Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 25 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі ? Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» в редакції станом на дату проведення торгів (далі – Постанова № 1178, Особливості); дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КП «Шляхрембуд» Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області (далі – замовник) на 2024 рік; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 08.04.2024 б/н; тендерну пропозицію учасника ПП «ЧОРНОБАЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТНИЙ ЗАВОД»; вимога про усунення невідповідностей до 20.04.2024; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.04.2024 № 20; повідомлення про намір укласти договір від 22.04.2024; договір про закупівлю товару від 29.04.2024 № 04/24 на суму 5215200,00 грн (з ПДВ) з ПП «ЧОРНОБАЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТНИЙ ЗАВОД»; відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднену 24.06.2024 в електронній системі закупівель.
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення Замовником чинного законодавства, в частині невідхилення тендерної пропозиції учасника на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178.
Моніторингом установлено, замовником у тендерній документації (пункт 5 Додаток 2 «Технічна спеціфікація») встановлено вимогу про надання учасником документів, а саме: «Найменування товару: Бітумна емульсія ЕКШ-60 (або еквівалент) Учасник повинен надати документальне підтвердження відповідності товару технічним, якісним, кількісним вимогам по предмету закупівлі, в т.ч. сертифікати якості (паспорти якості/посвідчення про якість).
Згідно даних веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель, в складі тендерної пропозиції учасника ПП «ЧОРНОБАЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТНИЙ ЗАВОД» відсутні вищевказані документи, які підтверджують відповідність товару Бітумна емульсія ЕКШ-60 технічним, якісним, кількісним вимогам по предмету закупівлі.
Так, відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації.
Натомість замовником надано вимогу про усунення невідповідностей до 20.04.2024 учаснику ПП «ЧОРНОБАЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТНИЙ ЗАВОД», в якій зазначено: «Під час розгляду замовником тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ПП «Чорнобаївський асфальтний завод» виявлено такі невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією: Виявлені невідповідності Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності Інформація та/або документи, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: відсутній Сертифікат відповідності та Паспорт якості на Бітумну емульсію (пункт 5 Розділу «Бітумна емульсія ЕКШ-60» Додатку 2 до Тендерної документації)».
Відповідно до пункту 43 Постанови № 1178 під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Також, в тендерній документації (Додаток 2 «Технічна специфікація») замовником зазначено: «Якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає Технічній специфікації тендерної документації замовника, то така тендерна пропозиція буде відхилена, як така, що не відповідає вимогам тендерної документації.».
Однак, замовником не враховано зазначені вище вимоги тендерної документації.
З огляду на викладене та норми чинного законодавства, надання замовником вимоги про усунення невідповідностей є порушенням п. 43 Особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника ПП «ЧОРНОБАЇВСЬКИЙ АСФАЛЬТНИЙ ЗАВОД» не відповідала вимогам тендерної документації та підлягала відхиленню, що не забезпечено замовником.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 та пункту 43 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відповідності відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.