Звернення:
За тендером : Послуги із встановлення системи охоронної сигналізації та відеоспостереження у 2024 році (ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи )
Тема:
Звернення!
Зміст:
Шановний Замовнику такі виробники відео-обладнання як Hikvision та Dahua внесені до реєстру "Міжнародні спонсори вйни", як великі платники податків, які продовжують зберігати та нарощувати свою присутність в росії, за відсутністю публічного засудження війни в Україні. Зазначаємо, що дані виробники активно постачають обладнання подвійного призначення, яке в свою чергу використовується у військових цілях. Окрім того дана продукція становить загрозу національній безпеці України. Томму просимо внести зміни до Вашої тендерної документації. А також просимо внести зміни в частині наступної інформації - Учасник у складі тендерної пропозиції має надати підтвердження у формі гарантійного листа від виробника обладнання охоронної сигналізації, в якому виробник гарантує, що комплектуючі та обладнання охоронної сигналізації, а саме: охоронна централь; бездротова вулична сирена; бездротовий датчик; ретранслятор (підсилювач) сигналу; тривожна кнопка; брелок керування системою безпеки, запропоновані учасником у складі тендерної пропозиції (зазначити посилання на номер оголошення закупівлі), не будуть ввезені на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації.
Учасник у складі тендерної пропозиції має надати підтвердження у формі гарантійного листа від виробника обладнання відеоспостереження або філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, або представника чи дилера чи дистриб'ютора, офіційно уповноваженого* на це виробником, яким гарантується законне ввезення товарів (обладнання відеоспостереження) на територію України, а саме: відеокамер; відеореєстраторів; комутаторів, які пропонуються учасником для участі у закупівлі (зазначити посилання на номер оголошення закупівлі). Дана вимога є зовсім не доречною, у зв'язку з вище наведеною інформацією. Також ця вимога суттєво звужує коло учасників, бо потенційний виробник/постачальник не зможе всім учасників забезпечити наданим гарантійним листом. Сподіваємось на ваше порозуміння!
Дата оприлюднення звернення:
03.06.2024 14:30
Абзацом 2 пункту 2 Постанови Кабміну 1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» визначенні заборони для замовника здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг:
у громадян Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів;
товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності цією постановою.
Приписами абзацу 8 підпункту 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176).
Тобто, спеціальними нормативно – правовим актом встановленні певні заборони здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг у окремих категорій громадян/фізичних/ юридичних осіб та товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран. При цьому, враховуючи наведенні норми заборони придбання товарів, виробників чи володільців торгових марок, які включенні до реєстру «Міжнародних спонсорів війни» немає.
Також, варто навести положення пункту 47 Особливостей, яким встановлено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА.
Із наведеної норми випливає, що заборона поширюється ВИКЛЮЧНО НА УЧАСНИКА щодо якого застосовані санкції у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції».
Аналізуючи зазначенні пункти Особливостей можна зробити висновок, що нормами спеціально законодавства не визначенні заборони здійснення закупівлі товарів, виробників або володільців торгових марок, яких включенні до реєстру «Міжнародних спонсорів війни».
Стосовно встановлених вимог щодо надання учасниками гарантійних листів, які підтверджують, що запропоновані учасником товари не будуть ввезені на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації, звертаємо Вашу увагу на наступне:
Згідно пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з статтею 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, як, зокрема, інструкція з підготовки тендерних пропозицій. Замовник у тендерній документації установлює спосіб підтвердження відповідності учасників вимогам згідно із законодавством.
Абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Постановою Кабінету міністрів України від 9 квітня 2022 р. № 426 «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації» встановлено заборону ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з Російської Федерації.
Враховуючи вищевикладене, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата оприлюднення відповіді:
06.06.2024 15:14