Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 18 грудня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР СЛУЖБИ КРОВІ» (далі – КНП ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ «ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР СЛУЖБИ КРОВІ», Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 24.06.2024 № 1-24/06, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції учасників, рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) №12451-р/пк-пз від 19.07.2024, №13872-р/пк-пз від 15.08.2024 , № 16395- р/пк-пз від 07.10.2024, протокол розкриття тендерних пропозицій від 01.07.2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08.11.2024 №1-08/11А, повідомлення про намір укласти договір від 08.11.2024, договір про закупівлю послуг від 22.11.2024 № 22/11-18А (далі – договір від 22.11.2024 № 22/11-18А, Договір), пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 11.12.2024 та 17.12.2024 року.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії, не здійснювався.
За результатами моніторингу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що договір від 22.11.2024 № 22/11-18А опубліковано в електронній системі закупівель не в повному обсязі, а саме без Додатку № 3.
Проте, згідно п. 3.1., п.3.3., п.3.5. Договору відповідно передбачено наступне:
- ціна послуг визначається згідно Специфікації (Додаток № 3), яка є невід'ємною частиною Договору;
- ціни на деталі, вузли та інші витратні матеріали, що підлягають заміні, не повинна перевищувати середніх значень цін на аналогічний товар на ринку, ціна за одиницю фіксується на день оформлення заявки Замовника. Вартість запасних частин, витратних матеріалів, пально-мастильних матеріалів та спеціальних рідин та інших витратних матеріалів не повинна перевищувати 290% від сумарної вартості обсягу послуг з діагностики, технічного обслуговування, ремонту автомобільної та тракторної техніки, її агрегатів за Договором згідно Специфікації (Додатку № 3 до договору);
- загальна вартість договору визначається згідно Протоколу погодження договірної ціни на надані послуги (Додаток № 3 до договору).
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби запитом від 06.12.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно причини відсутності до перегляду Додатку № 3 до договору від 22.11.2024 № 22/11-18A .
Замовник оприлюднив 11.12.2024 року пояснення зокрема наступного змісту: «Договір від 22 листопада 2024 року № 22/11-18A оприлюднено в електронній системі закупівель без Додатку № 3, через технічний збій».
Отже, на порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник не оприлюднив додатки до договору в повному обсязі протягом трьох робочих днів з дня укладення договору.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; розгляду тендерної пропозиції ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «УКРАЇНСЬКИЙ РЕСОРНИЙ ЦЕНТР»; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі- порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує усунути виявлені порушення відповідно до норм чинного законодавства (зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором) та здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.