Закупівля Кейтерингові послуги (послуги з приготування та доставки їжі для харчування пацієнтів: гіпотрофіки, нормотрофіки та гіпертрофіки) від КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР "АКАДЕМІЯ ЗДОРОВ"Я ЛЮДИНИ" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ).
Вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
07.03.2024 17:32
Повний опис умов та розміру надання забезпечення
Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії
Значення, яке очікується
Так
Спосіб підтвердження
Назва
у формі електронної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України № 639 від 15.12.2004 р. зі змінами
Опис
Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України № 639 від 15.12.2004 р. зі змінами, із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 цього розділу тендерної документації, відшкодувати на рахунок Замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній в пункті 2 цього розділу тендерної документації. Банківська гарантія, її форма та зміст повинні відповідати формі і вимогам до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 2628 від 14.12.2020 р., з урахування Особливостей.
Банківська гарантія подається в окремому архіві або файлі у тому вигляді, в якому гарантія була отримана Учасником у банку.
Разом з банківською гарантією додаються копія документу, що підтверджує повноваження особи, яка підписала банківську гарантію.
Тип
Документ
Документ з типом "Документи, що підтверджують відповідність"
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
07.03.2024 17:32
Значення, яке очікується
Так
Група вимог
Учасник юридична особа підтверджує, що
Вимога
Керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку
Суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років не притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України 'Про захист економічної конкуренції', у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів
Відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
07.03.2024 17:32
Значення, яке очікується
Так
Вимога
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією
Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань присутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України 'Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань' (крім нерезидентів)
Тип даних
Ознака
Cтатус
Активна
Дата створення
07.03.2024 17:32
Значення, яке очікується
Так
Вимога
Учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі не є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України 'Про санкції', крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА
Юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), має антикорупційну програму чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом)
Тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника
Замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР "АКАДЕМІЯ ЗДОРОВ'Я ЛЮДИНИ" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ)
Поштовий індекс
02091
Країна
Україна
Область або регіон
м. Київ
Населений пункт
м.Київ
Адреса
ВУЛИЦЯ ХАРКІВСЬКЕ ШОСЕ, будинок 121
Моніторинги
Об'єкт моніторингу
Унікальний номер об'єкту моніторингу
UA-M-2024-05-27-000055
Дата створення проекту
27.05.2024 14:50
Статус
порушення не виявлені
Дата публікації моніторингу
27.05.2024 16:19
Дата публікації висновку про результати
07.06.2024 16:18
Дата завершення усунення порушень
13.06.2024 00:00
Дата завершення моніторингу
18.06.2024 00:00
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівел
Етапи закупівельного процесу
Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
27.05.2024 № 131
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу
процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5 UA-2024-03-07-012216-a 07.03.2024
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі
Дата закінчення моніторингу: 07 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178) чинних на дату проведення торгів.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівлі на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 07.03.2024 № 58, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ) від 21.03.2024 № 5189-р/пк-пз, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 30.05.2024, ухвалу про відкриття спрощеного провадження в адміністративній справі без проведення судового засідання від 26.04.2024 № 320/17277/24.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178 - порушень не встановлено.
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предметом якої є кейтерингові послуги (послуги з приготування та доставки їжі для харчування пацієнтів: гіпотрофіки, нормотрофіки та гіпертрофіки) за ДК 021:2015: 55520000-1 — Кейтерингові послуги (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-03-07-012216-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, постала потреба у отриманні пояснень/ інформації/ документів.
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Надати обґрунтування та документальне підтвердження об’єктивних обставин щодо невиконання рішення комісії Антимонопольного комітету України від 21.03.2024 № 5189-р/пк-пз.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідома неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
З огляду на порушенні питання, які цікавлять орган державного фінансового контролю у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, предметом якої є кейтерингові послуги (послуги з приготування та доставки їжі для харчування пацієнтів: гіпотрофіки, нормотрофіки та гіпертрофіки) за ДК 021:2015: 55520000-1 — Кейтерингові послуги (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-03-07-012216-a), замовник вважає за необхідне надати наступні пояснення.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі складені відповідно до потреб замовника для забезпечення харчування пацієнтів. При підготовці технічних та якісних характеристик предмета закупівлі замовник керувався Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливостями, затвердженими постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 р., Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 року № 771/97-ВР, наказом МОЗ України «Про удосконалення організації лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в Україні» від 29.10.2013 року № 931 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26.12.2013 року за № 2205/24737), тощо.
Згідно пункту 33 частини 1 статті 1 Закону технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
При складанні технічної специфікації замовником було враховано:
• Хімічний склад продуктів (білки, жири, вуглеводи);
• Калорійність раціону в цілому;
• Відповідність дієтичних страв вимогам дієти у відношенні набору продуктів і технології приготування;
• Різноманітність страв по дням тижня, по видам продуктів, по способу їх кулінарної обробки.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону у тендерній документації зазначається, зокрема, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі визначаються з урахуванням вимог, визначених ч. 4 ст. 5 Закону.
Під час визначення предмета закупівлі та його характеристик Замовником вжито вичерпні заходи щодо забезпечення максимальної конкуренції на торгах та недопущення дискримінації учасників закупівлі, у тому числі шляхом визначення предмета закупівлі та його характеристик таким чином, щоб сукупність вимог не призвела до можливості здійснення закупівлі послуг лише в одного виконавця/постачальника.
Звертаємо увагу, що для забезпечення максимальної конкуренції та економії замовник у п. 6 розділу ІІІ тендерної документації зазначив, що усі посилання у тендерній документації на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, вважати такими, що містять вираз "або еквівалент".
З вищевикладеного випливає, що замовником у процедурі закупівлі визначено технічні та якісні характеристики предмету закупівлі у чіткій відповідності із законодавством України та з дотриманням основоположних принципів здійснення публічних закупівель, які встановлені Законом України «Про публічні закупівлі».
Розмір очікуваної вартості предмета закупівлі визначений замовником відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (далі за текстом – наказ №275). З урахуванням положень розділу ІІ наказу № 275 замовником було визначено очікувану вартість предмету закупівлі на підставі інформації, отриманої шляхом проведення ринкових консультацій.
Отримана замовником інформація дозволила визначити обґрунтовану очікувану вартість предмета закупівлі методом порівняння ринкових цін.
Відповідну інформацію про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі було розміщено замовником на сторінці інформаційно-аналітичної системи інтернет-порталу «Київаудит» за посиланням: https://kyivaudit.gov.ua.
Також, повідомляємо, що 21.03.2024 року комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення № 5189-р/пк-пз, згідно якого зобов’язано замовника внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі.
Частинами 22 та 23 Закону передбачено, що рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Рішення органу оскарження може бути оскаржене суб’єктом оскарження, замовником до окружного адміністративного суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, протягом 30 днів з дня його оприлюднення в електронній системі закупівель.
Не погоджуючись із рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель замовник оскаржив його до Київського окружного адміністративного суду.
Згідно ухвали суду від 26.04.2024 року було відкрито провадження в адміністративній справі № 320/17277/24.
Згідно ст. 5 Закону про закупівлі, закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Після ознайомлення з тендерною документацією в чинній редакції від 07.03.2024 (надалі – Документація, а також - ТД), Скаржник вважає, що Документація складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі та Особливостей, що, серед іншого, порушує права та інтереси Скаржника як потенційного учасника Процедури закупівлі з огляду на наступне.
1. Згідно п. 1.4 Додатку 1 до Документації на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник повинен надати довідку про наявність не менше двох транспортних засобів (ТЗ), які пристосовані та використовуються для перевезення харчових продуктів.
2. Згідно п. 1.6 Додатку 1 до Документації учасник повинен надати довідку, складену в довільній формі, з інформацією про всі договори (обов’язково зазначаються номер та дата укладання договору, найменування та місцезнаходження сторони, з якою укладено договір), режим/графік використання не менше одного ТЗ, зазначеного учасником у довідці (пункт 1.4) для надання послуг за укладеними договорами, назву продуктів, які перевозяться. Режим/графік використання ТЗ має свідчити про можливість учасника здійснювати надання послуг замовнику у дні та години відповідно до умов цієї закупівлі. У разі, якщо ТЗ не використовуються за іншими договорами, учасник надає про це довідку, складену в довільній формі.
3. Згідно п. 3.1 Додатку 1 до Документації на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник повинен надати копію аналогічного за предметом закупівлі договору (не менше 1 (одного) договору) із специфікацією, що був укладений та виконаний учасником у 2021 або 2022 або 2023 роках. Під аналогічним за предметом закупівлі договором розуміється договір про надання кейтерингових послуг (постачання харчування для пацієнтів: гіпотрофіки, нормотрофіки та гіпертрофіки).
4. Згідно пп. 4.1.1. п. 4.1 розділу 4 «Інші вимоги» Додатку 1 до Документації на підтвердження розроблення, впровадження та використання постійно діючих процедур, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів під час транспортування харчових продуктів та контролю у критичних точках, учасник повинен надати, зокрема:
копію відповідної програми-передумови системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР). Така програма-передумова повинна забезпечувати:
- дотримання умов транспортування (зокрема режимів температури зберігання та вологи), у тому числі за умови повного завантаження транспортного засобу. Для підтримання постійних температурних режимів (дотримання безперервності температурного ланцюга) необхідно заздалегідь проводити охолодження транспортних засобів перед завантаженням харчових продуктів та повинна бути можливість перевірки умов транспортування за допомогою контролю режимів температури у транспортному засобі;
- запровадження для транспортних засобів програм технічного огляду, прибирання, миття та дезінфекції;
- розділення різних видів харчових продуктів, нехарчових продуктів під час транспортування з метою унеможливлення негативного впливу.
5. Згідно пп. 4.1.4 та 4.1.5 п. 4.1 розділу 4 «Інші вимоги» Додатку 1 до Документації на підтвердження розроблення, впровадження та використання постійно діючих процедур, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів під час транспортування харчових продуктів та контролю у критичних точках, учасник повинен надати, зокрема:
4.1.4. довідку, складену в довільній формі, з інформацією про всі дозволені засоби, що використовуються для дезінфекції, прибирання, миття ТЗ. Обов’язково зазначається торгова назва засобів.
4.1.5. документальне підтвердження наявності (надається видаткова накладна та/або оборотно-сальдова відомість, тощо) засобів, що використовуються для дезінфекції, прибирання, миття ТЗ.
6. Згідно п 4.2 розділу 4 «Інші вимоги» Додатку 1 до Документації в умовах постійної загрози обмеження електропостачання, а також перебоїв з централізованим водопостачанням, у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації, учасники мають підтвердити можливість надання послуг у заявлені замовником строки та відповідної якості. Для цього учасники мають надати:
- довідку, складену в довільній формі, з інформацією про можливість використання та характеристики автономної електростанції резервного живлення (генератора, тощо) на випадок планових або аварійних відключень електропостачання;
- копію діючого договору купівлі-продажу/поставки нафтопродуктів, тощо, на підтвердження можливості забезпечення роботи автономної електростанції резервного живлення (генератора, тощо);
- довідку, складену в довільній форм, про наявність альтернативного джерела водопостачання (свердловина), що знаходиться за адресою місця здійснення учасником господарської діяльності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на випадок припинення централізованого водопостачання. У довідці має бути зазначена інформація про місцезнаходження (адресу) свердловини, назву власника або балансоутримувача свердловини. У випадку, якщо альтернативне джерело водопостачання не перебуває на балансі учасника, він додатково надає документальне підтвердження (лист або довідка) від власника або балансоутримувача свердловини щодо можливості її використання.
Тендер
UA-2024-03-07-012216-a
Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Згідно п. 1.4 Додатку 1 до Документації на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник повинен надати довідку про наявність не менше двох транспортних засобів (ТЗ), які пристосовані та використовуються для перевезення харчових продуктів.
Отже, Замовником фактично встановлена вимога про наявність у учасника не менше двох транспортних засобів (ТЗ), які пристосовані та використовуються для перевезення харчових продуктів.
Однак, така умова є дискримінаційною, що надає переваги одним учасникам, які мають у наявності не менше двох транспортних засобів (ТЗ), які пристосовані та використовуються для перевезення харчових продуктів, порівняно з іншими учасниками, які мають такі транспортні засоби у меншій кількості, до яких відноситься і Скаржник, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезгадану умову, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію.
При цьому, така вимога сама по собі є безпідставною, надмірною, невиправданою тощо.
Так, враховуючи умови ТД, та, зокрема, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета Закупівлі, викладені у Додатку 3 до ТД (Технічне завдання), послуга полягає у приготуванні та доставці готової їжі щоденно (сніданок (складається з двох прийомів їжі, доставка якої здійснюється до 7:30 та до 10:30); обід до 13:00; підвечірок до 15:30; вечеря до 18:30) за однією адресою - м. Київ, Харківське шосе, 121.
Отже, виходячи з зазначеного, зокрема, місця, обсягу та періодів щоденної доставки готової їжі для надання такої послуги достатньо наявності одного транспортного засобу, який пристосований та використовуються для перевезення харчових продуктів.
Зазначене твердження підтверджується, серед іншого, положеннями пп. е) Приміток в Додатку 1 до ТД, згідно яких у разі, якщо учасник не планує використовувати ТЗ для транспортування харчових продуктів він надає письмові пояснення можливості доставки харчових продуктів до замовника в інший спосіб (у цьому разі учасник не надає документи зазначені в пунктах 1.4, 1.5, 1.6, 4.1 цього додатка).
Отже, виходячи з вищенаведених положень пп. е) Приміток в Додатку 1 до ТД, Замовник допускає ситуацію, коли у учасника взагалі може не бути ТЗ та/або він не буде використовувати ТЗ для транспортування харчових продуктів, а отже оскаржувана вимога Документації необґрунтована та безпідставна.
В той же час, Скаржник має один власний транспортний засіб – спеціалізований вантажний фургон рефрижератор (свідоцтво про реєстрацію ТЗ додається до Скарги), який пристосований та використовуються для перевезення харчових продуктів.
Отже, Скаржник в повній мірі спроможний забезпечити належне надання послуг, що є предметом Закупівлі, у відповідній кількості та якості, з урахуванням наявності одного транспортного засобу, який пристосований та використовуються для перевезення харчових продуктів, та якого достатньо для надання таких послуг.
Отже, зазначені вище вимоги (умови) п. 1.4 Додатку 1 до Документації про наявність не менше двох транспортних засобів (ТЗ), які пристосовані та використовуються для перевезення харчових продуктів, з одного боку, є абсолютно необґрунтованими та безпідставними в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
Згідно п. 1.6 Додатку 1 до Документації учасник повинен надати довідку, складену в довільній формі, з інформацією про всі договори (обов’язково зазначаються номер та дата укладання договору, найменування та місцезнаходження сторони, з якою укладено договір), режим/графік використання не менше одного ТЗ, зазначеного учасником у довідці (пункт 1.4) для надання послуг за укладеними договорами, назву продуктів, які перевозяться. Режим/графік використання ТЗ має свідчити про можливість учасника здійснювати надання послуг замовнику у дні та години відповідно до умов цієї закупівлі. У разі, якщо ТЗ не використовуються за іншими договорами, учасник надає про це довідку, складену в довільній формі.
В той же час, зазначена вище вимога, про те, що режим/графік використання ТЗ має свідчити про можливість учасника здійснювати надання послуг замовнику у дні та години відповідно до умов цієї закупівлі, а так само інші умови ТД, не містять жодних об’єктивних критеріїв чи чітких процедур, за якими можливо було б визначити чи встановити таку можливість.
За таких умов, з підстав, незалежних від учасників, Замовник на власний розсуд може вирішувати чи свідчить режим/графік використання ТЗ про можливість учасника здійснювати надання послуг замовнику у дні та години відповідно до умов цієї закупівлі, чи ні, та, зокрема, може в довільному порядку встановити невідповідність цьому кваліфікаційному критерію, що є дискримінаційним до учасників, у тому числі Скаржника.
Таким чином, вимога п. 1.6 Додатку 1 до Документації про те, що режим/графік використання ТЗ має свідчити про можливість учасника здійснювати надання послуг замовнику у дні та години відповідно до умов цієї закупівлі, призводять до можливості неоднозначно трактування зазначеної вимоги як учасниками, так і Замовником, та може стати підставою для відхилення пропозиції учасника, зокрема і Скаржника, з незалежних від нього причин, чим порушується право Скаржника на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
Згідно п. 3.1 Додатку 1 до Документації на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник повинен надати копію аналогічного за предметом закупівлі договору (не менше 1 (одного) договору) із специфікацією, що був укладений та виконаний учасником у 2021 або 2022 або 2023 роках. Під аналогічним за предметом закупівлі договором розуміється договір про надання кейтерингових послуг (постачання харчування для пацієнтів: гіпотрофіки, нормотрофіки та гіпертрофіки).
Отже, Замовником фактично встановлена вимога про те, що аналогічний договір повинен бути щодо постачання харчування саме для таких категорії пацієнтів як гіпотрофіки, нормотрофіки та гіпертрофіки (для всіх цих категорій).
Однак, така умова є дискримінаційною, що надає переваги одним учасникам, які мають укладені та виконані договори постачання харчування для всіх зазначених в чинній редакції ТД категорій пацієнтів - гіпотрофіки, нормотрофіки та гіпертрофіки, порівняно з іншими учасниками, які мають укладені та виконані договори постачання харчування для пацієнтів, однак лише для окремих категорій, до яких відноситься і Скаржник, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезгадану умову, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію.
При цьому, така вимога сама по собі є безпідставною, надмірною, невиправданою тощо.
Як вбачається з Додатку 3 до ТД, приготування страв та складання меню в межах надання послуг, що закуповуються в даній Процедурі закупівлі, здійснюється з урахуванням, зокрема, наказу МОЗ України «Про удосконалення організації лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в Україні» від 29.10.2013 року № 931 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26.12.2013 року за № 2205/24737).
Цим наказом затверджені Порядок організації системи лікувального харчування хворих у закладах охорони здоров’я (далі – Порядок) та Інструкція з організації лікувального харчування у закладах охорони здоров’я.
Згідно Порядку в основу системи лікувального харчування покладено принципи достатнього та збалансованого харчування; харчування хворих базується на основі фізіологічних потреб у харчових речовинах та енергії здорової людини. При цьому, за харчовим статусом відповідно до індексу маси тіла усі хворі поділяються на три групи: хворі з гіпотрофією, нормотрофією та гіпертрофією. Відповідно, за індексом маси тіла пацієнти поділяються на: гіпотрофіків - < 18,5 кг/м2 (енергетична цінність дієти на рівні 2400 - 2700 ккал з вмістом білка на рівні 90-100 г, вуглеводів на рівні 400-450 г); нормотрофіків - 18,5 - 25 кг/м2 (енергетична цінність дієти 2200 - 2400 ккал з вмістом білка на рівні 80-90 г, вуглеводів на рівні 350 г); гіпертрофіків - > 25 кг/м2 (низькокалорійна дієта, калорійність якої знижена за рахунок вуглеводів. Енергетична цінність становить 1800-2000 ккал, при достатньому вмісті білків на рівні 80-90 г).
Враховуючи зазначене, досвід виконання договору з організації харчування пацієнтів за будь-яким з харчових статусів є абсолютно достатнім для реалізації мети застосування даного кваліфікаційного критерію в даному випадку - наявність досвіду організації лікувального харчування.
Встановлення ж надмірних та невиправданих вимог про наявність досвіду виконання договору з організації харчування пацієнтів за усіма харчовими статусами є нічим іншим ніж штучним звуженням кола потенційних учасників.
Так, Скаржник має досвід надання послуг з організації харчування пацієнтів з харчовим статусом - нормотрофія (договір про надання послуг з харчування пацієнтів додається до Скарги).
Таким чином, Скаржник в повній мірі спроможний забезпечити належне надання послуг, що є предметом Закупівлі, у відповідній кількості та якості, з урахуванням досвіду з організації лікувального харчування (виконання такого договору), який є абсолютно достатнім для надання послуг, що закуповуються в даній Процедурі закупівлі.
Отже, зазначені вище вимоги (умови) п. 3.1 Додатку 1 до Документації про те, що під аналогічним за предметом закупівлі договором розуміється договір про надання кейтерингових послуг (постачання харчування для пацієнтів: гіпотрофіки, нормотрофіки та гіпертрофіки), в частині встановлення конкретного переліку пацієнтів (гіпотрофіки, нормотрофіки та гіпертрофіки), з одного боку, є абсолютно невиваженими, необґрунтованими та безпідставними в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
Згідно пп. 4.1.1. п. 4.1 розділу 4 «Інші вимоги» Додатку 1 до Документації на підтвердження розроблення, впровадження та використання постійно діючих процедур, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів під час транспортування харчових продуктів та контролю у критичних точках, учасник повинен надати, зокрема:
копію відповідної програми-передумови системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР). Така програма-передумова повинна забезпечувати:
- дотримання умов транспортування (зокрема режимів температури зберігання та вологи), у тому числі за умови повного завантаження транспортного засобу. Для підтримання постійних температурних режимів (дотримання безперервності температурного ланцюга) необхідно заздалегідь проводити охолодження транспортних засобів перед завантаженням харчових продуктів та повинна бути можливість перевірки умов транспортування за допомогою контролю режимів температури у транспортному засобі;
- запровадження для транспортних засобів програм технічного огляду, прибирання, миття та дезінфекції;
- розділення різних видів харчових продуктів, нехарчових продуктів під час транспортування з метою унеможливлення негативного впливу.
В той же час, зазначена вище вимога, про те, що відповідна програма-передумова повинна забезпечувати дотримання умов транспортування; запровадження для транспортних засобів програм технічного огляду, прибирання, миття та дезінфекції; розділення різних видів харчових продуктів, нехарчових продуктів під час транспортування з метою унеможливлення негативного впливу, а так само інші умови ТД, не містять жодних об’єктивних критеріїв чи чітких процедур, за якими можливо було б визначити/встановити факт чи рівень забезпеченості програмою-передумовою наведених вище обставин.
За таких умов, з підстав, незалежних від учасників, Замовник на власний розсуд може вирішувати чи забезпечено програмою-передумовою наведені в пп. 4.1.1. п. 4.1 розділу 4 «Інші вимоги» Додатку 1 до ТД обставини, чи ні, та, зокрема, може в довільному порядку встановити невідповідність програми-передумови наведеним обставинам, що є дискримінаційним до учасників, у тому числі Скаржника.
Більше того, самі по собі вимоги, встановлені пп. 4.1.1. п. 4.1 розділу 4 «Інші вимоги» Додатку 1 до Документації, є безпідставними, надмірними, невиправданими тощо, оскільки без жодних об’єктивних на те причин зосередженні виключно на процесі транспортування, хоча предметом Закупівлі є послуга з приготування та доставки їжі для харчування пацієнтів.
Отже, зазначена вимога створює додатковий тягар для учасників, зокрема і Скаржника, з підготовки документів, об’єктивна необхідність яких для цілей даної закупівлі відсутня, що є дискримінаційним по відношенню до таких учасників, в т.ч. і Скаржника
В той же час, Скаржник в цілому впровадив систему керування безпечністю харчових продуктів, що підтверджується, зокрема, проведеною сертифікацією такої системи (сертифікат відповідності додається до Скарги).
Таким чином, вимога п. в пп. 4.1.1. п. 4.1 розділу 4 «Інші вимоги» Додатку 1 до ТД про надання копії відповідної програми-передумови системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), в цілому, та про те, що така програма-передумова повинна забезпечувати, зокрема, дотримання умов транспортування; запровадження для транспортних засобів програм технічного огляду, прибирання, миття та дезінфекції; розділення різних видів харчових продуктів, нехарчових продуктів під час транспортування з метою унеможливлення негативного впливу, призводять до можливості неоднозначно трактування зазначеної вимоги як учасниками, так і Замовником, та може стати підставою для відхилення пропозиції учасника, зокрема і Скаржника, з незалежних від нього причин, чим порушується право Скаржника на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
Згідно пп. 4.1.4 та 4.1.5 п. 4.1 розділу 4 «Інші вимоги» Додатку 1 до Документації на підтвердження розроблення, впровадження та використання постійно діючих процедур, які базуються на принципах системи аналізу небезпечних факторів під час транспортування харчових продуктів та контролю у критичних точках, учасник повинен надати, зокрема:
4.1.4. довідку, складену в довільній формі, з інформацією про всі дозволені засоби, що використовуються для дезінфекції, прибирання, миття ТЗ. Обов’язково зазначається торгова назва засобів.
4.1.5. документальне підтвердження наявності (надається видаткова накладна та/або оборотно-сальдова відомість, тощо) засобів, що використовуються для дезінфекції, прибирання, миття ТЗ.
Однак, такі умови є дискримінаційною, оскільки фактично виключають можливість учасників, в т.ч. Скаржника, користуватися послугами третіх осіб щодо дезінфекції, прибирання, миття ТЗ .
Так, Скаржник користується послугами з дезінфекції та миття автомобілів, які надають треті (сторонні) особи, що не заборонено чинним законодавством (договори додаються до Скарги).
Таким чином, оскільки Скаржник користується відповідними послугами сторонніх осіб, він об’єктивно не знає і не повинен знати, які засоби використовує виконавець таких послуг, оскільки надання послуг здійснюється засобами виконавця послуги на його власний розсуд з урахуванням предмету договору та вимог, які пред’являються до якості таких послуг згідно умов договору.
Відповідно, Скаржник не має в наявності засобів, що використовуються для дезінфекції, прибирання, миття ТЗ, що також не заборонено чинним законодавством, та відповідає обраному Скаржником способу дезінфекції, прибирання та миття ТЗ.
Враховуючи викладене вище, Скаржник об’єктивно не може виконати вищезгадані умови, при тому що спосіб організації дезінфекції, прибирання та миття ТЗ відповідає нормам законодавства та загальноприйнятій практиці.
В той же час, Скаржник в повній мірі спроможний забезпечити належне надання послуг, що є предметом Закупівлі, у відповідній кількості та якості, з урахуванням наявності договорів з дезінфекції та миття автомобілів, які надають треті (сторонні) особи, що не заборонено чинним законодавством, та яких достатньо для надання послуг, що закуповуються в даній Процедурі закупівлі.
Отже, зазначені вище вимоги (умови) пп. 4.1.4 та 4.1.5 п. 4.1 розділу 4 «Інші вимоги» Додатку 1 до Документації про необхідність надати довідку, складену в довільній формі, з інформацією про всі дозволені засоби, що використовуються для дезінфекції, прибирання, миття ТЗ. Обов’язково зазначається торгова назва засобів (пп. 4.1.4) та документальне підтвердження наявності (надається видаткова накладна та/або оборотно-сальдова відомість, тощо) засобів, що використовуються для дезінфекції, прибирання, миття ТЗ (п. 4.1.5), з одного боку, є абсолютно необґрунтованими та безпідставними в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
Згідно п 4.2 розділу 4 «Інші вимоги» Додатку 1 до Документації в умовах постійної загрози обмеження електропостачання, а також перебоїв з централізованим водопостачанням, у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації, учасники мають підтвердити можливість надання послуг у заявлені замовником строки та відповідної якості. Для цього учасники мають надати:
- довідку, складену в довільній формі, з інформацією про можливість використання та характеристики автономної електростанції резервного живлення (генератора, тощо) на випадок планових або аварійних відключень електропостачання;
- копію діючого договору купівлі-продажу/поставки нафтопродуктів, тощо, на підтвердження можливості забезпечення роботи автономної електростанції резервного живлення (генератора, тощо);
- довідку, складену в довільній форм, про наявність альтернативного джерела водопостачання (свердловина), що знаходиться за адресою місця здійснення учасником господарської діяльності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на випадок припинення централізованого водопостачання. У довідці має бути зазначена інформація про місцезнаходження (адресу) свердловини, назву власника або балансоутримувача свердловини. У випадку, якщо альтернативне джерело водопостачання не перебуває на балансі учасника, він додатково надає документальне підтвердження (лист або довідка) від власника або балансоутримувача свердловини щодо можливості її використання.
Однак, такі умови є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які мають у наявності автономні електростанції резервного живлення (генератор, тощо), договору купівлі-продажу/поставки нафтопродуктів та наявність альтернативного джерела водопостачання (свердловина), що знаходиться за адресою місця здійснення учасником господарської діяльності з виробництва та/або обігу харчових продуктів порівняно з іншими учасниками, які не мають зазначених засобів та документів, до яких відноситься і Скаржник, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезгадану умову, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію, при тому, що така вимога сама по собі є абсолютно надуманою, обтяжливою, безпідставною, надмірною, невиправданою тощо.
Зазначені вимоги жодним чином не стосуються предмету Закупівлі та/або здатності надавати послуги, які закуповуються, а єдиним призначенням таких вимог є штучне звуження кола потенційних учасників.
При цьому, наявність таких засобів як генератор чи свердловина не є та не може бути єдиним та надійним способом забезпечення можливості надання послуг у заявлені замовником строки та відповідної якості при настанні обставин, зазначених в п. 4.2 розділу 4 «Інші вимоги» Додатку 1 до Документації, та і взагалі не може гарантувати чи навіть забезпечити таку можливість.
Скаржник не має автономні електростанції резервного живлення або альтернативне джерело водопостачання (свердловина), та відповідно до вимог законодавства і не зобов’язаний мати такі засоби (майно).
В той же час, Скаржник має відповідні зареєстровані потужності, в т.ч. стаціонарні (харчоблоки, їдальні, заклади громадського харчування), розташовані у різних місцях, які дозволяють, у разі обмеження електропостачання, а також перебоїв з централізованим водопостачанням на одній потужності, здійснити приготування їжі на іншій потужності, що забезпечує можливість надання послуг у заявлені замовником строки та відповідної якості в т.ч. при настанні непередбачуваних обставин, зазначених в п. 4.2 розділу 4 «Інші вимоги» Додатку 1 до Документації (рішення про реєстрацію потужностей Скаржника за видами діяльності громадське харчування; діяльність закладів громадського харчування (стаціонарні потужності) додаються до Скарги).
Отже, зазначені вище вимоги (умови) п 4.2 розділу 4 «Інші вимоги» Додатку 1 до Документації про необхідність надати довідку, складену в довільній формі, з інформацією про можливість використання та характеристики автономної електростанції резервного живлення (генератора, тощо) на випадок планових або аварійних відключень електропостачання; копію діючого договору купівлі-продажу/поставки нафтопродуктів, тощо, на підтвердження можливості забезпечення роботи автономної електростанції резервного живлення (генератора, тощо); довідку, складену в довільній форм, про наявність альтернативного джерела водопостачання (свердловина), що знаходиться за адресою місця здійснення учасником господарської діяльності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на випадок припинення централізованого водопостачання, з одного боку, є абсолютно необґрунтованими та безпідставними в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене вище, керуючись пунктами 55 – 67 Особливостей, статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Встановити факт порушення Комунальним некомерційним підприємством «Київський міський медичний центр «Академія здоров'я людини» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Процедури закупівлі Кейтерингові послуги (послуги з приготування та доставки їжі для харчування пацієнтів: гіпотрофіки, нормотрофіки та гіпертрофіки), згідно оголошення UA-2024-03-07-012216-a, у вигляді встановлення в тендерній документації умов, що не відповідають вимогам законодавства, зокрема, дискримінаційних умов.
3. Зобов'язати Комунальне некомерційне підприємство «Київський міський медичний центр «Академія здоров'я людини» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) привести тендерну документацію у Процедурі закупівлі Кейтерингові послуги (послуги з приготування та доставки їжі для харчування пацієнтів: гіпотрофіки, нормотрофіки та гіпертрофіки), згідно оголошення UA-2024-03-07-012216-a, у відповідність із вимогами законодавства, в т.ч. усунути дискримінаційні умови.
Автор:
40224324, ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "МИСТЕЦТВО СМАКУ""
01135, Україна, м. Київ, місто Київ, вулиця Золотоустівська, будинок 34
Причина припинення:
оплата отримана після періоду подачі скарг
Тендерна документація містить дискримінаційну вимогу щодо надання аналогічного договору
Відповідно до п. 3.1. Додатка 1 до ТД документи, які повинен подати учасник для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів?):
« 3.1. Копія аналогічного за предметом закупівлі договору (не менше 1 (одного) договору) із специфікацією, що був укладений та виконаний учасником у 2021 або 2022 або 2023 роках. Під аналогічним за предметом закупівлі договором розуміється договір про надання кейтерингових послуг (постачання харчування для пацієнтів: гіпотрофіки, нормотрофіки та гіпертрофіки);»
Скаржник має аналогічний договір №300322 від 30 березня 2022 року, укладений між ТОВ «Київпромсервіс 1» та Комунальним некомерційним підприємством «Київська міська клінічна лікарня швидкої медичної допомоги» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі – Договір, додається разом з усіма додатками).
Відповідно до п. 1.1. та п. 1.2. даного Договору:
«1.1. Виконавець зобов’язується надати Замовнику послуги, зазначенні в пункті 1.2. цього Договору, а Замовник – прийняти та оплатити такі послуги за вартістю, на умовах та у порядку встановленими цим Договором.
1.2. Найменування послуг: «Кейтерингові послуги код за ДК 021:2015:55520000-1 (Послуги щодо забезпечення дієтичним харчуванням хворих (далі – послуги).»
Відповідно до Специфікації, яка міститься у Додатку №1 до Договору Скаржник надавав послуги відповідно Медичних дієт за наступними столами.
Звертаємо увагу орган оскарження, що наступні столи відповідали наступним категоріям пацієнтів:
стіл № 5 – харчування для пацієнтів нормотрофіки;
стіл № 9 – харчування для пацієнтів гіпертрофіки;
стіл № 15 – харчування для пацієнтів гіпотрофіки.
Вважаємо дану вимогу Замовника дискрімнаційною, з огляду на наступне
1. У Скаржника є договір №300322 від 30 березня 2022 року, який підтверджує наявність аналогічного досвіду щодо надання кейтерингових послуг хворим/пацієнтам.
2. Даний Договір укладено та виконанно у 2022 році, що відповідає вимозі Замовника щодо року укладення та виконання.
3. Відповідно до договору надавались кейтерингових послуг для хворих (у т.ч. гіпотрофіки, гіпертрофіки та нормотрофіки), що свідчить про можливість надання якісних послуг і за результатами закупівлі, умови якої оскаржуються.
4. ПРОТЕ, у назві послуги у Договорі не зазначено саме про «постачання харчування для пацієнтів: гіпотрофіки, нормотрофіки та гіпертрофіки)», а прописано «Послуги щодо забезпечення дієтичним харчуванням хворих».
Відтак, взяти участь у закупівлі зможуть ЛИШЕ ті учасники, у яких наявний аналогічний договір, де прописано про конкретні категорії пацієнтів, що є дискримінаційним по відоношенню до Учасників, у яких відсутні дані категорії у назві послуги, незважаючи на наявність досвіду з надання кейтерингових послуг для пацієнтів/хворих.
Тендерна документація містить дискримінаційну вимогу щодо відгуку про виконання аналогічного договору
Відповідно до п. 3.2. Додатка 1 до ТД документи, які повинен подати учасник для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів?):
« 3.2. Оригінал відгуку, виданий (підписаний уповноваженою особою, датований) стороною, з якою учасником було укладено договір, інформація про який надається відповідно до вимог пункту 3.1 цього додатку, з інформацією про належне виконання договору стосовно якості та строків виконаних робіт/надання послуг. У відгуку має бути зазначена наступна інформація: номер та дата договору, найменування предмета договору та всіх послуг, які надавалися протягом строку дії договору, загальна вартість всіх наданих послуг, строк дії договору, про застосування до учасника санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків. Відгук має бути датований не раніше дати публікації оголошення про проведення замовником цієї закупівлі.»
Скаржник має:
- аналогічний договір №300322 від 30 березня 2022 року, укладений між ТОВ «Київпромсервіс 1» та Комунальним некомерційним підприємством «Київська міська клінічна лікарня швидкої медичної допомоги» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);
- лист-відгук про співпрацю №63 від 14.12.2022, виданий Комунальним некомерційним підприємством «Київська міська клінічна лікарня швидкої медичної допомоги» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за результатами надання послуг в рамках вищезазначеного Договору додається)
Даний Лист-відгук було надано після виконання ТОВ «Київпромсервіс 1» зобов’язань за аналогічним договором, тобто – 14.12.2022.
Задля виконання вимог Замовника, Скаржник повторно звернувся з листом до Комунального некомерційного підприємства «Київська міська клінічна лікарня швидкої медичної допомоги» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про надання листа-відгуку з зазначенням інформації, яку повинен він містити (лист-звернення та підтвердження його надсилання - додається).
Проте станом на дату подання скарги, жодної відповіді Скаржник не отримав.
Вважаємо вимогу щодо надання відгуку не раніше дати публікації оголошення про проведення замовником цієї закупівлі та з зазначенням відповідної інформації у ньому - дискримінаційною, оскільки:
1. У Скаржника є Договір № 300322 від 30 березня 2022 року, який підтверджує наявність аналогічного досвіду щодо надання кейтерингових послуг хворим/пацієнтам, а також Лист-відгук щодо належного виконання цього Договору.
2. Оскільки послуги надавались у 2022 році, то і Лист-відгук видано цією ж датою, у довільнільній формі, ПІСЛЯ ВИКОНАННЯ ЗОБОВ’ЯЗАННЯ ЗА ДОГОВОРОМ У ПОВНОМУ ОБСЯЗІ.
3. Даний Лист-відгук свідчить про належне виконання умов Договору.
4. Щодо зазначення у Листі-відгуку інформації, яку вимагає Замовник:
4.1. Номер та дата договору – зазначено у нашому наявному відгуку;
4.2. Найменування предмета договору – зазначено у нашому наявному відгуку,
4.3. Найменування всіх послуг, які надавалися протягом строку дії договору - цього у відгуку у нас немає, але є у самому Аналогічному договорі (який вимагається для подання в складі пропозиції), що свідчить про відсутність потреби додаткового дублювання інформації;
4.4. Загальна вартість всіх наданих послуг та строк дії договору - дана інформація є також доступною, та міститься у Аналогічному договорі (який вимагається для подання в складі пропозиції), що свідчить про відсутність потреби додаткового дублювання інформації;
4.5. Про застосування до учасника санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків. Так, як відгук виданий по закінченню строку надання послуг, де вказано про належне виконання та про зауваження щодо порушення умов договору відсутні - то це свідчить про відсутність застосування санкцій до учасника та/або відшкодування збитків. Крім цього, дану інформацію Замовник може самостійно перевірити через Єдиний державний реєстр судових рішень.
5. Окрім цього, Скаржник звернувся з Листом до Комунального некомерційного підприємства «Київська міська клінічна лікарня швидкої медичної допомоги» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про надання відгуку, проте жодної відповіді не отримав.
Відповідно до ст. 20 Закону України «Про звернення громадян»:
«Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.».
Звертаємо увагу орган оскарження, що враховуючи строки передбачені ЗУ «Про звернення громадян», а також досвід, з якого при минулих зверненнях, процедура отримання відгуку по договору у цього Замовника складала 1 місяць - у Скаржника немає гарантії щодо отримання даного документу до кінцевого строку прийому пропозицій.
Відтак, взяти участь у закупівлі зможуть ЛИШЕ ті учасники, у яких наявний відгук виданий не раніше дати публікації оголошення про проведення замовником цієї закупівлі, тобто 07.03.2024, та з зазначенням інформації, яку вимагає Замовник, що є дискримінаційним по відоношенню до Учасників, у яких є лист, але відсутня можливість отримати його новою датою та з необхідною у ньому інформацією.
Лист-відгук №63 від 14.12.2022 року, виданий Комунальним некомерційним підприємством «Київська міська клінічна лікарня швидкої медичної допомоги» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за результатами надання послуг за Договором №300322 від 30 березня 2022 року
Тендерна документація містить дискримінаційну вимогу щодо наявності альтернативного джерела водопостачання (свердловина), що знаходиться за адресою місця здійснення учасником господарської діяльності з виробництва та/або обігу харчових продуктів
Відповідно до п. 4.2. Додатка 1 до ТД:
«4.2. В умовах постійної загрози обмеження електропостачання, а також перебоїв з централізованим водопостачанням, у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації, учасники мають підтвердити можливість надання послуг у заявлені замовником строки та відповідної якості. Для цього учасники мають надати:
….
- довідку, складену в довільній форм, про наявність альтернативного джерела водопостачання (свердловина), що знаходиться за адресою місця здійснення учасником господарської діяльності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на випадок припинення централізованого водопостачання. У довідці має бути зазначена інформація про місцезнаходження (адресу) свердловини, назву власника або балансоутримувача свердловини. У випадку, якщо альтернативне джерело водопостачання не перебуває на балансі учасника, він додатково надає документальне підтвердження (лист або довідка) від власника або балансоутримувача свердловини щодо можливості її використання»
Відповідно до п. «Ж» Приміток до Додатка 1 до ТД:
«ж) вимоги абзацу 4 пункту 4.2 цього додатка, щодо наявності альтернативного джерела водопостачання саме у вигляді свердловини, підготовлено з урахуванням положень підпункту 2.8.4 пункту 2.8 Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), затверджених наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.10.2012 № 590»
Вважаємо вимогу щодо надання довідки про наявність альтернативного джерела водопостачання (свердловина), що знаходиться САМЕ за адресою місця здійснення учасником господарської діяльності з виробництва та/або обігу харчових продуктів - дискримінаційною, оскільки:
1. Місце знаходження та здійснення Скаржником господарської діяльності з виробництва та обігу харчових продуктів – м. Київ, вул. Братиславська, 3.
2. За місцем здійснення Скаржником господарської діяльності є наявне джерело водопостачання – водопровідна мережа, яка використовується Товариством для здійснення своєї діяльності, а також альтернативним джерелом водопостачання є бюветний комплекс та постачання питної води (На підтвердження надаємо Договір про надання послуг з постачання води із свердловини для санітарно-гігієнічних, виробничих потреб № 10/01 від 10.01.2024)
3. На території здійснення діяльності Скаржника – відсутнє альтернативне джерело водопостачання - свердловина.
ПРОТЕ 12.12.2023 Скаржник звернувся до Спеціалізованого водогосподарського комунального підприємства «Київводфонд» (СВКП «Київводфонд») із листом про надання дозволу відбору до 2 куб.м. води з бюветного комплексу, який розташований за адресою: м. Київ, вул. Ореста Левицького, 8-б (Академіка Курчатова) в разі припинення водопостачання товариства.
Так, відповідно до листа №246-1640 від 15.12.2023 СВКП «Київводфонд» надав дозвіл Скаржнику на відбір до 2 куб.м. води з бюветного комплексу (Лист – додається).
4. Звертаємо увагу орган оскарження, що адреса, за якою знаходиться бюветний комплекс є територіально близько до місця здійснення господарської діяльності Скаржника, але не на його території. Даний факт не перешкоджає Скаржнику безперебійно користуватись водою, а відтак прив’язка до місцезнаходження альтернативного джерела водопостачання (свердловини) є дискримінаційною.
5. Окрім цього, відповідно до підпункту 2.8.4. пункту 2.8 Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), затверджених наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.10.2012 № 590:
«2.8.4. Програма-передумова щодо безпечності води (льоду) повинна забезпечити:
визначення джерела водопостачання (водопровідна мережа чи свердловина) та пов’язаних з ним ризиків;
відповідність умов зберігання води;
стан водопровідної мережі на потужності;
підготовку води до використання;
спосіб використання води та неможливість перехресного забруднення через контактні поверхні;»
Звертаєму увагу орган оскарження, що у даному підпункті, на який посилається Замовник, жодної прив’язки до місцезнаходження і що альтернативним джерелом водопостачання є тільки свердловина - НЕМАЄ, лише достатньо, щоб були дотриманні зазначені вимоги
Відтак, взяти участь у закупівлі зможуть ЛИШЕ ті учасники, котрі мають у наявності альтернативне джерело водопостачання САМЕ свердловину, що знаходиться САМЕ за адресою місця здійснення учасником господарської діяльності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, що є дискримінаційним по відношенню до інших Учасників, у яких відсутня свердловина за їх місцем знаходження.
Перелік питань порожній. Якщо Ви бажаєте подати питання
Увійти
або
Підписатися.
На даному тендері відміни не були знайдені.
Перелік вимог порожній. Якщо Ви бажаєте подати вимогу
Увійти
або
Підписатися.
Очікування пропозицій
Очікувана вартість
5 948 250
грн.
Період подання пропозицій
до
15.03.2024 12:00
Замовник:
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР "АКАДЕМІЯ ЗДОРОВ'Я ЛЮДИНИ" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ)
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КИЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР "АКАДЕМІЯ ЗДОРОВ'Я ЛЮДИНИ" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ)