник І. Ю.); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.09.2024 № 11; повідомлення про намір укласти договір; договір від 23.09.2024 № 43; пояснення та документи, отримані 14.11.2024 від військової частини А 2614 (далі – Замовник) в електронній системі закупівель.
Аналізом питання визначення предмета закупівлі встановлено, що згідно з оголошенням про проведення спрощеної закупівлі та відповідно до вимог до предмета закупівлі, які завантажені як окремий файл «Оголошення-_кабельна продукція.doc», придбаваються кабель АСБл 3х70 (500 метрів) та дві муфти кінцеві з комплектом наконечників та заземленням за ДК 021:2015: 31000000-6 – Електротехнічне устаткування, апаратура, обладнання та матеріали; освітлювальне устаткування. Відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі – це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Відповідно до пункту 8 Особливостей № 1275 під час здійснення оборонних закупівель державні замовники визначають предмет закупівлі відповідно до вимог Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708, з урахуванням цих особливостей. Згідно з пунктом 1 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708, цей Порядок встановлює правила визначення предмета закупівлі відповідно до Закону із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. Згідно з пунктом 3 розділу І Порядку № 708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. На порушення пункту 22 частини першої статті 1 Закону, пункту 8 Особливостей № 1275, пункту 3 розділу І Порядку № 708 предмет закупівлі товарів визначено за показником другої цифри Єдиного закупівельного словника.
Аналізом питання відображення/розміщення інформації про закупівлю встановлено, що на порушення пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082 (далі – Порядок № 1082), договір про закупівлю від 23.09.2024 № 43, додаток до договору про закупівлю розміщені в електронній системі закупівель не у форматі PDF.
Аналізом питання розгляду пропозицій учасників на відповідність умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, і визначення переможця спрощеної закупівлі встановлено таке.
Згідно з протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 06.09.2024 № 8 Товариство, яке подало найбільш економічно вигідну пропозицію з ціною за результатами аукціону 689 990,00 грн, було визнане переможцем. На порушення пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону Замовник не відхилив пропозицію Товариства в разі, якщо пропозиція не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Зокрема, пропозиція Товариства не відповідала вимогам до предмета закупівлі, які визначені Замовником та оприлюднені в електронній системі закупівель як окремий файл «Оголошення_кабельна_продукція.doc» (далі – Вимоги). Відповідно до Вимог пропозиції подаються учасниками, зокрема шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником, з них: документи, що можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі технічним та якісним характеристикам (маркування, протоколи випробувань або сертифікати тощо). Згідно з пунктом 2 Вимог придбаваються кабельна продукція, муфти з’єднувальні, муфти кінцеві; згідно з пунктом 3 Вимог придбаваються 500 метрів кабеля АСБл 3х70 та дві муфти кінцеві з комплектом наконечників та заземленням, а також визначені технічні характеристики кабеля і муфт. У складі пропозиції Товариства відсутні документи, що можуть підтвердити відповідність муфт кінцевих з комплектом наконечників та заземленням виробництва ТОВ «ТД «Термофіт» технічним та якісним характеристикам (маркування, протоколи випробувань або технічний паспорт, інструкція з монтажу тощо, якщо згідно з наданими документами пропозиції муфти не підлягають обов’язковій сертифікації в Україні).
Вимога про надання документів, які можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі технічним та якісним характеристикам (маркування, протоколи випробувань або сертифікати тощо) міститься на третьому аркуші Вимог. Згідно з поясненнями Замовника, отриманими 14.11.2024, надання документів, що підтверджують відповідність муфт кінцевих з комплектом наконечників та заземленням технічним та якісним характеристикам, не передбачено оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.
Невідхилення пропозиції Товариства за наявності підстав, визначених Законом, не узгоджується з принципами здійснення закупівель, визначеними у статті 5 Закону.
Згідно з протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.09.2024 № 10 пропозиція Товариства відхилена, оскільки Товариство відмовилося від укладення договору.
На порушення пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону наступна найбільш економічно вигідна пропозиція ФОП Баранник І. Ю. з ціною за результатами аукціону 690 253,00 грн не відхилена, якщо пропозиція не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. У пропозиції ФОП Баранник І. Ю. відсутній лист від виробника муфт кінцевих з комплектом наконечників та заземленням про те, що учасник є офіційним представником (дистриб’ютором) виробника на території України (згідно з документами, наданими у пропозиції, цей учасник пропонує муфти виробництва ТОВ «Кабельна арматура»). Вимога про надання листа від виробника про те, що учасник є офіційним представником (дистриб’ютором) виробника на території України, міститься на четвертому аркуші Вимог. Згідно з поясненнями Замовника від 14.11.2024 вимога про надання такого листа виробника стосується лише кабелю, оскільки предметом закупівлі є кабель. Однак, на другому аркуші Вимог зазначено, що предметом закупівлі є кабельна продукція, муфти з’єднувальні, муфти кінцеві, Код ДК 021:2015: 31000000-6 – Електротехнічне устаткування, апаратура, обладнання та матеріали; освітлювальне устаткування (кабельно-провідникова продукція та електротехнічні вироби), а також вказано, що придбаваються 500 метрів кабеля АСБл 3х70 та дві муфти кінцеві з комплектом наконечників та заземленням і визначені технічні характеристики кабеля і муфт.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити невідкладних заходів для усунення виявлених порушень, надалі не допускати таких порушень та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.