Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.05.2024 15:54
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України 'Про захист економічної конкуренції', у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.05.2024 15:54
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань' (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Значення, яке очікується
Так
Cтатус
Активна
Дата створення
16.05.2024 15:54
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
Відмінити процедуру відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Поліетиленові мішки та пакети для сміття» код 19640000-4 ДК 021:2015 (пакети для сміття), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-16-009527-a з підстави, що передбачена п.п.1, п. 50 відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471), а саме відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Скаржник вважає вимоги, визначену у пунктах 1 та 2 таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації щодо встановлення вимог медичних критеріїв безпеки дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України.
У пунктах 1 та 2 таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації встановлено технічні характеристики до пакетів для сміття, 60 л, 40 шт/уп, а саме:
Показники якості:
Лінійні розміри, см:
- довжина - 80
- ширина - 60
Товщина, мкм не менше – 18
Міцність при розтягуванні, МПа:
- у повздовжньому напрямку, не менше – 25
- у поперечному напрямку, не менше – 16
Медичні критерії безпеки/показники:
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії –0 балів
Визначення індексу сенсибілізуючої дії – 0 балів
та пакетів для сміття 120 л, 10 шт/уп, а саме:
Показники якості:
Лінійні розміри, см:
- довжина – 110
- ширина - 70
Товщина, мкм не менше – 25
Міцність при розтягуванні, МПа:
- у повздовжньому напрямку, не менше – 20
- у поперечному напрямку, не менше – 12
Медичні критерії безпеки/показники:
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії –0 балів
Визначення індексу сенсибілізуючої дії – 0 балів
Скаржник вважає вимогу щодо медичних критеріїв безпеки / показників дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України з огляду на наступне.
Тендер
UA-2024-05-16-009527-a
Інші вимоги процедури закупівлі
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
На даний вид товару (пакети для сміття) поширюються вимоги Національного стандарту ДСТУ 7275:2012 «Пакети з полімерних та комбінованих матеріалів (далі - ДСТУ 7275:2012). Пунктом 5.4 ДСТУ 7275:2012 визначено, що Матеріали для виготовлення пакетів мають бути узгоджені з центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я. На виконання зазначених вимог виробником продукції, яка пропонується до постачання пройдено науково санітарно-епідеміологічну експертизу матеріалу з якого виготовлено відповідні пакети, а саме: сировина полімерна гранульована, що підтверджується Висновком наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству від 27.12.2023 року № 2023/04/569, який додається.
Окрім зазначеного, ДСТУ 7275:2012 встановлює та визначає методи контролювання, а саме:
- Контролювання тривкості друкованого зображення;
- Контроль внутрішніх розмірів та ширину швів;
- Міцність під час розтягування зварних швів пакеті;
- Герметичність пакетів;
- Відповідність марковання;
- Масу нетто кипи пакетів.
Тобто, Національний стандарт України - ДСТУ 7275:2012 не містить вимог щодо перевірки та контролю медичних критеріїв безпеки/показників. Відповідно встановлена замовником вимога не відповідає чинному законодавству України та дискримінує Скаржника, адже відсутнє законодавче регулювання такого методу контролювання. А також порушує частину 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», адже наведені технічні характеристики (вимога до предмета закупівлі) не передбачена жодним законодавством, яке регулює виробництво та/або продаж пакетів для сміття.
Враховуючи викладене, вимоги встановлені замовником в тендерній документації порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель.
1. Тендерна документація містить дискримінаційні вимоги описані у даній скарзі, а також порушує частину 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»
2. ДСТУ 7275:2012 «Пакети з полімерних та комбінованих матеріалів. Загальні технічні умови»
2. ДСТУ 7275:2012 «Пакети з полімерних та комбінованих матеріалів. Загальні технічні умови» підтверджують, що законодавство не містить вимог щодо медичних критеріїв безпеки/показників.
3. Висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству від 27.12.2023 року № 2023/04/569
3. Висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству від 27.12.2023 року № 2023/04/569 – підтверджує що матеріал з якого виробляються пакети для сміття, та відповідно самі пакети для сміття, відповідають санітарному законодавству України.
4. Рішення Органу оскарження № 1207 від 02.02.2023
4. Рішення Органу оскарження № 1207 від 02.02.2023. Аналогічної позиції дотримується Орган оскарження у закупівлі № UA-2023-01-18-013676-a: «Слід зазначити, що ДСТУ 7146:2010 «ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ» не передбачає наявності вищезазначених документів».
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скаржник просить внести зміни до технічних характеристик пакетів для сміття, 60 л, 40 шт/уп та пакетів для сміття, 120 л, 10 шт/уп шляхом виключення вимог щодо Медичних критеріїв безпеки/показникві: Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії –0 балів; Визначення індексу сенсибілізуючої дії – 0 балів. Також просимо виключити інформацію про надання протоколу випробувань на показники медичних критеріїв безпеки/показників, що встановлена у пунктах 1.1 та 2.4 Додатку 2 до тендерної документації
Скаржник вважає вимоги, встановлені у примітках до Таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації, дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України.
У примітках до Таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації визначено, що під еквівалентним товаром мається на увазі товар будь-якого іншого виробника, технічні характеристики якого відповідають вимогам до технічних характеристик встановленим в Таблиці 1 Додатку 2, (при пропозиції Учасником еквіваленту зазначеного товару за предметом закупівлі, обов’язкове надання у складі тендерної пропозиції повного опису запропонованого товару, фото запропонованого еквівалентного товару, посилання на вільні джерела інформації (посилання на інтернет ресурс ,сайт), де міститься інформація з технічними та якісним характеристикам запропонованого товару, відомості про виробника запропонованого товару та документальне підтвердження сертифікат/паспорт якості виданий виробником та в якому підтверджена інформація про технічні та якісні характеристики товару, повної відповідності основних технічних та якісних характеристик запропонованого товару з основними технічними та якісними характеристиками відповідних вимог з обов'язковим відображенням у таблиці порівняльних характеристик. Всі технічні та якісні характеристики запропонованого товару повинні відповідати встановленим вимогам).
Скаржник вважає наведену вище вимогу дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України з огляду на наступне.
Тендер
UA-2024-05-16-009527-a
Інші вимоги процедури закупівлі
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
встановлюючи наведене вище вимогу замовник порушує принципи публічних закупівель, визначені частиною 1 статті 5 Закону, а саме: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Адже учасник, який пропонує еквівалентний товар має надати у складі тендерної пропозиції:
? повний опис запропонованого товару;
? фото запропонованого еквівалентного товару;
? посилання на вільні джерела інформації (посилання на інтернет ресурс ,сайт), де міститься інформація з технічними та якісним характеристикам запропонованого товару;
? відомості про виробника запропонованого товару;
? сертифікат / паспорт якості виданий виробником в якому підтверджена інформація про технічні та якісні характеристики товару;
? повної відповідності основних технічних та якісних характеристик запропонованого товару з основними технічними та якісними характеристиками відповідних вимог з обов'язковим відображенням у таблиці порівняльних характеристик.
Проте, учасник, який запропонує товар ТМ Donat Professional, відповідно до вимог тендерної документації, не має надавати таку інформацію. Тобто замовник вимагає документальне підтвердження технічних характеристик еквівалентного товару та не вимагає його щодо товару ТМ Donat Professional, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших учасників, які пропонуватимуть еквівалентний товар та ставіть учасників нерівні умови.
Враховуючи викладене, вимоги встановлені замовником в тендерній документації порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель.
1. Тендерна документація містить дискримінаційні вимоги описані у даній скарзі, а також порушує частину 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скаржник просить внести зміни до тендерної документації, а саме: виключити вимогу про обов’язкове надання у складі тендерної пропозиції повного опису запропонованого товару, фото запропонованого еквівалентного товару, посилання на вільні джерела інформації (посилання на інтернет ресурс ,сайт), де міститься інформація з технічними та якісним характеристикам запропонованого товару, відомості про виробника запропонованого товару та документальне підтвердження сертифікат/паспорт якості виданий виробником та в якому підтверджена інформація про технічні та якісні характеристики товару, повної відповідності основних технічних та якісних характеристик запропонованого товару з основними технічними та якісними характеристиками відповідних вимог з обов'язковим відображенням у таблиці порівняльних характеристик, виключно учасником, який пропонує еквівалентний товар.
Скаржник вважає вимоги, встановлені у примітках до Таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України.
У примітках до Таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації визначено, що під еквівалентним товаром мається на увазі товар будь-якого іншого виробника, технічні характеристики якого відповідають вимогам до технічних характеристик встановленим в Таблиці 1 Додатку 2, (при пропозиції Учасником еквіваленту зазначеного товару за предметом закупівлі, обов’язкове надання у складі тендерної пропозиції повного опису запропонованого товару, фото запропонованого еквівалентного товару, посилання на вільні джерела інформації (посилання на інтернет ресурс, сайт), де міститься інформація з технічними та якісним характеристикам запропонованого товару, відомості про виробника запропонованого товару та документальне підтвердження сертифікат/паспорт якості виданий виробником та в якому підтверджена інформація про технічні та якісні характеристики товару, повної відповідності основних технічних та якісних характеристик запропонованого товару з основними технічними та якісними характеристиками відповідних вимог з обов'язковим відображенням у таблиці порівняльних характеристик. Всі технічні та якісні характеристики запропонованого товару повинні відповідати встановленим вимогам).
Скаржник вважає наведену вище вимогу дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України з огляду на наступне.
Тендер
UA-2024-05-16-009527-a
Інші вимоги процедури закупівлі
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Наведена вище умова тендерної документації зобов’язує учасника надати посилання на вільні джерела інформації (посилання на інтернет ресурс, сайт), де міститься інформація з технічними та якісним характеристикам запропонованого товару, відомості про виробника запропонованого товару та документальне підтвердження сертифікат/паспорт якості виданий виробником та в якому підтверджена інформація про технічні та якісні характеристики товару, повної відповідності основних технічних та якісних характеристик запропонованого товару з основними технічними та якісними характеристиками відповідних вимог з обов'язковим відображенням у таблиці порівняльних характеристик. Скаржник має сайт на якому розміщено інформацію про товар, проте, не весь товар може та має відображатися на сайті, частина товару виготовляється під замовлення, як і в даному випадку. Чинне законодавство України теж не зобов’язує виробника та/або постачальника відображати інформацію на сайті або іншому відкритому джерелі інформації.
Відповідно така вимога дискримінує Скаржника та порушує вимоги частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», яка дозволяє замовнику вимагати іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи викладене, вимоги встановлені замовником в тендерній документації порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель.
1. Тендерна документація містить дискримінаційні вимоги описані у даній скарзі, а також порушує частину 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скаржник просить внести зміни до тендерної документації, а саме виключити вимогу про надання у складі тендерної пропозиції посилання на вільні джерела інформації (посилання на інтернет ресурс ,сайт), де міститься інформація з технічними та якісним характеристикам запропонованого товару.
Скаржник вважає вимоги, встановлені у пункті 2.4 Додатку 2 до тендерної документації дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України.
Пунктом 2.4 Додатку 2 до тендерної документації визначено, що на показники якості та медичні критерії безпеки/показники еквівалентного товару надати протокол випробувань (Протокол випробувань акредитованої згідно з чинним законодавством лабораторії на запропонований еквівалент на підтвердження технічних характеристик. В складі тендерної пропозиції необхідно надати копію свідоцтва про акредитацію лабораторії, яка зробила випробування Товару з додатками у разі їх наявності. Свідоцтвом (додатками, у разі наявності) повинна бути передбачена галузь відповідних випробувань.
Скаржник вважає наведену вище вимогу дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України з огляду на наступне.
Тендер
UA-2024-05-16-009527-a
Інші вимоги процедури закупівлі
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Закон України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні.
Відповідно до статті 6 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» Національний орган України з акредитації є державною організацією, яка утворюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного розвитку, та провадить некомерційну господарську діяльність.
На виконання зазначеної вище норми наказом Мінекономіки від 04.01.2002 № 5 утворено Національний орган з акредитації України.
Статтею 11 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» визначено, що якщо національний орган України з акредитації встановлює, що відповідний орган з оцінки відповідності є компетентним для провадження визначеної в заявці діяльності з оцінки відповідності, національний орган України з акредитації приймає рішення про його акредитацію чи розширення сфери його акредитації. У разі прийняття рішення про акредитацію органу з оцінки відповідності йому видається атестат про акредитацію та надається право використовувати національний знак акредитації. Строк дії атестата про акредитацію становить п'ять років. Опис та правила застосування національного знака акредитації встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного розвитку.
Наказом Мінекономіки від 04.01.2002 № 5 утворено Національний орган з акредитації України.
Тобто законодавство передбачає у разі прийняття рішення про акредитацію органу з оцінки відповідності видачу саме атестату про акредитацію, а не свідоцтва про акредитацію/та або атестацію.
Окрім цього, на офіційному сайті Національного органу з акредитації України оприлюднено реєстр акредитованих випробувальних лабораторій за посиланням: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov.
В зазначеному реєстрі відображено інформацію, зокрема, щодо номеру атестата акредитації, термін дії атестата акредитації та узагальнену сферу акредитації:
Відповідно, Національний органу з акредитації України засвідчує компетентність випробувальної лабораторії саме Атестатом про акредитацію з додатком «сфера акредитації».
Отже, така вимога дискримінує Скаржника та порушує вимоги частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», яка дозволяє замовнику вимагати іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Враховуючи викладене, вимоги встановлені замовником в тендерній документації порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель.
1. Закон України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»
1. Закон України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» містить підтвердження видачі саме атестату про акредитацію, а не свідоцтва про акредитацію/та або атестацію
3. Реєстр (Перелік) випробувальних лабораторій, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT), та на відповідність вимогам ДСТУ ISO/IEC 17025:2017 (ISO/IEC 17025:2017)
3. Реєстр (Перелік) випробувальних лабораторій, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT), та на відповідність вимогам ДСТУ ISO/IEC 17025:2017 (ISO/IEC 17025:2017) – підтверджує, що не існує свідоцтва про акредитацію та або атестацію лабораторії.
Скаржник вважає вимоги, встановлені у пункті 2.5 Додатку 2 до тендерної документації дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України.
Пунктом 2.5 Додатку 2 до тендерної документації передбачено, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати повну скановану копію нормативного документу на виготовлення еквівалентного товару (технічні умови (ТУ), ДСТУ, ГОСТ, ОСТ або технічне завдання (далі – ТЗ). Скановані копії ТУ (ДСТУ, ГОСТ, ОСТ або ТЗ), а також зміни до них, що надаються учасником, повинні бути діючими на момент подання пропозиції учасником.
Якщо виробник продукції, яка пропонується до постачання учасником, не є власником ТУ (ТЗ) на виготовлення вказаної продукції, необхідно надати скановану копію документу (договору, листа-підтвердження, тощо) власника (власників) ТУ (ТЗ), завіреного підписом та печаткою (за наявності) власника/власників про передачу повноважень на використання даного ТУ (ТЗ) виробнику, продукція якого пропонується до постачання учасником.
ТУ повинні бути розроблені оформлені відповідно до вимог ГОСТ 2.114-95 або СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016, а ТЗ – відповідно до ДСТУ 3974-2000. ТУ або нормативний документ іноземного походження, за яким виготовляється продукція, повинен містити розділи та інформацію відповідно до розділу 4 ГОСТ 2.114-95 та підтверджувати технічні характеристики Додатку 2.
Скаржник вважає наведену вище вимогу дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України з огляду на наступне.
Тендер
UA-2024-05-16-009527-a
Інші вимоги процедури закупівлі
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
ГОСТ 2.114-95 розроблений Всеросійським науково-дослідним інститутом стандартизації та сертифікації в машинобудуванні Держстандарту росії та викладений російською мовою. Даний стандарт введений в дію Постановою Комітету Російської Федерації зі стандартизації, метрології та сертифікації від 8 серпня 1995 р. No 425 міждержавний стандарт ГОСТ 2.114-95 введено в дію як державний стандарт Російської Федерації з 1 липня 1996 р. Жоден чинний нормативно-правовий акт України не встановлює обов’язку застосовувати ГОСТ 2.114-95.
Сфера застосування СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016 передбачає, що в цьому стандарті надано методичні рекомендації щодо розроблення, побудови, викладення, оформлення, позначення технічних умов на продукцію, процеси, послуги (надалі - продукція), а також щодо надання їм чинності, перевірки, перегляду, внесення змін та скасування. Цей стандарт можливо застосовувати під час розроблення технічних умов, які є складниками комплекту конструкторської документації з огляду на те, що його положення доповнюють та уточнюють вимоги ГОСТ 2.114.
Згідно частини 2 статті 15 Господарського кодексу України застосування стандартів, кодексів усталеної практики чи їх окремих положень є обов'язковим для:
? суб'єктів господарювання, якщо обов’язковість застосування стандартів чи кодексів усталеної практики установлено нормативно-правовими актами;
? учасників угоди (контракту) щодо розроблення, виготовлення чи постачання продукції, якщо в ній (ньому) є посилання на певні стандарти чи кодекси усталеної практики;
? виробника чи постачальника продукції, якщо він склав декларацію про відповідність продукції певним стандартам чи застосував позначення цих стандартів у її маркуванні.
Тобто наведені стандарти не є обов’язковим до застосування та відсутній нормативно-правовий акт, який зобов’язує виробника застосовувати їх. Скаржник має ТУ У 22.2-34410050-001:2016 (зі зміною № 1) на пакети з полімерних та комбінованих матеріалів господарського призначення, які розроблені у відповідності до законодавства України та перевірені на відповідність законодавству України Державним підприємством «Дніпропетровський регіональний державний науково-технічний центр стандартизації, метрології та сертифікації» 02.09.2021 р. (внесено до книги обліку № 02568319/001032/01).
Враховуючи викладене, вимоги встановлені замовником в тендерній документації порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель.
1. Тендерна документація містить дискримінаційні вимоги описані у даній скарзі, а також порушує частину 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скаржник просить внести відповідні зміни до тендерної документації та виключити вимогу: «ТУ повинні бути розроблені оформлені відповідно до вимог ГОСТ 2.114-95 або СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016, а ТЗ – відповідно до ДСТУ 3974-2000. ТУ або нормативний документ іноземного походження, за яким виготовляється продукція, повинен містити розділи та інформацію відповідно до розділу 4 ГОСТ 2.114-95 та підтверджувати технічні характеристики Додатку 2».
Скаржник вважає вимоги, встановлені у пункті 2.7 Додатку 2 до тендерної документації дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України.
Пунктом 2.7 Додатку 2 до тендерної документації визначено, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати сертифікати ISO 9001, 14001 та 22000 що видані виробнику органом з сертифікації на запропонований еквівалентний товар.
Скаржник вважає наведену вище вимогу дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України з огляду на наступне.
Тендер
UA-2024-05-16-009527-a
Інші вимоги процедури закупівлі
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
ISO 22000 - сертифікат на систему управління безпекою харчових продуктів: містить вимоги до системи управління безпекою харчових продуктів, на основі яких проводиться сертифікація. Він визначає критерії, згідно з якими організація виявляє можливі загрози безпеці харчових продуктів. Проте предметом закупівлі є Пакети для сміття за ДК 021:2015:19640000-4: Поліетиленові мішки та пакети для сміття.
Отже даний сертифікат, який вимагається замовником не має жодного відношення до предмета закупівлі.
Враховуючи викладене, вимоги встановлені замовником в тендерній документації порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель.
1. Тендерна документація містить дискримінаційні вимоги описані у даній скарзі, а також порушує частину 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скаржник просить внести відповідні зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції сертифікату ISO 22000.
Скаржник вважає вимоги, встановлені у пункті 2.3 Додатку 2 до тендерної документації дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України.
Пунктом 2.3 Додатку 2 до тендерної документації передбачено, що на кожну позицію запропонованого еквівалентного товару надати сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024, що виданий незалежним, компетентним національним або міжнародним органом з сертифікації систем менеджменту. Національний орган сертифікації систем менеджменту (сертифікаційний орган або орган з оцінки відповідності) має бути акредитований на вказаний стандарт. У складі пропозиції надати відповідні підтвердження компетентності (акредитації) органу з сертифікації, що видав сертифікат. Найменування товару в даному сертифікаті ISO 14024 повинно відповідати запропонованому найменуванню еквівалентного товару в технічній пропозиції учасника, найменуванню в наданих протоколах випробувань та в паспортах якості, найменуванню на запропонованих етикетках.
Скаржник вважає наведену вище вимогу дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство України з огляду на наступне.
Тендер
UA-2024-05-16-009527-a
Інші вимоги процедури закупівлі
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Замовником встановлено вимогу щодо надання сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024 на кожну позицію еквівалентного товару, проте такий сертифікат видається на категорію продукції в цілому. Окрім цього жоден нормативно-правовий акт не передбачає отримання сертифікату ISO 14024 на кожну окрему позицію товару, який пропонується до постачання.
Враховуючи викладене, вимоги встановлені замовником в тендерній документації порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель.
1. Тендерна документація містить дискримінаційні вимоги описані у даній скарзі, а також порушує частину 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скаржник просить внести відповідні зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024 на кожну позицію запропонованого еквівалентного товару, а також вимогу про те, що найменування товару в даному сертифікаті ISO 14024 повинно відповідати запропонованому найменуванню еквівалентного товару в технічній пропозиції учасника, найменуванню в наданих протоколах випробувань та в паспортах якості, найменуванню на запропонованих етикетках.
Автор:
34410050, ТОВ "УКРПЛАСТЕКОЛОГІЯ"
49083, Україна, Дніпропетровська область, місто Дніпро, ВУЛИЦЯ ДАРНИЦЬКА, будинок 9 А
На підставі рішення від 29.05.2024 № 9412-р/пк-пз Постійно діючої адміністративної Колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, управлінням освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації внесено зміни до тендерної документації на закупівлю «Поліетиленові мішки та пакети для сміття» код 19640000-4 ДК 021:2015 (пакети для сміття), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-16-009527-a, з метою усунення порушень.
Кваліфікований електронний підпис накладено.
Тип:
скарга
За тендером
UA-2024-05-16-009527-a.b2
Дата:
20.05.2024 22:42
Стан:
Порушення усунуто
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
ФОП Левицька Олена Петрівна вважає, що умови тендерної документації (далі по тексту – ТД) через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше підприємство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка вказує, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
Неможливість підтвердити усю сукупність вимог Замовника, з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД.
Замовник всупереч частині четвертій статті 23 Закону необгрунтовано планує закупити товар конкретної ТМ, при цьому встановлюючи формальні вимоги щодо необхідності підтвердження технічних характеристик товару. Більш того, дана продукція торгової марки невідома та не представлена широко в торгівельних мережах.
В той же час, замовник встановлює з незрозумілих причин у своїй тендерній документації набагато складніші ширші вимоги підтвердження технічних (якісних) вимог до предмету закупівлі у разі пропозиції закупівлі еквівалентних товарів, які заздалегідь неможливо виконати.
Жоден учасник, що матиме на меті запропонувати до закупівлі еквіваленти, не зможе підтвердити усю сукупність вимог Замовника, з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД.
ФОП Левицька О. П. вважає, що умови тендерної документації (далі по тексту – ТД) через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема мене особисто. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини 4 статті 5 Закону, яка вказує, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
Тендер
UA-2024-05-16-009527-a
Інші вимоги процедури закупівлі
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Дискримінаційність вимог Замовника полягає в тому, що п. 2.3 Додатку 2 визначена вимога щодо еквівалентів:
«2.3. На кожну позицію запропонованого еквівалентного товару надати сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024, що виданий незалежним, компетентним національним або міжнародним органом з сертифікації систем менеджменту. Національний орган сертифікації систем менеджменту (сертифікаційний орган або орган з оцінки відповідності) має бути акредитований на вказаний стандарт. У складі пропозиції надати відповідні підтвердження компетентності (уповноваження, акредитації тощо). Найменування товару в даному сертифікаті ISO 14024 повинно відповідати запропонованому найменуванню еквівалентного товару в технічній пропозиції учасника, найменуванню в наданих протоколах випробувань та в паспортах якості, найменуванню на запропонованих етикетках.»
Отже Замовник, з незрозумілих підстав, звужує засоби підтвердження відповідності товару своїм вимогам.
Скаржником було проведено моніторинг ринку на предмет наявності виробників, що мають товар, який відповідає усім технічним вимогам Замовника та водночас має сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024, і не було знайдено жодного такого виробника.
У зв’язку з цим просимо зобов’язати Замовника надати документальне підтвердження наявності на ринку щонайменше двох виробників товару враховуючи всю описану ним сукупність вимог до показників та документів, що надаються згідно Додатку 2 до ТД (тобто усю сукупність документації по всім позиціям предмета закупівлі з урахуванням підтвердження кожної складової показників технічних характеристик встановленими документами, що визначені замовником у Додатку 2 до ТД).
Разом з тим, таке формулювання вимоги дискримінує учасників, зокрема ФОП Левицька О. П., в яких наявні протоколи випробувань та інші документи, Свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (тобто державному стандарту України) та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань якої видані підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації (тобто, у спосіб, визначений законодавством).
Втім, частинами п’ятою та шостою статті 23 Закону не лише передбачено, що у разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам, але й що якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, відповідно до Закону, учасники мають право надавати, а на Замовника покладено обов’язок приймати не лише конкретні види документального підтвердження щодо характеристик товару (які можна надати в даній закупівлі на продукцію лише одного виробника), але й інші документи, якщо вони видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Лабораторія, сертифікована уповноваженим державним органом (державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації) за державним стандартом (ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюваннями. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання») саме й є органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена способом, визначеним законодавством.
Усі показники, щодо яких Замовником вимагається надання підтвердження протоколами випробувань, можуть бути підтверджені учасниками, зокрема ФОП Левицька О. П., відповідно до частини шостої статті 23 Закону, протоколами лабораторії, сертифікованої за ДСТУ ISO 10012:2005.
Отримати сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024, є дороговартісним та тривалим процесом, тобто отримати сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14024 на продукцію відповідно до вимог замовника, та у терміни, визначені у оголошенні про закупівлю, є неможливим.
Жоден інший виробник/постачальник, окрім того, який підготував вищезазначені документи заздалегідь, не може надати на свої товари протоколи випробувань, що повністю відповідають вимогам ТД.
Саме цей заявлений Замовником спосіб документального підтвердження наявності сертифікату відповідності ДСТУ ISO 14024, дискримінує учасників, зокрема, ФОП Левицьку О. П., в яких наявні усі необхідні документи, які підтверджують дотримання законодавства з питань екологічного марковання та декларації та екологічного менеджменту.
Виходячи з вищенаведеного вважаємо, що:
вимога замовника щодо надання сертифікату відповідності ДСТУ ISO 14024, що виданий незалежним, компетентним національним органом з сертифікації систем менеджменту, який акредитований на вказаний стандарт, є надмірною та дискримінаційною, оскільки виключає із участі у закупівлі учасників, які можуть підтвердити виконання вимог замовника за допомогою інших документів, що видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Дискримінаційність вимог Замовника полягає в тому, що п. 2.4 Додатку 2 визначена вимога щодо еквівалентів:
«2.4 На показники якості та медичні критерії безпеки/показники еквівалентного товару надати протокол випробувань (Протокол випробувань акредитованої згідно з чинним законодавством лабораторії на запропонований еквівалент на підтвердження технічних характеристик. В складі тендерної пропозиції необхідно надати копію свідоцтва про акредитацію лабораторії, яка зробила випробування Товару з додатками у разі їх наявності. Свідоцтвом (додатками, у разі наявності) повинна бути передбачена галузь відповідних випробувань.»
Отже Замовник, з незрозумілих підстав, звужує засоби підтвердження відповідності, дозволяючи надавати підтвердження виключно від лабораторій, саме акредитованих, тобто НААУ, а це згідно чинного законодавства, те саме, що й акредитація згідно ДСТУ ISO/IEC 17025:2017, на які може бути надано атестат про акредитацію, в той час як чинне законодавство України визначає й інші способи підтвердження відповідності, компетентності лабораторій, окрім акредитації.
Серед іншого, таке формулювання вимоги ТД дискримінує учасників, зокрема, ФОП Левицьку О.П., в яких вже наявні протоколи випробувань, видані лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (тобто державному стандарту України) та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань якої видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації (тобто, у спосіб, визначений законодавством).
Разом з тим, таке формулювання вимоги дискримінує учасників, зокрема ФОП Левицьку О. П., в якої наявні протоколи випробувань та інші документи, Свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (тобто державному стандарту України) та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань якої видані підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації (тобто, у спосіб, визначений законодавством). Більш того, на підтвердження вимог щодо продукції зазначеної в таблиці 1 Додатка 3 до ТД, Замовник вважає доцільним і достатнім надати протокол лабораторії, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам саме ДСТУ ISO 10012:2005.
Лабораторія, сертифікована уповноваженим державним органом (державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації) за державним стандартом (ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюваннями. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання») саме й є органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена способом, визначеним законодавством.
Усі показники, щодо яких Замовником вимагається надання підтвердження протоколами випробувань, можуть бути підтверджені учасниками, зокрема ФОП Левицькою О. П. відповідно до частини шостої статті 23 Закону, протоколами лабораторії, сертифікованої за ДСТУ ISO 10012:2005.
Отримати протоколи випробувань лабораторії, яка відповідає вищезазначеним вимогам Замовника, є дороговартісним та тривалим процесом, тобто отримати нові протоколи випробувань на продукцію відповідно до вимог замовника, та у терміни, визначені у оголошенні про закупівлю, є неможливим.
Жоден інший виробник/постачальник, окрім того, який підготував вищезазначені документи заздалегідь, не може надати на свої товари протоколи випробувань, що повністю відповідають вимогам ТД.
Це стосується не лише продукції виробництва ТОВ «КПД» але й інших виробників, продукція яких може бути запропонована у даній закупівлі.
Саме цей заявлений Замовником спосіб документального підтвердження наявності протоколу випробувань, дискримінує учасників, зокрема, ФОП Левицьку О. П., в якої наявні усі необхідні документи, які підтверджують дотримання законодавства з питань екологічного марковання та декларації та екологічного менеджменту.
Виходячи з вищенаведеного вважаємо, що:
А) закупівля конкретної марки товару у визначеного виробника є неправомірною, необгрінтованою і такою, що одразу виключає з участі у закупівлі велику кількість учасників (тобто є дискримінаційною). Закон встановлює чіткі вимоги щодо формування технічних специфікацій тендерних документацій, зокрема частиною четвертою статті 23 визначено, що «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".». Обгрунтування у замовника щодо закупівлі конкретного товару у конкретного виробника відсутнє, а до еквівалентів встановлено вимоги, виконати які є неможливим для більшості учасників.
Б) вимога замовника щодо надання протокол випробувань:
На показники якості та медичні критерії безпеки/показники еквівалентного товару надати протокол випробувань (Протокол випробувань акредитованої згідно з чинним законодавством лабораторії на запропонований еквівалент на підтвердження технічних характеристик. В складі тендерної пропозиції необхідно надати копію свідоцтва про акредитацію лабораторії, яка зробила випробування Товару з додатками у разі їх наявності. Свідоцтвом (додатками, у разі наявності) повинна бути передбачена галузь відповідних випробувань.
є надмірною та дискримінаційною, оскільки виключає із участі у закупівлі учасників, які можуть підтвердити виконання вимог замовника за допомогою інших документів, що видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
На підставі рішення від 29.05.2024 № 9449-р/пк-пз Постійно діючої адміністративної Колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, управлінням освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації внесено зміни до тендерної документації на закупівлю «Поліетиленові мішки та пакети для сміття» код 19640000-4 ДК 021:2015 (пакети для сміття), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-16-009527-a, з метою усунення порушень.
Перелік питань порожній. Якщо Ви бажаєте подати питання
Увійти
або
Підписатися.
Пакети для сміття
Тендер:
UA-2024-05-16-009527-a
Кваліфікований електронний підпис накладено.
За лотом
Дата оприлюднення з часом
26.06.2024 17:01
Кінець періоду оскарження з часом
07.07.2024 00:00
Стан
виконано
Відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг
Відмінити процедуру відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Поліетиленові мішки та пакети для сміття» код 19640000-4 ДК 021:2015 (пакети для сміття), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-16-009527-a з підстави, що передбачена п.п.1, п. 50 відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471), а саме відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.