Закупівля Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 44113500-0 Скляні кульки для дорожньої розмітки від КОМУНАЛЬНЕ ПІДРЯДНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПО РЕМОНТУ І БУДІВНИЦТВУ АВТОШЛЯХІВ М. ХАРКОВА "ШЛЯХРЕМБУД".
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
29.07.2024
№ 118
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 29.07.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 29.07.2024 № 118
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
4 UA-2024-06-05-009480-a 05.06.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ`ЄВА
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 05 серпня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності укладеного договору вимогам законодавства; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ПІДРЯДНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ПІДПРИЄМСТВА ПО РЕМОНТУ І БУДІВНИЦТВУ АВТОШЛЯХІВ М. ХАРКОВА "ШЛЯХРЕМБУД" (далі – Замовник) на 2024 рік; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; протокол розкриття тендерної пропозиції; обґрунтування застосування Замовником підстави для здійснення закупівлі відповідно до підпункту 6 пункту 13 особливостей, договір про закупівлю від 05.06.2024 № 116 (далі – Договір); пояснення Замовника від 01.08.2024, оприлюднені через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до ч.3 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, повинен містити кількість, місце та строк поставки товарів.
Відповідно до інформації наведеної у Звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель предметом закупівлі є Склокульки SWARCOFLEX 200-800 Т14 у кількості 750000 кілограм.
При цьому, відповідно до специфікації, яка є Додатком №1 до Договору укладеного між Замовником та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «СМАРТБУД ДЕВЕЛОП» від 05.06.2024 № 116 передбачено придбання Склокульки SWARCOFLEX 200-800 Т14 у кількості 75 000 кілограм, що не відповідає кількості зазначеної в Звіті про договір про закупівлю, укладений. без використання електронної системи закупівель.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 29.07.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, щодо надання обґрунтоване пояснення та документальне підтвердження щодо нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 01.08.2024 Замовник оприлюднив пояснення зокрема наступного змісту: «...При внесенні інформації про закупівлю: «Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 44113500-0 Скляні кульки для дорожньої розмітки (ДК 021:2015: 44110000-4 Конструкційні матеріали)» під час заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, замовником була допущена технічна помилка, а саме: зазначено кількість товарів, робіт чи послуг «750000 кілограм» замість «75000 кілограм». На підставі абзацу сьомого пункту 4.1 Розділу 4 Положення про уповноважену особу, затвердженого наказом від 21.10.2022 № 197/1 (далі – Положення), уповноважена особа має право приймати рішення з оформленням відповідного протоколу щодо необхідності виправлення технічних (механічних, формальних) помилок, допущених під час унесення інформації про закупівлю, яка оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу, необхідно прийняти рішення з оформленням відповідного протоколу щодо виправлення технічної помилки, допущеної при внесенні інформації про закупівлю: «Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 44113500-0 Скляні кульки для дорожньої розмітки (ДК 021:2015: 44110000-4 Конструкційні матеріали)» , а саме: у звіті про договір про закупівлю, укладеного без використання електронної системи закупівель (на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель). Вважати інформацію про кількість товарів, робіт чи послуг: «750000 кілограм» помилково внесеною, а інформацію про кількість товарів, робіт чи послуг: «75000 кілограм» вважати вірною. ( протокол від 05.06.2024 року № 120-ВП щодо прийняття рішення уповноваженою особою комунального підрядного спеціалізованого підприємства по ремонту і будівництву автошляхів м. Харкова «ШЛЯХРЕМБУД» додаток 17 до цих пояснень)».
Однак, зазначене пояснення не спростовує наявність порушень п 13 Особливостей.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення частини 3 статті 3 Закону .
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи; відповідності укладеного договору вимогам законодавства; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
У межах проведення моніторингу закупівлі товарів Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки (ДК 021:2015:44110000-4: Конструкційні матеріали), очікуваною вартістю 4 862 500,0 гривень, (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-06-05-009480-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи (цінові пропозиції, прайс, тощо), листування з учасникам ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано саме ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «СМАРТБУД ДЕВЕЛОП» (код ЄДРПОУ 44957314), з яким укладений договір?
3. Чому Замовником оприлюднено Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, в якому кількість товару невідповідає кількості зазначеній в укладеному договорі?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обгрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена кримінальна відповідальність.
Доброго дня! Цим на Ваш запит «Про надання пояснень» (далі – Запит) надаємо пояснення про таке.
Відповідно до положень пункту 1.5 Статуту КОМУНАЛЬНОГО ПІДРЯДНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ПІДПРИЄМСТВА ПО РЕМОНТУ І БУДІВНИЦТВУ АВТОШЛЯХІВ М. ХАРКОВА «ШЛЯХРЕМБУД» (далі – Статут), КОМУНАЛЬНЕ ПІДРЯДНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПО РЕМОНТУ І БУДІВНИЦТВУ АВТОШЛЯХІВ М. ХАРКОВА «ШЛЯХРЕМБУД» (далі за змістом Статуту, - Підприємство) у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України, постановами Верховної Ради України, указами та розпорядженнями Президента України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, рішеннями Харківської міської ради, розпорядженнями Харківського міського голови, іншими нормативними актами і цим Статутом.
КОМУНАЛЬНЕ ПІДРЯДНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПО РЕМОНТУ І БУДІВНИЦТВУ АВТОШЛЯХІВ М. ХАРКОВА «ШЛЯХРЕМБУД» діє у відповідності до Господарського кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» й інших законодавчих актів України та належить до комунальної власності територіальної громади м. Харкова (пункт 1.2 Статуту). Відповідно до положень пункту 1.3 Статуту Засновником Підприємства є Харківська міська рада, власником майна Підприємства є територіальна громада м. Харкова в особі Харківської міської ради.
Згідно зі Статутом метою діяльності Підприємства є надання територіальній громаді міста Харкова послуг з утримання, ремонту та будівництву доріг, вулиць, інженерних споруд /мостів, шляхопроводів, підземних та надземних пішохідних переходів тощо/ та інших засобів міського благоустрою, що знаходяться на балансі підприємства (передані підприємству на праві господарського відання).
У своїй виробничій діяльності, задля забезпечення потреб громади міста КОМУНАЛЬНЕ ПІДРЯДНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПО РЕМОНТУ І БУДІВНИЦТВУ АВТОШЛЯХІВ М. ХАРКОВА «ШЛЯХРЕМБУД» надає послуги з нанесення дорожньої розмітки на автомобільні дороги міста протяжністю більш ніж 1000 км та на пішохідні переходи площею більш ніж 85 000 м2.
У зв’язку з чим, з метою забезпечення безпеки учасників дорожнього руху та пішоходів, постійно існує потреба у закупівлі мікрокульок скляних світлоповертальних для горизонтальної розмітки.
КОМУНАЛЬНЕ ПІДРЯДНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПО РЕМОНТУ І БУДІВНИЦТВУ АВТОШЛЯХІВ М. ХАРКОВА «ШЛЯХРЕМБУД» відповідно до Бюджетного кодексу України не є ані головним розпорядникам бюджетних коштів, ані розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня (пункт 18, пункт 47 частини першої статті 2 та стаття 22 Бюджетного кодексу України). Згідно з пунктом 38 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України КОМУНАЛЬНЕ ПІДРЯДНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПО РЕМОНТУ І БУДІВНИЦТВУ АВТОШЛЯХІВ М. ХАРКОВА «ШЛЯХРЕМБУД» (далі – КП «ШЛЯХРЕМБУД»/Замовник) є одержувачем бюджетних коштів: суб'єкт господарювання, який не має статусу бюджетної установи, уповноважений головним розпорядником бюджетних коштів (Департаментом будівництва та шляхового господарства Харківської міської Ради) на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти місцевого бюджету, у випадках розподілу бюджетних асигнувань за відповідними рішеннями Харківської міської ради. На підтвердження цього, КП «ШЛЯХРЕМБУД» як одержувач бюджетних коштів надає витяг з Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на офіційному вебсайті Державної казначейської служби України, за посиланням: https:// https://www.treasury.gov.ua/kaznachejstvo-informuye/yedinij-reyestr-rozporyadnikiv-ta-oderzhuvachiv-byudzhetnih-koshtiv (додаток 1 до цих пояснень).
КОМУНАЛЬНЕ ПІДРЯДНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПО РЕМОНТУ І БУДІВНИЦТВУ АВТОШЛЯХІВ М. ХАРКОВА «ШЛЯХРЕМБУД» згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) належить до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону (пункт 3 частини першої статті 2 Закону).
Відповідно до преамбули Закону, саме цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Разом з тим підкреслюємо та зазначаємо, що для здійснення даної закупівлі, яка є предметом дослідження в рамках моніторингу, Замовник не планував використовувати і не використовує бюджетні кошти. Відповідна інформація міститься у річному плані закупівель
( UA-P-2024-06-05-011783-a), оприлюдненому Замовником в електронній системі закупівель згідно зі статтею 4 Закону з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (із змінами, в редакції від 09.04.2024, що діяла на дату внесення змін до річного плану закупівель, їх оприлюднення в електронній системі закупівель, укладення договору про закупівлю за результатами проведеної закупівлі, його оприлюднення в електронній системі закупівель разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель: 05.06.2024) (далі - Особливості).
Згідно з пунктом 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Дана запланована закупівля була здійснена Замовником шляхом укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до Особливостей, на виконання вимог Закону (підпункт 6 пункт 13 Особливостей в редакції від 09.04.2024). При цьому згідно з підпунктом 6 пункт 13 Особливостей, предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з якім було укладено договір про закупівлю, не відрізняються від вимог, що були визначені Замовником у тендерній документації (крім вимог визначених пунктом 47 Особливостей ) та сума договору про закупівлю не перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі) (оголошення про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі): оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-04-17-005210-a, - додаток 2 до цих пояснень; ЗВІТ про результати проведення процедури закупівлі UA-2024-04-17-005210-a Дата формування звіту: 25 квітня 2024, - додаток 3 до цих пояснень). Для участі у зазначених відкритих торгах, у строк, установлений замовником згідно з Особливостями, не було подано жодної тендерної пропозиції, у зв’язку з чим 25 квітня 2024 електронною системою закупівель відкриті торги (оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-04-17-005210-a) були відмінені автоматично через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах, у строк, установлений Замовником згідно з Особливостями (підпункт 2 пункту 51 Особливостей).
Враховуючи викладене, Замовником згідно з підпунктом 6 пункту 13 Особливостей здійснено закупівлю товару за предметом: «Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 44113500-0 Скляні кульки для дорожньої розмітки (ДК 021:2015: 44110000-4 Конструкційні матеріали)» шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару.
Замовником згідно із Порядком розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженим наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893), під час оприлюднення на веб-порталі річного плану закупівель щодо даної запланованої закупівлі було розміщено необхідну інформацію шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, зокрема шляхом заповнення визначених адміністратором таких електронних полів: «Розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі», в якому зазначено: «4 862 500 UAH», та «Джерело фінансування закупівлі», в якому вказано: «Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства)» (пункт 8).
Тобто дану заплановану закупівлю Замовник здійснює для задоволення власних виробничих потреб за рахунок коштів від господарської діяльності підприємства (власного бюджету), а не за бюджетні кошти. При цьому КП «ШЛЯХРЕМБУД» приймає участь у процедурах закупівель, що проводяться, у тому числі замовниками – розпорядниками бюджетних коштів, та за результатами проведених закупівель укладає договори про закупівлю із такими замовниками.
Законом та Особливостями не передбачено здійснення замовником обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості.
Поряд з тим, з урахуванням поставленого Вами питання 1 Запиту про надання пояснень (далі – Запит) щодо надання інформації та відповідних документи (цінові пропозиції, прайс, тощо), листування з учасникам ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення, тощо) на підставі яких замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, пояснюємо і обґрунтовуємо наступним.
У відповідності до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 р. № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», із змінами (далі – Наказ № 275), Замовником - КП «ШЛЯХРЕМБУД» на першому етапі було визначено потребу у товарі: мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 44113500-0 Скляні кульки для дорожньої розмітки (ДК 021:2015: 44110000-4 Конструкційні матеріали), що здійснювалося на підставі аналізу фактичного обсягу використання мікрокульок скляних світлоповертальних для горизонтальної розмітки задля забезпечення виробничих потреб Замовника у минулих періодах та з урахуванням запланованих виробничих завдань Замовника, проведеного ініціатором закупівлі - начальником дільниці розмітки Вадима БАБКІНА (службова записка від 11.04.2024 року ініціатора закупівлі - начальника дільниці розмітки Вадима БАБКІНА для формування обсягу закупівлі мікрокульок скляних світлоповертальних для горизонтальної розмітки, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 44113500-0 Скляні кульки для дорожньої розмітки (ДК 021:2015: 44110000-4 Конструкційні матеріали) (додаток 4 до даних пояснень) та технічної специфікації на закупівлю товару: мікрокульок скляних світлоповертальних для горизонтальної розмітки, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 44113500-0 Скляні кульки для дорожньої розмітки (ДК 021:2015: 44110000-4 Конструкційні матеріали) на 2024 рік (обсягу, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі) (службова записка від 12.04.2024 року ініціатора закупівлі - начальника дільниці розмітки Вадима БАБКІНА, додаток 5 до даних пояснень).
На другому етапі було сформовано та визначено опис предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик, для чого було залучено відповідного фахівця Замовника, який є ініціатором закупівлі та відповідатиме за придбання та отримання товару, який буде закуплений. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, не відрізняються від тих, що були визначені замовником у тендерній документації для процедури закупівлі – відкриті торги щодо закупівлі: Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 44113500-0 Скляні кульки для дорожньої розмітки (ДК 021:2015: 44110000-4 Конструкційні матеріали), які були проведені Замовником згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів UA-2024-04-17-005210-a, та які відмінено автоматично електронною системою закупівель 25 квітня 2024 через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі.
Виходячи з вищенаведеного, для здійснення закупівлі товару за предметом: Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 44113500-0 Скляні кульки для дорожньої розмітки (ДК 021:2015: 44110000-4 Конструкційні матеріали) було узгоджено визначення обсягу, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі відповідно до потреб Замовника, та встановлення відповідних технічних вимог до предмета закупівлі в умовах здійснення закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у відповідності до підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ
«Предмет закупівлі: «Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 44113500-0 Скляні кульки для дорожньої розмітки (ДК 021:2015: 44110000-4 Конструкційні матеріали)».
Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки, що є предметом закупівлі, (далі – склокульки/Товар), повинні відповідати вимогам діючого законодавства щодо їх якості та бути виготовлені у 2024 році.
ТЕХНІЧНІ ТА ІНШІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
№ зп Назва (найменування) Товару Одиниця виміру Кількість Вимоги до пакування Технічні вимоги
1 Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки кг 75 000 Мішок з паперу , ламінований поліетиленом або поліетиленовий мішок, маса мішка зі склокульками повинна бути не більш ніж 25 кг Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки повинні:
- відповідати вимогам СОУ 42.1-37641918-089:2012 «МІКРОКУЛЬКИ СКЛЯНІ СВІТЛОПОВЕРТАЛЬНІ ДЛЯ ГОРИЗОНТАЛЬНОЇ РОЗМІТКИ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ. Технічні вимоги та методи випробовування»;
- мати розмір від
200 мкм до 800 мкм
1. Ціна на Товар повинна враховувати усі податки та збори, що сплачуються або мають бути сплачені стосовно запропонованого Товару, витрати на навантаження, витрати на транспортування до місця поставки, вказаного замовником у цьому Запрошенні, розвантаження Товару силами учасника у місті поставки, та усі інші витрати.
Не врахована учасником вартість окремих супутніх послуг, необхідних для здійснення постачання замовнику Товару, що є предметом закупівлі, не сплачується замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній ціні пропозиції.
2. Кількість поставки Товару: 75 000 кг. Постачання Товару замовнику(покупцю) здійснюється у робочий час доби, партіями протягом 5 (п’ять) діб з дня подання заявки замовником (покупцем) за допомогою телефонного зв’язку та/або заявки, направленої учаснику факсимільним зв’язком чи електронною поштою.
Обсяг поставки Товару (кількість) визначається замовником згідно з його фактичною потребою.
3. Учасник повинен мати можливість забезпечувати постачання мінімальної партії Товару - не менше 20 000 кг.
4. Гарантійний строк зберігання Товару повинен бути не менше 36 місяців від дати виготовлення.
5. Приймання партії (партій) Товару здійснюється замовником (покупцем), за адресою: 61105, Україна, Харківська область, м. Харків, вул. Кульчицького, 9.
6. Строк поставки загального обсягу Товару: з дати укладення договору про закупівлю до 31 грудня 2024 року (на протязі строку його дії).
(службова записка від 14 квітня 2024 року. ініціатора закупівлі - начальника дільниці розмітки Вадима БАБКІНА, додаток 5 до даних пояснень).
При цьому слід зазначити, що обсяг, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі в умовах здійснення закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару було визначено згідно з виробничими потребами Замовника у здійснення закупівлі товару за предметом: Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 44113500-0 Скляні кульки для дорожньої розмітки (ДК 021:2015: 44110000-4 Конструкційні матеріали).
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося методом порівняння ринкових цін, з урахуванням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18 лютого 2020 року № 275, зі змінами. З цієї метою КП «ШЛЯХРЕМБУД» направив письмові запити цінових пропозицій (електронною поштою) різним постачальникам товару, що є предметом закупівлі: Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 44113500-0 Скляні кульки для дорожньої розмітки (ДК 021:2015: 44110000-4 Конструкційні матеріали), а саме:
- запит щодо вартості товару до ТОВ «ТД Промбізнес» від 08 травня 2024 № 08/08/05 (додаток 6 до цих пояснень);
- запит щодо вартості товару до ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «СМАРТБУД ДЕВЕЛОП» від 08 травня 2024 № 07/08/05 (додаток 7 до цих пояснень);
- запит щодо вартості товару до ТОВ «Трафік менеджмент груп» від 08 травня 2024 № 06/08/05 (додаток 8 до цих пояснень).
У вказаних запитах щодо вартості товару, який є предметом закупівлі було, зокрема зазначено, що
ціна на Товар повинна враховувати усі податки та збори, що сплачуються або мають бути сплачені стосовно запропонованого Товару, витрати на навантаження, витрати на транспортування до місця поставки, вказаного замовником, розвантаження Товару силами учасника у місті поставки, та усі інші витрати. Не врахована учасником вартість окремих супутніх послуг, необхідних для здійснення постачання замовнику Товару, що є предметом закупівлі, не сплачується замовником окремо, а витрати на їх виконання вважаються врахованими у загальній ціні пропозиції. Кількість поставки Товару: 75 000 кг. Постачання Товару замовнику(покупцю) здійснюється у робочий час доби, партіями протягом 5 (п’ять) діб з дня подання заявки замовником (покупцем) за допомогою телефонного зв’язку та/або заявки, направленої учаснику факсимільним зв’язком чи електронною поштою.
Обсяг поставки Товару (кількість) визначається замовником згідно з його фактичною потребою. Учасник повинен мати можливість забезпечувати постачання мінімальної партії Товару - не менше 20 000 кг. Гарантійний строк зберігання Товару повинен бути не менше 36 місяців від дати виготовлення. Приймання партії (партій) Товару здійснюється замовником (покупцем), за адресою: 61105, Україна, Харківська область, м. Харків, вул. Кульчицького, 9. Строк поставки загального обсягу Товару: з дати укладення договору про закупівлю до 31 грудня 2024 року (на протязі строку його дії).
Замовником було отримано відповіді на вищезазначені запити щодо вартості товару, що є предметом закупівлі: Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 44113500-0 Скляні кульки для дорожньої розмітки (ДК 021:2015: 44110000-4 Конструкційні матеріали) від трьох постачальників товару:
- письмову відповідь від ТОВ «ТД Промбізнес» (№ 10/05-03 Від 10.05.2024 р.), - (вх. № 08/10/05 від 10.05.2024 р.) (додаток 9 до цих пояснень);
- письмову відповідь від ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «СМАРТБУД ДЕВЕЛОП» (Вих. № 5 від «10» травня.2024 р), - (вх. № 10/14/05 від 14.05.2024 р.) (додаток 10 до цих пояснень);
- письмову відповідь від ТОВ «Трафік менеджмент груп» (Вих. № 01 від 14.05.2024р.), - (вх. № 14/14/05 від 14.05.2024 р.) (додаток 11 до цих пояснень).
Замовником було визначено очікувану вартість предмета закупівлі, з урахуванням середньоарифметичного значення масиву отриманих даних та з дотриманням вимог підпункту 6 пункт 13 Особливостей, якими серед іншого передбачено, що сума договору про закупівлю не перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі): оголошенням про проведення відкритих торгів UA-2024-04-17-005210-a.
До того між отриманих Замовником відповідей на вищезазначені запити щодо вартості товару від трьох постачальників товару: Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 44113500-0 Скляні кульки для дорожньої розмітки (ДК 021:2015: 44110000-4 Конструкційні матеріали), постачальником цього товару - ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «СМАРТБУД ДЕВЕЛОП» була запропонована найменша ціна: 4 862 500,00 грн. з ПДВ, що не перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі, та за якою Замовником було визначено очікувану вартість предмета закупівлі з метою дотримання принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Щодо питання 2 Запиту.
Стосовно поставленого Вами питання 2 Запиту: «Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано саме ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «СМАРТБУД ДЕВЕЛОП» (код ЄДРПОУ 44957314), з яким укладений договір?», надаємо пояснення та обґрунтовуємо наступним.
Закон України «Про публічні закупівлі»(із змінами) (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», проводять закупівлі з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону, згідно з пунктом 3-7 розділу Х Закону.
Згідно з пунктом 3 цих Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
КОМУНАЛЬНЕ ПІДРЯДНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПО РЕМОНТУ І БУДІВНИЦТВУ АВТОШЛЯХІВ М. ХАРКОВА «ШЛЯХРЕМБУД» (далі - Замовник) здійснив дану закупівлю, яка є предметом дослідження в рамках моніторингу, відповідно до Закону з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (в редакції від 09.04.2024, що діяла дату внесення змін до річного плану закупівель, їх оприлюднення в електронній системі закупівель, укладення договору про закупівлю за результатами проведеної закупівлі, його оприлюднення в електронній системі закупівель разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель: 05.06.2024) (далі – Особливості) та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Дана запланована закупівля здійснюється Замовником шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у порядку, визначеному Особливостями, на виконання вимог Закону (підпункт 6 пункту 13 Особливостей). Відповідна інформація міститься у річному плані закупівель, оприлюдненому Замовником в електронній системі закупівель згідно зі статтею 4 Закону.
При цьому Замовником здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі з урахуванням того, що предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 Особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі) на підставі вивчення отриманих Замовником відповідей від трьох постачальників товару, що є предметом закупівлі (додаток 9 до цих пояснень; додаток 10 до цих пояснень; додаток 11 до цих пояснень). Як уже було зазначено вище, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «СМАРТБУД ДЕВЕЛОП» (код ЄДРПОУ - 44957314) надав пропозицію з найнижчою ціною, а саме: 4 862 500,00 грн. з ПДВ (додаток 10 до цих пояснень).
З метою дотримання принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності Замовником було направлено Запрошення до укладання договору про закупівлю товару: мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 44113500-0 Скляні кульки для дорожньої розмітки (ДК 021:2015: 44110000-4 Конструкційні матеріали) постачальнику товару, якій надав найменшу ціну - ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «СМАРТБУД ДЕВЕЛОП», а саме: 4 862 500,00 грн. з ПДВ (додаток 12 до цих пояснень).
Під час укладання договору ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «СМАРТБУД ДЕВЕЛОП» надало документи та інформацію, що визначені у Запрошенні до укладання договору про закупівлю товару (додаток 15 до цих пояснень) та забезпечення виконання договору про закупівлю у формі банківської гарантії (додаток 16 до цих пояснень).
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до вимог пункту 13 Особливостей, Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону (Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2024-06-05-009480-a, - додаток 13 до цих пояснень).
Замовник разом із звітом про договір про закупівлю, який укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднено в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додаток до нього, а також Обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей, у вигляді документа, якій було підготовлено уповноваженою особою замовника та затверджено керівником Замовника (додаток 14 до цих пояснень).
Щодо питання 3 Запиту
Стосовно поставленого Вами питання 2 Запиту «Чому Замовником оприлюднено Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, в якому кількість товару не відповідає кількості зазначеній в укладеному договорі?» надаємо пояснення та обґрунтовуємо наступним.
При внесенні інформації про закупівлю: «Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 44113500-0 Скляні кульки для дорожньої розмітки (ДК 021:2015: 44110000-4 Конструкційні матеріали)» під час заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, замовником була допущена технічна помилка, а саме: зазначено кількість товарів, робіт чи послуг «750000 кілограм» замість «75000 кілограм».
На підставі абзацу сьомого пункту 4.1 Розділу 4 Положення про уповноважену особу, затвердженого наказом від 21.10.2022 № 197/1 (далі – Положення), уповноважена особа має право приймати рішення з оформленням відповідного протоколу щодо необхідності виправлення технічних (механічних, формальних) помилок, допущених під час унесення інформації про закупівлю, яка оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу, необхідно прийняти рішення з оформленням відповідного протоколу щодо виправлення технічної помилки, допущеної при внесенні інформації про закупівлю: «Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 44113500-0 Скляні кульки для дорожньої розмітки (ДК 021:2015: 44110000-4 Конструкційні матеріали)» , а саме: у звіті про договір про закупівлю, укладеного без використання електронної системи закупівель (на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель).
Вважати інформацію про кількість товарів, робіт чи послуг: «750000 кілограм» помилково внесеною, а інформацію про кількість товарів, робіт чи послуг: «75000 кілограм» вважати вірною.
( протокол від 05.06.2024 року № 120-ВП щодо прийняття рішення уповноваженою особою комунального підрядного спеціалізованого підприємства по ремонту і будівництву автошляхів м. Харкова «ШЛЯХРЕМБУД» додаток 17 до цих пояснень)
Додатки:
1. Додаток 1 Витяг з Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів станом на 01.07.2024, на 1 аркуші;
2. Додаток 2 Оголошення про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі: оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-04-17-005210-a, на 3 аркушах;
3. Додаток 3 Звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2024-04-17-005210-a, на 3 аркушах;
4. Додаток 4 службова записка від 11.04.2024 року ініціатора закупівлі - начальника дільниці розмітки Вадима БАБКІНА для формування обсягу, на 1 аркуші;
5. Додаток 5 службова записка від 11.04.2024 року ініціатора закупівлі - начальника дільниці розмітки Вадима БАБКІНА, на 1 аркуші;
6. Додаток 6 Запит ТОВ ТД Промбізнес, на 2 аркушах;
7. Додаток 7 запит ТОВ СМАРТБУД ДЕВЕЛОП, на 2 аркушах;
8. Додаток 8 запит ТОВ ТРАФІК МЕНЕНДЖМЕНТ ГРУП, на 2 аркушах;
9. Додаток 9 відповідь ТОВ ТД Промбізнес, на 2 аркушах;
10. Додаток 10 відповідь ТОВ СМАРТБУД ДЕВЕЛОП, на 2 аркушах;
11. Додаток 11 відповідь ТОВ ТРАФІК МЕНЕНДЖМЕНТ ГРУП, на 2 аркушах;
12. Додаток 12 Запрошення до укладання договору, на 25 аркушах;
13. Додаток 13 Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2024-06-05-009480-a, на 2 аркушах;
14. Додаток 14 Обґрунтування підстави, на 6 аркушах;
15. Додаток 15 Інформація та документи ТОВ СМАРТБУД ДЕВЕЛОП, на 43 аркушах;
16. Додаток 16 Банківська гарантія, на 7 аркушах;
17. Додаток 17 Протокол від 05.06.2024 року № 120-ВП Щодо виправлення технічної помилки, на 2 аркушах.
Уповноважена особа
Олег ДЬОМОЧКІН
Аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-06-05-009480-a, який опубліковано в електронній системі закупівель 05 серпня 2024
КОМУНАЛЬНЕ ПІДРЯДНЕ СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПО РЕМОНТУ І БУДІВНИЦТВУ АВТОШЛЯХІВ М. ХАРКОВА «ШЛЯХРЕМБУД» (далі - Замовник) надає аргументовані заперечення стосовно окремих положень висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-06-05-009480-a, оприлюдненого в електронній системі закупівель 05 серпня 2024 (далі – Висновок), наведених органом державного фінансового контролю - Північно-східним офісом Держаудитслужби, а саме: щодо інформації про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі, викладеної у пункті 1 розділу ІІ. Констатуюча частина Висновку, та щодо положень пункту 2 цього ж розділу Висновку.
Вказаний Висновок є необґрунтованим та таким, що не відповідає вимогам діючого законодавства, що підтверджуємо нижченаведеним.
Пункт 1 розділу ІІ. Констатуюча частина Висновку, у тому числі містить такі положення:
«Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності укладеного договору вимогам законодавства; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ПІДРЯДНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ПІДПРИЄМСТВА ПО РЕМОНТУ І БУДІВНИЦТВУ АВТОШЛЯХІВ М. ХАРКОВА "ШЛЯХРЕМБУД" (далі – Замовник) на 2024 рік; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; протокол розкриття тендерної пропозиції; обґрунтування застосування Замовником підстави для здійснення закупівлі відповідно до підпункту 6 пункту 13 особливостей, договір про закупівлю від 05.06.2024 № 116 (далі – Договір); пояснення Замовника від 01.08.2024, оприлюднені через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до ч.3 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, повинен містити кількість, місце та строк поставки товарів.
Відповідно до інформації наведеної у Звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель предметом закупівлі є Склокульки SWARCOFLEX 200-800 Т14 у кількості 750000 кілограм.
При цьому, відповідно до специфікації, яка є Додатком №1 до Договору укладеного між Замовником та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «СМАРТБУД ДЕВЕЛОП» від 05.06.2024 № 116 передбачено придбання Склокульки SWARCOFLEX 200-800 Т14 у кількості 75 000 кілограм, що не відповідає кількості зазначеної в Звіті про договір про закупівлю, укладений. без використання електронної системи закупівель.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 29.07.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, щодо надання обґрунтоване пояснення та документальне підтвердження щодо нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 01.08.2024 Замовник оприлюднив пояснення зокрема наступного змісту: «...При внесенні інформації про закупівлю: «Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 44113500-0 Скляні кульки для дорожньої розмітки (ДК 021:2015: 44110000-4 Конструкційні матеріали)» під час заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, замовником була допущена технічна помилка, а саме: зазначено кількість товарів, робіт чи послуг «750000 кілограм» замість «75000 кілограм». На підставі абзацу сьомого пункту 4.1 Розділу 4 Положення про уповноважену особу, затвердженого наказом від 21.10.2022 № 197/1 (далі – Положення), уповноважена особа має право приймати рішення з оформленням відповідного протоколу щодо необхідності виправлення технічних (механічних, формальних) помилок, допущених під час унесення інформації про закупівлю, яка оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу, необхідно прийняти рішення з оформленням відповідного протоколу щодо виправлення технічної помилки, допущеної при внесенні інформації про закупівлю: «Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 44113500-0 Скляні кульки для дорожньої розмітки (ДК 021:2015: 44110000-4 Конструкційні матеріали)» , а саме: у звіті про договір про закупівлю, укладеного без використання електронної системи закупівель (на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель).
Вважати інформацію про кількість товарів, робіт чи послуг: «750000 кілограм» помилково внесеною, а інформацію про кількість товарів, робіт чи послуг: «75000 кілограм» вважати вірною. (протокол від 05.06.2024 року № 120-ВП щодо прийняття рішення уповноваженою особою комунального підрядного спеціалізованого підприємства по ремонту і будівництву автошляхів м. Харкова «ШЛЯХРЕМБУД» додаток 17 до цих пояснень)».
Однак, зазначене пояснення не спростовує наявність порушень п 13 Особливостей.».
Цим підкреслюємо, що запит про надання пояснень, з яким звернувся до Замовника під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби через електронну систему закупівель 29.07.2024 (оприлюднено в електронній системі закупівель 29.07.2024 о 18:03:44) не містить жодного питання до Замовника «щодо надання обґрунтоване пояснення та документальне підтвердження щодо нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу», як вище зазначено у Висновку. Тому, відповідно Замовник не надавав і не міг надати жодних пояснень та документального підтвердження щодо нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, оскільки Замовник не тільки не отримував запиту про надання вищезазначених у Висновку пояснень, та й у Замовника не виникало таких обставин, вказаних у Висновку, для здійснення закупівлі, яка була предметом дослідження в рамках моніторингу, і Замовник не здійснював цю закупівлю на підставі нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, зазначеної у Висновку, що встановлюється у підпункті 4 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами).
Також заперечуємо положення Висновку, що пояснення Замовника, наведені у пункті 1 розділу ІІ. Констатуюча частина Висновку, були надані Замовником на запит про надання вищезазначених у Висновку пояснень.
Водночас, Замовник згідно з вимогами абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) на запит про надання пояснень, з яким звернувся Північно-східний офіс Держаудитслужби через електронну систему 29.07.2024 до Замовника під час здійснення моніторингу закупівлі (далі – Запит); 01.08.2024 надав через електронну систему закупівель відповідні пояснення, інформацію та документи, щодо яких було зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, і що вимагалися у Запиті (далі – пояснення).
Звертаємо увагу, що серед іншого у поясненнях стосовно поставленого питання 1 Запиту, Замовником зазначено про те, що дана запланована закупівля була здійснена ним шляхом укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (із змінами, в редакції від 09.04.2024, що діяла на дату внесення змін до річного плану закупівель, їх оприлюднення в електронній системі закупівель, укладення договору про закупівлю за результатами проведеної закупівлі, його оприлюднення в електронній системі закупівель разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель: 05.06.2024) (далі - Особливості), на виконання вимог Закону (підпункт 6 пункт 13 Особливостей в редакції від 09.04.2024). При цьому згідно з підпунктом 6 пункту 13 Особливостей, предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким було укладено договір про закупівлю, не відрізняються від вимог, що були визначені Замовником у тендерній документації (крім вимог визначених пунктом 47 Особливостей ) та сума договору про закупівлю не перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі) (оголошення про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі): оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-04-17-005210-a, - додаток 2 до цих пояснень; ЗВІТ про результати проведення процедури закупівлі UA-2024-04-17-005210-a Дата формування звіту: 25 квітня 2024, - додаток 3 до цих пояснень). Для участі у зазначених відкритих торгах, у строк, установлений Замовником згідно з Особливостями, не було подано жодної тендерної пропозиції, у зв’язку з чим 25 квітня 2024 електронною системою закупівель відкриті торги (оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-04-17-005210-a) були відмінені автоматично через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах, у строк, установлений Замовником згідно з Особливостями (підпункт 2 пункту 51 Особливостей).
Враховуючи викладене, Замовником було заплановано та згідно з підпунктом 6 пункту 13 Особливостей здійснено закупівлю товару за предметом: «Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 44113500-0 Скляні кульки для дорожньої розмітки (ДК 021:2015: 44110000-4 Конструкційні матеріали)» шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару.
Поряд з тим, у поясненнях стосовно поставленого питання 2 Запиту, між іншим міститься інформація про те, що з метою дотримання принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності Замовником було направлено Запрошення до укладання договору про закупівлю товару: мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 44113500-0 Скляні кульки для дорожньої розмітки (ДК 021:2015: 44110000-4 Конструкційні матеріали) постачальнику товару, якій надав найменшу ціну - ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «СМАРТБУД ДЕВЕЛОП», а саме: 4 862 500,00 грн. з ПДВ (додаток 12 до цих пояснень).
Також зауважимо, що згідно з підпунктом 6 пункту 13 Особливостей предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не відрізняються від вимог, що були визначені Замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 Особливостей) для процедури закупівлі - відкриті торги, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі).
Під час укладання договору ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «СМАРТБУД ДЕВЕЛОП» надало документи та інформацію, що визначені у Запрошенні до укладання договору про закупівлю товару (додаток 15 до цих пояснень) та забезпечення виконання договору про закупівлю у формі банківської гарантії (додаток 16 до цих пояснень).
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до вимог пункту 13 Особливостей, Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону (Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2024-06-05-009480-a, - додаток 13 до цих пояснень).
Замовник разом із звітом про договір про закупівлю, який укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднено в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додаток до нього, а також Обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей, у вигляді документа, якій було підготовлено уповноваженою особою замовника та затверджено керівником Замовника (додаток 14 до цих пояснень) (далі – Обґрунтування).
До того, у пункті 15 Обґрунтування міститься підстава для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей:
«Підпункт 6 пункту 13 Особливостей, а саме: «Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проєкт договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації».
Пункт 16 Обґрунтування містить наступні підстави для здійснення Замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей:
«Для здійснення закупівлі: Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 44113500-0 Скляні кульки для дорожньої розмітки (ДК 021:2015: 44110000-4 Конструкційні матеріали), уповноваженою особою було оголошено проведення відкритих торгів (номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: № UA-2024-04-17-005210-a).
На участь у цих відкритих торгах не було подано жодної тендерної пропозиції у строк, установлений замовником згідно з Особливостями, у зв’язку з чим 25 квітня 2024 електронною системою закупівель відкриті торги були відмінені автоматично відповідно до підпункту 2 пункту 51 Особливостей.
Звіт про результати проведення процедури закупівлі : UA-2024-04-17-005210-a автоматично сформовано електронною системою закупівель та оприлюднено в електронній системі: 25 квітня 2024 (додається).
При цьому у замовника залишається подальша потреба у здійсненні закупівлі: Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 44113500-0 Скляні кульки для дорожньої розмітки (ДК 021:2015: 44110000-4 Конструкційні матеріали).
З урахуванням викладеного, уповноваженою особою було прийнято рішення згідно з положеннями підпункту 6 пункту 13 Особливостей здійснити придбання: Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки, відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 44113500-0 Скляні кульки для дорожньої розмітки (ДК 021:2015: 44110000-4 Конструкційні матеріали) шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару».
При цьому, як уже було наведено вище, у пункті 1 розділу ІІ. Констатуюча частина Висновку зазначено про те, що під час моніторингу проаналізовано, зокрема, обґрунтування застосування Замовником підстави для здійснення закупівлі відповідно до підпункту 6 пункту 13 особливостей, договір про закупівлю від 05.06.2024 № 116 (далі – Договір); пояснення Замовника від 01.08.2024, оприлюднені через електронну систему закупівель.
Разом з тим положення пункту 1 розділу ІІ. Констатуюча частина Висновку не містять інформації в розрізі стадій проведення процедури закупівлі про порушення Замовником пункту 13 Особливостей.
Виходячи з вищевикладеного, дана закупівля здійснена Замовником у чіткій відповідності до вимог пункту 13 Особливостей.
Крім того в абзаці другому пункту 2 розділу ІІ. Констатуюча частина Висновку зазначено таке: «За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи; відповідності укладеного договору вимогам законодавства; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом». Тобто у цьому пункті розділу ІІ. Констатуюча частина Висновку не заповнено про наявність чи відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель за кожним із питань, що аналізувалися.
Також необхідно вказати, що згідно з пунктом 3 розділу ІІ. Констатуюча частина Висновку, Північно-східниий офіс Держаудитслужби зобов’язує Замовника здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Утім, ураховуючи вищевикладене, є незрозумілим, саме які порушення (порушення законодавства у сфері публічних закупівель) були встановлені.